MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
Parkeergeld voor een stuk (onbewaakt?) weiland.
De hypermoderne parkeergarages in Hamburg zijn zelfs nog goedkoper!

(willie) schreef:
Sommige verhalen zijn best mooi, zo lees ik ook dat Bob Weston in 1995 gezegd zou hebben tegen iemand in het publiek: "do you know what we do in America with people like you, we kill them"

Mooie tijden, dadelijk in mei maar weer gaan kijken.

Dat klopt. Ik was daarbij. Pennywise had voor Shellac op dat podium gespeeld, dat half was ingestort omdat er zonodig fans op het podium moesten van Pennywise, en de heren waren not amused. Albini ging voor het optreden eerst nog maar even de regeltjes uitleggen: wij spelen, jullie luisteren. Later ging iemand bier gooien. Toen zei Bob Weston bovenstaande.

Onweerwolf
Kun je de auto niet gewoon naast je tent zetten dan?

Onweerwolf schreef:
Kun je de auto niet gewoon naast je tent zetten dan?

Natuurlijk kan dat, moet je alleen wel naar Haldern en dat is uitverkocht.

Onweerwolf
itchy schreef:
(quote)

Dat klopt. Ik was daarbij. Pennywise had voor Shellac op dat podium gespeeld, dat half was ingestort omdat er zonodig fans op het podium moesten van Pennywise, en de heren waren not amused. Albini ging voor het optreden eerst nog maar even de regeltjes uitleggen: wij spelen, jullie luisteren. Later ging iemand bier gooien. Toen zei Bob Weston bovenstaande.

Doet me denken aan Offspring 1996, waarbij de band mensen uitnodigde om op het podium te komen. Binnen enkele minuten stonden er een paar honderd man tussen de bandleden (inclusief ondergetekende ) en kon de show 10 minuten worden stilgelegd waarna iedereen via de achterkant van de tent weer naar buiten werd gebonjoured. Belachelijk.

Onweerwolf
(willie) schreef:
(quote)

Natuurlijk kan dat, moet je alleen wel naar Haldern en dat is uitverkocht.

Ik weet niet wat dat is.

Ik heb het nog even opgezocht en Dano is inderdaad eerder gestopt, en hij kwam niet na Type o Negative maar na The Chemical Brothers. Mijn geheugen wordt er niet beter op.
Wat een jaar was dat trouwens, heb toen ook nog Jeff Mills en Laurent Garnier gezien.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik weet niet wat dat is.

Ik word in de maling genomen en dat is best grappig of zijn beide berichten serieus bedoeld?

Onweerwolf
(willie) schreef:
(quote)

Ik word in de maling genomen en dat is best grappig of zijn beide berichten serieus bedoeld?

Ik bedoel het serieus. Ik vind het niet meer dan normaal dat je betaalt voor het parkeren van je auto, dat is op elke camping zo. Als je je auto echter niet bij je tent mag zetten dan is het natuurlijk onzin maar dat lijkt me toch niet het geval hopelijk. Haldern blijkt na googlen een ander festival te zijn, ik weet niet wat dat hier mee te maken heeft.

Goed, we hebben te maken met een newbie.

Nee, je mag je auto niet naast je tent zetten, je moet zelfs een pokke-eind lopen en de hel genaamd brug over waar mensen met kliko's de boel blokkeren en op maandagochtend hetzelfde stuk weer terug.

Vrijwel nergens op een festival kan je je auto naast de tent zetten, behalve bij Haldern, inderdaad een ander festival (dit is toch een muzieksite?) en daar betaal je dan weer niet apart voor het parkeren.

Ik heb dus geen idee hoe je er bij komt dat je je auto naast je tent zou kunnen zetten. Om verdere verrassingen te voorkomen; als je op een drukke camping staat sta je ongeveer 30 cm van je buurman af die je letterlijk hoort snurken of tegen je hoofd schopt tijdens 1 van zijn slaapspasmes.

