MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
Op mijn verjaardag naar de Sex Pistols

Inclusief het opgewarmde lijk van Sid Vicious!

En Underworld link
(hoewel het nog nergens anders te vinden is)

Ik hoop dat het budget een beetje breed uitgegeven wordt, niet alleen aan een aantal grote namen. Ik zou zelf graag Hot Chip, Feist en Portishead zien. En wat leuke DJ's zou ook gaaf zijn, ik noem een Laurent Garnier, Luciano, Ellen Allien of weer James Holden.
Nu ik het toch over dj's heb, Sven Vath is al bevestigd.

Is het zo dat artiesten die op Pinkpop komen doorgaans niet op Lowlands een moppie gaan spelen?

SelmaDuim
BoordAppel schreef:
Is het zo dat artiesten die op Pinkpop komen doorgaans niet op Lowlands een moppie gaan spelen?

Meestal zijn de artiesten die op Pinkpop staat een jaar eerder al op Lowlands geweest of niet interessant genoeg voor Lowlands. Pinkpop mikt namelijk meer op gevestigde grote namen.

Geef mij maar lekker veel hippe bandjes ala Vampire Weekend, Los Campesinos, Blood Red Shoes of Last Shadow Puppets. Die grote namen uit het verleden kunnen me gestolen worden (over die lullige plaatjesdraaiers nog maar gezwegen...)

Jesusfreen schreef:
En waarschijnlijk ook Metallica, want die komen ook op Pukkelpop.

Dit lijkt me niet. Het is in het verleden ook vaker gebleken dat juist de grotere bands die op Pukkelpop staan niet op Lowlands spelen.

FatBottomedGirl
Op Last.fm wordt het volgende lijstje gegeven bij Lowlands:

The Flaming Lips, Sigur Rós, The Kooks, The Hives, Nightwish, We Are Scientists, The Futureheads, Underworld, Sex Pistols, The Fratellis, Dropkick Murphys, Killswitch Engage, The National, Elbow, Pendulum, Gogol Bordello, British Sea Power, Simian Mobile Disco, Anouk, dEUS, The Wombats, Junkie XL, The Pigeon Detectives, Booka Shade, Korpiklaani, Danko Jones, MGMT, Róisín Murphy, Foals, Diplo, Crystal Castles, Sons and Daughters, Modeselektor, Tunng, Los Campesinos!, Grinderman, Hadouken!, Sven Väth, Yeasayer, Black Kids, Holy Fuck, Pete Philly & Perquisite, Volbeat, Asakusa Jinta, 50 Jaar Nederpop Special

Ik ken niet de betrouwbaarheid hiervan.

Yak
Ik wacht nog even de officiele berichten in de gaten, maar hier staan wel een paar interessante namen tussen. :O

Veel van deze namen zijn al door bands zelf bevestigd tijdens concerten of op myspace zoals deze:
The Kooks, The Hives, Nightwish, We Are Scientists, Sex Pistols, Dropkich Murphys, Elbowm Gogol Bordello, Wombats, Junkie XL, Booka Shade, Sons & Daughters, Foals, Black Kids

De zanger van dEUS maakte het bekend tijdens een uitzending van DWDD tijdje geleden.

Ikzelf ben vooral benieuwd naar Sigur Ros. Weet iemand waar dit gerucht vandaan komt? Het is alleen op Last.fm te vinden eigenlijk.

Fansite low-lands.nl:

29 apr. 2008: vandaag is ook Sigur Ros aan het programma toegevoegd, bij de schrijvers is Bernhard Christiansen bevestigd en meer comedy met Harry Glotzbach.

Maar hoe serieus dit alles is weet ik niet. Ik zou het wel ont-zet-tend su-per-tof vinden...

edit: die site meldt dat de Talking Heads ook komen?

edit2: 'de namen van bands die wij op deze fansite bevestigen, zijn nog niét officieel bevestigd. Dat betekent eenvoudigweg dat A). óf de band nog niet officieel is bevestigd, of B). de band helemaal niet optreedt dit jaar, of C). er nog onderhandelingen gaande zijn.'

otherfool schreef:
edit: die site meldt dat de Talking Heads ook komen?

Dat zou echt sensationeel zijn. Ik ga ook wel naar Lowlands dan, denk ik.

Dat zou heel goed kunnen want the Talking Heads moeten nog steeds bij elkaar komen!

En nu ook al Modeselektor.

