MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Gisteren ... gezien!

zoeken in:
gisteravond in Den Bosch meegemaakt hoe Alva Noto zo stevig het laag er in draaide dat elk moment het plafond naar beneden kon komen. Toen ik naar rechts keek zag ik mede-Mume-er Elmeromero genieten en toen ik vervolgens naar links keek zag ik mijn meisje vol afgrijzen op zich heen kijken.

Het was een korte set van een krap uur, maar dat was naar mijn idee voldoende. Indrukwekkend vet geluid met veel laag, veel hoog en daartussen een akelig vacuüm. Dit alles voorzien van minimalistische zwart-wit visuals die reageerden op het geluid. Ik was aardig onder de indruk terwijl mijn vrouw het concert omschreef als 'traumatisch'...
Ach. Ambient hoeft niet altijd lief te zijn; het kan ook een beetje pijn doen.

Stijn_Slayer
Gisteravond ben ik voor de opleiding naar het Gelders Orkest geweest. Bach, Schubert en de 4e van Brahms stonden op het programma.

Bach en Schubert werden nogal saai uitgevoerd. Leek een beetje afgeraffeld. De solist (cello) verviel ook te veel in dezelfde patronen en manier van spelen.

Na de pauze was de 4e symfonie van Brahms aan de beurt (vier delen), en dat vond ik wel erg mooi.

Hoe snel staan er toch weer clipjes op youtube
Overigens zal ik zelf nooit filmen; ik snap dat nooit zo goed. Ik wil helemaal in een concert op kunnen gaan en dat deed ik absoluut daar in de Ahoy.
Maar het geluid vond ik weer ronduit k*t. Misschien omdat ik niet zo vaak meer naar de grote zalen ga en misschien omdat mijn laatste grotere optredens in de HMH te Amsterdam waren waar het geluid wel goed is.
Muse deed wat ik van ze verwachtte. Niet meer en niet minder: lekker veel bombast en een goede lichtshow.
Dit soort optredens zijn heerlijk als afwisseling op de kleinere intieme optredens waar ik doorgaans naar toe ga.

Ben het helemaal met je eens, van niet filmen tot aan kleinere zalen. Alleen het geluid vond ik niet zo heel erg slecht. Had alleen het idee dat bij de eerste 2 nummers de afstelling niet geheel juist was. Daarna was het goed.

Muse staat ondertussen toch wel garant voor een retestrakke rockshow. Heb ze nu 3 keer gezien en dit was absoluut niet de laatste keer. Elke keer volop genoten. Ze maken het er naar dat je de nummers van een minder album als The Resistance nu opeens weer meer gaat waarderen.

Sunderland schreef:
Ze maken het er naar dat je de nummers van een minder album als The Resistance nu opeens weer meer gaat waarderen.

Herkenbaar: ik luister nu toch wel anders naar The Resistance denk ik,

Muse lijkt me live toch best leuk eigenlijk. Ik was zelf gister bij Willem Breuker. Doet al 35 jaar zo ongeveer hetzelfde maar was toch heel vermakelijk. Goede muzikanten natuurlijk maar het wordt wel eens tijd dat er iemand tegen die jazzgasten gaat zeggen dat al die verplichte solo's wel heeeeel erg jaren 70 zijn.

Kosinski
Ben het eens met Aero. Concert van Muse was goed en de lichtshow was bij vlagen indrukwekkend, die drie hoge podiums waren leuk gevonden. Maar zoals zo vaak in Ahoy was het geluid abonimabel. Bas en drums komen goed over maar de hoge tonen, gitaar en zang verdwijnen vaak in het niets. Jammer, want de energie van Muse was aanstekelijk. Het tweede gedeelte van de show, ïk loop altijd rondjes in Ahoy, zat ik 20 minuten schuin achter het podium en was getuige van een prachtig meedansend en meezingend publiek voor het podium. Maakte de avond toch goed. Over een paar nachten Placebo, ben benieuwd.

