MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
gemaster schreef:
Ik leefde overigens op een dieet van tosti's(2 muntjes, maar godsgruwelijk lekker).

inderdaad!

Ik vind het eten en drinken op Lowlands wel erg duur geworden trouwens. De Belgische festivals (Werchter, Pukkelpop) zijn een stuk goedkoper wat dat betreft (grotere porties voor minder). Die mini-bierglaasjes die je op Lowlands krijgt en daar dan nog 2,10 voor moeten betalen... Ook het aanbod en de kwaliteit van het eten was voor mijn gevoel minder dan 3 jaar geleden.

WOLFMOTHER
Hele gave shit. Een kruising van Guns 'n Roses en ACDC en een vleugje ZZ Top. Het optreden vloog voorbij (hoewel het ook maar slechts 45 minuten duurde). In de toekomst gaat deze band het nog ver schoppen. Lekkere nummers, super zanger. Alles om over 3 jaar als afsluiter in de Alpha te staan.

CKY
Niet het hele optreden gezien, maar zo ver ik het gezien heb niet zeer verassend. Vrij eentonig.

FUN LOVIN CRIMINALS
Compleet zoals ik het niet verwacht had. En soms dusdanig erg dat ik dit optreden behoorlijk vond tegenvallen. Ik kan me op dit moment ook nog weinig herinneren van het optreden.

HIM
Redelijk optreden. Vooral 'Join me in Death' deed me weer even opleven. We stonden redelijk vooraan, wat een optreden natuurlijk alsmaar mooier maakt. Niet een van de beste optredens, maar absoluut geen spijt dat ik hier naartoe ben gegaan.

PLACEBO
Wederom zelfde positie als tijdens HIM. Ook dit optreden was goed. Hoewel Placebo niet een van mijn favoriete artiesten is heb ik me behoorlijk vermaakt.

URBAN DANCE SQUAD
Heb ik zittend gekeken. Klonk goed, maar kan ik verder niet goed oordelen.

GUILLEMOTS
Lijkt veel op Coldplay. Optreden klonk net zo lekker als het album. Ik kende de band nog niet voor Lowlands, maar ik zal hem niet snel vergeten.

INFADELS
Wat een geweldige sfeer hing er in de Bravo. De Infadels moeten zelf ook onder de indruk geweest zijn. De mensen aten uit hun hand. Daarnaast klonk de muziek gruwelijk goed en de show ging haast vanzelf.

IGGY & THE STOOGES
Helaas was de Grolsch-tent te klein. De muziek klonk goed, maar was slecht hoorbaar van 20 meter buiten de tent. Na een paar nummers maar doorgelopen naar Massive Attack.

MASSIVE ATTACK
Deze muziek blijft natuurlijk prachtig. Alle herinneringen komen vanzelf weer naar boven. Vooral 'Angel' klonk geweldig. De lichtshow maakte deze act compleet.

PANIC! AT THE DISCO
Zeer tegenvallend. Van deze band had ik echt meer gehad. Het optreden was gewoonweg te simpel.

THE KOOKS
Helaas slechts 2 nummers gehoord. Wie zet The Kooks nou in de India-tent. Ik stond ruim buiten de tent in de stromende regen, waardoor ik het 2 nummers voor gezien hield. Het optreden moet haast wel geweldig geweest.

PENNYWISE
Mocht je na een 3 dagen een beetje ingedut zijn komt Pennywise als geroepen. Een heel gaaf optreden. Keihard 'in your face' zoals het hoort. Hoewel de tent langzaam aan het wegzakken was in de modder was de lol er minder om.

ARCTIC MONKEYS
De Arctic Monkeys zijn goed en hoewel het optreden niet echt verassend was kon ik het behoorlijk goed waarderen. Zonde dat de modderglijders de show stalen. Na 1 keer op het grote scherm gezien te hebben hoeft dat niet 20 keer herhaald te worden. De act van De Arctic Monkeys was gaver. Respect voor de modderglijders.

MUSE
Dat dit het gaafste optreden van Lowlands zou worden wist ik vantevoren ook wel. Heel gaaf zelfs. Nadat ik eenmaal ben gaan springen ben ik niet meer opgehouden. Veel nummers van 'Origin of Symmetry'. Goed dus. 28 November overnieuw.

