MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lowlands

zoeken in:
Top 5

1. Pendulum

2. Haydamaky

3. Hot Chip

4. Gogol Bordello

5. The Wombats

Tegenvallers:

N*E*R*D
De Jeugd Van Tegenwoordig

Is er nog iemand geweest bij MGMT? Ben erg benieuwd naar commentaren.

Hm ja ik vind de 9,5 voor JVT ook ietwat overdreven.. er hing een goede sfeer en de tent ging los, maar een 9,5?da's wel heel royaal.. En een 3 voor Pendulum is wel belachelijk laag.. Evenals dat ik de 5 voor Santogold ook te laag vind, oké het klonk ongeveer net zoals op de plaat, maar niet slecht. Tom Baxter kreeg ook maar een 6,5je .. ach de meningen zijn weer eens verdeeld..

Sigur Rós had het cijfer 9,5 dan meer verdiend vind ik, althans, ik vond het echt nagenoeg perfect..

MGMT heb ik niet gezien, wel wat over gehoord, is volgens mij wel een goed concertje geweest.

Trouwens, ben dit jaar eindelijk maar toch eens in de Silent Disco geweest, dat was wel echt humor haha! Geweldig! Vooral hoe mensen de teksten niet kennen (á la Ting Tings - that's not my name.. de hele tijd is het stil en vervolgens hoor je iedereen wel weer bij het stukje "they forget my name, name, name.. They call me .." en so on so on.. / of de geluidjes bij Nirvana - Smells like teen spirit)

de smitten schreef:

Ja ik heb het concert grotendeels bijgewoond. Het was een goed optreden, maar wat ik jammer vond was dat ze gewoon het hele album op de normale volgorde speelden. Hierdoor had je dus na een half uur alle toppers al gehad. Ik ben dan ook na track 8 weggegaan opdat ik niets van Elbow hoefde te missen. Maar los van dat was het gewoon een goed optreden.

Carolaah schreef:

Trouwens, ben dit jaar eindelijk maar toch eens in de Silent Disco geweest, dat was wel echt humor haha!

Erg grappig inderdaad. Zeker om bij sommige nummers de koptelefoon af te doen. Vooral bij Seven Nation Army een succes .

Wel vervelend dat daar geen wc was maar wel de mogelijkheid om bier te kopen .

Als ik cijfers mocht geven zou ik het zo doen

Vrijdag
Hadouken! --> 4.0
Amy Macdonald --> 6.0
Hot Chip --> 9.0
Santogold --> 8.0
Róisín Murphy --> 7.0
Deadmau5 --> 5.5
Hotlippz & Jane --> 1.0
Dans Le Rock --> 7.0
The Walk & Rogerseventytwo --> 7.5

Zaterdag
The Opposites --> 8.0
De Jeugd van Tegenwoordig --> 7.5
Kraak & Smaak --> 6.0
Kissy Sell Out --> 2.0
Le Le --> 7.0
Booka Shade --> 8.5

Zondag
Lykke Li --> 8.0
Hercules And Love Affair --> 6.5
Jamie Lidell --> 6.5
Simian Mobile Disco --> 9.0
Sigur Rós --> 8.0
Midnight Juggernauts --> 7.0
Joost van Bellen --> 7.5
The Count & Sinden --> 5.0
Erol Alkan --> 6.0

de smitten schreef:

MGMT vond ik niet spectaculair. Wel leuk dat ze het anti-crowdsurfbord sloopten.

En om nog even terug te komen op die cijfers van 3voor12.
Een 3 voor Pendulum is echt volslagen onterecht. Heerlijk die moshpit.

Wat heeft iedereen toch met nepacts als Justice, Digitalism, Hot chip en Pendulum? Nu hou ik wel van hypes (zie Infadels en Holy fuck), maar van deze snap ik niet zo veel. Te veel omhoog geschreven naar mijn mening (idem MGMT), want zo spannend is het allemaal niet (Pendulum vind ik als DJ-set nog wel te pruimen).

Dit jaar kon ik de meeste cijfers van 3voor12 wel waarderen (van de optredens die ik gezien heb) De negens voor Lucky Fonz, Holy fuck en Sigur Ros waren natuurlijk terecht. Dit geldt ook voor de hoge cijfers van The National en Gutter twins (die had wel een half puntje hoger gemogen, maar goed.)

