Muziek / MusicMeter Live! / Gisteren ... gezien!
zoeken in:
0
geplaatst: 10 oktober 2009, 18:30 uur
meyer schreef:
Ik heb gisteren Keith Jarret solo piano eindelijk mogen meemaken in het paleis voor schone kunsten in Brussel. Na deze ervaring zal muziek nooit meer zijn wat het voorheen was voor mij...
Ik heb gisteren Keith Jarret solo piano eindelijk mogen meemaken in het paleis voor schone kunsten in Brussel. Na deze ervaring zal muziek nooit meer zijn wat het voorheen was voor mij...
Het was voor mij de 3de keer dat ik hem zag, en de 2de keer dat ik hem solo zag, en miljaar zeg, was me dat effe en geschift goed optreden!
Bovendien was hij nog goed gezind ook, maak dat mee! Was mijn geld zeker veel meer dan waard!
Ik hoop werkelijk dat ze dit optreden op CD zullen uitbrengen (al schat ik die kans vrij klein in), want het gebrachte materiaal was ècht wel van zéér hoog niveau.
Meyer, het is trouwens Jarrett met 2 t's

0
geplaatst: 10 oktober 2009, 23:58 uur
Gisteren ook aanwezig geweest bij Keith Jarrett en dit mag met recht een fantastisch optreden genoemd worden.
Het was voor mij de eerste keer en hiermee ging een al lang gekoesterde wens in vervulling.
Ik sluit mij aan bij Suicidopolis. En wil daarbij toevoegen dat het optreden vrij toegankelijke stukken bevatte, wat wel eens anders wil zijn. Er waren nu ook een aantal stukken die wel heel erg jazz waren en minder klassiek en dat is toch ook wel fijn voor de afwisseling.
En een artiest die vijf toegiften geeft: daar kan je alleen maar blij mee zijn!
Het was voor mij de eerste keer en hiermee ging een al lang gekoesterde wens in vervulling.
Ik sluit mij aan bij Suicidopolis. En wil daarbij toevoegen dat het optreden vrij toegankelijke stukken bevatte, wat wel eens anders wil zijn. Er waren nu ook een aantal stukken die wel heel erg jazz waren en minder klassiek en dat is toch ook wel fijn voor de afwisseling.
En een artiest die vijf toegiften geeft: daar kan je alleen maar blij mee zijn!
0
geplaatst: 11 oktober 2009, 01:01 uur
Hmm, daar zou ik toch wellicht anders over denken, dan had ie toch ook gewoon de eerste keer wat langer kunnen spelen..
0
geplaatst: 11 oktober 2009, 10:37 uur
The Scientist schreef:
Hmm, daar zou ik toch wellicht anders over denken, dan had ie toch ook gewoon de eerste keer wat langer kunnen spelen..
In het geval van Jarrett ben ik het hier niet mee eens. Vergeet niet dat dit volledig geïmproviseerde optredens zijn, op net de bisnummers na, waar hij meestal gewoon standards speelt (waaronder vrijdag een ronduit adembenemende versie van "I'm A Fool To Want You," wat enigzins ironisch is gezien zijn recente huwelijksproblemen). Gezien de inspanning dat dit van hem vergt (want hij zit daar niet zomaar lukraak wat uit zijn mouw the schudden) lijkt mij het dan niet echt correct dat je dan zou verwachten dat hij "gewoon effe" wat langer speelt, en minder bisnummers brengt. Enfin ja, zo zie ik het...
0
geplaatst: 11 oktober 2009, 15:40 uur
Zit wat in
los daarvan heb ik wel een beetje het idee dat het idee achter de toegift een beetje weg is, ik heb zelden concerten zonder toegift gezien, het is al iets wat steevast ingepland wordt, en wat een artiest bijna kwalijk wordt genomen als hij geen toegift geeft.
los daarvan heb ik wel een beetje het idee dat het idee achter de toegift een beetje weg is, ik heb zelden concerten zonder toegift gezien, het is al iets wat steevast ingepland wordt, en wat een artiest bijna kwalijk wordt genomen als hij geen toegift geeft.
0
geplaatst: 11 oktober 2009, 18:20 uur
The xx gisteren in kleine zaal van Paradiso. Prima optreden, ze speelden goed en het klonk prima. Weinig frivoliteiten wat prima aansluit bij de muziek, helaas moest een gedeelte van het publiek het weer verpesten waardoor het moeilijk was echt in de sfeer te komen.
0
geplaatst: 11 oktober 2009, 18:25 uur
KampF schreef:
Gelukkig had ik oordoppen. WTF
(quote)
Gelukkig had ik oordoppen. WTF
Ik zeg praktisch na elk optreden tegen m'n vrienden: "De volgende keer ga ik echt oordoppen kopen", maar ik blijk hardleers.
0
geplaatst: 11 oktober 2009, 19:33 uur
freakyy schreef:
helaas moest een gedeelte van het publiek het weer verpesten waardoor het moeilijk was echt in de sfeer te komen.
helaas moest een gedeelte van het publiek het weer verpesten waardoor het moeilijk was echt in de sfeer te komen.
Laat me raden: het keihard doornemen van het boodschappenlijstje voor komende week was belangrijker dan de band op het podium? En dat doet men liever bij een concert waar je anderen mee kunt irriteren dan in de kroeg om de hoek?
0
geplaatst: 12 oktober 2009, 10:53 uur
Gisteren naar Kings of Convenience geweest, Geweldig!
Ik kan me niet herinneren Paradiso ooit zo enthousiast te hebben gezien.
0
geplaatst: 12 oktober 2009, 10:59 uur
Mooi was het ja! Leuk gegein op het podium ook, soms zelfs beetje met het dedain van 'echte' popsterren, die sneren naar pratend publiek bijv. Verder heerlijk gevingerknipt, gefloten, geklapt en genoten.
What if Justin Timberlake...
Richie Hawtin afgelopen zomer! Ook muzikaal meteen de totale antithese van deze avond
What if Justin Timberlake...

