Muziek / MusicMeter Live! / Gisteren ... gezien!
zoeken in:
0
geplaatst: 14 oktober 2009, 20:49 uur
Gaaf concert. Ik wist ook grotendeels wat ze gingen spelen.
Ik was zelf erg blij dat ik de bas goed kon horen, wat erg belangrijk is bij de pixies en voornamelijk Doolittle. Ik vraag me af waren de pixies in de jaren 80 beter, door de kenners?
Ik was zelf erg blij dat ik de bas goed kon horen, wat erg belangrijk is bij de pixies en voornamelijk Doolittle. Ik vraag me af waren de pixies in de jaren 80 beter, door de kenners?
0
geplaatst: 14 oktober 2009, 21:07 uur
Prachtig concert! Ik zie het echt als een godswonder dat ik ze nog heb mogen aanschouwen
(overigens ook lowlands 2005) en dan ook nog eens 'Doolittle' in zijn geheel! Wauw!!
Zelf heb ik niet zo veel 'stijve harken' gezien. Stond zo goed als vooraan en daar ging het er gezellig druk aantoe:). Ik kan me iig niet herinneren dat ik zo uit mijn dak ben gegaan bij een concert
( (Buraka Som Sistema komt misschien in de buurt).
(overigens ook lowlands 2005) en dan ook nog eens 'Doolittle' in zijn geheel! Wauw!!Zelf heb ik niet zo veel 'stijve harken' gezien. Stond zo goed als vooraan en daar ging het er gezellig druk aantoe:). Ik kan me iig niet herinneren dat ik zo uit mijn dak ben gegaan bij een concert
( (Buraka Som Sistema komt misschien in de buurt).
0
geplaatst: 14 oktober 2009, 22:06 uur
Dwejkk_ schreef:
Ik zie het echt als een godswonder dat ik ze nog heb mogen aanschouwen
Ik zie het echt als een godswonder dat ik ze nog heb mogen aanschouwen
Ik zie nu pas je leeftijd: jeetje man! Deze tour is er omdat het album 20 jaar oud is. Jij moest nog geboren worden!
Ik zou datzelfde graag hebben meegemaakt met b.v. The Doors of Jimi Hendrix. Maar helaas........ Jim en Jimi overleden toen ik in de wieg lag

Zelf heb ik niet zo veel 'stijve harken' gezien. Stond zo goed als vooraan en daar ging het er gezellig druk aantoe
Het zijn de 'ouwetjes' die wat achteraan stonden denk ik dan maar.
Ook al stond ik absoluut niet stil: mij zie je nu ook niet meer tussen alle wild om zich heen dansende woestelingen. Die tijd is geweest

0
geplaatst: 14 oktober 2009, 22:18 uur
Meestal ben ik ook een beetje achter in de zaal te vinden en niet heel bewegelijk bij concerten (aan pitten heb ik zelfs een hekel), maar door het zien van de Pixies kreeg ik zo'n ongelofelijke adrenalinestoot, dat had ik nooit meegemaakt
.
.
0
geplaatst: 14 oktober 2009, 22:24 uur
Voor mij was het ook heel verrassend allemaal: Doolittle staat niet voor niets in mijn top 10, maar ik verwachtte toch een statisch gebeuren van een dik uur en meer niet. Gewoon een concert voor de leuk.
Het goede geluid, de videoprojecties en de uitstekende live-performance zorgden er voor dat ik dit concert uiteindelijk heel anders beleefd heb en blij ben dat ik gegaan ben.
Het goede geluid, de videoprojecties en de uitstekende live-performance zorgden er voor dat ik dit concert uiteindelijk heel anders beleefd heb en blij ben dat ik gegaan ben.
0
geplaatst: 15 oktober 2009, 10:58 uur
herman schreef:
Motorpsycho ook een paar keer in Tivoli gezien, de laatste keer (2002 ofzo) was inderdaad een ramp. Maar gelukkig nog wel een heel goed concert gezien.