Onweerwolf
(willie) schreef:
Goed, we hebben te maken met een newbie.

Ga een eind fietsen man, stuk verdriet.

Nee, je mag je auto niet naast je tent zetten

O.

Vrijwel nergens op een festival kan je je auto naast de tent zetten

Onzin, op de festivals waar ik de afgelopen 10 jaar ben geweest (Wacken, Summer Breeze, Party.San) is dat geen enkel probleem.

Ik heb dus geen idee hoe je er bij komt dat je je auto naast je tent zou kunnen zetten.

Dat leek me logisch aangezien er parkeergeld moet worden betaald.

Om verdere verrassingen te voorkomen; als je op een drukke camping staat sta je ongeveer 30 cm van je buurman af die je letterlijk hoort snurken of tegen je hoofd schopt tijdens 1 van zijn slaapspasmes.

Ach gut, meneer denkt uit te moeten leggen wat kamperen op een festival inhoudt. Doe je altijd zo denigrerend tegen andere mensen of ligt het aan je opvoeding?

Onweerwolf
Outlaw104 schreef:
@Onweerwolf Om een idee te krijgen van de campings op Lowlands:

(afbeelding)

Daar zouden toch prima auto's tussen kunnen staan? Was dit vroeger ook al zo? Ik ben in 1996 op Lowlands geweest maar kan het me niet herinneren, zelf waren we toen met de bus.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Daar zouden toch prima auto's tussen kunnen staan?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Daar zouden toch prima auto's tussen kunnen staan?

Ik had eerst niet het idee dat OWW aan het trollen was, maar die opmerking doet het hem

Onweerwolf

Wat? Dat is logistiek gezien toch veel handiger? Op Party.San doen ze dat perfect; eerst zo'n 50 meter breed gras voor tenten. dan een rij auto's van pad tot hek, dan een zijpad tot het hek, dan weer een rij auto's en dan weer 50 meter gras. Ideaal. Daar betaal ik graag 20,- Euro parkeergeld voor. Je bent supersnel op de camping, supersnel er weer af, je hoeft niets te sjouwen, je kunt kostbare spullen in je auto opbergen alsmede grote dingen die je niet in de tent wilt zoals jerrycans e.d. en de organisatie heeft maar één terrein om te saneren naderhand ipv. twee.

Onweerwolf
Teunnis schreef:
Ik had eerst niet het idee dat OWW aan het trollen was, maar die opmerking doet het hem

Volgens mij moeten jullie nodig eens naar échte festivals gaan ipv die gare Nederlandse Mojo bagger.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Daar zouden toch prima auto's tussen kunnen staan? Was dit vroeger ook al zo? Ik ben in 1996 op Lowlands geweest maar kan het me niet herinneren, zelf waren we toen met de bus.

In 1996 had het misschien nog net gekund, maar sindsdien past dat niet meer. Het is overigens nooit zo geweest op Lowlands dat je naast je tent kon parkeren.

Onweerwolf
Zo hoort een festival camping eruit te zien:

http://puu.sh/6DJon.jpg

Ik zou mijn auto niet op de camping van LL willen hebben. Als je al kijkt hoe ze het toiletgebouw toetakelen..

Vorig jaar op het Sjock festival in Gierle onze tenten nog opgezet naast de auto's. Een verademing.

Onweerwolf
StopMakingSenseo schreef:
Ik zou mijn auto niet op de camping van LL willen hebben. Als je al kijkt hoe ze het toiletgebouw toetakelen..

Dat zal inderdaad ook wel per festival verschillen. Lowlands schijnt sowieso vrij veel hooligans aan te trekken tegenwoordig. Althans, dat lees ik, zelf geen ervaring mee.

Ik heb inmiddels meer dan 10 meerdaagse festivals bezocht waar de auto's gewoon op de camping kunnen en heb nog nooit gehoord van beschadigingen. Zijn wel allemaal Duitse festivals en Duitsers zijn over het algemeen iets respectvoller en terughoudender wat dat soort dingen aangaat.

