Muziek / MusicMeter Live! / The Cure "4Tour 2008"
zoeken in:
0
Feeder
geplaatst: 14 maart 2008, 16:06 uur
Binnen 2,5 uurtjes vertrek ik. De zenuwen beginnen nu toch de bovenhand te halen. 

0
geplaatst: 14 maart 2008, 16:11 uur
Nog 1 uur en 20 minuten en ik kuis hier ook mijn schup af om richting Antwerpen te cruisen 

0
geplaatst: 14 maart 2008, 16:55 uur
Over een uurtje vertrek ik ook. Mijn eerste grote concert, heb er zin in!
0
Spijtoptant
geplaatst: 14 maart 2008, 20:57 uur
Nou, 't zal nu wel bezig zijn.
'k Denk dat ik ook maar een plaatje van Robert Smith opzet.
'k Denk dat ik ook maar een plaatje van Robert Smith opzet.
0
geplaatst: 15 maart 2008, 01:09 uur
Het was fenomenaal goed....
Mijn tweede beste Cure-concert OOIT !!!!
(beste blijf ik Trilogy in Vorst Nationaal vinden)
Een verslag volgt later.
Ik beperk me nu tot de setlist
Wel kan ik kwijt dat dit de tweede beste keer ooit was dat ik ze zag (beste is nog steeds met het TRILOGY concert). FENOMENAAL GOED.
SETLIST
1. PLAINSONG
2. PRAYERS FOR RAIN
3. A STRANGE DAY
4. ALT. END
5. THE END OF THE WORLD
6. LOVE SONG
7. TO WISH IMPOSSIBLE THINGS
8. PICTURES OF YOU
9. LULLABY
10. FROM THE EDGE OF THE DEEP GREEN SEA
11. HOT HOT HOT
12. PLEASE PROJECT (nieuwe song)
13. THE WALK
14. PUSH
15. FRIDAY I'M IN LOVE
16. IN BETWEEN DAYS
17. JUST LIKE HEAVEN
18. PRIMARY
19. A BOY I NEVER KNEW (nieuwe song)
20. NEVER ENOUGH
21. WRONG NUMBER
22. ONE HUNDRED YEARS
23. DISINTEGRATION
#Encore 1
24. AT NIGHT
25. M
26. A PLAY FOR TODAY
27. A FOREST
#Encore 2
28. BOYS DON'T CRY
29. JUMPING SOMEONE ELSE'S TRAIN
30. GRINDING HALT
31. 10:15 SATURDAY NIGHT
32. KILLING AN ARAB
#Encore 3
33. FREAK SHOW (nieuwe song)
34. CLOSE TO ME
35. WHY CAN'T I BE YOU
Wat een setlist he !!!
En Robert Smith was goed bij stem.. jongens toch..
En hoe prachtig de gitaren de keyboardpartijen vervingen ..... wat een vette strakke bas... wat een ambiance ....
65 Days of static, deden vorobeeldig hun ding, maar ik heb ze ooit al beter gezien....
Een verslagje komt later....
Slaapwel !
Mijn tweede beste Cure-concert OOIT !!!!
(beste blijf ik Trilogy in Vorst Nationaal vinden)
Een verslag volgt later.
Ik beperk me nu tot de setlist