Gelukkig speelt The xx in Ekko, volgens mij is het daar over het algemeen wel minder (al ben ik er ook een paar jaar niet meer geweest geloof ik).
Motorpsycho ook een paar keer in Tivoli gezien, de laatste keer (2002 ofzo) was inderdaad een ramp. Maar gelukkig nog wel een heel goed concert gezien.
Gelukkig speelt The xx in Ekko, volgens mij is het daar over het algemeen wel minder (al ben ik er ook een paar jaar niet meer geweest geloof ik).
Ekko heeft nog steeds een erg fijn publiek. Stuk leuker dan Tivoli in ieder geval. Bovendien heeft Ekko ook met afstand de allerbeste playlist voor en na concerten. Weet niet wie daar achter de knoppen staat, maar het is elke keer weer genieten.

0
geplaatst: 15 oktober 2009, 11:00 uur
Gisteren ook van de partij in Vorst Nationaal voor de Doolitte Tour. Had ze nog nooit gezien en je mag zeggen wat je wil (geldwolven hoor ik wel eens) maar toch een unieke kans om Pixies eens van dichtbij mee te maken. Erg sterke live-band zo bleek en natuurlijk een zak vol heerlijke songs, samen garant voor een fijn avondje.
De sfeer zat er goed in, in ieder geval waar ik stond (wel erg dicht bij het podium dus weet niet echt of dat overal in de zaal het geval was) en het is wel het soort muziek waar je moeilijk op stil kunt blijven staan. Hoe later op de avond en hoe meer de alcohol heeft gevloeid ook ideale muziek om volop met mee te schreeuwen natuurlijk, waardoor het een zeer geslaagd concert was.
Die B-kantjes waarmee de show op gang werd getrapt zijn waarschijnlijk leuk voor de die-hard fans, maar persoonlijk kende ik de nummers niet en misschien is het wel beter om ze wat te verspreiden over de setlist dan er mee te beginnen. Zorgt wat voor een matte start vind ik.
Verder de usual suspects en dus een aantal absolute klassiekers waarbij mijn persoonlijke favoriet Gouge Away was (ideaal om je volledig op te laten gaan
) en ook wel afsluiter Where Is My Mind (niet kapot te krijgen!). Twee keer Wave Of Mutilation overigens, maar ook dat is een topper dus mij hoor je niet klagen.
Geen legendarische avond voor mij persoonlijk, daarvoor ken ik het oeuvre van deze groep net niet goed genoeg, maar wel good fun.
De sfeer zat er goed in, in ieder geval waar ik stond (wel erg dicht bij het podium dus weet niet echt of dat overal in de zaal het geval was) en het is wel het soort muziek waar je moeilijk op stil kunt blijven staan. Hoe later op de avond en hoe meer de alcohol heeft gevloeid ook ideale muziek om volop met mee te schreeuwen natuurlijk, waardoor het een zeer geslaagd concert was.
Die B-kantjes waarmee de show op gang werd getrapt zijn waarschijnlijk leuk voor de die-hard fans, maar persoonlijk kende ik de nummers niet en misschien is het wel beter om ze wat te verspreiden over de setlist dan er mee te beginnen. Zorgt wat voor een matte start vind ik.
Verder de usual suspects en dus een aantal absolute klassiekers waarbij mijn persoonlijke favoriet Gouge Away was (ideaal om je volledig op te laten gaan
) en ook wel afsluiter Where Is My Mind (niet kapot te krijgen!). Twee keer Wave Of Mutilation overigens, maar ook dat is een topper dus mij hoor je niet klagen.Geen legendarische avond voor mij persoonlijk, daarvoor ken ik het oeuvre van deze groep net niet goed genoeg, maar wel good fun.
