MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
Outlaw104 schreef:
Django Django - een meer dan halflege Bravo-tent verdient dit gezelschap niet, maar ik heb me heerlijk uit kunnen leven en dansen (en ik dans nooit) met nummer als Waveforms, WOR en Default. Prima optreden en de heren hadden er echt zin in.

Ah gelukkig ik was niet de enige hier op het forum.

Sunderland schreef:
Maar als ik al een ticket had willen kopen, dan was dat voor 1 dame: Courtney Barnett. Schandalig dat je haar niet gezien hebt!

Ik had haar graag willen zien, maar schat de kans dat ik haar in de toekomst nog wel een keer ga zien groter in dan bij The Chemical Brothers.

Sigur Ros op LL16. Nice!

Chvrches ook!

Stond vandaag op de Chvrches website, is inmiddels snel er af gehaald, want morgen pas nieuwe namen...

https://imageshack.com/i/p5HqBVu4j

Aight, Chvrches! Ik hoop op Savages!

Disclosure | LCD Soundsystem | The Last Shadow Puppets | Oscar and the Wolf | Sigur Rós | Eagles of Death Metal

Chvrches | Collabs ft. Chris Liebing & Speedy J | Damian ‘Jr. Gong’ Marley | Flatbush Zombies | Ghost | Jamie Woon | M83 | Oh Wonder | Paul Kalkbrenner | Philip Glass Ensemble – Koyaanisqatsi Live! | Recondite (live) | Rødhåd | Sleeping With Sirens | Sum 41 | Tale Of Us

AURORA | The Black Madonna | Doctor Krapula | Dub Inc | España Circo Este | Frank Carter & The Rattlesnakes | Giraffage | Islam Chipsy | Mick Jenkins | The Rumjacks | Tiggs Da Author | Sevn Alias

Jaarlijkse wishlist, kijken wat er van terecht komt:

Al aan 3 wensen is reeds voldaan: Last Shadow Puppets, Sigur Rós en Chvrches
Nu nog even deze graag:

1.The Strokes
2.White Denim
3.DMA's
4.Wolf Alice
5.Gorillaz
6.EL VY
7.De Staat
8.Bewilder
9.VANT
10.Catfish and the Bottlemen

Hans Teeuwen in de Alpha.
Da's toch wel een bijzondere move!

Marco dB schreef:
Hans Teeuwen in de Alpha.
Da's toch wel een bijzondere move!

Een move die ik wel kan waarderen

Philip Glass Ensemble – Koyaanisqatsi Live! en Ghost

Misschien toch eens gaan nadenken over een kaartje.

korenbloem schreef:
Philip Glass Ensemble – Koyaanisqatsi Live!

Daar ben ik ook erg blij mee! Erg originele, out of the box thinking act.

Nog geen 40 namen bekend en al veel moois, verder o.a.: LCD Soundsystem, M83, Sigur Ros & CHVRCHES.

Matthijs72 schreef:
Nu nog even deze graag

3.DMA's

Gaat niet gebeuren, stonden vorig jaar nog op Lowlands.

Philip Glass wist ik al een tijdje, mijn broertje speelt in zijn 'voorprogramma' op Lowlands!

Edgar18 schreef:
Philip Glass wist ik al een tijdje, mijn broertje speelt in zijn 'voorprogramma' op Lowlands!

Gaaf zeg !

Dance Lover schreef:
(quote)

Daar ben ik ook erg blij mee! Erg originele, out of the box thinking act.

Valt toch wel mee, in 2013 hadden ze ook music for 18 musicians.

Riley, Reich en Glass zijn de bekende namen onder de moderne componisten. Beetje muziekfestival zal die namen altijd pakken als ze ze aangeboden krijgen.

Dance Lover schreef:
(quote)

Weet ik, ik stond daar vooraan, set van een half uur met alle (!) nummers die ze toen hadden. Ze hebben nu een heel album uit, dus ik zou niet weten waarom ze niet 2 jaar op rij zouden komen.

Dance Lover schreef:
(quote)

Zou absoluut niet de eerste keer zijn dat een artiest 2 jaren achter elkaar geboekt wordt door Lowlands

Muse nu ook op Lowlands.

