Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands
zoeken in:
0
geplaatst: 17 augustus 2005, 19:41 uur
Voor degenen die nu nog ff snel de nieuwe looproutes wil oefenen.
http://www.lowlands.nl/plattegrond.html
http://www.lowlands.nl/plattegrond.html
0
geplaatst: 18 augustus 2005, 13:52 uur
Ik sluit me graag aan!
SelmaDuim
Starbright boy
Yak
Ward
andré
Bloompje
Rodenrijck
Tommeh
SelmaDuim
Starbright boy
Yak
Ward
andré
Bloompje
Rodenrijck
Tommeh
0
geplaatst: 18 augustus 2005, 14:05 uur
Ik ga zostraks op weg naar 'my first festival'!
SelmaDuim
Starbright boy
Yak
Ward
andré
Bloompje
Rodenrijck
Tommeh
Paalhaas
SelmaDuim
Starbright boy
Yak
Ward
andré
Bloompje
Rodenrijck
Tommeh
Paalhaas
0
SelmaDuim
geplaatst: 18 augustus 2005, 14:27 uur
Niet bepaald mijn eerste festival. Dit is de 9e keer Lowlands, en ik ben ook al naar veel verschillende andere festivals geweest zoals onder andere Pinkpop, Werchter en Sziget. 
Maar het is tijd om uit te loggen hierzo...
op naar Lowlands, en tot maandag.

Maar het is tijd om uit te loggen hierzo...
op naar Lowlands, en tot maandag.

0
geplaatst: 18 augustus 2005, 14:27 uur
Ik ben er vandoor. Ik zie de thuisblijvers wel weer als ik begin volgende week verrot achter deze computer zit.
0
geplaatst: 18 augustus 2005, 15:08 uur
Wij gaan morgen rond het middaguur wel, veld 7 achteraan en direct doorlopen bij de poort.
En Liejanne, ondanks dat je thuis blijft toch alvast een fijne verjaardag zaterdag
En Liejanne, ondanks dat je thuis blijft toch alvast een fijne verjaardag zaterdag

0
geplaatst: 18 augustus 2005, 18:35 uur
ik ga morgen pas. Veel plezier allemaal vanavond, en hou een beetje ruimte over voor een tent of 5 

0
liejanne
geplaatst: 20 augustus 2005, 11:32 uur
Haha! Lekker jaloers!!
Ik ben ook jaloers hoor, daar niet van 
Ik ben ook jaloers hoor, daar niet van 
0
geplaatst: 20 augustus 2005, 14:47 uur
wel een ongelovelijke line-up dit jaar zeg. veel wat ik al gezien heb, maar juist daardoor dubbel ga missen. en niet van die enorme afknappers ertussen zoals Tiesto of Nickelback.
ach op zich kan ik wel een jaartje overslaan, maar het contrast is zo groot: ik ga niet omdat ik hertentamens aan het leren ben.
ach op zich kan ik wel een jaartje overslaan, maar het contrast is zo groot: ik ga niet omdat ik hertentamens aan het leren ben.
0
SelmaDuim
geplaatst: 20 augustus 2005, 16:35 uur
Groetjes vanaf het warme, droge Lowlandsterrein. 
hoogtepunten tot nu toe:
Kaiser Chiefs
2nd Place Driver

