MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
Zeker een mooi rijtje namen zeg. Met Mumford & Sons, The XX en Editors zijn neem ik aan wel direct de headliners bekend? En anders zouden zelfs Alt-J en misschien Elbow dat wel kunnen zijn.

dat is voor lowlands begrippen zeker een heel mooi begin ja . Voor een oude rocker als ik ook nog een paar leuke namen Iggy Pop , Ty Segal , Elbow ,Alt J .zijn toch wel erg leuke bands. Wellicht na een heel aantal Jaren maar weer eens overwegen

VladTheImpaler schreef:
Zeker een mooi rijtje namen zeg. Met Mumford & Sons, The XX en Editors zijn neem ik aan wel direct de headliners bekend? En anders zouden zelfs Alt-J en misschien Elbow dat wel kunnen zijn.

Mja zouden wel allemaal pop/rock-headliners zijn. Verwacht eigenlijk nog wel een headliner a la Disclosure of Major Lazer. Verder een mooi, maar niet echt verrassend lijstje namen. Kaartje was toch al in de pocket

2017 word me 1ste lowlands experience. ( kadoo voor me B-dag van Jimo )Ben heel erg benieuwd!

Nieuwe namen bekend Future Islands

Cypress Hill, Michael Kiwanuka, Robert Hood en Ben Klock zijn ook fijn.

Nog meer nieuwe namen:
Chef'Special, Halsey, Solange, Car Seat Headrest, Feist, Ronnie Flex & Deuxperience Band, The Bloody Beetroots Live, The Shins, Tash Sultana, Altin Gün, Black Foxxes, Culture Abuse, D.D Dumbo, EDEN, Frank Carter & The Rattlesnakes, Hauschka, HMLTD, Husky Loops, Iguana Death Cult, Kim Janssen, Methyl Ethel, MICH, Naâman, Skott, Songhoy Blues, Spin Te Kú, Vince Staples en Yungblud.

Prima update.

Echt geniale namen op Lowlands dit jaar ( The XX, Talaboman, Future Islands, The Shins, Michael Kiwanuka, Iggy Pop, Editors, Alt - J, The Bloody Beetroots ).

Balen dat ik niet kan gaan dit jaar....

Niet te missen is "Cie Monkey Style" geen muziek maar een uiterst absurde one-man performance. Geniaal!

Between Circus and poésie poetry, Gabriel Aguiar offers an amazing performance that sees a character (Half-Acrobat, half-Primate) with all kinds of balloons. This one doesn't play with the baudruches, he's body with, until we don't know who's who...

From monstrous to burlesque, from poetic to grotesque, Babylon offers us a visual, plastic and theatrical performance!
Facebook

Blokkenschema is bekend, de Charlie is pleite. Verder wat pijnlijke keuzes: J. Bernardt of Michael Kiwanuka, Future Islands of Nicolas Jaar, Editors of Vince Staples en Cypress Hill of Songhoy Blues...

Ben nog op zoek naar een kaartje, want ik had niet voorzien dat het zou uitverkopen dit jaar. Als er iemand hier eentje over heeft hoor ik het graag.

Gretz schreef:
Ben nog op zoek naar een kaartje, want ik had niet voorzien dat het zou uitverkopen dit jaar. Als er iemand hier eentje over heeft hoor ik het graag.

Ik heb nog 3 vrienden die ook op zoek zijn. In het onwaarschijnlijke geval dat ik er meer dan 3 tegenkom, houd ik je op de hoogte!

Ik was jammer genoeg een fractie van een seconde te laat om onderstaande tickets voor €5 over te nemen.

http://i.imgur.com/4sxhFc7.png

Nog een paar nachtjes slapen

Kijk het meest uit naar: Elbow, Tash Sultana, Cypress Hill, Naaman, The Editors, The XX, Michael Kiwanuka en Mumford.

Erg benieuwd, mijn eerste Lowlands.

