MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
Jaaaaaa het is weer lowlands tijd!! Twee tenten erbij/terug van weggeweest. De Charlie tent komt terug en er komt een tweede Echo tent!!
En de eerste drie namen zijn ook bekend gemaakt,

Asakusa Jinta - Balkan, ska
Killswitch Engage - Metalcore
The National - Indie....

Verder is er ook nog wat straattheater bekend gemaakt
Helmert Woudenberg, Toneelgroep Amsterdam en Laura van Dolron...

Heb me kaartje gelukkig al binnen!!

The National is in ieder geval een rede om weer te gaan.

Dit jaar is het zover, ik ga mijn eerste lowlands beleven!
Het zat al een tijdje in de planning. Twee jaar geleden (toen ik 16 was) wilde ik eigenlijk al gaan. Toen werd het me verboden door mijn ouders. Het jaar daarna mocht ik wel gaan, toen werd er echter een vakantie overheen gebombardeerd. Dit jaar zou het opnieuw niet doorgaan door vakantie, maar die heb ik lekker een aantal weken naar voren weten te lullen zodat ik dan toch kon gaan.

Vanmiddag heb ik mijn kaartje vol trots aangeschaft bij een ongeinteresseerde carriere die blijkbaar allerminst onder de indruk was van mijn grootse daad...

Nu maar hopen dat de line-up even goed is als de afgelopen twee jaar. In 2006 zat ik zielig voor de tv naar 3voor12 te kijken hoe bloc pary, arctic monkeys, snow patrol en hard-fi (toenmalige lievelings bands!) optraden. Het jaar daarna dacht ik ergens in een ver oord na over hoe mensen aan het genieten waren van Interpol, Arcade Fire en The Killers (omg).

The National is alvast een mooi begin, wat heb ik me vergist in deze band zeg, maar dat is een ander verhaal.

Mijn verlanglijst:
- incubus (zal wel niet omdat ze al op pinkpop komen)
- bloc party (zeker mogelijk)
- interpol (?)
- silversun spickups (vorig jaar op pukkelpop dus wie weet)
- pete philly & perq. (grote kans)
- typhoon (idem, denk ik)
- arctic monkeys (?)
- bravery (weet niet eens of die ooit op een NL festival zijn geweest)
(stiekeme droom mode)
- sufjan stevens
- rogue wave
- the caesars

Ik ehb al The National en Tunng op mijn lijstje dingen staan die ik er zeker wil gaan zien.. verder hoop ik hier op dingen als My Bloody Valentine, Sigur Ros en eventueel nog heel veel meer.. eigenlijk teveel om op te noemen.

Mon
Ja Sigur Ros teken ik ook voor!
Sowieso ben ik voor het half kopieren van de Werchter line-up
Doe maar: Babyshambles, Beck, Neil Young, R.E.M, Radiohead, The Kooks, The Verve en Justice.
Maar ik vrees dat uit dat rijtje de enige realistische The Kooks, Sigur Ros en Babyshambles zijn.

Verder wil ik Stars en Nick Cave. & Arctic Monkeys, Amy Winehouse, British Sea Power, Newton Faulkner, Daft Punk, Eels (gisteravond _o_) Wilco en The Hoosiers.
Maar ik heb mn kaartje toch al

Sigur ros mag van mij ook zeker komen, evenals daft punk (er gingen geruchten was het niet?) Radiohead heeft mij nooit zoveel aangesproken dus niet mag wegblijven. Justice schijnt ook wel hele goede livesets te hebben.

Yak
Ik hoop op:
- Holy Fuck
- The Mae-Shi
- Does It Offend You Yeah?
- Cat Power
- The Kills
- Vampire Weekend
- Los Campesinos

Hoop maar kleine kans:
- Electrelane
- Liars
- Qrio

Verder verwacht ik:
- Foals
- Crystal Castles
- Sons & Daughters
- Trash Fashion
- British Sea Power

Mountain Goats? Magnetic Fields? ook allebei nieuw album dit jaar

Yak
Mountain Goats is meer iets voor de Rotown, niet voor Lowlands. Magnetic Fields mogen wel komen hoor.

SelmaDuim
Yak schreef:
Hoop maar kleine kans:
- Qrio

En ik hoop dat Hit Me TV nu eindelijk eens geprogrammeerd wordt!