0
geplaatst: 15 oktober 2009, 11:51 uur
Koenr schreef:
Ekko heeft nog steeds een erg fijn publiek. Stuk leuker dan Tivoli in ieder geval. Bovendien heeft Ekko ook met afstand de allerbeste playlist voor en na concerten. Weet niet wie daar achter de knoppen staat, maar het is elke keer weer genieten.
De muziek is daar uitstekend inderdaad. Wie er achter de knoppen staat is wisselend, paar jaar terug nog wel eens Norbert Pek (ook journalist voor o.a. De Groene A'dammer, Nieuwe Revu, etc), Quasimodus (is ook bij the xx zie ik) en azzi73.
0
geplaatst: 15 oktober 2009, 11:58 uur
Iemand gisteren bij Nick Cave geweest?
Zoals altijd weer briljant. Wat een uitstraling en energie heeft die man toch, evenals Warren Ellis. Het was niet alleen muziek maar ook voorlezen van passages uit zijn nieuwe boek "The Death of Bunny Munro". Heb 't boek niet gelezen, maar de passages vond ik briljant.
Heb ook nog even de eer gehad Cave de hand te schudden en een klein praatje met 'm te maken.
Zoals altijd weer briljant. Wat een uitstraling en energie heeft die man toch, evenals Warren Ellis. Het was niet alleen muziek maar ook voorlezen van passages uit zijn nieuwe boek "The Death of Bunny Munro". Heb 't boek niet gelezen, maar de passages vond ik briljant.
Heb ook nog even de eer gehad Cave de hand te schudden en een klein praatje met 'm te maken.

0
geplaatst: 15 oktober 2009, 13:41 uur
Ja, ik ben gisteren ook geweest. Het was een zeer vermakelijke avond inderdaad. Heel grappig om Nick Cave in zo'n relaxte setting te zien. De stukken die hij voor las vond ik geweldig en het boek komt helemaal tot leven. Het publiek was ook muisstil als hij de passage's aan het voordragen was.
Daarnaast was het ook echt een geweldige setlist. Niet heel verrassende nummers maar het sloot allemaal erg mooi aan op de sfeer van de avond. Veel rustige nummers dit keer en weinig geweld. Hoogtepunten waren onder andere: Into my arms, Lucy, een hele ingetogen The mercy seat en Grinderman. Ik vond alleen: dig lazarus dig heel matig uitgevoerd.
Leuk was ook dat het publiek tussen door vragen kon stellen. Dat mocht eigenlijk over alles gaan. Van muziek tot relatie problemen maar dit kwam meestal niet goed uit de verf omdat de vragen niet of nauwelijks verstaanbaar waren. Wel grappg dat er op een gegeven moment geklaagd werd over de snaredrum. Dat die resoneerde. Je zag Nick Cave er toch wel een beetje vanop kijken. Stelletje puristen moet hij gedacht hebben. Maar het was terecht en erg prettig dat je er op zo'n avond gewoon iets van kan zeggen. Vervolgens was er ook nog iemand die het niet begreep en zei dat de bas te hard zou staan. De bas was flink aanwezig maar dat vond ik nou juist heel er gaaf en ik denk ook gewoon de bedoeling.
Al met al een Nick Cave zoals ik hem nog niet had gezien.
Daarnaast was het ook echt een geweldige setlist. Niet heel verrassende nummers maar het sloot allemaal erg mooi aan op de sfeer van de avond. Veel rustige nummers dit keer en weinig geweld. Hoogtepunten waren onder andere: Into my arms, Lucy, een hele ingetogen The mercy seat en Grinderman. Ik vond alleen: dig lazarus dig heel matig uitgevoerd.
Leuk was ook dat het publiek tussen door vragen kon stellen. Dat mocht eigenlijk over alles gaan. Van muziek tot relatie problemen maar dit kwam meestal niet goed uit de verf omdat de vragen niet of nauwelijks verstaanbaar waren. Wel grappg dat er op een gegeven moment geklaagd werd over de snaredrum. Dat die resoneerde. Je zag Nick Cave er toch wel een beetje vanop kijken. Stelletje puristen moet hij gedacht hebben. Maar het was terecht en erg prettig dat je er op zo'n avond gewoon iets van kan zeggen. Vervolgens was er ook nog iemand die het niet begreep en zei dat de bas te hard zou staan. De bas was flink aanwezig maar dat vond ik nou juist heel er gaaf en ik denk ook gewoon de bedoeling.