Wel kan ik kwijt dat dit de tweede beste keer ooit was dat ik ze zag (beste is nog steeds met het TRILOGY concert). FENOMENAAL GOED.
SETLIST
1. PLAINSONG
2. PRAYERS FOR RAIN
3. A STRANGE DAY
4. ALT. END
5. THE END OF THE WORLD
6. LOVE SONG
7. TO WISH IMPOSSIBLE THINGS
8. PICTURES OF YOU
9. LULLABY
10. FROM THE EDGE OF THE DEEP GREEN SEA
11. HOT HOT HOT
12. PLEASE PROJECT (nieuwe song)
13. THE WALK
14. PUSH
15. FRIDAY I'M IN LOVE
16. IN BETWEEN DAYS
17. JUST LIKE HEAVEN
18. PRIMARY
19. A BOY I NEVER KNEW (nieuwe song)
20. NEVER ENOUGH
21. WRONG NUMBER
22. ONE HUNDRED YEARS
23. DISINTEGRATION
#Encore 1
24. AT NIGHT
25. M
26. A PLAY FOR TODAY
27. A FOREST
#Encore 2
28. BOYS DON'T CRY
29. JUMPING SOMEONE ELSE'S TRAIN
30. GRINDING HALT
31. 10:15 SATURDAY NIGHT
32. KILLING AN ARAB
#Encore 3
33. FREAK SHOW (nieuwe song)
34. CLOSE TO ME
35. WHY CAN'T I BE YOU
Wat een setlist he !!!
En Robert Smith was goed bij stem.. jongens toch..
En hoe prachtig de gitaren de keyboardpartijen vervingen ..... wat een vette strakke bas... wat een ambiance ....
65 Days of static, deden vorobeeldig hun ding, maar ik heb ze ooit al beter gezien....
Een verslagje komt later....
Slaapwel !
0
geplaatst: 15 maart 2008, 01:38 uur
Jazeker, goed was het in elk geval ! Vooral de eerste toegift met de liedjes van 17 seconds was goed. Ook "killing an arab" (beetje mijn favoriet cure nummer) zat in de setlist en daar was ik zeker en vast niet rouwig om, de punker in mij kwam weer even boven
. 65daysofstatic was inderdaad niet op hun best, op rock herk vorig jaar stonden ze sterker in hun schoenen. Maar niet dat het storend was ofzo ...
. 65daysofstatic was inderdaad niet op hun best, op rock herk vorig jaar stonden ze sterker in hun schoenen. Maar niet dat het storend was ofzo ...
0
geplaatst: 15 maart 2008, 01:46 uur
Wat een retegoed concert! Heb erg genoten, wat werden er veel nummers gespeeld! Niet normaal, ik heb alles wel voorbij horen komen, er werd best veel van Disintegration gespeeld, wat altijd goed is natuurlijk.
Hoogtepuntjes waren voor mij: openingsnummer Plainsong (ik kreeg tranen in mijn ogen, zo mooi), Push (stoer instrumentaal stuk vooraf), de drie ultieme popliedjes (Friday I'm in Love, Inbetween Days, Just Like Heaven) en de eerste twee toegiften (lekker rocken).
Godver wat heb ik genoten!
Hoogtepuntjes waren voor mij: openingsnummer Plainsong (ik kreeg tranen in mijn ogen, zo mooi), Push (stoer instrumentaal stuk vooraf), de drie ultieme popliedjes (Friday I'm in Love, Inbetween Days, Just Like Heaven) en de eerste twee toegiften (lekker rocken).
Godver wat heb ik genoten!
0
geplaatst: 15 maart 2008, 02:20 uur
Het was fantastisch. Het klinkt misschien bizar maar ik zit al heel de dag met een liedje van The Scene in mijn hoofd. Daarvan kan ik maar één zin zeggen:
Het zien duurde drie uur, de gedachte blijft voor altijd!
Het zien duurde drie uur, de gedachte blijft voor altijd!
0
geplaatst: 15 maart 2008, 12:10 uur
Eens: het was weer eens BE-LA-CHE-LIJK goed! Goede sfeer ook, beter als op Lokeren vond ik.
Tussen het voorprogramma en de hoofdact kon ik zelfs een nummer van My Bloody Valentine ontwaren! Wiiiiiiiii!
Toen ik naar buiten stapte na het concert was er nog een Bulgaarse fan die me vroeg of ze m'n foto mocht nemen, omdat "you look like a real fan, all the others are just..."
Dat maakte de avond absoluut af. Paar Hollanders ook die me complimenteerden, was best grappig.
En dan kunnen we ons nu weer eens gaan bezighouden met die make-up van het gezicht, en knopen uit het haar te halen zie...
Grappig, ik heb geen druppel alocohol gedronken gisteren, maar ben net wakker geworden met dat afgrijselijke kater gevoel. Je moet niet vragen!
Tussen het voorprogramma en de hoofdact kon ik zelfs een nummer van My Bloody Valentine ontwaren! Wiiiiiiiii!
Toen ik naar buiten stapte na het concert was er nog een Bulgaarse fan die me vroeg of ze m'n foto mocht nemen, omdat "you look like a real fan, all the others are just..."
Dat maakte de avond absoluut af. Paar Hollanders ook die me complimenteerden, was best grappig. En dan kunnen we ons nu weer eens gaan bezighouden met die make-up van het gezicht, en knopen uit het haar te halen zie...
Grappig, ik heb geen druppel alocohol gedronken gisteren, maar ben net wakker geworden met dat afgrijselijke kater gevoel. Je moet niet vragen!
0
geplaatst: 15 maart 2008, 12:55 uur
oooh wat krijg ik nog meer zin in dinsdag als ik al deze positieve enthousiaste verhalen lees zeg 

