Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands
zoeken in:
0
SelmaDuim
geplaatst: 31 augustus 2007, 16:10 uur
Erg flauwe vergelijking, Kos. Er is nogal een verschil tussen iemand fouilleren en iemand op zijn bek slaan. Ze hadden het ook kunnen doen zoals veel café's in Nijmegen doen (heb dat zelf regelmatig meegemaakt). Mensen van wie het hoofd/ kleren niet aanstaat gewoon weigeren, zonder enige geldige reden.
0
geplaatst: 31 augustus 2007, 16:17 uur
Dat zullen ze echt niet snel gaan doen bij mensen met een bandje van 120 euro om de pols. Al heb ik wel bij voorgaande edities gezien dat bij mensen die het te bont maakten even het bandje werd doorgeknipt. Dat werkte wel heel ontnuchterend trouwens 

0
SelmaDuim
geplaatst: 31 augustus 2007, 16:20 uur
itchy schreef:
Dat zullen ze echt niet snel gaan doen bij mensen met een bandje van 120 euro om de pols. Al heb ik wel bij voorgaande edities gezien dat bij mensen die het te bont maakten even het bandje werd doorgeknipt.
Dat zullen ze echt niet snel gaan doen bij mensen met een bandje van 120 euro om de pols. Al heb ik wel bij voorgaande edities gezien dat bij mensen die het te bont maakten even het bandje werd doorgeknipt.
Dat zullen ze idd niet snel doen. Maar ik zie niet in wat nu het probleem is van even je tas openmaken en je zakken leeghalen voor security mensen (oeh dan ben je 1 minuut later binnen!). Deden ze dat maar vaker, dan hoefde men op andere plekke geen selectief deurbeleid te houden (zie vorige post) en had iedereen minder last van eikels die drugs gebruiken (dan had ik dus op de vrijdag van LL niet tot 5 keer toe een vent van me af hoeven duwen die zijn poten niet thuis kon houden en had ik op de zaterdag van LL een andere eikel geen klap voor zijn kop hoeven geven omdat ie vervelend was). Dus wat is nu lastig? Doordat mensen vinden dat druggebruik moet kunnen, wordt iets als preventief fouilleren als deurbeleid in stand gehouden.
0
geplaatst: 31 augustus 2007, 17:21 uur
SelmaDuim schreef:
Ze hadden het ook kunnen doen zoals veel café's in Nijmegen doen (heb dat zelf regelmatig meegemaakt). Mensen van wie het hoofd/ kleren niet aanstaat gewoon weigeren, zonder enige geldige reden.
Ja, dat is inderdaad net zo achterlijk.Ze hadden het ook kunnen doen zoals veel café's in Nijmegen doen (heb dat zelf regelmatig meegemaakt). Mensen van wie het hoofd/ kleren niet aanstaat gewoon weigeren, zonder enige geldige reden.
0
SelmaDuim
geplaatst: 31 augustus 2007, 17:35 uur
Kos schreef:
(quote)
Ja, dat is inderdaad net zo achterlijk.Tja, er over klagen kost meer moeite dan een aantal keer gefouilleerd worden. Ik ben nu 11 keer op LL geweest. Ik ben dus minimaal 6 keer per LL het festivalterrein opgelopen. Als ik tijdens die 66 keer in totaal 10 minuten heb stilgestaan om gefouilleerd te worden dan was het veel. Ik vraag me zelfs af of ik wel aan 5 minuten zou komen. Dus waar maken we ons druk om zeg!
0
geplaatst: 31 augustus 2007, 17:38 uur
Het is een principekwestie. Jij vind het waarschijnlijk ook normaal dat ik weet niet hoeveel mensen, vooral jongeren, zich scheel moeten betalen aan ID-bewijzen, die je altijd bij je moet hebben, dus kwijt kan raken, omdat er zogenaamd terrorismegevaar is (
) .
Als ik ergens een schijthekel aan heb is het wel als een hele groep moet boeten voor wat een paar idioten eventueel kunnen doen. Zwaktemaatregelen zijn dat.
) .Als ik ergens een schijthekel aan heb is het wel als een hele groep moet boeten voor wat een paar idioten eventueel kunnen doen. Zwaktemaatregelen zijn dat.