Ben toch blij dat ik na jaren in de polder dit jaar het safaripark opzoek.

ik vind de hele ophef die gemaakt werd voor Muse wel wat overdreven. het klopt dat dit samen met de Foo Fighters in 2012 dit de grootste headliner ooit is voor Lowlands, maar het is niet echt exclusief. na pinkpop en deze week 3 maal de Ziggo Dome vind ik de heisa wel wat overdreven

Radiohead, dat was pas tof geweest. En verrassend. En nu ook weer mogelijk omdat ze verschillende festivals aandoen.

Lowlands was weer ouderwets goed. Misschien later een verslag, hier iig een top 10:

1. Sigur Rós
2. Foals
3. LCD Soundsystem
4. Hunee & The Black Madonna
5. Anderson .Paak
6. Oh Wonder
7. Kamasi Washington
8. Radio Noet Noet
9. Flatbush Zombies
10. Weval

Inderdaad een erg geslaagde editie. Top-vijfje van mijn kant:

1. Anderson .Paak
2. James Blake
3. Sigur Rós
4. Weval
5. Ry X

...En hoogtepuntje van het hele festival was natuurlijk Witch Doctor bij De Staat.

Mijn eerste keer Lowlands, het was echt geweldig. Heb geen slecht optreden gezien. Dit waren mijn hoogtepunten: (In chronologische volgorde, een top zoveel vind ik veels te lastig.)

Silent disco op de donderdag
Alunageorge
Nao
Flatbush Zombies
Warpaint
Ry X
De Likt
De Staat
Sigur Rós
Disclosure
The Black Madonna & Hunee
Anderson .Paak

Vond het ook een topweekend. Ik heb niet zo'n zin om nog eens een heel verslag te typen, dat heb ik voor OOR al gedaan. Dus wie heel graag mijn mening wil weten kan op de oor-site terecht. Hier in ieder geval wel mijn top tien.

1. LCD Soundsystem
2. De Staat
3. King Gizzard
4. John Coffey
5. Bazart
6. Otherkin
7. Warpaint
8: The Last Shadow Puppets
9: Muse
10: Ry X

Hier ook mijn eerste keer Lowlands. Zeer geslaagd, eigenlijk alleen maar goede optredens gezien. Op de vrijdag alleen Muse en het nachtprogramma mee kunnen pikken, dus mijn Top 10 beperkt zich tot de zaterdag en zondag.

1. LCD Soundsystem
2. M83
3. Bazart
4. Sigur Rós
5. Whitney
6. Oh Wonder
7. Aurora
8. The Last Shadow Puppets
9. Kees van Hondt
10. Muse

Maartenn (crew)
Ik mis het optreden van Youri van Gelder in de top10's?

Het was weer een fantastische Lowlands editie dit jaar, diverser dan ooit tevoren!

1. LCD Soundsystem ( 10 )

Geniaal optreden, mooi geheel op het podium en iedereen om je heen helemaal stuk zien gaan op onder meer Tribulations, Yeah, Losing My Edge & Dance Yrself Clean. Alleen maar gedanst, geen moment afgedwaald. Hopelijk komt dat nieuwe album snel!

2. De Likt ( 9,5 )

Rotterdamse hip hop op genadeloos korte volle beats, ergens wel disco on acid, in ieder geval 30 minuten stampen!

3. M83 ( 9,3 )

Gelukkig voerde het laatste album niet de boventoon. Sterker nog het kwartje bij Go! is nu ook gevallen. Heerlijk volle en bombastische sound, hoogtepunten: Midnight City, Steve Mc Queen en Couleurs, samen met het epische Lower Your Eyelids to Die With the Sun als gewaagde en gedroomde afsluiter!

4. Warpaint ( 9,2 )

De zang overtuigde niet altijd helemaal in de India, snerpte af en toe wat, afstelling leek niet helemaal oke. Maar verder een geweldig optreden gezien met veel hoogtepunten. Was ook blij als een kind dat ze No Way Out & Biggie performden.

5. Flatbush Zombies ( 9 )

Begon gelijk rete energiek en hield dat hoge niveau bijna tot het einde vast.

6. CHVRCHES ( 8,8 )

Super lieve frontvrouw met fijne innemende power synthpop.