Was weer een vette lowlands, alhoewel hij niet kon tippen aan vorig jaar qua bands. Heb ook even wat cijfertjes uitgedeeld, jammer genoeg heb ik dit jaar ook niet alles gezien bv Sigur Rós, Booka Shade en Lucky Fonz. Maarja hoort er ook wel een beetje bij.

Vrijdag.
The Pigeon Detectives 2
The National 9
Amy MacDonald 7
Hot Chip 8 (laatste halfuur)
Slagsmalsklubben 8
Late of the Pier 7,5
Junkie XL 6
The Longmen 7
Hotlipzz & Jane 3
Poppin' In 4
Sven Väth 8
The Walk and the Roger Seventytwo 7

Zaterdag.
Jaya the Cat 6 (paar nummers)
Volbeat 4 (vanaf het grasveld, maar is sowieso niet mijn smaak)
NERD 8
Claw Boys Claw 7
The Breeders 7
Underworld 8.5
Diplo 8
Modeselektor 6
Miss Kittin 7

Zondag.
Extince 6
Hercules and the Love Affair 7
Yeasayer 8
dEUS 9
The Roots 8
Rockin' Out 3
Kees van Hondt 7
Erol Alkan 7,5

Ik had nog een kiekje op mijn telefoon staan van The Kooks live in de Magneetbar! Ik ben verre van fan van The Kooks, maar ik moet zeggen dat deze avond toch wel tot mijn Lowlandshoogtepunten behoorde!

(afbeelding)

Hahahaha geniaal!

damn ik ben nog nooit in die magneetbar geweest, volgend jaar misschien eens doen.. 3 maal is scheepsrecht

Daar moet je ook zeker eens heen ja! Onwijs gezellig en je hebt dus ook nog de kans dat de Lowlands-artiesten daar nog een nummertje of wat gaan spelen! Vorig jaar waren The Eagles of Death Metal er niet weg te slaan en dit jaar waren er dus The Kooks en Hit Me TV! Enige minpuntje is dat de zaal om het uur leeg gemaakt moet worden voor de andere wachtende, maar dan kun je gewoon weer achterin de rij aansluiten!

Top 3 (alleen zaterdag en zondag)

1. Sigur Ros. Mooiste wat ik ooit gezien heb en vooral het moment dat de trompetten erin kwamen. Meteen sparen voor concert in de HMH, want ik heb het helaas niet helemaal gezien (mijn vriendin MOEST naar The Roots).

2. Simian Mobile Disco. He-le-maal los. Helaas alleen de 1e drie kwartier meegemaakt door Sigur Ros, maar wel helemaal vooraan!)
3. Booka Shade. Idem dito.

N*E*R*D en The Roots vielen erg tegen. Ik heb helaas Underworld, Franz Ferdinand, Le Le, MGMT en dus de laatste helft van Sigur Ros gemist. Hoe waren die? En hoe was de vrijdag?

Franz was in ieder geval super!

The Roots ook, hoe kan je die nu níet goed vinden?

Dat snap ik ook niet echt inderdaad. Ik heb The Roots in 2003 's op een festival gezien en dat was echt fantastisch. Ultieme festivalband, geweldig gewoon. Maar misschien heeft Urbanoetang een hekel aan hiphop/rap.

Dat lijkt me toch wel heel sterk met die top 10 .

Ghhehehe..

Ik ben na Sigur Rós half rennend richting The roots gegaan en daar op die hekken naast de Bravo geklommen zodat ik toch mooi beeld had en nog een kwartiertje mee kon genieten .. geniaal zo'n groep hiphoppers die daar uit z'n plaat gaat..

Live maken ze er wel een mooi feestje van, wel anders dan op de platen, wat opzich wel erg leuk is,.. Zo was The Seed 2.0 ook wat meer uptempo gemaakt en meer 'MC-achtig' of hoe je het ook moet noemen .