Al met al een Nick Cave zoals ik hem nog niet had gezien.
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 14:02 uur
Progressive nation in Vorst Nationaal iemand? Bigelf was verrassend goed. Opeth uitstekend (met een kurkdroge Akerfeldt en een meer dan behoorlijke setlist), Dream Theater was de kers op de taart.
Alleen jammer van de chaotische herrie van Unexpect. Ik was zowaar verheugd dat ik te laat was en een nummer had gemist. Verder is het geluid in Vorst ook niet altijd even goed. Dream Theater klonk vorig jaar in de Lotto-Arena een pak beter en verzorgder.
Alleen jammer van de chaotische herrie van Unexpect. Ik was zowaar verheugd dat ik te laat was en een nummer had gemist. Verder is het geluid in Vorst ook niet altijd even goed. Dream Theater klonk vorig jaar in de Lotto-Arena een pak beter en verzorgder.
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 15:20 uur
Blind Faith schreef:
Progressive nation in Vorst Nationaal iemand? Bigelf was verrassend goed. Opeth uitstekend (met een kurkdroge Akerfeldt en een meer dan behoorlijke setlist), Dream Theater was de kers op de taart.
Ik was er ook.
Unexpect: Niet mijn ding maar wel een goeie show, je ziet dat ze er plezier in hebben.
Bigelf: Leuk maar allemaal een beetje achterhaald, had ook meer mogelijkheden verwacht met de analoge synths en hammond.
Opeth: Fantastisch optreden. Goede setlist. Mooie performance en inderdaad goede frontman! Alleen het geluid was wat k** bij de gruntnummers.
Dream Theater: 5e keer en stelt wederom niet teleur en komt terug verassend uit de hoek. Sterke setlist met als hoogtepunt As I am en
The Count of Tuscany (waarbij de liveversie de studioversie omver blaast!). Rudess was fantastisch in zijn solomomenten, echt ongelofelijk. Minpunten: Veel te veel basdrum waardoor het prachtige Mirror en Lie helemaal de mist in gingen... En zoals altijd veel te kort waardoor we niets te horen kregen uit Six degrees, Falling into infinity en Images and Words. Fantastisch optreden van fantastische band.
0
geplaatst: 20 oktober 2009, 19:29 uur
Gisteren... niet gezien!
Halsoverkop uit Nederland terug gescheurd naar Berlijn, koffertje gedumpt, op naar Postbahnhof voor Archive. Zin in! Aldaar hangt een vaag plakkertje: verplaatst naar Huxley's, U-Bahnhof Hermannplatz. Verder geen adres of een verdere aanwijzing.
Enfin, geen stadskaart bij me, en geen kip die de tent bleek te kennen. Om kwart voor 11 zat ik weer in de metro, geen Archive
.
Zag vandaag dat ik op 20 meter van Huxley's heb gestaan...
Halsoverkop uit Nederland terug gescheurd naar Berlijn, koffertje gedumpt, op naar Postbahnhof voor Archive. Zin in! Aldaar hangt een vaag plakkertje: verplaatst naar Huxley's, U-Bahnhof Hermannplatz. Verder geen adres of een verdere aanwijzing.
Enfin, geen stadskaart bij me, en geen kip die de tent bleek te kennen. Om kwart voor 11 zat ik weer in de metro, geen Archive
.Zag vandaag dat ik op 20 meter van Huxley's heb gestaan...
0
geplaatst: 21 oktober 2009, 00:20 uur
Vooreerst innige deelneming met Heer lebowski hierbover. Sucked dat effe zwaar zeg...