7. Philip Glass - Koyaanisqatsi ( 8,7 )

Kende de film al, erg meeslepende klassieke muziek op zorgvuldige, minimalistische wijze naar kokend hoogtepunt gebracht.

8. Sigur Ros ( 8,5 )

Staralfur was prachtig, net zoals de grootse strijkarrangementen in alle nummers en afsluiter Popplagio. Wel pech dat ze nou niet bepaald met een sterke setlist afreisden, lees: mijn persoonlijke favorieten. Had het nog wat dromeriger verwacht.

9. Pumarosa ( 8,4 )

Deze band heeft alles in zich om heel groot te gaan worden. Priestess en Cecile worden al goed opgepikt en ook de rest klinkt goed. Komt snel een derde single aan, maar waar blijft dat album?

10. Cassius ( 8,2 )

Eerst vanuit buiten in de zon aanschouwt, daarna de tent in om mij te mengen in het tropische feestgedruis. Fijn laatste album hebben deze jongens afgeleverd en die vulkaan op het podium was prachtig.

Ook goed:

- Muse
- Edward Sharpe & The Magnetic Zeros
- NAO
- James Blake
- The Black Madonna

Jammerlijk gemist:

- Roosevelt
- Kees van Hondt
- Tiga

Ik vind het erg moeilijk om een top 10 te maken, het niveau lag gewoon zo hoog.

1. Muse, speelden weer retestrak!

2. James Blake, jammer dat niet helemaal donker was en dat er allemaal gejoel van buiten de tent tijdens de nummers was te horen.

3. Anderson .Paak, natuurlijk helemaal ingestudeerd maar damn, wat een enthousiasme!

4. Foals, nog niet vaak een set gezien die naar zo'n geweldige climax opbouwde. Chapeau.

5. Oscar and the Wolf, heerlijk vaag dit.

6. Noel Gallagher, hierbij lag het saamhorigheidsniveau zo ontiegelijk hoog. Vooral bij de Oasis-hits was het genieten geblazen en vooral mee blèren.

7. RY X, ik ben op een festival nog nooit zo lekker wakker geworden, ook knap dat hij de aandacht van het publiek zo goed vast wist te houden!

8. M83, wist niet echt wat ik ervan moest verwachten, uiteindelijk een filmische maar dansbare show.

9. Whitney, knetterstoned en weet ik het allemaal, maar toch erg genoten van deze mannen.

10. LCD Soundsystem, hiervan had ik ook niet echt een idee wat ik me voor moest stellen. We hebben ook alleen de laatste drie kwartier gezien, maar als je zag wat ze met de laatste nummers teweeg brachten bij sommige mensen, snap ik zo dat ze door bijna iedereen op 1 worden gezet.

Al met al een geweldig weekend gehad, verder nog dingen als Wolfmother, Sigur Rós(dit kon mij helaas niet zo pakken vanwege de vibe waarin ik zat, volgende keer beter, Starálfur was wel geweldig), De Staat en John Coffey gezien. Ik ga nu mijn ticket voor volgend jaar aanschaffen!

Bas I.
Hoogtepunten:

1. Tranen wegpinken bij Sigur Rós
2. Anderhalf uur tegen de rug van Philip Glass aankijken bij Koyaanisqatsi
3. Zintuiglijke overstimulatie door de stroboscopen van Evian Christ
4. Onduidelijke danspartijen bij Stuff.
5. Keihard losgaan bij een emotionele The Range die langzaam de X-Ray vol kreeg
6. De intense blijheid van Nao
7. Verliefd worden op de dames van Warpaint
8. Beste concert buiten de tent: De Likt!
9. Stoere mannen bij Anderson .Paak & The Free Nationals
10. Bont en blauw na Foals

De eerste namen voor 2017:
Mumford & Sons
The XX
Alt-J
Elbow
Flume
Iggy Pop
Moderat
Ben Klock
Cashmere Cat
Dixon
Mac DeMarco
mura masa
Noord Nederlands Orkest
Nothing But Thieves
Ty Segall
Tove Lo

Doet Lowlands echt heel goed! Wat een fijn pakketje namen. Ik kijk nu al uit naar The xx, Iggy Pop, Mac DeMarco en Moderat.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.