Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands
zoeken in:
0
geplaatst: 27 februari 2014, 12:16 uur
Nieuwe bevestigingen:
Portishead | Milky Chance | Janelle Monáe | Boy & Bear | Cashmere Cat | Fiddler's Green | Jungle | Chet Faker | First Aid Kit | Bombus | La Yegros
Portishead | Milky Chance | Janelle Monáe | Boy & Bear | Cashmere Cat | Fiddler's Green | Jungle | Chet Faker | First Aid Kit | Bombus | La Yegros
0
geplaatst: 27 februari 2014, 13:58 uur
The National, Red Fang, Portishead, Boy & Bear, First Aid Kit, London Grammar en QOTSA, nu al leuk, komt die top-10 wishlist, nummer 1 altijd bovenaan, de rest: niet omdat het allemaal bewezen goed is, maar omdat dit de ontdekkingen (kunnen) zijn:
1.The Strokes (wanneer, wanneer, wanneer nou eindelijk eens weer in NL)
2.Cage The Elephant
3.Revere
4.Ásgeir
5.White Denim
6.SOHN (vorig jaar laatste moment invaller, te weinig publiek, maar supermooi)
7.Dead Weather (of iets anders met Jack White)
8.Breton
9.Chvrches
10.Autre Ne Veut
De Nederlandse bijdrage mag wel verzorgd door Moss, Jett Rebel en John Coffey, nu maar eens in de Alpha. Met een philharmonisch orkest ofzo.
1.The Strokes (wanneer, wanneer, wanneer nou eindelijk eens weer in NL)
2.Cage The Elephant
3.Revere
4.Ásgeir
5.White Denim
6.SOHN (vorig jaar laatste moment invaller, te weinig publiek, maar supermooi)
7.Dead Weather (of iets anders met Jack White)
8.Breton
9.Chvrches
10.Autre Ne Veut
De Nederlandse bijdrage mag wel verzorgd door Moss, Jett Rebel en John Coffey, nu maar eens in de Alpha. Met een philharmonisch orkest ofzo.
0
geplaatst: 27 februari 2014, 14:05 uur
Ondanks dat ik Portishead vorig jaar op BKS zag heel blij met deze toevoeging. Was één van de beste optredens die ik ooit zag. Ga er nu serieus zin in krijgen.
0
pietselderie
geplaatst: 27 februari 2014, 14:38 uur
Mooie toevoegingen. Portishead, boy&bear, milky chance, first aid kit.
Eigenlijk voor mij nu al ee betere line up dan vorig jaar met ook nog eens queens of the stone age en fink. komen vast nog een paar toppers bij. Persoonlijk hoop ik (waarschijnlijk tegen beter weten in)nog op warpaint. Maar aangezien ze al op dtrh staan zullen ze lowlands skippen.
Eigenlijk voor mij nu al ee betere line up dan vorig jaar met ook nog eens queens of the stone age en fink. komen vast nog een paar toppers bij. Persoonlijk hoop ik (waarschijnlijk tegen beter weten in)nog op warpaint. Maar aangezien ze al op dtrh staan zullen ze lowlands skippen.
0
geplaatst: 27 februari 2014, 15:41 uur
Ga ik voor het eerst in 4 jaar niet naar Lowlands... Boeken ze eindelijk The National 

0
geplaatst: 27 februari 2014, 16:20 uur
Titmeister schreef:
Ga ik voor het eerst in 4 jaar niet naar Lowlands... Boeken ze eindelijk The National
En het jaar er voor ook al, denk dat ze daar rekening mee houden.

0
geplaatst: 27 februari 2014, 16:26 uur
oceanvolta schreef:
Ondanks dat ik Portishead vorig jaar op BKS zag heel blij met deze toevoeging. Was één van de beste optredens die ik ooit zag. Ga er nu serieus zin in krijgen.
Zou ik ook zijn, mocht de Portisheaddag in Parijs de moeite waard zijn, ga ik dat nog maar een keertje doen.
