MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / The Cure "4Tour 2008"

zoeken in:
En nu graag een setlist met The Same Deep Water voor Ahoy.

Ipv Hot Hot Hot en Never Enough bijvoorbeeld

Spijtoptant
Gooi een kwartje op het podium, misschien spelen ze het dan.

Ik heb geen kwartjes meer..

Maar ik heb er best een euro of 10 voor over En nog 10 euro voor If Only Tonight We Could Sleep

Spijtoptant
Eigenlijk moest ik denken aan die keer bij een concert van Tröckener Kecks, dat het publiek maar om bepaalde liedjes bleef zeuren, en Rick de Leeuw geërgerd zei: "Kom op zeg, we zijn geen jukebox".

M.a.w.: Laat de kok de maaltijd maar bereiden, zorg dat je er zelf van geniet.

Ach, The Cure kennende klinkt het live allemaal prima! En er zijn natuurlijk zoveel nummers die ik eigenlijk ook nog van ze wil horen, dat daar absoluut geen beginnen aan is

Ik heb If Only Tonight en Same Deep Water alleen nog nooit live gehoord, dus dat zou ik wel erg stoer vinden (naast dat het twee van mijn favoriete nummers zijn).

Lin
lijkt of ik mezelf hoor nu, inclusief de nummers, (met name same deep water )

Niets van The Top trouwens he. En A Night Like This en Sinking mis ik ook een beetje. Kunnen ze niet gewoon een uurtje of vijf gaan spelen?

Lin
minstens!

3 uur is vééls te kort...

Lin
woont toch niemand in naast ahoy, niemand heeft er last van, gewoon doorgaan tot een uur of 4, geen flauwekul

Leggen we er gewoon twee geeltjes bij. En meteen daarna door naar je werk.

Lin
of naar huis omdat je toch lekker vrij bent

Spijtoptant
rayman schreef:
Niets van The Top trouwens he.

Het titelnummer, 'The Top', zou ik inderdaad wel eens live willen horen. Briljant !

Ik heb nog een cassettebandje met een concert van The Cure van lang lang geleden, in Den Bosch, op een eindexamenfestival. Een waanzinnige versie van The Top. Presentator Vincent van Engelen was volledig de kluts kwijt toen. Mooi.

Spijtoptant
Wow. Kun je dat niet op één of andere manier online zetten ? Gewoon alleen dat ene nummer is genoeg.

Je moet eens weten hoe handig ik ben met dat soort dingen. Not dus.

Je zou eens een bootleg uit 1984 kunnen proberen zoals: http://www.torrentreactor.net/torrents/1447537/the-cure-LIVE-DC-1984-rar ofzo...

http://nl.youtube.com/watch?v=DKsrYa4cGh4
Ook een mooie versie van The Top Live

Spijtoptant
reptile71 schreef:
Je zou eens een bootleg uit 1984 kunnen proberen zoals: http://www.torrentreactor.net/torrents/1447537/the-cure-LIVE-DC-1984-rar ofzo...

Daar heb ik echt de ballen verstand van, maar die youtube van rayman, die ga ik eens proberen. Dat werkt hier doorgaans moeiteloos.

en die is mooi. Bedankt, rayman. (helaas maar de helft..)

(afbeelding)
08.05.1984 London - Hammersmith Odeon Theatre (England)

shake dog shake
play for today
wailing wall
m
primary
piggy in the mirror
cold
the hanging garden
the empty world
the walk
bananafishbones
one hundred years
give me it
a forest
the top
Encore 1:
happy the man
the caterpillar
Encore 2:
bird mad girl
charlotte sometimes
Encore 3:
10.15 saturday night
killing an arab
forever

Dat was toen... leuk voorprogramma en zie die prijzen...

perfume
Grappig! Ik heb het kaartje uit 1984 ook nog. 25 gulden!!

Spijtoptant
Dan vind ik voor het hele lange concert wat ze nu geven de 42 euro die ik betaalde voor Berlijn nog best gelijkwaardig.

't Is wel 24 lange inflatiejaren later...

Menni's Cure Gig Top 5:

1. Berlijn 2002 (Trilogy@Tempodrom)
2. Antwerpen 2008 (Sportpaleis)
3. Londen 2002 (Hyde Park)
4. Berlijn 2005 (Wuhlheide)
5. Werchter 1990 (Torhout/Werchter)

.. om nog maar wat extra olie op verwachtingenvuur te gooien . En dan hebben ze niet eens zelfs maar één van de nummers gespeeld waar ik ernstig op hoopte (realistisch, als in: eerder deze tour reeds voorbij gekomen: The Lovecats, How Beautiful You Are, Other Voices, The Big Hand). Op naar Rotterdam!

Spijtoptant
Alleen de locaties doen me al watertanden.

Yup.. Had mede daarom ook niet verwacht dat een Sportpaleis zich ertussen zou kunnen nestelen, tot nu toe kwamen van die standaard betonbakken nooit in de buurt van de sfeervollere venues (al moet ik zeggen, Faith in Wembley..). Maar gisteren was fa-bel-achtig, Robert oogt gelukkiger/vrolijker dan ooit. En Porl kicks ass.

Sheplays
Dat kaartje van Reptile alleen al doet mij watertanden. Die standaard prints van nu zijn foeilelijk.

@fredzze: het was heel fijn je te ontmoeten, ook al was het ultrakort

Wat een avond zeg !

Mijn CURE GIG TOP 5

1. Brussel, Vorst Nationaal 2002 - Trilogy
2. Antwerpen, Sportpaleis 2008 - 4tour
3. Lokeren, Lokerse Feesten 2005
4. Werchter, Rock Werchter 2004
5.Werchter, T/W ... hm.. het jaartal even bijster...

Arno schreef:
- A Forest (cliché natuurlijk, maar het moet gezegd)

Ik vond a forest niet echt bij de beste nummers horen eerlijk gezegd. Normaal gezien is het wel een van mijn favoriete cure-liedjes, maar ik mis de synthesizers eigenlijk wel. Vooral zo'n intro als in Werchter '81 is vele beter (was er zelf niet, nogeens niet geboren toen , maar 'k heb wel mp3-tjes ervan). Of een liedje als the walk kan ook beter met synths. Maar al bij al toch een vijf-sterren concert .

Gast
geplaatst: vandaag om 09:06 uur

geplaatst: vandaag om 09:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.