Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands
zoeken in:
0
geplaatst: 30 januari 2014, 16:15 uur
Onweerwolf schreef:
Dat soort dingen zijn wel jammer ja. Dat met die sinaasappels staat me nog wel bij als was ik daar zelf gelukkig niet bij aanwezig op dat moment.
(quote)
Dat soort dingen zijn wel jammer ja. Dat met die sinaasappels staat me nog wel bij als was ik daar zelf gelukkig niet bij aanwezig op dat moment.
je kunt er hier nog van nagenieten
Was wel 1996 dus, itt de titel
0
geplaatst: 30 januari 2014, 18:58 uur
Onweerwolf en (willie), bedankt voor de vermakelijke discussie(?). Ik wist al vanaf het 1e bericht van OWW dat dit een clash zou worden, aangezien ik hem al een tijdje volg qua muzieksmaak en festivalbeleving.
Ik laat langzaamaan de Nederlandse, commerciele festivals varen. Pinkpop was vorig jaar al niet meer, dit jaar sneuvelen Lowlands en Zwarte Cross na 5 jaar trouwe dienst. Paaspop blijft wel en Werchter gaat op herhaling na het debuut vorig jaar.
Hetzelfde geldt voor Graspop, al ben ik op me hoede. Veel criminaliteit op de camping en hoop klootjesvolk loopt er rond. Verder zoek ik het in Duitsland (Summerbreeze) en Slovenie (Metaldays) op. Volgens mij is de sfeer daar geweldig en (heel belangrijk) ongeforceerd,
Ik laat langzaamaan de Nederlandse, commerciele festivals varen. Pinkpop was vorig jaar al niet meer, dit jaar sneuvelen Lowlands en Zwarte Cross na 5 jaar trouwe dienst. Paaspop blijft wel en Werchter gaat op herhaling na het debuut vorig jaar.
Hetzelfde geldt voor Graspop, al ben ik op me hoede. Veel criminaliteit op de camping en hoop klootjesvolk loopt er rond. Verder zoek ik het in Duitsland (Summerbreeze) en Slovenie (Metaldays) op. Volgens mij is de sfeer daar geweldig en (heel belangrijk) ongeforceerd,
0
geplaatst: 30 januari 2014, 18:59 uur
Onweerwolf schreef:
Dat zal inderdaad ook wel per festival verschillen. Lowlands schijnt sowieso vrij veel hooligans aan te trekken tegenwoordig. Althans, dat lees ik, zelf geen ervaring mee.
Ik heb inmiddels meer dan 10 meerdaagse festivals bezocht waar de auto's gewoon op de camping kunnen en heb nog nooit gehoord van beschadigingen. Zijn wel allemaal Duitse festivals en Duitsers zijn over het algemeen iets respectvoller en terughoudender wat dat soort dingen aangaat.
Ik weet waar ik komende zomer me plezier ga zoeken (quote)
Dat zal inderdaad ook wel per festival verschillen. Lowlands schijnt sowieso vrij veel hooligans aan te trekken tegenwoordig. Althans, dat lees ik, zelf geen ervaring mee.
Ik heb inmiddels meer dan 10 meerdaagse festivals bezocht waar de auto's gewoon op de camping kunnen en heb nog nooit gehoord van beschadigingen. Zijn wel allemaal Duitse festivals en Duitsers zijn over het algemeen iets respectvoller en terughoudender wat dat soort dingen aangaat.

0
Onweerwolf
geplaatst: 30 januari 2014, 21:37 uur
Wolfmother schreef:
Onweerwolf en (willie), bedankt voor de vermakelijke discussie(?). Ik wist al vanaf het 1e bericht van OWW dat dit een clash zou worden, aangezien ik hem al een tijdje volg qua muzieksmaak en festivalbeleving.
Party.San zou je ook eens kunnen proberen. Kleinschaliger, perfect geregeld, gezellig en gemoedelijk. Wel voornamelijk death- en blackmetal, moet je natuurlijk van houden.
Metaldays lijkt me an sich ook wel leuk maar Slovenië is me toch iets te ver om alleen maar een week te gaan zuipen. Dan zou ik eerder mijn geld aan een echte vakantie willen besteden. Misschien dat ik het nog eens combineer.
Summer Breeze heeft trouwens het beste geluid wat ik ooit Open Air heb gehoord. Fantastische ligging ook.
0
geplaatst: 31 januari 2014, 12:27 uur
Wolfmother schreef:
Geen dank, ik dacht serieus te maken hebben met iemand die wel naar Lowlands zou willen en daar nog nooit geweest was, verkeerde aanname.
Maar alleen al vanwege de campings zou ik dus meer metalfestivals moeten bezoeken, nu nog uit vinden hoe ik meer dan 2 metalbands achter elkaar niet ontzettend vermoeiend vind.
0
Onweerwolf
geplaatst: 31 januari 2014, 12:40 uur
(willie) schreef:
nu nog uit vinden hoe ik meer dan 2 metalbands achter elkaar niet ontzettend vermoeiend vind.
nu nog uit vinden hoe ik meer dan 2 metalbands achter elkaar niet ontzettend vermoeiend vind.
Dan zul je eerst smaak moeten creëren.