0
geplaatst: 15 maart 2008, 13:25 uur
FE-NO-ME-NAAL!! concert!
Nog maar eens bevestigd dat The Cure de beste live band ever is
Het publiek was idd schitterend, alhoewel er in mijn buurt (achteraan op het middenplein) soms nogal weinig beweging was bij enkele van mijn favoriete nummers (A Strange Day, Disintegration en M om er enkele te noemen). Op die momenten stond ik daar maar een beetje verloren te dansen. Ik ben trouwens al beginnen springen en zingen vanaf het derde nummer en ben niet meer gestopt. Mijn hemd was kletsnat van het zweet op het einde
Robert was, zoals hierboven al gezegd, heel goed bij stem (af en toe wel eens zijn tekst kwijt, maar zo kennen we 'm nu eenmaal
) en af en toe mocht hij van mij er nog een beetje mee doo-doo-doo's in gegooid hebben. Ikzelf was enorm hees in de uren na het concert. Ik heb dan ook alles uit volle borst meegezongen en vooral vanaf de bisnrs. ben ik beginnen dansen alsof mijn leven ervanaf hing. Ik sukkel met een hernia, maar daar was nu eens niets van te merken (goede pijnstillers? of adrenaline?
)
En schitterend, die 4 nummers na elkaar van Seventeen Seconds. Wel vond ik het een korte versie van A Forest. Die was in Lokeren wel 5 minuten langer, denk ik. En Grinding Halt... volgens mij hebben ze dat nog nooit live gespeeld de laatste 20 jaar? Dat nummer is nog de hele avond blijven hangen toen ik naar de tramhalte stapte.
Wel opvallend dat ze niets gespeeld hebben van 'Wild Mood Swings' en 'Bloodflowers'.
Ook was het leuk om achteraf in het gedrum c-moon tegen het lijf te lopen. Mijn eerste MuMe collega die ik in levende lijve ontmoet heb..
Heb enorm veel zin om volgende week eens af te zakken naar Ahoy om te zien of iemand z'n kaart soms verkoopt en het allemaal nog eens opnieuw te beleven. Toen ik binnenkwam (om 20u30 stipt - heb dus het voorprogramma gemist) waren er in elk geval nog veel mensen die stonden te leuren met hun kaarten.
PS: Heb wel eventjes de setlist van c-moon gecorrigeerd. Er stond: 'From the edge of a deed green sea', dat moet natuurlijk 'From the edge of the deep green sea' zijn
Nog maar eens bevestigd dat The Cure de beste live band ever is

Het publiek was idd schitterend, alhoewel er in mijn buurt (achteraan op het middenplein) soms nogal weinig beweging was bij enkele van mijn favoriete nummers (A Strange Day, Disintegration en M om er enkele te noemen). Op die momenten stond ik daar maar een beetje verloren te dansen. Ik ben trouwens al beginnen springen en zingen vanaf het derde nummer en ben niet meer gestopt. Mijn hemd was kletsnat van het zweet op het einde