hoogtepunten tot nu toe:
Kaiser Chiefs
2nd Place Driver
0
SelmaDuim
geplaatst: 20 augustus 2005, 19:05 uur
Tot nu toe vooral tegenvallers in het programma (en dus niet bij wat ik gezien heb).
Er spelen vaak leuke dingen tegelijk en op anderen momenten heb ik weer even niks te doen (zo kan ik de thuisblijvers natuurlijk wel even op de hoogte houden
). Tot nu toe heb ik nog niet echt het gevoel 'verkeerde' keuzes gemaakt te hebben. Nu maar hopen dat het morgen ook nog zo is want ik laat Incubus dit maal voor wat het is om LCD-Soundsystem te kunnen zien. 
(Op dit moment hoor ik Arcade Fire op de achtergrond trouwens, wel ok, maar ik hoef niet vooraan te staan
)
Er spelen vaak leuke dingen tegelijk en op anderen momenten heb ik weer even niks te doen (zo kan ik de thuisblijvers natuurlijk wel even op de hoogte houden
). Tot nu toe heb ik nog niet echt het gevoel 'verkeerde' keuzes gemaakt te hebben. Nu maar hopen dat het morgen ook nog zo is want ik laat Incubus dit maal voor wat het is om LCD-Soundsystem te kunnen zien. 
(Op dit moment hoor ik Arcade Fire op de achtergrond trouwens, wel ok, maar ik hoef niet vooraan te staan
)
0
geplaatst: 21 augustus 2005, 17:34 uur
de laatste avond gaat lekker knallen zeg... queens of the stone age, nick cave en foo fighters op rij... en dan ook soulwax incubus en lcd soundsystem nog even tussendoor... druk :s
ik ben vooral benieuwd hoe the editors zich live staande houden en hoeveel gelukvogels patrick wolf weten te vinden in de juliet
ik ben vooral benieuwd hoe the editors zich live staande houden en hoeveel gelukvogels patrick wolf weten te vinden in de juliet
0
geplaatst: 21 augustus 2005, 17:40 uur
er is in het program geschoven en de editors zijn al klaar. "Hoog Interpolig tapijt in de India. De Editors krijgen het voor elkaar om met hun jeugdige enthousiasme de tent bij de les te houden. De songs zijn goed kort en puntig, de vertolking uitbundig. Niet origineel, wel leuk. Cijfer: 7." - 3voor12
0
geplaatst: 21 augustus 2005, 21:59 uur
Ik zag een stuk van The Arcade Fire op TV, wauw...wat goed zeg! Heerlijk energieke show. The Magic Numbers zag er ook te gek uit, ik kende er nog niets van, maar het heeft zeker interesse gewekt.
Verder baal ik enorm dat ik niet op lowlands geweest ben. Volgend jaar dan maar.
Verder baal ik enorm dat ik niet op lowlands geweest ben. Volgend jaar dan maar.
0
SelmaDuim
geplaatst: 22 augustus 2005, 01:08 uur
StuF schreef:
ik ben vooral benieuwd hoe the editors zich live staande houden...
ik ben vooral benieuwd hoe the editors zich live staande houden...
Die deden het behoorlijk goed, zeker na de pech die ze hadden met hun instrumenten. Zij waren goed en wel in NL aangekomen en de fijne vliegtuigmaatschappij had hun instrumenten niet mee gevlogen. Ze hebben dus op geleende spullen moeten spelen, maar ondanks dat was het een behoorlijke show, al vond ik ze wel een beetje 13 in een dozijn.

... en hoeveel gelukvogels patrick wolf weten te vinden in de juliet
ikke, ikke, ikke! En het was de moeite waard. Zo prachtig, mooi, intiem, dat het was. Ik ben blijd dat ik er ruim op tijd voor in de rij ben gaan staan, want ik had het niet willen missen.

SelmaDuim schreef op 20 augustus:
Tot nu toe heb ik nog niet echt het gevoel 'verkeerde' keuzes gemaakt te hebben. Nu maar hopen dat het morgen ook nog zo is want ik laat Incubus dit maal voor wat het is om LCD-Soundsystem te kunnen zien.
Tot nu toe heb ik nog niet echt het gevoel 'verkeerde' keuzes gemaakt te hebben. Nu maar hopen dat het morgen ook nog zo is want ik laat Incubus dit maal voor wat het is om LCD-Soundsystem te kunnen zien.

Ik kon het toch niet laten een half uurtjes Incubus mee te pakken. Helaas werd ik weer teleurgesteld net als 3 (?) jaar geleden op Lowlands. Het is en blijft wel een goede band, maar helaas speelden ze (alweer) voornamelijk rustige nummers van Morning View en A Crow... Ik hoorde achteraf dat ze de laatste helft wel wat oudere S.I.E.N.C.E. nummers hebben gespeeld, maar toen was ik al lang en breed bij LCD-Soundsystem wat dubbel en dwars de moeite waard was! Ik heb dus zeker wel de goede keuze weten te maken.
Af en toe speelden ze wat slordig maar het enthousiasme knalde van het podium af. LCD was een groot feest, helaas ook de laatste band voor mij van Lowlands (ik ben inmiddels weer thuis want de plicht roept), maar een betere afsluiter had ik me niet kunnen wensen.Mijn hoogtepunten waren (in willekeurige volgorde):
Kaiser Chiefs
2nd Place Driver
Patrick Wolf
LCD-Soundsystem
StuF schreef:
jammer dat ik er niet ben... ik hoop dat t gaat regenen
jammer dat ik er niet ben... ik hoop dat t gaat regenen