0
SelmaDuim
geplaatst: 31 augustus 2007, 17:44 uur
Ik heb nooit CDA of VVD gestemd en dat ook absoluut nooit overwogen dus dat geeft wel aan hoe ik tegenover de zogenaamde terroristen bestrijding sta. Maar dat heeft geen bal met dit onderwerp te maken.
Tja, dat is blijkbaar de prijs die ik moet betalen om geen last te hebben van eikels die drugs/ drank gebruiken. De last die ik van ze (kan) heb(ben) is vele maten groter dan de last die ik heb als ik even gefouilleerd moet worden.
Als jij een betere oplossing weet?
Tja, dat is blijkbaar de prijs die ik moet betalen om geen last te hebben van eikels die drugs/ drank gebruiken. De last die ik van ze (kan) heb(ben) is vele maten groter dan de last die ik heb als ik even gefouilleerd moet worden.
Als jij een betere oplossing weet?
0
geplaatst: 31 augustus 2007, 17:48 uur
Kos schreef:
Het is een principekwestie. Jij vind het waarschijnlijk ook normaal dat ik weet niet hoeveel mensen, vooral jongeren, zich scheel moeten betalen aan ID-bewijzen, die je altijd bij je moet hebben, dus kwijt kan raken, omdat er zogenaamd terrorismegevaar is (
) .
Als ik ergens een schijthekel aan heb is het wel als een hele groep moet boeten voor wat een paar idioten eventueel kunnen doen. Zwaktemaatregelen zijn dat.
) .Als ik ergens een schijthekel aan heb is het wel als een hele groep moet boeten voor wat een paar idioten eventueel kunnen doen. Zwaktemaatregelen zijn dat.
Als je nou elke keer als je tas bekeken wordt ,die security - dude een tientje moet geven gaat je vergelijking op.
0
geplaatst: 31 augustus 2007, 17:54 uur
@selmaduim, ik weet dat jij altijd extreem veel last hebt van drugs en drankgebruikers. Ik heb er werkelijk nooit last van dus interesseert het me geen zak dat er drugs en drankgebruikers rondlopen. Dus heb ik het er ook niet voor over dat ik daarvoor als een halve crimineel behandeld wordt.
0
SelmaDuim
geplaatst: 31 augustus 2007, 17:56 uur
Kos schreef:
@selmaduim, ik weet dat jij altijd extreem veel last hebt van drugs en drankgebruikers. Ik heb er werkelijk nooit last van dus interesseert het me geen zak dat er drugs en drankgebruikers rondlopen. Dus heb ik het er ook niet voor over dat ik daarvoor als een halve crimineel behandeld wordt.
Ben je dan werkelijk zo vaak gefouilleerd op Lowlands?
Maar nogmaals mijn vraag: Weet jij dan een betere oplossing?
Het gaat namelijk niet alleen om de overlast die mensen veroorzaken bij het gebruiken van drugs, maar de organisatie van een festival als LL weet ook donders goed als er te vaak incidenten zijn waarbij verboden middelen in het spel zijn dat ze hun festival wel kunnen opdoeken op last van de politie bijvoorbeeld. Dus zij willen (terecht) dat risico zoveel mogelijk vermijden.
0
SelmaDuim
geplaatst: 31 augustus 2007, 18:36 uur
Kos schreef:
Zo heb je ook mensen die met een slok op achter het stuur kruipen. Ik heb er werkelijk nooit last van dus interesseert het me geen zak dat er mensen dronken in de auto stappen. Mij hebben ze nog nooit doodgereden. Dus heb ik het er ook niet voor over dat ik daarvoor als een halve crimineel behandeld wordt en een preventieve blaastest moet ondergaan als ik lekker relaxed naar huis rijd.
Stom klinkt dit hè? Maar in wezen is dit precies hetzelfde onzin bericht, waar ik natuurlijk geen woord van meen.
0
geplaatst: 31 augustus 2007, 19:46 uur
Nog nooit gewest, ik reageerde op julie posts over dat je het oke vind om daar gefouilleerd te worden.
0
geplaatst: 31 augustus 2007, 19:47 uur
SelmaDuim schreef:
Zo heb je ook mensen die met een slok op achter het stuur kruipen. Ik heb er werkelijk nooit last van dus interesseert het me geen zak dat er mensen dronken in de auto stappen. Mij hebben ze nog nooit doodgereden. Dus heb ik het er ook niet voor over dat ik daarvoor als een halve crimineel behandeld wordt en een preventieve blaastest moet ondergaan als ik lekker relaxed naar huis rijd.