Robert was, zoals hierboven al gezegd, heel goed bij stem (af en toe wel eens zijn tekst kwijt, maar zo kennen we 'm nu eenmaal
) en af en toe mocht hij van mij er nog een beetje mee doo-doo-doo's in gegooid hebben. Ikzelf was enorm hees in de uren na het concert. Ik heb dan ook alles uit volle borst meegezongen en vooral vanaf de bisnrs. ben ik beginnen dansen alsof mijn leven ervanaf hing. Ik sukkel met een hernia, maar daar was nu eens niets van te merken (goede pijnstillers? of adrenaline?
)En schitterend, die 4 nummers na elkaar van Seventeen Seconds. Wel vond ik het een korte versie van A Forest. Die was in Lokeren wel 5 minuten langer, denk ik. En Grinding Halt... volgens mij hebben ze dat nog nooit live gespeeld de laatste 20 jaar? Dat nummer is nog de hele avond blijven hangen toen ik naar de tramhalte stapte.
Wel opvallend dat ze niets gespeeld hebben van 'Wild Mood Swings' en 'Bloodflowers'.
Ook was het leuk om achteraf in het gedrum c-moon tegen het lijf te lopen. Mijn eerste MuMe collega die ik in levende lijve ontmoet heb..
Heb enorm veel zin om volgende week eens af te zakken naar Ahoy om te zien of iemand z'n kaart soms verkoopt en het allemaal nog eens opnieuw te beleven. Toen ik binnenkwam (om 20u30 stipt - heb dus het voorprogramma gemist) waren er in elk geval nog veel mensen die stonden te leuren met hun kaarten.
PS: Heb wel eventjes de setlist van c-moon gecorrigeerd. Er stond: 'From the edge of a deed green sea', dat moet natuurlijk 'From the edge of the deep green sea' zijn

0
geplaatst: 15 maart 2008, 15:12 uur
Ik kan deze reacties alleen maar beamen. Geweldig optreden, Smiths zang was bijna perfect, en de drie uur durende setlist was natuurlijk buitenaards goed.
De hoogtepunten vond ik:
- Lullaby (heerlijk, die drums)
- Push (sowieso een van mijn favorieten, fantastisch instrumentale stuk)
- One Hundred Years (live nóg meer kippenvel)
- A Forest (cliché natuurlijk, maar het moet gezegd)
- 10:15 Saturday Night (ik denk dat bij dit nummer echt ie-de-reen compleet uit z'n dak ging)
Maar het was natuurlijk over de hele lijn voortreffelijk. Zeker een van de beste concerten die ik ooit gezien heb
De hoogtepunten vond ik:
- Lullaby (heerlijk, die drums)
- Push (sowieso een van mijn favorieten, fantastisch instrumentale stuk)
- One Hundred Years (live nóg meer kippenvel)
- A Forest (cliché natuurlijk, maar het moet gezegd)
- 10:15 Saturday Night (ik denk dat bij dit nummer echt ie-de-reen compleet uit z'n dak ging)
Maar het was natuurlijk over de hele lijn voortreffelijk. Zeker een van de beste concerten die ik ooit gezien heb

0
geplaatst: 15 maart 2008, 15:46 uur
freddze schreef:
Als je dat doet moet je dat maar wel even laten weten

0
geplaatst: 15 maart 2008, 17:07 uur
't Jammere is wel dat het op een dinsdagavond is en dat ik dinsdag en woensdag moet werken, maar ik heb in ieder geval veel zin om nog een tweede keer volledig uit de bol te gaan. Maandag weet ik meer. 'k Ga 't er eens met mijn baas over hebben.. 

0
geplaatst: 15 maart 2008, 17:19 uur
haha precies, vast nog wel een paar uurtjes over om op te nemen 
(heb er zelf ook vrij voor genomen, bijna twee weken lang
)

