MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Graspop

zoeken in:
Line up nu:

Iron Maiden, In Flames, Stone Sour, Parkway Drive, Saxon, Coal Chamber, Epica, Kreator, Mayhem, The Devil Wears Prada, Dark Funeral, Absu, God Seed, Every Time I Die, Winterfylleth, Lock Up, Aura Noir, After The Burial, Dunderbeist, Between The Buried And Me, Bullet, Heaven's Basement, Hacktivist, Korn, Bullet For My Valentine, King Diamond, Testament, Hellyeah, Ghost, Katatonia, Caliban, Moonspell, Unleashed, Entombed, Red Fang, Amaranthe, Veil Of Maya, Varg, Slipknot, Deez Nuts, The Sword, Down, Clutch, Brainstorm, In This Moment, Within Temptation, Heaven Shall Burn, UDO, Over Kill, Sylosis, The Ghost Inside, Voodoo Six, Asking Alexandria, Heathen, Twisted Sister.

Met Iron Maiden, Twisted Sister en Slipknot zijn de headliners bekend.

Yann Samsa
Fijne namen: Iron Maiden, Between the Burried and Me, Ghost en Katatonia. Waarvan ik drie van de vier al gezien heb.

Nou, nou. Grasflop.

Alweer Iron Maiden? Die kunnen we dus ook alvast opschrijven voor 2014 en 2015.

Niet echt veel wat ik interessant zou vinden. Deze namen wel: Iron Maiden, Kreator, God Seed, Between The Buried And Me, Hacktivist, Ghost, Clutch, Heaven Shall Burn.

Parkway Drive, Kreator, Between the Buried and Me, Moonspell, Katatonia, Iron Maiden en Heaven Shall Burn zou ik weleens willen zien. Maar echt enthousiast ben ik nog niet over de lineup.

Stijn_Slayer
King Diamond

Stijn_Slayer schreef:
King Diamond

dat + Iron Maiden is alweer bijna een verplichting om toch maar weer eens een dagkaartje te scoren

Yann Samsa
King Diamond moet echt verschikkelijk zijn live. En 'ie speelt geen MF stuff, dus het meeste wordt sowieso bagger.

Stijn_Slayer
Deadly Lullabies is anders steengoed. Z'n laatste optredens klonken ook zeker niet slecht. Hij kan alleen ook wel eens flink vals zingen.

Yann Samsa
Was dat net niet z'n trademark waarvan 'ie z'n beroep heeft kunnen maken?

Stijn_Slayer
Ja. Het is natuurlijk wel een moeilijke zangstijl en je stem is niet altijd 100%. Balen als je hem op een slechte dag treft, maar het kan ook erg de moeite waard zijn.

Mijn must-see's tot nu toe:

Vrijdag:
- Korn (nog nooit gezien)
- Papa Roach (guilty pleasure, al 4x eerder gezien)
- Kreator (sowieso moet ik alle thrash bands zien)
- Entombed (dondersgoeie muziek)
- Heathen (fan van het genre)
- In This Moment (ligt wel aan het tijdstip, wil gewoon zien of dat wijfie lekker is )

Zaterdag:
- Slipknot (tja, nooit gezien)
- Overkill (superband)

Zondag:
- In Flames (kijk ik het meest naar uit)
- Testament (toppertje)
- Clutch (lekkerrrr)
- Red Fang (nog lekkerrrrder)
- Ghost (voor de performance)

@Wolfmother: Slipknot vind ik persoonlijk live zeker de moeite waard. Ik heb ze in 2011 op GMM gezien en toen vond ik ze qua performance erg goed. En dat terwijl ik met een flinke afstand van het podium stond.

+ W.A.S.P., Tankard, Prong, All That Remains, Helloween, Love & Death en Newsted

Flauw.

Vrijdag:
The Monolith Deathcult - HEATHEN - Varg - Grave Digger - Unleashed - Helloween - All That Remains - ENTOMBED - Prong - Soulfly - Heaven Shall Burn - Korn - KREATOR - Twisted Sister - Afterparty

Zaterdag:
Vanderbuyst - SYLOSIS - Amaranthe - BETWEEN THE BURIED AND ME - Tankard - Down - OVERKILL - Aura Noir - Agnostic Front - Lock Up - Hypocrisy - Saxon/Absu - Slipknot - Afterparty

Zondag:
Voodoo Six/King Hiss - Pretty Maids/Heaven's Basement - Winterfylleth/Every Time I Die - HELLYEAH - Moonspell - RED FANG - The Ghost Inside - STONE SOUR - Ghost/The Dillinger Escape Plan - IN FLAMES - Newsted - Iron Maiden - TESTAMENT - Afterparty

Omdat ik het merendeel van de aanwezige bands niet ken (of toch erg beperkt) vraag ik me of sommige users me een aantal tips willen geven van bands die in m'n straatje passen. De thrashmetalbands weet ik meestal wel te vinden, ik ben dan ook eerder op zoek op bands die lang uitgesponnen sludge/black/doom-nummers maken eventueel gemengd met een dosis shoegaze. Om een paar bands te noemen die niet komen dit jaar, maar waarvan ik wel soortgelijke bands zou willen zien: Cult of Luna, Amen Ra, Steak Number Eight, Alcest, ...

Alvast bedankt!

Ik ga eens kijken in de line-up om je te helpen, dumb_helicopter. Het antwoord komt er zo aan!