Stom klinkt dit hè? Maar in wezen is dit precies hetzelfde onzin bericht, waar ik natuurlijk geen woord van meen.
Nee, in wezen is dit helemaal niet hetzelfde, het is niet voor niks dat je een gigantische straf krijgt als je dronken achter het stuur gaat.(quote)
0
SelmaDuim
geplaatst: 31 augustus 2007, 20:02 uur
Kos schreef:
(quote)
Nee, in wezen is dit helemaal niet hetzelfde, het is niet voor niks dat je een gigantische straf krijgt als je dronken achter het stuur gaat.Dat is het wel. Het is gewoon veel te makkelijk om alles maar oké te vinden omdat jij er persoonlijk geen last van hebt.
Bovendien is agressie, aanranding, verkrachting, vernieling, het gebruik van drugs op zich, het in het bezit hebben van drugs, het verhandelen van drugs, enz. enz. enz. ook strafbaar.
0
geplaatst: 3 september 2007, 17:18 uur
Kos schreef:
Nog nooit gewest, ik reageerde op julie posts over dat je het oke vind om daar gefouilleerd te worden.
Die security zal toch niet voor de grap zijn ingehuurd? Het schijnt nodig te zijn en kost je zo afschuwelijk weinig tijd/moeite, waar ligt het probleem? Een ID kaart neem ik nooit mee op straat (die is tenslotte van iedereen), maar als ik ergens specifiek naar toe wil (stadion/festival/kroeg) moet ik die kleine moeite maar op de koop toe nemen.
0
geplaatst: 3 september 2007, 20:16 uur
otherfool schreef:
Een ID kaart neem ik nooit mee op straat (die is tenslotte van iedereen)
Een ID kaart neem ik nooit mee op straat (die is tenslotte van iedereen)
Dan ben je dus strafbaar.
0
geplaatst: 4 september 2007, 17:35 uur
gemaster schreef:
Gevoegd bij het fietsen zonder licht, het spelen van poker-toernooitjes en het massaal up- en downloaden van weetikwat mag je me gerust een zware jongen noemen...
0
geplaatst: 4 september 2007, 17:57 uur
otherfool schreef:
Gevoegd bij het fietsen zonder licht, het spelen van poker-toernooitjes en het massaal up- en downloaden van weetikwat mag je me gerust een zware jongen noemen...
(quote)

0
FatBottomedGirl
geplaatst: 4 september 2007, 22:09 uur
Waar een beetje makkelijk aan voorbij gegaan wordt is dat er een hele organisatie achter Lowlands zit. Die mensen willen volgend jaar weer een Lowlands organiseren en weer een volle bak hebben. Die mensen zijn verantwoordelijk voor wat zich binnen de hekken van Lowlands afspeelt en willen alle risico's beperken.
Btw is de security al weer aardig versoepeld. 2 jaar geleden moest iedereen zich legitimeren bij binnenkomst. T/m vorig jaar stond er bij elk poortje iemand je polsbandje te checken, nu stonden er 2 man aan het eind van de trechter.
Ben bij binnenkomst er ook uitgepikt om mijn tas te controleren. Ze hebben alleen even de klep van mijn backpack opgelicht en hun schouders naar elkaar toe opgehaald en kon ik weer door. Dus het valt allemaal wel mee!
Btw is de security al weer aardig versoepeld. 2 jaar geleden moest iedereen zich legitimeren bij binnenkomst. T/m vorig jaar stond er bij elk poortje iemand je polsbandje te checken, nu stonden er 2 man aan het eind van de trechter.
Ben bij binnenkomst er ook uitgepikt om mijn tas te controleren. Ze hebben alleen even de klep van mijn backpack opgelicht en hun schouders naar elkaar toe opgehaald en kon ik weer door. Dus het valt allemaal wel mee!
0
geplaatst: 4 september 2007, 22:35 uur
FatBottomedGirl schreef:
Btw is de security al weer aardig versoepeld. 2 jaar geleden moest iedereen zich legitimeren bij binnenkomst.
Btw is de security al weer aardig versoepeld. 2 jaar geleden moest iedereen zich legitimeren bij binnenkomst.
Edit;
Ik ben nu 13x op Lowlands geweest en heb nog géén keer me hoeven te indentificeren.
Ook het fouilleerverhaal valt me elk jaar heel erg mee.