Op een paar druppeltjes na is het helemaal droog geweest. De zon scheen elke dag volop. Ik kan me niet herinneren dat ik ooi zo'n droge, zonnige Lowlands heb meegemaakt (en dit was de 9e keer, dus dat zegt wel iets).

Tot zover even "De avonturen van SelmaDuim op Lowlands."

0
geplaatst: 22 augustus 2005, 09:44 uur
Franz Ferdinand was weer superfantastisch! Heerlijke show van die gasten, die nu voor de verandering bijna de helft opvulden met nieuwe nummers. Maar met wet-ik-veel-hoeveel duizend mensen springen op Take me out blijft toch het allermooiste.
Daarnaast was The Arcade Fire voor mij het tweede hoogtepunt. Wat een vepletterend optreden! met harp, violen, trekharmonica en een geschifte trommelaar die aan het einde de stellage in klom, om op 10 meter hoogte rustig verder te trommelen..
Grootste tegenvaller was The Prodigy... Te onsamenhangend en teveel doelloos geschreeuw vond ik. Het einde met Out of Space maakte wel weer veel goed!
Zijn er trouwens nog mensen zaterdagavond naar DJ Gary Global & Azrael geweest?
Daarnaast was The Arcade Fire voor mij het tweede hoogtepunt. Wat een vepletterend optreden! met harp, violen, trekharmonica en een geschifte trommelaar die aan het einde de stellage in klom, om op 10 meter hoogte rustig verder te trommelen..
Grootste tegenvaller was The Prodigy... Te onsamenhangend en teveel doelloos geschreeuw vond ik. Het einde met Out of Space maakte wel weer veel goed!
Zijn er trouwens nog mensen zaterdagavond naar DJ Gary Global & Azrael geweest?
0
geplaatst: 22 augustus 2005, 12:56 uur
Ik ben ook terug! Verslag volgt later. Mijn persoonlijke top 5:
1. Patrick Wolf
2. Arcade Fire
3. Pixies
4. The Prodigy
5. The Subways
1. Patrick Wolf
2. Arcade Fire
3. Pixies
4. The Prodigy
5. The Subways
0
liejanne
geplaatst: 22 augustus 2005, 14:09 uur
Hoe waren de Foo Fighters?? En Queens of the Stone Age??
0
geplaatst: 22 augustus 2005, 14:27 uur
Queens overgeslagen wegens al gezien te hebben op RockinPark. En the Foo Fighters waren wel cool (niet alles gezien, Nick Cave liep ongever opdezelfde tijd). Dave zong zelf twee nummers in zijn eentje. En bij het voorlaatste nummer nam hij zelf eens plaats achter de drums.
0
geplaatst: 22 augustus 2005, 14:29 uur
Voor mij waren de hoogtepunten:
1. Pixies
2. Roisin Murphy
3. The Futureheads
4. Arcade Fire
5. Nick Cave & The Bad Seeds
6. Franz Ferdinand
7. Editors
8. Queens of the Stoneage
9. Zuco 103
10. Royksopp
viel tegen: Bad Religion, Juliette & The Licks, Polyphonic Spree, Foo Fighters, Death From Above 1979.
viel mee: het weer
Helaas heb ik LCD Soundsystem moeten missen omdat ik op het laatste moment besloot om het optreden van Nick Cave helemaal te gaan zien.
1. Pixies
2. Roisin Murphy
3. The Futureheads
4. Arcade Fire
5. Nick Cave & The Bad Seeds
6. Franz Ferdinand
7. Editors
8. Queens of the Stoneage
9. Zuco 103
10. Royksopp
viel tegen: Bad Religion, Juliette & The Licks, Polyphonic Spree, Foo Fighters, Death From Above 1979.
viel mee: het weer
Helaas heb ik LCD Soundsystem moeten missen omdat ik op het laatste moment besloot om het optreden van Nick Cave helemaal te gaan zien.
0
geplaatst: 22 augustus 2005, 14:41 uur