0
geplaatst: 31 januari 2014, 13:51 uur
Dat is het niet, ik hou best van metal, het is meer dat ik nog niet wereldvreemd en afgestompt genoeg ben voor meer dan 2 metaloptredens na elkaar.
0
geplaatst: 31 januari 2014, 18:17 uur
(willie) schreef:
Dat is het niet, ik hou best van metal, het is meer dat ik nog niet wereldvreemd en afgestompt genoeg ben voor meer dan 2 metaloptredens na elkaar.
Goed, we hebben te maken met een newbie Dat is het niet, ik hou best van metal, het is meer dat ik nog niet wereldvreemd en afgestompt genoeg ben voor meer dan 2 metaloptredens na elkaar.

En jah, ik negeer daardoor effe het feit dat met deze opmerking alle metalliefhebbers over een gingantische kam geschoren worden.
0
geplaatst: 31 januari 2014, 18:37 uur
Hoho, ik spreek voor mijzelf, niet overhaast conclusies trekken, dat heeft 1 of andere klootviool hier al eerder gedaan.
Maar 2 na elkaar is voor mij echt het maximale, geen idee hoe dat komt, er zit ook geen logica in, want ik kan wel een hele dag Neurosis-, Sleep- en Godflesh-achtige bands bekijken.
Maar 2 na elkaar is voor mij echt het maximale, geen idee hoe dat komt, er zit ook geen logica in, want ik kan wel een hele dag Neurosis-, Sleep- en Godflesh-achtige bands bekijken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 31 januari 2014, 19:01 uur
(willie) schreef:
Hoho, ik spreek voor mijzelf
Hoho, ik spreek voor mijzelf
Onzin, je suggereert dat iemand wereldvreemd en afgestompt moet zijn om twee metaloptredens achter elkaar te beluisteren.
0
geplaatst: 31 januari 2014, 19:34 uur
(willie) schreef:
Hmm, ik snap dit wel. Je zou jezelf goed kunnen vermaken op Roadburn waarschijnlijk. Kan me voorstellen dat genres als bijv. thrash metal wat meer vergen van je dan sludgy, doomy, gloomy metal.Maar 2 na elkaar is voor mij echt het maximale, geen idee hoe dat komt, er zit ook geen logica in, want ik kan wel een hele dag Neurosis-, Sleep- en Godflesh-achtige bands bekijken.
0
geplaatst: 31 januari 2014, 23:00 uur
Onweerwolf schreef:
Onzin, je suggereert dat iemand wereldvreemd en afgestompt moet zijn om twee metaloptredens achter elkaar te beluisteren.
(quote)
Nee, dat deed ik niet en Ik heb het ook niet over 2 gehad.
0
geplaatst: 31 januari 2014, 23:25 uur
Wolfmother schreef:
Hmm, ik snap dit wel. Je zou jezelf goed kunnen vermaken op Roadburn waarschijnlijk. Kan me voorstellen dat genres als bijv. thrash metal wat meer vergen van je dan sludgy, doomy, gloomy metal.
Hmm, ik snap dit wel. Je zou jezelf goed kunnen vermaken op Roadburn waarschijnlijk. Kan me voorstellen dat genres als bijv. thrash metal wat meer vergen van je dan sludgy, doomy, gloomy metal.
Roadburn; 1 keer geprobeerd kaarten te scoren, maar ik knipperde met mijn ogen en toen waren ze weg.
Waarom staan dat soort acts eigenlijk zo weinig op de Nederlandse outdoorfestivals? Iets als Electric wizard tegen enen in een kleine, volle, warme tent op Lowlands had ik de jaren dat ik nog ging wel fijn gevonden.
0
geplaatst: 1 februari 2014, 11:55 uur
(willie) schreef:
Waarom staan dat soort acts eigenlijk zo weinig op de Nederlandse outdoorfestivals? Iets als Electric Wizard tegen enen in een kleine, volle, warme tent op Lowlands had ik de jaren dat ik nog ging wel fijn gevonden.
Waarom staan dat soort acts eigenlijk zo weinig op de Nederlandse outdoorfestivals? Iets als Electric Wizard tegen enen in een kleine, volle, warme tent op Lowlands had ik de jaren dat ik nog ging wel fijn gevonden.
Het probleem is dat festivals als Lowlands te weinig risico op dat gebied nemen. Een Roadburn-band als Goat was vorig jaar een groot succes (ik was er niet bij, maar ik zag veel laaiend enthousiaste reacties). Er zijn genoeg mensen die Electric Wizard en verwante bands niks vinden op CD maar het live fantastisch vinden. Het is een andere ervaring.
0
geplaatst: 1 februari 2014, 17:36 uur
Ik ga dit jaar voor de eerste keer naar Lowlands. Ik ben zeer benieuwd, veel goede verhalen gehoord!
0
Schnee
geplaatst: 1 februari 2014, 21:13 uur
StopMakingSenseo schreef:
(embed)
Was wel 1996 dus, itt de titel
(quote)
(embed)Was wel 1996 dus, itt de titel
Leuk dat dat er nog op staat! Blijft een levendige herinnering, temeer omdat ik het (mede) begonnen ben toen. Ik heb toen met twee vrienden de sinaasappel container omgeduwd van zo'n verse sap standje... We zijn gaan gooien en in no time stond iedereen te gooien