0
geplaatst: 5 september 2007, 12:56 uur
Ik ben nu 6 keer op Lowlands geweest en ik ben welgeteld 2 keer gefouilleerd, waarvan 1 keer door een bekende (nu ja, gefouilleerd is dan wel een heel groot woord) en 1 keer door een heel mooi meisje die het ook nog eens zo uitgebreid deed dat ik het nou niet bepaald een nadeel vond 
Wil je niet dat je tas bekeken wordt: neem je tas dan niet mee het festivalterrein op. En ook ik heb me niet 1 keer hoeven te identificeren. Dat geldt volgens mij alleen als je rond de 16 bent en er uitgepikt wordt zodat je een no alcohol bandje krijgt.
En uiteraard als je iets flikt wat niet door de beugel kan.

Wil je niet dat je tas bekeken wordt: neem je tas dan niet mee het festivalterrein op. En ook ik heb me niet 1 keer hoeven te identificeren. Dat geldt volgens mij alleen als je rond de 16 bent en er uitgepikt wordt zodat je een no alcohol bandje krijgt.
En uiteraard als je iets flikt wat niet door de beugel kan.
0
geplaatst: 7 september 2007, 14:14 uur
Ik ben nu al op verschillende festivals geweest (meerdaags en eendags) en ik moet zeggen dat de idd de fouileerverhalen altijd meevallen. De strengste die ik ooit heb meegemaakt was van Parkpop in Den Haag dit jaar toen me flesje bier werd afgepakt. Ik mocht hem wel eerst opdrinken! Toch denk ik dat als er meer security lui op de camping (over LL weer dus...) en op het festivalterrein rondwandelen, dat je dan al een hoop problemen de kop indrukt. Het fouileren hoeft van mij persoonlijk niet zo. Wel ben ik boos op de security van dit jaar, die ons op maandagochtend half elf letterlijk van de camping trapte. We mochten geen minuut langer blijven en tenten werden de bosjes ingegooid. Helemaal gestoord waren die opgefokte anabolenbommen die rondliepen. Beetje jammer was dat...
0
geplaatst: 8 september 2007, 16:08 uur
De volgorde weet ik voor het grootste deel niet meer, maar volgens mij waren dit alle nummers die ze hebben gespeeld:
Obstacle 1
NYC
PDA
Hands Away
Stella was a diver and she was always down
Evil
Narc
Slow Hands
Not Even Jail
Pioneer to the Falls
No I in Threesome
Heinrich Maneuvre
Mammoth
Rest My Chemistry
0
geplaatst: 8 september 2007, 16:17 uur
GraveyardJunkie schreef:
Wel ben ik boos op de security van dit jaar, die ons op maandagochtend half elf letterlijk van de camping trapte. We mochten geen minuut langer blijven en tenten werden de bosjes ingegooid. Helemaal gestoord waren die opgefokte anabolenbommen die rondliepen. Beetje jammer was dat...
Wel ben ik boos op de security van dit jaar, die ons op maandagochtend half elf letterlijk van de camping trapte. We mochten geen minuut langer blijven en tenten werden de bosjes ingegooid. Helemaal gestoord waren die opgefokte anabolenbommen die rondliepen. Beetje jammer was dat...
Wow, wat raar dat dat om half 11 was!! Wat een onzin. Wij werden ook op een niet zo vriendelijke manier van de camping getrapt, maarja, toen was het inmiddels ook wel 13u 's midags...
0
geplaatst: 8 september 2007, 22:04 uur
Setlist Interpol:
Pioneer to the Falls
C'mere
Narc
Obstacle 1
Rest My Chemistry
Mammoth
Hands Away
No I in Threesome
Slow Hands
The Heinrich Maneuver
Evil
Not Even Jail
PDA
Encore:
NYC
Stella
En ze waren goed
Pioneer to the Falls
C'mere
Narc
Obstacle 1
Rest My Chemistry
Mammoth
Hands Away
No I in Threesome
Slow Hands
The Heinrich Maneuver
Evil
Not Even Jail
PDA
Encore:
NYC
Stella
En ze waren goed

0
geplaatst: 11 september 2007, 12:37 uur
Ik had toch het idee dat Evil veel eerder in de setlist gespeeld werd, maar goed ik stond te genieten en dan maakt mij de volgorder eerlijk gezegd niet uit.
* denotes required fields.