(heb er zelf ook vrij voor genomen, bijna twee weken lang
)
0
Feeder
geplaatst: 15 maart 2008, 19:49 uur
Het moet om 18.30 uur geweest zijn dat ik de wereld plotseling zag voorbijrazen. Vele kleine weggetjes leidden me naar de N49, de "grote baan" die mijn streek met de rest van de wereld verbindt. De zon ging net onder en ik twijfel er geen seconde aan dat het -tussen al die velden en bossen- een aangenaam zicht was vanuit de auto. Dat alles kon me echter niets schelen, enige tijd later zou ik immers The Cure zien. The Cure, een band die m'n leven toch wel kleur gegeven heeft. 'Nog even naar Staring at the Sea luisteren, ja, dat was ooit het plan. Daar kwam echter weinig van in huis. Niet dat het ontbrak aan muzikale golven, neen, onze Jean was in gedachten gewoon al in Antwerpen.
Eenmaal aangekomen begaf ik me in een -overwegend zwarte- mensenmassa naar het Sportpaleis. Vreemde creaturen, de mensen. Vreemde mensen, de fans van de allerbeste band uit de 80's. Sommigen leken klonen van Robert Smith, anderen liepen er zó onopvallend bij dat ik hen haast verdacht van een gebrek aan enthousiasme. M'n vrees verdween echter als sneeuw voor de zon wanneer The Cure Plainsong inzette. Zucht... Plainsong...
Een intro die enkele minuten duurde, sterker nog: een intro om alles bij af te likken wat er maar af te likken valt. Goh, het moment waarop Robert begon te zingen. Kippevel hoor, absoluut. Daarna nog een fantastische versie van Prayers for Rain en m'n avond kon al niet meer stuk. Vooral z'n ellenlange oerschreeuw: 'prayers for RAAAAAAAAAAAIN' maakte heel wat emoties los bij mij en m'n metgezellen.
De hele avond lang werd ik van het ene hoogtepunt naar het andere gevoerd. Lullaby, Just Like Heaven, Friday I'm in Love, Strange Day, From the Edge of the Deep Green Sea, ... Teveel om op te noemen!
Er zijn echter van die momenten die er met kop en schouders bovenuit steken.... Zoals Pictures of You, altijd al 1 van m'n favorieten maar gisteren klonk het beter dan ooit tevoren. Het blijft ook fantastisch wanneer Robert 1 seconde lang het enige lichtpunt in de zaal is. Geweldig!
One Hundred Years was ook om van te smullen, kheb zelden een tekst zo meegebruld. Vooral de climax was adembenemend, de zaal ontplofte! Geloof me, ik was erbij.
De 4 nummers van Seventeen Seconds en hun nóg oudere nummers waren stuk voor stuk klassiekers én songs die me van top tot teen lieten dansen en shaken. Grinding Halt was schandalig goed, At Night zoog me helemaal mee en Killing an Arab was misschien wel het hoogtepunt van de avond. Yihaa!
Graag een pluimpje voor Freak Show, het klonk verdacht maar dan ook verdacht goed. Close to Me was beter dan ik ooit had durven dromen en Why Can't I be You kreeg de hele zaal voor een allerlaatste keer op sleeptouw.
Kortom een concert waaraan ik enkel positieve herinneringen overhou. The Cure heeft ooit geheerst en doet het nog steeds, waarvoor hulde. Dat ze nog vele jaren mogen verderdoen!
Eenmaal aangekomen begaf ik me in een -overwegend zwarte- mensenmassa naar het Sportpaleis. Vreemde creaturen, de mensen. Vreemde mensen, de fans van de allerbeste band uit de 80's. Sommigen leken klonen van Robert Smith, anderen liepen er zó onopvallend bij dat ik hen haast verdacht van een gebrek aan enthousiasme. M'n vrees verdween echter als sneeuw voor de zon wanneer The Cure Plainsong inzette. Zucht... Plainsong...
Een intro die enkele minuten duurde, sterker nog: een intro om alles bij af te likken wat er maar af te likken valt. Goh, het moment waarop Robert begon te zingen. Kippevel hoor, absoluut. Daarna nog een fantastische versie van Prayers for Rain en m'n avond kon al niet meer stuk. Vooral z'n ellenlange oerschreeuw: 'prayers for RAAAAAAAAAAAIN' maakte heel wat emoties los bij mij en m'n metgezellen.
De hele avond lang werd ik van het ene hoogtepunt naar het andere gevoerd. Lullaby, Just Like Heaven, Friday I'm in Love, Strange Day, From the Edge of the Deep Green Sea, ... Teveel om op te noemen!
Er zijn echter van die momenten die er met kop en schouders bovenuit steken.... Zoals Pictures of You, altijd al 1 van m'n favorieten maar gisteren klonk het beter dan ooit tevoren. Het blijft ook fantastisch wanneer Robert 1 seconde lang het enige lichtpunt in de zaal is. Geweldig!
One Hundred Years was ook om van te smullen, kheb zelden een tekst zo meegebruld. Vooral de climax was adembenemend, de zaal ontplofte! Geloof me, ik was erbij.
De 4 nummers van Seventeen Seconds en hun nóg oudere nummers waren stuk voor stuk klassiekers én songs die me van top tot teen lieten dansen en shaken. Grinding Halt was schandalig goed, At Night zoog me helemaal mee en Killing an Arab was misschien wel het hoogtepunt van de avond. Yihaa!
Graag een pluimpje voor Freak Show, het klonk verdacht maar dan ook verdacht goed. Close to Me was beter dan ik ooit had durven dromen en Why Can't I be You kreeg de hele zaal voor een allerlaatste keer op sleeptouw.
Kortom een concert waaraan ik enkel positieve herinneringen overhou. The Cure heeft ooit geheerst en doet het nog steeds, waarvoor hulde. Dat ze nog vele jaren mogen verderdoen!
0
geplaatst: 15 maart 2008, 20:29 uur
Bedankt voor jullie verslag !
Iemand een idee wanneer die nieuwe cd gaat komen?
Iemand een idee wanneer die nieuwe cd gaat komen?
0
geplaatst: 15 maart 2008, 20:34 uur
Heb even een mapje met mp3-tjes gemaakt van de (wellicht een beetje andere) playlist (zonder de nieuwe nummers uiteraard), om maandag nog even in de bus en metro te kunnen genieten 
Nu staat ie ook lekker hard op!