PENDULUM
Voodoo People ca. 3 keer voorbij horen komen, maar dat was helemaal niet erg. Zeer lekkere act.

DJ RUSH
Om nog even de benen te testen het laatste uurtje nog even flink staan hakken. Hoewel redelijk eentonig kon ik me behoorlijk goed voortbewegen op de Hardstyle.

top 5:

1. Muse
2. Infadels
3. Wolfmother
4. Massive Attack
5. Pennywise

Zie zojuist op www.lowlands.has.it dat:
-Arcade Fire
-Radiohead
-Pearl Jam
komen, ik weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar dit allemaal is
met de eerste ben ik vooral blij

Dit jaar CocoRosie

bron

Yak
Wel in de Juliet hoop ik... ik zie CocoRosie nog niet echt in zo'n grote tent staan.

Dwejkk_ schreef:
Zie zojuist op www.lowlands.has.it dat:
-Arcade Fire
-Radiohead
-Pearl Jam
komen, ik weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar dit allemaal is
met de eerste ben ik vooral blij

Totaal onbetrouwbaar.

DonDijk
haha.. lachen, motorhead op lowlands.
lijkt me toch niks voor het weledele, cultureel publiek van lowlands.

Waar blijven die electro-bandjes dan?

DonDijk schreef:
haha.. lachen, motorhead op lowlands.
lijkt me toch niks voor het weledele, cultureel publiek van lowlands.

starbright boy schreef:
(quote)

Totaal onbetrouwbaar.

Denk ik ook, maar is denk ik wel een kans dat Arcade Fire komt.

CocoRosie

handsome_devil
CocoRosie Arcade Fire

Ik denk dat ik dit jaar weer van de partij zal zijn.

SelmaDuim
De officiele Lowlandssite is vanaf vandaag weer in de lucht. De enige site met betrouwbare informatie over het programma.

www.lowlands.nl

Goose ondertussen ook al bevestigd.

Verder staan namen als Booka Shade, LCD Soundsystem en Uffie al op Pukkelpop, dus de kans is groot dat zij ook naar Biddinghuizen komen

Zwammer schreef:
Goose ondertussen ook al bevestigd.

Jarenlange lowlandservaring leert me dat iets pas echt bevestigd is als het op de officiele site staat. Maar Goose hoort wel bij de bijna zekerheden.

Motorhead past trouwens prima bij de opzet van Lowlands de laatste jaren. Beetje categorie Iggy and the Stooges vorig jaar.

Als Arcade Fire én LCD Soundsystem komen dan ga ik zeker.

CocoRosie door Lowlands.nl bevestigd!

DonDijk
Pellie schreef:

ook nog nieuwe bands bekend dan?

handsome_devil
Pellie schreef:

ik hoop er weer voldoende feestbandjes worden geboekt, zoals vorig Less Than Jake.. ik denk zelf de The Fratellis, (ook zijn ze niet denderend, het gaat wel los tijdens Chelsea Dagger), maar ook Air mag van mij best komen. En nog steeds hoop ik op Slightly Stoopid, maar die droom zal wel nooit uitkomen

Ik wil Interpol.

Als Peter Gabriel dan toch festivals gaat doen.... laat maar komen

Wij willen Interpol........

Enter Shikari ook bevestigd op lowlands. nl
whoot

Op KinkFM werd met stelligheid beweerd dat Jamie T op Lowlands zijn opwachting zal maken.

Ja, dat werd een aantal dagen geleden al gemeld door festivalinfo. Evenals Kaiser Chiefs trouwens

Cansei De Ser Sexy, joehoe

Boris1 schreef:

Dan moet je 14 mei naar Paradiso gaan.

is festivalinfo.nl eigenlijk wel een officiele bevestigingssite. Want veel namen die daar staan zie ik niet terug op lowlands.nl?

Boris1 schreef:

Die zijn dan wel in Europa maar spelen volgens onofficiële berichten in Oostenrijk, Spanje en/of Duitsland. Nou ja, daar past Nederland prima bij, toch?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:27 uur

geplaatst: vandaag om 15:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.