Richie Hawtin afgelopen zomer! Ook muzikaal meteen de totale antithese van deze avond

0
geplaatst: 12 oktober 2009, 11:04 uur
Ja, Justin. 
Mooi was ook het 'foto'-moment. En het fluiten dat maar niet ophield inderdaad.
Vraag me wel af waarom die elektrische gitaar op het podium stond, die hebben ze helemaal niet gebruikt.

Mooi was ook het 'foto'-moment. En het fluiten dat maar niet ophield inderdaad.

Vraag me wel af waarom die elektrische gitaar op het podium stond, die hebben ze helemaal niet gebruikt.
0
geplaatst: 12 oktober 2009, 11:07 uur
aERodynamIC schreef:
Laat me raden: het keihard doornemen van het boodschappenlijstje voor komende week was belangrijker dan de band op het podium? En dat doet men liever bij een concert waar je anderen mee kunt irriteren dan in de kroeg om de hoek?
(quote)
Ja dat idee. Voor me stond een kerel die de eerste 3 nummers continue fotos aan het maken was en ze ook gelijk op facebook moest zetten om vervolgens heel wild om zich heen begon te dansen. (het was the xx he, niet echt een band waar je op gaat hossen) En verder het oeverloze gepraat om me heen, pratende mensen die andere mensen die wel aan het genieten zijn belachelijk gaan maken etc. Erg vervelend.
0
geplaatst: 12 oktober 2009, 11:13 uur
Hopelijk wordt dat in Ekko beter. Concert daar was geloof ik al wat langer bekend, wie weet zijn de early adopters wat beschaafder. 