Een jaar later zijn we te pas en te onpas "slaaayer" gaan roepen als we elkaar kwijt waren en in de jaren daarna hoorden we iedere keer op festivals mensen "slayer" roepen. Toch wel trots op mijn grote festival invloed hahaha

0
Onweerwolf
geplaatst: 1 februari 2014, 21:29 uur
Schnee schreef:
Leuk dat dat er nog op staat! Blijft een levendige herinnering, temeer omdat ik het (mede) begonnen ben toen. Ik heb toen met twee vrienden de sinaasappel container omgeduwd van zo'n verse sap standje... We zijn gaan gooien en in no time stond iedereen te gooien
Een jaar later zijn we te pas en te onpas "slaaayer" gaan roepen als we elkaar kwijt waren en in de jaren daarna hoorden we iedere keer op festivals mensen "slayer" roepen. Toch wel trots op mijn grote festival invloed hahaha
(quote)

Cool story bro.
0
geplaatst: 1 februari 2014, 22:35 uur
Schnee schreef:
(quote)

Vooral dat eerste lijkt me echt iets om trots op te zijn. Om Slayer roepen doen zoveel mensen natuurlijk.
0
geplaatst: 2 februari 2014, 00:13 uur
Schnee schreef:
Ja dat doen zoveel mensen... nu! maar toen niet....
Ja dat doen zoveel mensen... nu! maar toen niet....
Dat zal dan vast door jou komen ja.
0
Schnee
geplaatst: 4 februari 2014, 21:03 uur
Ik heb er zelf ook lang over getwijfeld, en ik weet het natuurlijk niet... Maar feit is dat ik het nog niet eerder hoorde dan lowlands '97 en daarna ieder festival waar ik was. Het is ontstaan op een toegansweg naar het festival waar iemand met een slayer shirt liep. als grap lieten ik hem "schrikken" door heel hard slaaaayer te roepen toen hij naast ons liep. (ja, ik was bezopen) Maar het bleef de rest van de dag gebezigt worden door het groepje waar ik mee was... vooral tussen elke stilte bij bands (ook hele rustige) waardoor ook wel wrevel ontstond bij het aanwezige publiek.. Maar het werd ook direct overgenomen 

0
geplaatst: 4 februari 2014, 21:43 uur
Ach waar of niet waar, wat maakt het uit. Leuk verhaal toch? Hoorde vorige jaar ook vaak Slayer, maar dat kwam denk ik omdat Slayer op het festival zelf stond.
0
geplaatst: 11 februari 2014, 11:36 uur
The National, London Grammar en Flume komen volgens website Lowlove naar Lowlands!
Dat is goed nieuws, ik heb inmiddels een kaartje.
Dat is goed nieuws, ik heb inmiddels een kaartje.
0
geplaatst: 11 februari 2014, 19:15 uur
Ik ben blij met Flume & Gui Boratto.
The National & London Grammar zijn ook wel redelijke namen. Ik moet mij hoognodig een keer wat beter in hun oeuvre verdiepen.
Ik hoop vooral op: Darkside, HAERTS, Disclosure, Jon Hopkins, Royksopp, Eefje de Visser, Fuck Buttons, CHVRCHES, Cut Copy, The Soft Moon, Kendrick Lamar, La Femme, Goldfrapp, Thee Oh Sees & The Weeknd.
The National & London Grammar zijn ook wel redelijke namen. Ik moet mij hoognodig een keer wat beter in hun oeuvre verdiepen.
Ik hoop vooral op: Darkside, HAERTS, Disclosure, Jon Hopkins, Royksopp, Eefje de Visser, Fuck Buttons, CHVRCHES, Cut Copy, The Soft Moon, Kendrick Lamar, La Femme, Goldfrapp, Thee Oh Sees & The Weeknd.
0
geplaatst: 11 februari 2014, 20:08 uur
Ik hoop op een beetje hiphop en beetje techno. Een technoavond zoals vorig jaar zou vet zijn.
0
geplaatst: 11 februari 2014, 23:46 uur
Dance Lover schreef:
Lijken me eerder namen voor down the rabbit hole. The soft moon is daar ook al toegevoegd.
* denotes required fields.