en dan ben ik The Bravery nog vergeten, ook een superoptreden!
0
geplaatst: 22 augustus 2005, 14:49 uur
LL '05 - Een verslagje:
1. Pixies
2. Nick Cave
Dit is misschien te wijten aan het feit dat ik deze helden van mij nog nooit live had gezien, maar desalniettemin waren de shows gewoon echt goed.
3. Queens of the Stone Age
Keihard uit m'n plaat gegaan.
4. zZz
Gigantische klereherrie met keyboard & drums (en 2 vieze kronkelende wijven). Een beetje afgekeken van Suicide, die dit 25 jaar geleden al deden, maar toch: Rock & roll!!!
5. That 1 guy & the magic pipe
Wat deze kerel met een zelfgebouwd instrument van 2 meter lang doet is echt ongelooflijk. Superfunky ook nog!
6. Buck 65
Prachtige kruisbestuiving van rock & hiphop door een kerel met kapiteinspet.
7. Arcade fire
Intense popballads met een grote band (8 man). Ik kende ze nog niet goed, maar ze bevielen prima!
ps. Wat een uitslover, die trommelaar!
8. Death from above 1979
De India-tent stond bol van de kutherrie. Na zZz was het de beurt aan Death from above 1979. Gewapend met slecht een drumstel en een basgitaar (bespeeld als een gewone gitaar) bracht dit duo een oorverdovend lawaai teweeg. Moddervette rock & roll.
9. Prodigy
In tegenstelling tot andere grote namen die ik vond tegenvallen, was de Prodigy wel goed. Ik heb het eerste kwartier gemist maar ik was op tijd voor de toppers en het was gewoon vet.
10. Franz Ferdinand
Om het tiental vol te maken.
Tegenvallers: Kaiser chiefs, Foo fighters, Marylin Manson, Dropkick Murphys, Patrick Wolf.
Nou, al met al een geslaagd festival, mede omdat de weergoden ons gunstig gestemd waren. Volgend jaar op herhaling!
1. Pixies
2. Nick Cave
Dit is misschien te wijten aan het feit dat ik deze helden van mij nog nooit live had gezien, maar desalniettemin waren de shows gewoon echt goed.
3. Queens of the Stone Age
Keihard uit m'n plaat gegaan.
4. zZz
Gigantische klereherrie met keyboard & drums (en 2 vieze kronkelende wijven). Een beetje afgekeken van Suicide, die dit 25 jaar geleden al deden, maar toch: Rock & roll!!!
5. That 1 guy & the magic pipe
Wat deze kerel met een zelfgebouwd instrument van 2 meter lang doet is echt ongelooflijk. Superfunky ook nog!
6. Buck 65
Prachtige kruisbestuiving van rock & hiphop door een kerel met kapiteinspet.
7. Arcade fire
Intense popballads met een grote band (8 man). Ik kende ze nog niet goed, maar ze bevielen prima!
ps. Wat een uitslover, die trommelaar!
8. Death from above 1979
De India-tent stond bol van de kutherrie. Na zZz was het de beurt aan Death from above 1979. Gewapend met slecht een drumstel en een basgitaar (bespeeld als een gewone gitaar) bracht dit duo een oorverdovend lawaai teweeg. Moddervette rock & roll.
9. Prodigy
In tegenstelling tot andere grote namen die ik vond tegenvallen, was de Prodigy wel goed. Ik heb het eerste kwartier gemist maar ik was op tijd voor de toppers en het was gewoon vet.
10. Franz Ferdinand
Om het tiental vol te maken.
Tegenvallers: Kaiser chiefs, Foo fighters, Marylin Manson, Dropkick Murphys, Patrick Wolf.
Nou, al met al een geslaagd festival, mede omdat de weergoden ons gunstig gestemd waren. Volgend jaar op herhaling!
* denotes required fields.