MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
Waarom Nick Cave?
Hierom:

Laat me raden (ik heb geen flash hier): Stagger lee?

Titmeister schreef:

Overigens hoorde ik net dat die overleden jongen een oud-bestuursgenoot van een vriend van mij was hij is overleden aan een combinatie van xtc, alcohol en coke met een nierziekte.

Dat klinkt ook wel erg dom.

Heeft iemand wellicht beeldmateriaal gevonden of in bezit van het optreden van GOAT?
Ik kan er gek genoeg helemaal niks over vinden...

Bardt1980 schreef:
Heeft iemand wellicht beeldmateriaal gevonden of in bezit van het optreden van GOAT?
Ik kan er gek genoeg helemaal niks over vinden...

Een video van het hele concert van Goat op Roskilde is in hoge kwaliteit te vinden. Geen Lowlands weliswaar, maar wellicht heb je er iets aan.

Bedankt maar die beelden kende ik al. Ik wil juist een korte registratie hebben van het Lowlands optreden. Maar toch bedankt!

Zo langzamerhand begint de euforie een beetje te dalen en het realisme te komen, des te meer besef ik dat het optreden van Nick Cave legendarisch was. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal wat betreft Cave live, maar wel wat betreft liveoptredens, zeker ook op festivals, en dit was toch wel zo godsgruwelijk goed!

Arrie schreef:
(quote)

Dat klinkt ook wel erg dom.

Ben ik met je eens.

Zal mijn ervaringen hier even neerpennen, maar het moet wel meerdere keren vanwege internet problemen.......

Traumahelikopter 2.5*
Ben voor het einde van de toch al korte speelduur van de set weggelopen, het klonk echt als een bak herrie. Het pakte me niet en kon er weinig mee. Denk dat ik het op Paaspop zo leuk vond, omdat ik dronken was hahaha

The Joy Formidable 2.5*
Was hier wel benieuwd naar en echt slecht waren ze ook niet, maar het klonk nogal doorsnee. Die tenten zijn vaak ook net wat te groot voor dit soort bandjes.

Later meer......

Dit jaar was een lowlands vol verassingen voor mij, ging er slecht voorbereid heen dus kende veel artiesten niet, terwijl ik me normaal bij festivals juist heel goed voorbereid.

Mijn persoonlijke top 3:

1. Nick Cave, totale verassing, kende de muziek nauwelijks maar was 1 van de beste en intiemste shows die ik ooit gezien heb, wat een wereldband en een stel entertainers...
2. Nine inch Nails, van Nine inch Nails had ik wel verwacht dat het me heel erg zou bevallen, ken de muziek al goed en ze kozen goeie nummers uit en maakte er een hele mooie show van!
3. Balthazar, nog nooit gehoord van deze band. Ik zat even rustig op de heuvel bij de Alpha tent en deze band heeft me compleet verrast. Ben ook direct naar binnen gegaan.

Wat grappig is is dat mijn top 3 bands allemaal in de alpha speelden terwijl dat wat mij betreft de minste tent is op Lowlands.

Titmeister schreef:

Grappig, ik stond bij Nick Cave naast een jongen van ongeveer jouw leeftijd, die mij vertelde dat ie als enige van zn vrienden naar Nick Cave wou. Zou heel toevallig zijn

Ik ben zelf 18 en wou als enige van me vrienden naar Nick Cave, heb uiteindelijk wel 2 vrienden meegekregen (die er zeker geen spijt van hadden!). Ik stond in het voorvak een beetje in het midden, iets meer aan de rechterkant. Stonden wij naast elkaar?

Huhh, eerste namen van lowlands komen eerder dan de voorverkoop start??

Nieuws op Festivalinfo : Volgende week eerste Lowlands-namen

Waren er vorig jaar niet ook al een paar namen bekend voor de verkoop begon?

Enkel Slayer volgens mij, en Moderat die elk jaar lowlands staan.

Nee hoor. Vorig jaar was al een stuk of 8 namen voor de voorverkoop bekend gemaakt. Alabama Shakes onder andere.

Oh oke dan heb ik het mis. Ik ben benieuwd met wat voor namen Eric komt.

Queens of the Stone Age zou ik zeggen. De overige namen heb ik ook het raden naar.

MAS
Hopelijk boeken ze Outkast.

James Holden eerste naam Lowlands!

(waarschijnlijk met drummer en misschien ook saxofonist, heel vet)

Cool!

Over 2 weken toch maar proberen mee te dingen naar kaartjes voor Lowlands.

Teunnis schreef:
(waarschijnlijk met drummer en misschien ook saxofonist, heel vet)

!!! Hoe kom je aan deze informatie?

Mooie naam! Ben benieuwd met welke namen Lowlands verder zal gaan komen, ik vind de lineups vaak maar matig.

Queens of the Stone Age
Skrillex
Radio Filharmonisch Orkest o.l.v. Anthony Hermus
James Holden Live
Imagine Dragons
The Cat Empire
Mando Diao
Fink
Gregory Porter
The Skints
Red Fang
Bassekou Kouyaté & Ngoni Ba

Slappe namen. Ik zou alleen QOTSA, Fink en James Holden willen zien eigenlijk.

Dat valt dan toch wel mee? Dat zijn er al 3.

Die 3 spreken mij ook wel aan + Mando Diao voor het feestje en Gregory Porter

Stuur Holden maar door naar Pukkelpop.

Nee, want QOTSA heb ik twee keer gezien, en Fink één keer. Alleen James Holden is echt een naam waar ik heel enthousiast over ben.

Ik zie nu dat de prijs 195,- euro is dit jaar. Belachelijk, zeker als je bedenkt dat dit ongeveer dezelfde prijs is als 4 dagen Rock Werchter en een week Sziget. Ik heb het wel gehad met Lowlands merk ik.

Ja, over de prijs ben ik ook niet te spreken. Voor het parkeren moet je nu ook al gaan betalen.

Eilord schreef:
Ja, over de prijs ben ik ook niet te spreken. Voor het parkeren moet je nu ook al gaan betalen.

Ik las dit op Twitter: De muntprijs blijft gelijk (€ 2,60), maar voorheen was dat inclusief statiegeld. Bier wordt dus stiekem € 0,23 duurder #LL14

Slimme mensen bij die organisatie..

Hoe willen ze dat gaan doen dan? Ik heb nog nooit met statiegeld te maken gehad op Lowlands. Alleen op de bekertjes, maar dat is nu juist afgeschaft.

Oh wacht, dat is het hem juist... Duurde even voordat het kwartje viel. Komt omdat ik toch nooit die bekertjes inleverde. Ik heb er wel €0,23 per biertje voor over om geen bekerrapers meer op Lowlands te hebben.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:59 uur

geplaatst: vandaag om 02:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.