Kan ik ook met eigen ogen zien of het geklaag dat ze al 7 jaar met dezelfde show toeren terecht is
0
geplaatst: 27 februari 2014, 19:13 uur
Portishead & Janelle Monae zijn erg mooie namen. Zeer blij mee! 

0
geplaatst: 28 februari 2014, 07:52 uur
0
geplaatst: 16 maart 2014, 15:28 uur
Kaarten zijn binnen!!!! 3 dagen
Queens of the Stone Age, The National, Portishead. Damn, wat wreed!
Queens of the Stone Age, The National, Portishead. Damn, wat wreed!
0
geplaatst: 18 maart 2014, 00:16 uur
Stromae vind ik ook wel leuk, op Pinkpop ga ik hem ook al zien!
Verder ben ik wel redelijk blij met Blaudzun & Shlohmo. De rest zegt mij helemaal niets....
Verder ben ik wel redelijk blij met Blaudzun & Shlohmo. De rest zegt mij helemaal niets....
0
geplaatst: 18 maart 2014, 11:56 uur
Die Antwoord en Shlohmo
Twee van de hoogtepunten van Pitch 2012.
Twee van de hoogtepunten van Pitch 2012.
0
geplaatst: 13 mei 2014, 10:53 uur
Snoop Dogg aka Snoop Lion | Triggerfinger | Real Estate | Gesaffelstein | The Neighbourhood | Kaiser Chiefs | Sam Smith | Pierce Brothers | You Me At Six | Kutmah | Acid Arab | Vance Joy | Blood Red Shoes | Thomas Azier | Cage The Elephant | Inc. | Sleaford Mods | Bear Hands | Amsterdam Klezmer Band
0
geplaatst: 13 mei 2014, 10:59 uur
En alweer een naam (Cage The Elephant) uit mijn top10wishlist geboekt, dit wordt weer een ramvet jaar.
Kaiser Chiefs en Triggerfinger kunnen me gestolen worden, het goede nieuws is dat die allebei wel in de Alpha zullen staan, dus dan kan ik mooi naar wat anders met wat echte muziekliefhebbers, vorige keer was dat Fever Ray tijdens Kaiser Chiefs, Fever Ray was mijn beste concert ooit op Lowlands.
Kaiser Chiefs en Triggerfinger kunnen me gestolen worden, het goede nieuws is dat die allebei wel in de Alpha zullen staan, dus dan kan ik mooi naar wat anders met wat echte muziekliefhebbers, vorige keer was dat Fever Ray tijdens Kaiser Chiefs, Fever Ray was mijn beste concert ooit op Lowlands.
0
geplaatst: 14 mei 2014, 06:48 uur
Matthijs72 schreef:
En alweer een naam (Cage The Elephant) uit mijn top10wishlist geboekt, dit wordt weer een ramvet jaar.
Kaiser Chiefs en Triggerfinger kunnen me gestolen worden, het goede nieuws is dat die allebei wel in de Alpha zullen staan, dus dan kan ik mooi naar wat anders met wat echte muziekliefhebbers, s.
Kaiser Chiefs en Triggerfinger kunnen me gestolen worden, het goede nieuws is dat die allebei wel in de Alpha zullen staan, dus dan kan ik mooi naar wat anders met wat echte muziekliefhebbers, s.
Goed van je dat je zo'n wel ontwikkelde smaak hebt dat je weet welke muziek wel en niet geschikt is voor echte muziekliefhebbers.
0
geplaatst: 14 mei 2014, 06:58 uur
Blij met Snoop, Thomas Azier en Gesaffelstein. Red Blood Shoes ga ik ook wel checken als daar niets leukers tegenover staat.
0
geplaatst: 14 mei 2014, 22:13 uur
Over het algemeen niet echt een boeiend lijstje wat mij betreft. Ik ben wel blij met Thomas Azier en Inc. overigens. Hopelijk komen er ook nog andere hiphop/rap acts naast Snoop!
0
geplaatst: 15 mei 2014, 16:56 uur
MAS schreef:
Goed van je dat je zo'n wel ontwikkelde smaak hebt dat je weet welke muziek wel en niet geschikt is voor echte muziekliefhebbers.