Titmeister schreef:

Ik heb nog 3 vrienden die ook op zoek zijn. In het onwaarschijnlijke geval dat ik er meer dan 3 tegenkom, houd ik je op de hoogte!

Inmiddels een kaartje kunnen vinden, zowaar via ticketswap. Na een paar 100 pogingen was ik eindelijk alle anderen te vlug af.

Lekker bezig Geert!

Het wordt mijn 8e Lowlands, maar voor het eerst dat we met zo'n grote groep gaan. Line-up is ook erg fijn, kijk uit naar o.a. Future Islands, the xx, J. Bernardt, Iggy Pop, Clap! Clap!, Vince Staples, Carl Craig, Songhoy Blues, The Parcels, Cypress Hill en natuurlijk Sean Paul

Zin in!

Titmeister schreef:
Line-up is ook erg fijn, kijk uit naar o.a. Future Islands, the xx, J. Bernardt, Iggy Pop, Clap! Clap!, Vince Staples, Carl Craig, Songhoy Blues, The Parcels, Cypress Hill en natuurlijk Sean Paul

Zin in!

Nice Heiko! De line-up is echt fantastisch ja, voor het tweede jaar op rij al. Mijn must-sees in volgorde van belangrijkheid zijn The xx, The Shins, Feist, London Grammar, First Aid Kit, Solange, Editors, Hauschka en Car Seat Headrest. Persoonlijk loop ik ook tegen weinig vervelende clashes aan, is wel eens anders geweest.

Nou ja Michael Kiwanuka vs. J. Bernardt, Editors vs. Vince Staples en Future Islands vs. Nicolas Jaar vind ik toch wel pijnlijke keuzes. Ook is het maar de vraag of ik tussen Mac Demarco en Iggy Pop zin heb om naar de Alpha te sprinten voor een half uurtje Moderat...

Kon Menno Pot al niet meer serieus nemen na z'n zeer zwak onderbouwde review van Lorde's album laatst, maar deze recensie is ook extreem pijnlijk. Zelden zo oneens geweest. https://www.volkskrant.nl/muziek/bravo-stroomt-leeg-bij-concert-waarnaar-het-meest-werd-uitgekeken~a4511971/

Solanges optreden was echt fantastisch, als je op de juiste plek stond.

Ik heb ze dan wel niet gezien op Lowlands, maar op Pukkelpop deed ze het - op een outdoor main stage nota bene - uitstekend. Eén van de beste concerten die ik ooit heb mogen aanschouwen!

Elbow en editors waren geweldig vandaag. Sampha was ook heel wijs, voor mij een nieuwe ontdekking die ik zeker ga volgen!

3voor12 over London Grammar:
Quasi filosofisch de verte in staren, ongelooflijk geforceerd zingen. Het lijkt allemaal als doel te hebben iets van een diepe laag te veinzen.

Bron.

Ik las die bespreking van London Grammar gisteren ook. Met stijgende verbazing, want ik kan me er totaal niet in vinden. Maar jij zou het geschreven kunnen hebben, Edgar18!

P.S. Het was trouwens een bloedmooie cover van "Nightcall", de schrijver had zijn huiswerk ook wel wat beter mogen doen!

Choconas schreef:
Ik las die bespreking van London Grammar gisteren ook. Met stijgende verbazing, want ik kan me er totaal niet in vinden.
Was je erbij op Lowlands?

Ik heb de band zelf ook een keer live gezien en kon er toen helemaal niets mee. Maar, dat komt voor een groot deel omdat ik de muziek sowieso heel matig vind. Het gebeurt me weleens dat ik live verrast wordt door een band waar ik eigenlijk weinig mee op heb maar dat was in dit geval jammer genoeg niet zo.