Mooi, ik vraag of iemand serieus is en als deze meneer dit dan bevestigt dan ben je later een stuk verdriet omdat je wat uitlegt en dan twijfelen over iemands opvoeding (die overigens prima is geweest, ik heb hem alleen verwaarloosd.) sterk.

Maar leuke grap, ik heb er om kunnen lachen.

Achja, of het er nu meer zijn..
Het is een traditie aan het worden dat in de laatste nacht de Vietnamees en een toiletgebouw getrashed moet worden en het lijkt elk jaar ook net iets heftiger gedaan te moeten worden dan het jaar ervoor.

Maarja, in '95/'96 werden ook podia gemolesteerd en sinaasappelsapstandjes opgegooid om vervolgens met de schillen een gevecht te houden. En emmers met muntjes weggejat bij een drankjestent. Om maar eens wat te noemen.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Volgens mij moeten jullie nodig eens naar échte festivals gaan ipv die gare Nederlandse Mojo bagger.

Ben nog maar naar één Mojo-festival geweest en daar was geen camping (PITCH)

Onweerwolf
(willie) schreef:
Mooi, ik vraag of iemand serieus is en als deze meneer dit dan bevestigt dan ben je later een stuk verdriet omdat je wat uitlegt en dan twijfelen over iemands opvoeding (die overigens prima is geweest, ik heb hem alleen verwaarloosd.) sterk.

Maar leuke grap, ik heb er om kunnen lachen.

Meid, stel je niet zo aan zeg.

Zo, onweerwolf heeft zijn in haar kutje.

Onweerwolf
StopMakingSenseo schreef:
Achja, of het er nu meer zijn..
Het is een traditie aan het worden dat in de laatste nacht de Vietnamees en een toiletgebouw getrashed moet worden en het lijkt elk jaar ook net iets heftiger gedaan te moeten worden dan het jaar ervoor.

Maarja, in '95/'96 werden ook podia gemolesteerd en sinaasappelsapstandjes opgegooid om vervolgens met de schillen een gevecht te houden. En emmers met muntjes weggejat bij een drankjestent. Om maar eens wat te noemen.

Dat soort dingen zijn wel jammer ja. Dat met die sinaasappels staat me nog wel bij al was ik daar zelf gelukkig niet bij aanwezig op dat moment.

Dit soort dingen gebeuren op Duitse festivals niet of nauwelijks, althans ik hoor er nooit iets over en heb het ook nooit meegemaakt.

Op Dynamo '97 zag ik mensen op de laatste avond met een volle dixie slepen over de camping, gewoon over zijkanten van tenten heen met een spoor van dat blauwe spul en uitwerpselen er achter. Volstrekt belachelijk.

Op Graspop heb ik eens meegemaakt dat we laat aankwamen, de camping vol was en een camping guard ons naar een plekje verwees waar we onze tenten nog konden opzetten. Daarna bands wezen kijken en bij terugkomst was onze tent afgebroken en met inhoud 10 meter verder op gedeponeerd omdat een groepje mongolen onze toegewezen plek wilde gebruiken voor een centrale zitplek. Scheur in het tentdoek, haringen krom, overal modder in mijn slaapzak, etc. Wat was ik toen woest zeg. Nooit meer naar Graspop gegaan, dat festival was sowieso volstrekt kut georganiseerd.

Nee, ik ga lekker naar Duitsland, daar snappen ze tenminste hoe je zoiets moet organiseren en hoe je zorgt dat er een leuke sfeer komt en blijft. En bovendien is het veel goedkoper en minder commercieel.

Duitsland is ook fijn, beetje saai, maar wel fijn. Zeiken in de steden tenminste ook niet over het bierdrinken op straat.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:24 uur

geplaatst: vandaag om 20:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.