Ik trek het laatste deel van mijn zin in, eens met dit comment. Ik vind Kaiser Chiefs echt heel erg niet meer leuk, vroeger wel. Ik zie je bij Blood Red Shoes dan.
0
geplaatst: 15 mei 2014, 17:33 uur
Blood Red Shoes is altijd een feestje, heb ze al 3 keer live gezien en ben van plan ze weer te gaan zien als er niet iets heel bijzonders tegenover staat.
0
geplaatst: 13 juni 2014, 12:59 uur
Cloud Nothings op dinsdag 19 augustus in Rotown... boek maar gauw ook weer voor Lowlands als dat niet al gedaan is, ik hoop het wel, wat een live-band is dat inmiddels geworden.
0
geplaatst: 15 juli 2014, 13:11 uur
+ Temples
Typhoon
Lucius
Camo & Krooked
Rustie
Skream
Happa
The Acid
Evian Christ
Prosumer
Boddika
John Wizards
Clap! Clap!
Interstellar Funk
Dan Croll (Music)
CC Smugglers
The KIK
The Amazing Snakeheads
Hamilton Leithauser
Dave Hause
Birth of Joy
Judy Blank
Luke Sital-Singh
Soviet Suprem
Twin Atlantic
Typhoon
Lucius
Camo & Krooked
Rustie
Skream
Happa
The Acid
Evian Christ
Prosumer
Boddika
John Wizards
Clap! Clap!
Interstellar Funk
Dan Croll (Music)
CC Smugglers
The KIK
The Amazing Snakeheads
Hamilton Leithauser
Dave Hause
Birth of Joy
Judy Blank
Luke Sital-Singh
Soviet Suprem
Twin Atlantic
0
geplaatst: 20 juli 2014, 14:36 uur
Zwakste line-up sinds jaren tegen de hoogste prijs ooit gevraagd. Ik heb een kaartje, zal ook gaan, maar ga mij volgend jaar toch echt oriënteren op iets anders.
0
buizen
geplaatst: 20 juli 2014, 16:51 uur
Een (duur) ticket kopen terwijl er nog vrijwel niets van de programmering bekend is..
Zou ik nooit doen. Ja, voor Hellfest misschien; het Tomorowland van de metal. En altijd gegarandeerd fantastische programmering. Maar nooit voor Lowlands, je weet niet wat er komt.
Zou ik nooit doen. Ja, voor Hellfest misschien; het Tomorowland van de metal. En altijd gegarandeerd fantastische programmering. Maar nooit voor Lowlands, je weet niet wat er komt.
0
geplaatst: 21 juli 2014, 17:36 uur
Maar op basis van afgelopen jaren was toch al bekend dat de line-up van Lowlands ergens tussen zeer matig en karig in zit? Ik snap het geklaag dan ook niet, want het wordt toch wel gezellig toch?
0
geplaatst: 21 juli 2014, 19:38 uur
(willie) schreef:
Maar op basis van afgelopen jaren was toch al bekend dat de line-up van Lowlands ergens tussen zeer matig en karig in zit? Ik snap het geklaag dan ook niet, want het wordt toch wel gezellig toch?
Lekker sarcastisch Willie.
Wat betreft die laatste zin, denk ik dat je daar wel een punt hebt voor veel mensen. Over de line-up ben ik het niet met je eens. Ik ga sinds 2006 en hoewel er elk jaar veel bands staan die ik absoluut niet hoef te zien, heb ik toch elk jaar moeite om een uurtje pauze in mijn schema te bouwen. Van de pakweg 150 namen kun je er zo'n 30 (wellicht iets meer) zien. Ook dit jaar staan er zeker wel 30 namen tussen waar ik wel een uurtje van kan genieten, verwacht ik.
Misschien dat niet alles aan jouw criterium van "goed" voldoet, maar af en toe heb ik zo het idee dat het al niet meer "goed" is op het moment dat meer dan 1000 mensen de band kennen.
oceanvolta wat betreft het aantal namen verwacht ik er nog wel zo'n 20 a 25 gezien het aantal bekendmakingen op dit moment en het aantal bands de afgelopen 3 jaar.
* denotes required fields.