Voorts, net terug van Dez Mona in de AB Club, en heren, dat was verdorie nog eens een straf optreden, zie! Getalenteerde muzikanten die prachtig met elkaar samenspelen, en een perfect afgeregelde techniek, plus en publiek dat er zin in had. Mooi!
Voorts, net terug van Dez Mona in de AB Club, en heren, dat was verdorie nog eens een straf optreden, zie! Getalenteerde muzikanten die prachtig met elkaar samenspelen, en een perfect afgeregelde techniek, plus en publiek dat er zin in had. Mooi!
0
geplaatst: 24 oktober 2009, 16:04 uur
Vrijdag avond in P60 geweest naar Stream of Passion met in het voorprogramma Autumn. Zaal was goed gevuld.
Zo rond 20.45 begon Autumn. Niet echt goed vond ik. Veel gerag en weinig afwisseling. Wel een zangeres die veelbelovend is en een leuke uitstraling heeft.
Rond 10 uur kwam SoP op. Meteen staat de boel als een huis.
Wat een goede live band.
Rond 23.45 was het concert af. Echt genoten. En Marcella Bovio is een topzangeres en ook een met een uitstraling waar je kippenvel van krijgt. En ze ziet er ook prachtig uit. Verder 2 gitaristen, en basgitarist, keyboardspeler, drummer en backing vocal zangeres.
En allemaal top muzikanten. Verder speelde men een mix van hun beide albums.
Set list:
Art of Loss
Now or Never
In the End
Passion
When You Hurt Me the Most
Calliopeia
My Leader
Far and Apart
Wherever You Are
Run Away
Games We Play
The Endless Night
Deceiver
Out In The Real World
A Part of You
Toegiften:
Nostalgia
Street Spirit
Haunted
Mocht SoP in de buurt zijn? Bezoeken.
Qua kosten hoef je het niet te laten €15,00
In de voorverkoop zelfs goedkoper,
Zo rond 20.45 begon Autumn. Niet echt goed vond ik. Veel gerag en weinig afwisseling. Wel een zangeres die veelbelovend is en een leuke uitstraling heeft.
Rond 10 uur kwam SoP op. Meteen staat de boel als een huis.
Wat een goede live band.
Rond 23.45 was het concert af. Echt genoten. En Marcella Bovio is een topzangeres en ook een met een uitstraling waar je kippenvel van krijgt. En ze ziet er ook prachtig uit. Verder 2 gitaristen, en basgitarist, keyboardspeler, drummer en backing vocal zangeres.
En allemaal top muzikanten. Verder speelde men een mix van hun beide albums.
Set list:
Art of Loss
Now or Never
In the End
Passion
When You Hurt Me the Most
Calliopeia
My Leader
Far and Apart
Wherever You Are
Run Away
Games We Play
The Endless Night
Deceiver
Out In The Real World
A Part of You
Toegiften:
Nostalgia
Street Spirit
Haunted
Mocht SoP in de buurt zijn? Bezoeken.
Qua kosten hoef je het niet te laten €15,00
In de voorverkoop zelfs goedkoper,
0
geplaatst: 25 oktober 2009, 12:04 uur
Gisteren Over The Rainbow gezien in de Pul te Uden. 
Erg gaaf concert,
met alle classics zoals, Tarot Woman, Wolf of the Moon, Spotlight Kid, Man on the Silver Mountain, Stargazer, Gates of Babylon, Eyes of the World, Death Alley Driver, Can't Happen Here enz, enz.

Erg gaaf concert,
met alle classics zoals, Tarot Woman, Wolf of the Moon, Spotlight Kid, Man on the Silver Mountain, Stargazer, Gates of Babylon, Eyes of the World, Death Alley Driver, Can't Happen Here enz, enz.