Ik ben er ook!
Modeselektor, geruchten van Booka Shade, Digitalism, The National (!) en Korpikaani.
Wordt leuk!

Verder een vraagje, dit wordt mijn eerste Lowlands, wat moet ik allemaal meenemen en wat vooral niet... Ik las ergens iets over bagageproblemen etc...

Louis2703 schreef:
Ik ben er ook!
Modeselektor, geruchten van Booka Shade, Digitalism, The National (!) en Korpikaani.
Wordt leuk!

Verder een vraagje, dit wordt mijn eerste Lowlands, wat moet ik allemaal meenemen en wat vooral niet... Ik las ergens iets over bagageproblemen etc...

Een tandenborstel en condooms!

Als het goed is zijn The Gutter Twins trouwens ook bevestig!

Wat heeft Lowlands dit jaar een ontzettend slappe line-up, zeg!

Als dit alles is wel ja

Dit zullen nog niet alle bands zijn, maar de bands waar ik voor zou gaan zijn nu op de vingers van één hand met een paar geamputeerde vingers te tellen.

Nee ik snap ook wel dat niet alles is.
En waar ik naar toe zou gaan is wel op twee haden te tellen.

-Sex Pistols
-Booka Shade
-Digitalism
-N*E*R*D
-Underworld

En op de tweede keus hand

-Dropkick Murphys
-Junkie XL
-Kraak & Smaak
-Nightwish

Zo kom ik toch nog op negen vingers

Gaan de Blood Red Shoes na Pinkpop hetzelfde jaar Lowlands doen? Wel vrij uniek dan...

British Sea Power
National
Ane Brun
dEUS
Iron & Wine
The Hives
Blood Red Shoes

Dat lukt toch niet met 1 hand... Black Mountain en Yeasayer schijnen ook in mijn straatje te vallen maar daar moet ik eerst maar eens wat platen van opsnorren...

Ahem, ik heb er nog eentje voor die lege handen van jullie: Sigur Ros!
Die telt eigenlijk wel voor twee vingertjes he.

Daarnaast ga ik voor: The National, MGMT, NERD en de rest dat horen we dit weekend wel als het gros van de namen officieel bekend wordt gemaakt/

Franz Ferdinand!

Op graz.nl

Vanmorgen bevestigd:
The Hives // Nightwish // N*E*R*D // Underworld / / Franz Ferdinand // Anouk // Dropkick Murphys // Amy Macdonald // Danko Jones // Gogol Bordello // dEUS // HIM // Plain White T's // The Flaming Lips // The Wombats // Vive La Fête // Jamie Lidell // Sigur Rós // Digitalism // Anti-Flag // The Pigeon Detectives // The Ting Tings // We Are Scientists // Booka Shade // Claw Boys Claw // Henry Rollins (spoken word) // Hot Chip // MGMT // Pendulum // The Dresden Dolls // Elbow // The Roots // Thrice // The Shoes // Yeasayer // The Breeders // Ane Brun // Holy Fuck // The Gutter Twins // Extince // Foals // Haydamaky // Iron & Wine // Max Pashm // Los Campesinos! // Blood Red Shoes // Black Mountain // Fuck Buttons // Andy C + MC GQ // Infadels // The Hoosiers

Al eerder bevestigd:
The Kooks // Sex Pistols // Sven Väth // Róisín Murphy // The National // Modeselektor (live) // Simian Mobile Disco // Volbeat // Mindless Self Indulgence // Killswitch Engage // Hadouken! // Tunng // Black Kids // Asakusa Jinta // British Sea Power // Diplo // Korpiklaani // Crystal Castles

Snelle conclusie.......valt nog niet echt mee. Alleen eigenlijk Sigur Ros en Dresden dolls die ik wel graag wil zien

Ik ga in ieder geval niet. Wil alleen dEUS en Digitalism heel graag zien. The Breeders was ook nog wel leuk geweest, maar de rest boeit me eigenlijk niet.

Maar dit is toch niet nog niet volledig mag ik hopen?

SelmaDuim
Nee, tuurlijk niet. De volledige line- up is pas in augustus bekend.

Overigens worden de meeste grotere namen meestal officieel bekend gemaakt op Pinkpop, dit weekend dus.

Ik vind het lijstje echt niet zo verkeerd trouwens. Ik weet alleen nog niet of ik kan gaan ivm mijn nieuwe baan weet ik nog niet of ik dan wel vakantiedagen op kan nemen, dus dat is nog even afwachten.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:43 uur

geplaatst: vandaag om 04:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.