- Steak Number Eight (komen wel, vervangen namelijk Overkill)
- God Seed (black metal met behoorlijk wat jaren '70-invloeden)
- Moonspell (black metal)
- Winterfylleth
- Mayhem

En dat is het eigenlijk wel.

Don Cappuccino schreef:
Ik ga eens kijken in de line-up om je te helpen, dumb_helicopter. Het antwoord komt er zo aan!

- Winterfylleth
- Mayhem

Bedankt, Don!

Tof dat SN8 toch komt (wel jammer dat het ter vervanging van Overkill is want die stonden op het verlanglijstje). Verder stond Mayhem ook al op het lijstje (vrij grote reputatie). Maar die andere 3 ken ik niet en daar ga ik zeker wat van voorbeluisteren en indien mogelijk bekijken op GMM.

Wel spijtig dat het uiteindelijk dan zo beperkt blijkt te zijn, maar daar had ik al een klein voorgevoel over. Hopelijk volgend jaar dan meer uit dat genre.

Graspop is niks voor mij. Ik ga waarschijnlijk naar Incubate in Tilburg, daar hebben ze een speciale black metal-dag.

Als ik naar Graspop ga staan alle bands die ik wil zien vroeg in de middag.

Don Cappuccino schreef:
Graspop is niks voor mij. Ik ga waarschijnlijk naar Incubate in Tilburg, daar hebben ze een speciale black metal-dag.

Als ik naar Graspop ga staan alle bands die ik wil zien vroeg in de middag.

Tja, als ik het zo zie teert het festival wel erg veel op ofwel vrij poppy metal uit de jaren '70 (eerder hardrock) ofwel op de trash uit de jaren '80. Van wat daarna komt en hoog komt op de affiche vind ik meestal barslecht (Slipknot, Whitin Temptation, om er een paar op te noemen).

De optredens die ik wil zien ga ik gewoon vanuit mijn luie stoel kijken via de livestream.

En The Dillinger Escape Plan is ook geweldig live. Hetzelfde geldt voor Between The Buried And Me.

Don Cappuccino schreef:
De optredens die ik wil zien ga ik gewoon vanuit mijn luie stoel kijken via de livestream.

En The Dillinger Escape Plan is ook geweldig live. Hetzelfde geldt voor Between The Buried And Me.

Van de eerste band dacht ik al wat van gehoord te hebben, maar dat kon me niet echt overtuigen, maar als ik me niet vergis komen ze deze maand in Song v/h Jaar voorbij dus ik ben eens benieuwd. De tweede band wist me soms helemaal te boeien, maar soms ook totaal niet, we zullen zien wat het brengt.

Don Cappuccino schreef:

- Winterfylleth
- Mayhem

Vind je Moonspell black metal?? Ik zou zeggen ubergothic metal met hun nummers over weerwolven en vampieren haha

De laatste albums gaan inderdaad steeds meer weg van black metal maar als je albums als Memorial hoort zit daar genoeg black metal in.

dumb_helicopter schreef:
Omdat ik het merendeel van de aanwezige bands niet ken (of toch erg beperkt) vraag ik me of sommige users me een aantal tips willen geven van bands die in m'n straatje passen. De thrashmetalbands weet ik meestal wel te vinden, ik ben dan ook eerder op zoek op bands die lang uitgesponnen sludge/black/doom-nummers maken eventueel gemengd met een dosis shoegaze. Om een paar bands te noemen die niet komen dit jaar, maar waarvan ik wel soortgelijke bands zou willen zien: Cult of Luna, Amen Ra, Steak Number Eight, Alcest, ...

Alvast bedankt!

Naast wat Don zegt, zou ik ook Absu, Clutch, Down, Katatonia, King Hiss, Red Fang en The Sword proberen. Allemaal stukken toegankelijker dan het rijtje bands dat je opsomt, maar voor dat genre hoef je sowieso niet op Graspop te zijn. Al zijn er uitzonderingen

En After the Burial, maar dat heeft geen bal met je smaak te maken. Ik raad iedereen After the Burial aan.

dumb_helicopter schreef:

Alvast bedankt!

Mischien is Brutal Assault iets voor jou? Het is wel verder weg maar qua bedrag (inclusief reizen en eten/drinken) ben je hetzelfde kwijt, en bovendien hele leuke locatie en het aanbod qua eten is bijna nog beter dan de bands.

Bands | Brutal Assault 2013 | Open Air Festival - brutalassault.cz

YouTube - Brutal Assault 2012 - Walking in festival area - part 1

De bands op Graspop die ik sowieso wil zien:

VRIJDAG
Heathen
Grave Diggers
Unleashed
Helloween
Entombed
Prong
Dark Funeral
Mayhem
Kreator
Twisted Sister

ZATERDAG
Rockstar
Tankard
UDO
Within Temptation
Hypocrisy
Saxon

ZONDAG
Pretty Maids
Moonspell
Godseed
Clutch
Iron Maiden
King Diamond

Bedankt voor de tips Bennerd en Von Helsing!

The Dillinger Escape Plan heeft afgezegd, één van de weinige acts die ik zou willen zien. Blij dat ik geen kaartje heb.

De gitarist van The Dillinger Escape Plan heeft zijn hand gebroken.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:24 uur

geplaatst: vandaag om 00:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.