0
geplaatst: 25 oktober 2009, 12:42 uur
Gisteren naar Archive in Tivoli geweest. Uitstekend optreden, een kleine 2 uur en er werd echt heel erg goed gespeeld. Alleen weer jammer van het kroegpubliek, blij dat ik oordopjes mee had.
0
geplaatst: 27 oktober 2009, 10:42 uur
Sheplays schreef:
Porcupine Tree kan zeker een lekker deuntje spelen. Het concert was weer een lust voor oog en oor. Persoonlijk vond ik het ná de pauze met het wat oudere werk toch het best!
Porcupine Tree kan zeker een lekker deuntje spelen. Het concert was weer een lust voor oog en oor. Persoonlijk vond ik het ná de pauze met het wat oudere werk toch het best!
Eens, hoewel ik gisteren - bij mijn tweede PT concert in evenzovele weken - toch definitief gevallen ben voor The Incident. Precies dezelfde setlist als in HMH werd gisteren in Huxley's Neue Welt gespeeld, maar wat een volstrekt ander concert
Een veel intiemere venue, een zeer gedreven PT dat met overduidelijk plezier op het podium stond, en een lekker publiek. Twee weken geleden was ik zeer tevreden, gisteren weer eens ouderwets weggeblazen.
0
geplaatst: 29 oktober 2009, 15:09 uur
Gezien de hoeveelheid berichten in dit topic en de onvindbaarheid ervan voor mensen die niet zo actief zijn op MuMe (er stonden ook al wat 'verdwaalde' berichten op de artiestenpagina) heb ik een en ander verplaatst naar Muziek > MusicMeter Live! > Massive Attack (tour 2009)
0
geplaatst: 30 oktober 2009, 00:48 uur
Steve Hackett in Zoetermeer. Na rampzalige optredens van Genesis en Peter Gabriel vorig jaar was dit een verademing. Bijzonder leuk. Naast veel nummers van zijn nieuwe album die maar niet uitkomt vanwege het gedoe met zijn ex, heel veel jaren 70 nummers. Vooral van Spectral Mornings en de nodige oude Genesis nummers.
Mechanical Bride uit 2003 is op het album aardig, maar was hier toch wel een ijzersterke opening.
Mechanical Bride uit 2003 is op het album aardig, maar was hier toch wel een ijzersterke opening.
0
geplaatst: 30 oktober 2009, 12:29 uur
Ik ben gisteren naar Bring Me The Horizon, A Day To Remember en August Burns Red geweest. De hoofdact viel een beetje tegen maar ik heb een leuke avond gehad.
0
geplaatst: 30 oktober 2009, 16:17 uur
Gisteren Moss gezien bij 3voor12 Utrecht. Speelden nummer of 8, geluid stond niet super afgesteld maar het was wel erg leuk! Goed voorproefje voor de Ekko over een paar weken.
0
geplaatst: 31 oktober 2009, 11:53 uur
En nog maar een keer... Gisteren Bat for Lashes in de Rabozaal in de Melkweg. Erg mooie zaal en een geweldig optreden. Wat een stem, ongelooflijk.
Ben jij ook nog geweest Herman?
Ben jij ook nog geweest Herman?
0
geplaatst: 31 oktober 2009, 17:44 uur
Nee, helaas niet. 
Kwam er te laat achter en ken verder niemand die BfL de moeite waard vind om live te gaan zien. Hopelijk komt ze nog eens.

Kwam er te laat achter en ken verder niemand die BfL de moeite waard vind om live te gaan zien. Hopelijk komt ze nog eens.
0
geplaatst: 1 november 2009, 15:39 uur
Eergisteren naar Johan geweest in Groningen. Op zich wel een aardige band, maar wild kon ik er niet van worden. Kon ook aan het matige geluid liggen.
0
geplaatst: 4 november 2009, 09:20 uur
The Dead Weather gisteren in de Melkweg.
Geweldig optreden, meer woorden zijn niet nodig.
Geweldig optreden, meer woorden zijn niet nodig.
* denotes required fields.