Nu staat ie ook lekker hard op!

0
djeffibrelich
geplaatst: 15 maart 2008, 20:36 uur
dankzij feeder's verslag heb ik er nu echt zin in, met plainsong openen,
, als dat dinsdag ook gebeurt dan is 2008 een jaar om nooit meer te vergeten, en tot nu toe heb ik alleen maar hoogtepunten gehad dit jaar (je kan niet doordenken, en doe het niet)
hebben de nederlanders er ook nog zin in? nog 3 nachtjes slapen hé.
, als dat dinsdag ook gebeurt dan is 2008 een jaar om nooit meer te vergeten, en tot nu toe heb ik alleen maar hoogtepunten gehad dit jaar (je kan niet doordenken, en doe het niet)hebben de nederlanders er ook nog zin in? nog 3 nachtjes slapen hé.
0
geplaatst: 15 maart 2008, 20:37 uur
Hebben we er zin in???

heeeel veel zin en steeds meer nu ik weer lekker muziekjes van Robert en zn vriendjes draai

heeeel veel zin en steeds meer nu ik weer lekker muziekjes van Robert en zn vriendjes draai

0
djeffibrelich
geplaatst: 15 maart 2008, 20:37 uur
geen idee, maar sommige bootlegs van nummers zijn nu al met goede kwaliteit te beluisteren op youtube. ik vond vooral het nieuwe nummer the boy i never knew lekker klinken.
0
geplaatst: 15 maart 2008, 20:38 uur
Lin schreef:
Hebben we er zin in???

Hebben we er zin in???

0
geplaatst: 15 maart 2008, 20:41 uur
Ja die Lin die kan er wat van, houdt een after party van 2 weken.
Gezien ze bij mij in huis woont kun je ervan uit gaan dat we nog 2 weken lang polonaise door het huis lopen met The Cure op. 
0
geplaatst: 15 maart 2008, 20:41 uur
Draai nu Plainsong dus erg snel zullen we niet hobbelen met die polonaise, eerder een soort van slenteren 

0
djeffibrelich
geplaatst: 15 maart 2008, 20:46 uur
ik moet zelf ook op dinsdag en woensdag werken, maar dit is fucking geweldig!
wat een setlist, ze zijn gek.
wat een setlist, ze zijn gek.
* denotes required fields.