Nou en of ik erbij was, ik had London Grammar niet willen missen! Het is natuurlijk een kwestie van smaak en gevoel, maar van dit optreden kreeg ik nou kippenvel. Zo'n beetje het mooiste wat ik dit jaar gehoord heb! Termen als "quasifilosofisch", "geforceerd", "veinzen" en "weeïg" kan ik daar dan ook niet mee rijmen.

Edgar18 schreef:
(quote)

Bron.

Ja, ridicule afbraakrecensie. Heb er al flink over geklaagd op twitter. Bleek dat de schrijver die ze er op hebben gezet eigenlijk al een hekel had aan London Grammar. Belachelijk dat ie er mee weg komt om de band af te kraken op basis van het argument dat het een parodie op een triphopband is. LG maakt helemaal geen triphop.

Choconas schreef:

P.S. Het was trouwens een bloedmooie cover van "Nightcall", de schrijver had zijn huiswerk ook wel wat beter mogen doen!

Dit ja. "Nighdrive" ??? Eindredactie is zeker op vakantie ofzo.

Gretz schreef:
Ja, ridicule afbraakrecensie. Heb er al flink over geklaagd op twitter. Bleek dat de schrijver die ze er op hebben gezet eigenlijk al een hekel had aan London Grammar.

Dat bevestigt mijn vermoedens wel, het leek erop alsof de schrijver nog een appeltje te schillen had met LG en dat de tekst bij voorbaat al vast lag. Afbraakrecensie is inderdaad de juiste term.

Gretz schreef:
Belachelijk dat ie er mee weg komt om de band af te kraken op basis van het argument dat het een parodie op een triphopband is. LG maakt helemaal geen triphop.
Nou ja, heel ver ligt 'dream pop' (wat eveneens een vrij ambigue term is) niet van triphop af. Jammer dat hij zich niet kan vinden in de muziek.
Triphop, waar dan eigenlijk alles uitgehaald is wat het genre ooit zo goed maakte om alleen het filmische is behouden.
Precies dat 'filmische', die ijlende sfeer, is wat ik zo prettig vind aan London Grammar.

Ik snap verder niet zo goed waarom een recensie niet een act mag afkraken. Je insinueert dat de recensent bij voorbaat al tegen LG is. Volgens mij kun je net zo makkelijk stellen dat (extreem) positieve recensies net zo goed bij voorbaat vast liggen.

Gretz schreef:
(quote)

Ja, ridicule afbraakrecensie. Heb er al flink over geklaagd op twitter. Bleek dat de schrijver die ze er op hebben gezet eigenlijk al een hekel had aan London Grammar. Belachelijk dat ie er mee weg komt om de band af te kraken op basis van het argument dat het een parodie op een triphopband is. LG maakt helemaal geen triphop.

Eerlijk gezegd associeer ik LG eerder met triphop dan met dreampop, maar eigenlijk heeft het van allebei wel wat.

En als ik heel eerlijk ben, kan ik me de mening van Ralph-Hermen Huiskamp heel goed voorstellen. Ik deel hem niet helemaal, omdat ik vind dat er bij London Grammar genoeg voor terugkomt. Maar het is wel een gevoel dat ik bij London Grammar toch ook weleens heb.

Maar daar kom ik meteen bij een vraag die ik mezelf weleens vaker stel: hebben live-recensies enigszins toegevoegde waarde? Ik vind het geen ridicule recensie, en ik vind dat Huiskamp die mening gewoon mag hebben en uiten, maar is er iemand die iets aan die recensie heeft?

Onweerwolf
Edgar18 schreef:
(quote)

Bron.

De regel "Triphop, waar dan eigenlijk alles uitgehaald is wat het genre ooit zo goed maakte" vind ik in het algemeen wel van toepassing op London Grammar.

Ik vind het verder echt zo'n band die als je ze voor het eerst hoort nog wel aardig klinkt maar ontzettend snel gaat vervelen daarna. soort van omgekeerde groeidiamant. Zal wel komen door de erg vermoeiende zang.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:05 uur

geplaatst: vandaag om 20:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.