Yak schreef:

Hoop maar kleine kans:
- Electrelane
- Liars
- Qrio

electrelane is uit elkaar
Liars was vorig jaar natuurlijk dé misser (stond wel op Pukkelpop)
En Qrio... kenniknie

SelmaDuim
itchy schreef:
En Qrio... kenniknie

Is een leuk bandje, heb laatst de CD gekocht van een hele lieve gitarist. Je mag hem wel een keer van me lenen.

Misschien ga ik dit jaar ook wel weer. Ik wacht wel de line-up af, want er moet natuurlijk wel wat leuks te zien zijn.

Verlanglijstje:

- Justice
- Vitalic
- Sebastian
- Arcade Fire
- Radiohead
- Digitalism
- Aux Raus
- Neil Young
- White Stripes
- Spinvis
- dEUS

Als de helft van deze artiesten komen dan ga ik!

Ik hoop op JAMC en of My Blooy Valentine.

Hopen kan geen kwaad.

heel veel van de bands die jullie noemen zijn vorig jaar op lowlands geweest. Zoveel maagdelijke lowlanders hier dan. Of vorig jaar gewoon gemist.

Er zijn weer twee nieuwe bands bevestigd

Tunng
Korpiklaani (!)

verder hoop ik nog op

Milencolin
Slightly Stoopid
G. Love
Chris Clark
White Stripes
Sigur Rós
Extince
Shantel

Bands die ik hoop te zien op Lowlands zijn:
My Bloody Valentine
Neil Young
2 Many Djs / Soulwax
dEUS (in 2004 klein stukje gezien, maar kende de band toen niet)
Verve
Le Le
Nick Cave & the Bad Seeds (in 2005 niet helemaal gezien)
The Breeders
Wu-tang Clan
Madrugada
Tindersticks
R.E.M.
Supergrass
Billy Bragg
Joan as Police Woman

Krijg er nu alweer zin in .

Ik hoop op Decemberists en Les Savy Fav, ijdele hoop mijns inziens.

GraveyardJunkie schreef:
heel veel van de bands die jullie noemen zijn vorig jaar op lowlands geweest. Zoveel maagdelijke lowlanders hier dan.

Het lijkt er wel op, ik hoop in ieder geval dat er een aantal bands die vorig jaar waren gekomen dit jaar ook komen. Als er ook maar eentje van mijn top 5 (bloc party, interpol, incubus, arcade fire, the killers) komt ben ik al tevreden.

Interpol op de main.

Correctie: Alpha

SelmaDuim
Ik hoop dat ze wat beters kunnen verzinnen dan acts te recyclen.

Het zullen vooral bands zijn die dit jaar een nieuw album uitbrengen. Dan kan Pinkpop ze in 2009 weer uitnodigen.

ach ik hoopd at ook,maar Interpol zal ik toch erg gaaf vinden!

verder heb ik ook graag Joy Division.

Je hoopt dus op interpol? Of je weet er iets van dat ze komen?

Als Elbow komt ga ik ook weer

@ Dn!S: ik hoop alleen maar,ze komen toch niet.

Dn!S schreef:
Als er ook maar eentje van mijn top 5 (bloc party, interpol, incubus, arcade fire, the killers) komt ben ik al tevreden.

Die hebben sinds afgelopen Lowlands geen albums uitgebracht en verwacht ik dus niet. Ik denk vooral aan bands als Vampire Weekend, Yeasayer en MGMT maar wie weet misschien ook nog Portishead, R.E.M. en van mij mag Nick Cave zijn kunstje van twee jaar geleden best nog eens dunnetjes overdoen...

Daar heb je gelijk in ja, ik verwacht ze eigenlijk ook niet (misschien bloc party en incubus, de rest verwacht ik eigenlijk helemaal niet, tis slechts hopen )

Maar er zijn zeker meer acts waar ik heel blij van zou worden. daft punk bijvoorbeeld, maar ook maximo park, sigur ros, caesars. The Caesars hebben pas een nieuw album uitgebracht dus wie weet.

Ik doe ook maar eens een lijstje wat ik wel leuk zou vinden:

Porcupine Tree (staan toch ook op pinkpop)
The Fall (zijn die niet aan het toeren)
Madrugada (lijkt me tof om eens te zien)
Explosions in the sky
Múm
Gert Vlok Nel (in een de theater-tent)

Sex Pistols komen! klikklik

SelmaDuim

En waarschijnlijk ook Metallica, want die komen ook op Pukkelpop.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:17 uur

geplaatst: vandaag om 06:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.