0
geplaatst: 12 oktober 2009, 11:32 uur
herman schreef:
Hopelijk wordt dat in Ekko beter. Concert daar was geloof ik al wat langer bekend, wie weet zijn de early adopters wat beschaafder.
Ik hoop het ook ja. Sowieso meer vertrouwen in Utrechters

0
geplaatst: 12 oktober 2009, 14:54 uur
Ja, dat ook nog eens.
Al moet worden gezegd dat het publiek in Paradiso gisteren fantastisch was.
Al moet worden gezegd dat het publiek in Paradiso gisteren fantastisch was.

0
geplaatst: 12 oktober 2009, 14:57 uur
freakyy schreef:
(quote)
Ik heb bij The Frames en Motorpsycho in Tivoli een trauma opgelopen voor wat betreft pratende mensen.. positief over utrechters zal ik in dat opzicht dus niet zijn

0
geplaatst: 12 oktober 2009, 20:28 uur
Motorpsycho ook een paar keer in Tivoli gezien, de laatste keer (2002 ofzo) was inderdaad een ramp. Maar gelukkig nog wel een heel goed concert gezien.
Gelukkig speelt The xx in Ekko, volgens mij is het daar over het algemeen wel minder (al ben ik er ook een paar jaar niet meer geweest geloof ik).
Gelukkig speelt The xx in Ekko, volgens mij is het daar over het algemeen wel minder (al ben ik er ook een paar jaar niet meer geweest geloof ik).
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 08:27 uur
Porcupine Tree.
Die kunnen best een aardig deuntje spelen zeg maar.
Die kunnen best een aardig deuntje spelen zeg maar.
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 10:22 uur
The Scientist schreef:
Ik heb bij The Frames en Motorpsycho in Tivoli een trauma opgelopen voor wat betreft pratende mensen.. positief over utrechters zal ik in dat opzicht dus niet zijn
(quote)
Dat van The Frames kan ik me nog herinneren ja... vreselijk irritant. Ik heb het in 1996 ofzo een keer gehad bij The Cure, een kerel die de hele tijd A Forest zat op te hemelen, zo erg dat hij er nog doorheen zat te kakelen toen het nummer begon. Toen is Linnie wel een beetje uit dr slof geschoten