Er zit overigens flink wat energie in die band en ze zijn echt wel goed je moet er alleen wel van houden.. Snap best dat andere mensen er geen zak aan vinden, het is écht hiphop, niet meer en niets minder.. of naja stiekem misschien iets meer

BoordAppel schreef:
The Roots ook, hoe kan je die nu níet goed vinden?

Dat kan ook te wijten zijn aan dat ik Sigur Ros niet af kon zien. Niets tegen The Roots hoor, maar vond het op North Sea Jazz een stuk leuker.

Ja dat had ik ook wel, op NSJ waren ze beter. Maar die drummer is altijd cool! De rapper blijf ik daarintegen wel de zwakste schakel vinden.

Dat Sigur Ros stukje wat Goodfella poste dat was het zo vet! X-ray helaas een beetje verwaarloosd, vorig jaar zaten daar ook meesterlijke acts.

Top 5. Beetje natte vinger werk.

1. Sigur Ros
2. JvT
3. Pendalum
4. NERD
5. The Hives

Leuk fout was, Nightwish.

Tegenvallen, The Opposites, te lang en saai net als hun album. Roison Murphy album viel me al tegen, en nogal een lijp wijf op een niet leuke manier. Deus, te groot podium spelen ze te kleine rock voor. Hadden in een andere tent moeten staan imo.

Maar een heerlijke drie dagen!

Black Thought is geweldig. Op Lowlands was hij ook al goed op dreef. Liep echt heerlijk te spitten.

Spitten is saai, je moet ook een beetje soul in je stem hebben. Dat mist hij totaal. Op het album valt het beter, maar in een tent mist die de power en gaat het dak vooral los bij de tuba en de drummer en gitaar.

Nou nee hoor. Toen Black Thought eventjes keihard los ging, ging de tent ook uit zijn dak.

Mwa viel volgens mij wel mee, maar laat ik dan maar voor mezelf spreken zoals mijn oorspronkelijke bericht ook bedoeld was. Dus ik vind spitten saai en ik vind hem geen soul hebben.

Spitten is een synoniem voor rappen. Een rapper, dat is hij dan ook, geen soulzanger.

Dat bedoelde ik niet echt. De klank van je stem is ook bij rappen belangrijk. En zijn klank mist gewoon een hoop en is nogal gewoontjes. Als hij in een line-up van rappers zit dan kan ik hem waarschijnlijk niet herkennen. (qua klank) En dat vind ik best jammer voor een groep, waar je wel de drummer kan herkennen uit duizenden. En rappen/spitten (ik hield alleen maar jouw woordkeuze aan) blijft op zich zelf redelijk saai als je niet een man hebt die het weet over te brengen op een leuke/stoere/mooie manier.

Hmm ik vond het opzich wel oké klinken, al ben ik het er inderdaad mee eens dat er niet veel bijzonders aan was en ik zelf eigenlijk ook wel iets miste in de manier van 'spitten' iets wat op de platen zelf wél aanwezig is.. Het was nu misschien wat eentonig of iets dergelijks..

Wel lekker snel en met een aardige flow, maar niet de climax die je hoopte te krijgen.. ofzo.. ik weet het ook niet eigenlijk..

er miste wel iets inderdaad

Als hij in een line-up van rappers zit dan kan ik hem waarschijnlijk niet herkennen. (qua klank)

Ik vind hem juist erg herkenbaar. Black Thought is een geweldige rapper.

Kos
Goodfella schreef:
Dubstep heeft trouwens ook een enorme boost gekregen qua punch en dansbaarheid.

Hoe bedoel je dat? Dit is juist de dubstep zoals het vroeger altijd al was meen ik....
Dat is juist het leuke er aan. Geen fratsen, dat scheelt.

Kos
Goodfella schreef:
(quote)

Magnetic Man (zie de twee zinnen boven de filmpjes), ze vielen in voor Kid Sister op zondag.

Yak noemde 't trouwens al, maar denk dat onderstaand filmpje m'n favoriete Leaulands-moment was. Los van alle randverschijnselen dan. Een of andere niet te definieren emotie (nostalgisch-ontroerende hilariteit?) maakte zich een volle minuut van mij meester.

(embed)

Gaaf, heeft wel heel erg een Sufjan Stevens-vibe trouwens.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:00 uur

geplaatst: vandaag om 15:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.