MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
Ik onderschrijf je mening volledig, ik kende de band voor Lowlands nog niet, maar ik was erg onder de indruk van hun optreden.

Onweerwolf
Vorig jaar na de laatste band op Prophecy Fest liepen we terug van de grot (waar het podium in staat) naar de camping en toen liep ze toevallig voor me. Ik herkende haar van Expeditie Robinson en een beetje van Elle Bandita. Dus ik had zoiets van "hey, zij hier?" Eerder die dag hadden we alvast kaartjes gekocht voor Prophecy Fest van dit jaar en toen waren ook net de eerste 5 bands bekend gemaakt. Op Prophecy Fest spelen voornamelijk bands van het Prophecy Productions label en die ken ik allemaal wel maar eentje van de 5 namen dus nog niet en dat was Dool. Thuisgekomen heb ik toen direct eens gecheckt wat dat Dool dan wel niet was en toen zag ik dus dat het haar nieuwe band was en dat ze net getekend waren door Prophecy. "Aha, vandaar dat ze er dit jaar ook was". Een paar maanden terug stonden ze in Vera, dus ik had ze daar alvast eens gecheckt en ik was meteen overtuigd. Op Prophecy Fest had ik het debuut inmiddels ook al aardig in mijn hoofd zitten en kon ik concluderen dat ze echt superstrak spelen. Wat mij betreft hebben ze de potentie om heel groot te kunnen worden.

Er gaan sterke geruchten dat morgen de eerste namen aangekondigd zullen worden.
Er is al een lege Lowlands 2018 spotify playlist aangemaakt door de organisatie.
Bovendien begint de VVK volgende week zaterdag, dus het kan nooit lang meer duren.

Ze hebben hun Spotify playlist vandaag al aangemaakt inderdaad, dus het zal wel morgen of overmorgen worden. Als we de geruchten mogen geloven kunnen we in ieder geval Gorillaz, Kendrick Lamar, The War on Drugs, Bonobo en Fleet Foxes verwachten. Met die 5 namen ben ik sowieso weer aanwezig. Nog even geduld dus!

Gorillaz, Kendrick Lamar en Fleet Foxes zou inderdaad al geweldig zijn. Hoop stiekem ook op Bjork.

Björk hoop ik juist niet op Hoewel ik dan wel een keer naar een sub-headliner kan gaan, zoals mogelijk Fleet Foxes en The War on Drugs. Imagine Dragons is ook een naam die ik steeds voorbij zie komen.

Als het om de headliners zou gaan, zou ik wel naar BKS gaan. Ik vind het minstens zo belangrijk dat de rest van de dagen ook kwalitatief sterk is, dat zit meestal bij Lowlands wel goed.

Met die vijf namen wil ik ook wel heen. Heel graag zelfs!

Protomartyr zal ook wel komen. Speelt die week in Nederland.

Eerste namen zijn aangekondigd met in ieder geval al Gorillaz, Kendrick Lamar, War on Drugs en Bonobo uit mijn lijstje. Nu Fleet Foxes nog.

In ieder geval voor mij al een heerlijke line-up.

Gorillaz, The War On Drugs, Kendrick Lamar, Dua Lipa, Bonobo, Dropkick Murphy's, Rag N Bone Man, Bicep (Live), Gavin James, Fatima Yamaha, Spinvis, Grizzly Bear, Stormzy, BROCKHAMPTON, David August, Floating Points (solo live), H09909, Joost, Jordan Rakei, Little Simz, Protomartyr, Rhye, $uicide Boy$, Lauv, Zeal & Ardor.

BROCKHAMPTON!!!!

Misschien gaat dit wel mijn eerste Lowlands worden, want Kendrick Lamar én The War on Drugs! Met nog veel ander moois als Bicep, Spinvis en Fatima Yamaha.

nou dat is zonneklaar natuurlijk. Lowlands moét ik heen dit jaar.

Hoe snel verkoopt zoiets uit eigenlijk?

De laatste jaren loopt het niet meer zo storm, daarvoor was het jarenlang gelijk uitverkocht. Met deze eerste namen denk ik niet dat het zo snel zal uitverkopen.

Vorig jaar duurde het toch zeker een maand of 5 tot het uitverkocht was, en toen was de line-up vrij sterk. Dus ik verwacht dat het dit jaar ook wel eventjes zal duren.

Goed begin van de line-up. In 2015 was ik onder de indruk van Kendrick om vervolgens te moeten sprinten voor Tame Impala (ik kon Let It Happen al horen in de verte). Grote kans dat dat nu voor een War On Drugs zal moeten.

Roscovitsch schreef:
Goed begin van de line-up. In 2015 was ik onder de indruk van Kendrick om vervolgens te moeten sprinten voor Tame Impala (ik kon Let It Happen al horen in de verte). Grote kans dat dat nu voor een War On Drugs zal moeten.

Jij denkt dat TWOD de Alpha niet zal headlinen?

Het zou me niks verbazen als The War On Drugs de Bravo gaat afsluiten, net als bv Elbow vorig jaar.

Op de poster staat TWOD nog onder Gorillaz en Kendrick, dus ik heb ook zo het vermoeden dat ze geen Alpha headliner zijn.

Ik heb mijn kaartje binnen. Eerste keer Lowlands, zeer benieuwd. Met Kendrick, Gorillaz en TWOD 3 topacts voor mij, kijk ook uit naar o.a. Bicep, Spinvis, Bonobo en Fatima Yamaha.

Ik twijfel nog voor dit jaar. Moet ff wat meer bij.

Tot nog toe enkel Kendrick voor mij en Gorrilaz is ook wel geinig.

Staan nu 3 teasers op de website van Lowlands: 1 headliner, 1 subheadliner en 1 3e rang.

Qua headliner verwacht ik Massive Attack, Tame Impala of The Killers. De subheadliner staat alfabetisch tussen Spinvis en Stormzy. St. Vincent dus? Of Steven Wilson? Al vind ik die persoonlijk meer bij BKS/DRTH passen.

Tame of Massive zou geweldig zijn. Kan Moby niet langskomen?

Steven Wilson kan ik me haast niet voorstellen maar zou geweldig zijn! Live heel erg goed.

Onder andere N.E.R.D., Nils Frahm, De Jeugd van Tegenwoordig, Patti Smith, King Gizzard & The Lizard Wizard, Nick Murphy, Sevdaliza, Warhaus en Gogol Bordello erbij. N.E.R.D. staat nu bovenaan de affiche, naast Kendrick en Gorillaz.

Titmeister schreef:

Qua headliner verwacht ik Massive Attack, Tame Impala of The Killers.

Tame Impale staat ten tijde van lowlands al in Tokyo op Super Sonic festival, dus dat gaat hem niet worden helaas.

Zouden Kendrick, Gorillaz en N.E.R.D. dan de Alpha headliners zijn dit jaar?
Drie headliners met hiphop-invloeden? That's a first.

-marco- schreef:
(quote)

Tame Impale staat ten tijde van lowlands al in Tokyo op Super Sonic festival, dus dat gaat hem niet worden helaas.

Ja ik zag het van de week ook. Lijkt me dat N*E*R*D de derde Alpha-headliner is idd, verrassend, ik had niet verwacht dat ze drie hiphop-headliners zouden boeken.

Mario Batkovic bevestigt zichzelf. Jammer dat ik op vakantie ben, want wel een hele leuke line-up.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:39 uur

geplaatst: vandaag om 13:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.