0
Sheplays
geplaatst: 13 oktober 2009, 11:11 uur
Ik heb gisteren ook Porcupine Tree en Robert Fripp (als warming-up) gezien en gehoord. Deze laatste kon het gebabbel niet verstommen, tijdens de hoofdact hadden we nergens last meer van. Mijn fototoestel was in beslag genomen (tijdelijk) en mijn mobiel kan 't niet aan, dus we kijken even niet naar de beelden.
Ik heb eigenlijk geen problemen met het verlangen van de band (of HMH?) dat er geen opnamen gemaakt worden. Wél vond ik de aankondiging hierover, in Engels met vette Amerikaanse tongval, uitermate irritant. Vooral dat stukje waarin hij verzocht om mensen te wijzen op hun foute gedrag als ze met hun mobieltje aan het opnemen zijn. Keihard boegeroep en geschreeuw om anarchie was het gevolg
Of zou 't een grap geweest zijn...?
Porcupine Tree kan zeker een lekker deuntje spelen. Het concert was weer een lust voor oog en oor. Persoonlijk vond ik het ná de pauze met het wat oudere werk toch het best!
Ik heb eigenlijk geen problemen met het verlangen van de band (of HMH?) dat er geen opnamen gemaakt worden. Wél vond ik de aankondiging hierover, in Engels met vette Amerikaanse tongval, uitermate irritant. Vooral dat stukje waarin hij verzocht om mensen te wijzen op hun foute gedrag als ze met hun mobieltje aan het opnemen zijn. Keihard boegeroep en geschreeuw om anarchie was het gevolg
Of zou 't een grap geweest zijn...?Porcupine Tree kan zeker een lekker deuntje spelen. Het concert was weer een lust voor oog en oor. Persoonlijk vond ik het ná de pauze met het wat oudere werk toch het best!
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 12:23 uur
shinybeast schreef:
Je bent er nog stil van, hè
Ja, nou, ach. Ik bleek een cursus te hebben, dus ik werd ineens achter mijn bureau vandaan getrokken.(quote)
Je bent er nog stil van, hè
Maar goed, Porcupine Tree live. Godskoelere wat een muzikanten zijn dat zeg. Even los van de irritante oproep waar Sheplays al aan refereerde; ik vond het echt een geweldig optreden.
Bovendien had VandeGriend fantastische plekken geregeld in een loge, zodat Lebowski, Griend en ondergetekende in alle betrekkelijke rust mochten genieten van een clubje meesterlijke musici.
Ik wacht met smart op een recensie van de grootmeester hierin.
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 17:54 uur
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 18:00 uur
' Even' is een uiterst rekbaar begrip heeft het verleden bewezen.
0
VB1
geplaatst: 14 oktober 2009, 11:02 uur
handeman schreef:
pixies gisteravond, meer dan uitstekend!
pixies gisteravond, meer dan uitstekend!
Was tof, inderdaad. Fantastisch om doolittle eens volledig live horen. Wat minpuntjes waren wel het erg stijve publiek (hoe kan je stil staan op nummers als bv. crackity jones?) en toch wel dat ze iets meer nummers van andere albums mogen spelen (maar ik had eigenlijk ook niet verwacht dat ze dat zouden doen). Maar bovenal een goed concert, waar ik persoonlijk een aardige energiekick van kreeg.
0
geplaatst: 14 oktober 2009, 16:10 uur
Ik wist wat me te wachten stond t/m de eerste encore dus de verrassing was er niet (hooguit wat er bij de tweede encore gespeeld zou worden en dat was met Gigantic uiteraard dik in orde).
Het geluid was erg goed, de visuele show was ook erg goed en had ik nooit verwacht.
Ik was weer even 19 en dat is altijd erg fijn. Het verbaasde mij inderdaad wel dat velen dat gevoel blijkbaar niet hadden en behoorlijk statisch waren. Maar goed..... ouwe lullen............etc etc
Top-avond gehad!
Het geluid was erg goed, de visuele show was ook erg goed en had ik nooit verwacht.
Ik was weer even 19 en dat is altijd erg fijn. Het verbaasde mij inderdaad wel dat velen dat gevoel blijkbaar niet hadden en behoorlijk statisch waren. Maar goed..... ouwe lullen............etc etc

Top-avond gehad!
0
geplaatst: 14 oktober 2009, 20:15 uur
Was in eerste instantie bang voor een deceptie, maar de goede recensies uit de UK beloofden toch een avondje waar voor je geld.
Ondersteund door prachtige beelden en lichtshow, zou je bijna gaan sprekken over Pixies Floyd.
Toch werkte het en speelden ze ook volgens mij met plezier (hoewel ik Frank nooit met Kim zal zien knuffelen).
Kim is ondertussen een soort vriendelijke "Tante Pollowop" geworden, die de concertzaal tegemoet treed, alsof je bij haar op de thee komt.
In inderdaad ook het publiek wordt, net als de Elfjes, een daagje ouder en geniet dus op een wat bedaagder wijze.
Maar lekker lui op mijn stoel achter in de zaal, genoot deze oudere heer des te meer!
Ondersteund door prachtige beelden en lichtshow, zou je bijna gaan sprekken over Pixies Floyd.
Toch werkte het en speelden ze ook volgens mij met plezier (hoewel ik Frank nooit met Kim zal zien knuffelen).
Kim is ondertussen een soort vriendelijke "Tante Pollowop" geworden, die de concertzaal tegemoet treed, alsof je bij haar op de thee komt.
In inderdaad ook het publiek wordt, net als de Elfjes, een daagje ouder en geniet dus op een wat bedaagder wijze.
Maar lekker lui op mijn stoel achter in de zaal, genoot deze oudere heer des te meer!
* denotes required fields.