Vrijdag naar C-Mon & Kypski geweest.

Feuerengel. Coverband van Rammstein.

Motorpsycho in Burgerweeshuis gisteren, dacht eest dat ze na 1,5 uur het wel vrij snel voor gezien houden, maar nog bijna een uur aan toegiften daarna werkte wel mee ..

setlist:

Who gave you love (?)
Cornucopia (CotF)
Ozzylot (CotF)
Riding the tiger (CotF)
Kill some day (TM)
Wishing well (Starmelt)
In the family (AaDaP)
Back to source (AaDaP)
Upstairs downstairs (LTEC)
Bedroom eyes (Phanerothyme)
Ocean in her eye (TU)
Suite: Little lucid moments (LLM)
...
Young Man Blues (Ozone)
Manmower (Blissard)
...
Whole Lotta Diana (CotF)
Vortex surfer (TU)

Vooral de volumeknop-vol-los-versie van Kill Some Day vond ik echt geweldig, en verder was het ook gewoon continu zeer vermakelijk..

Goeie setlist. Ik heb ze in Haarlem gezien en vond het een nogal wisselvallig concert met meeslepende hoogtepunten maar ook rommelige afgeraffelde nummers.

Motorpsycho oude liefde die niet kapot kan wat mij betreft.
Gisteren voor de 13e keer gezien en kan ik zeker rekenen tot 1 van de beste shows die ik van ze heb gezien.

we tigers schreef:
gisteravond in Den Bosch meegemaakt hoe Alva Noto zo stevig het laag er in draaide dat elk moment het plafond naar beneden kon komen. Toen ik naar rechts keek zag ik mede-Mume-er Elmeromero genieten en toen ik vervolgens naar links keek zag ik mijn meisje vol afgrijzen op zich heen kijken.

Grappig dit, ik hoorde van Thierry afgelopen zaterdag dat het best wel gruizig en zwaar was en hij wist ook te melden dat mevrouw Tigers er ook was. Eerste waar ik aan dacht was: die zal geen fijne avond gehad hebben

Wilco was ontzettend meesterlijk vanavond in Paradiso. Bijna drie uur lang (!) puur genieten. Van laidback gitaarpop tot desolaat gesoleer van Nels Cline tot country tot oorverdovende noise. Het was er allemaal

Na, het was bijna 2,5 uur lang, maar inderdaad een behoorlijk tijdje ^^

En inderdaad echt ongelooflijk goed. Ze benaderden de perfectie!

VB1
Ja echt een geweldige band, ik vind de nummers live toch wel een meerwaarde hebben. Jammer was wel dat het echt stampvol was in de paradiso en ik daarom behoorlijk achteraan moest staan en ik een groot gedeelte tegen andere hoofden heb aangekeken en werd afgeleid door mensen die bier gingen halen. Maar nu ik ze 2 keer heb gezien durf ik wel te beweren dat het één van de beste livebands is van dit moment.

De dag daarvoor Andrew Bird gezien, die een solo show gaf. Bird liet zien een uitzonderlijk muzikant te zijn en een behoorlijk eigen benadering van muziek te hebben. Voor elk nummer speelde hij eerst stukjes in, die hij samplede om ze vervolgens in de nummers te gebruiken. Bird maakte een erg perfectionistische indruk, hij maakte regelmatig foutjes, maar hij wilde ze telkens herstellen, wat soms wel charmant en grappig was, maar de vaart er voor mij wel wat uit haalde. De toetsenist/gitarist van Wilco (die blonde) deed ook nog 3 nummers mee. Ik zou Bird nog wel eens met een begeleidingsband willen zien.

VB1 schreef:
Ja echt een geweldige band, ik vind de nummers live toch wel een meerwaarde hebben. Jammer was wel dat het echt stampvol was in de paradiso en ik daarom behoorlijk achteraan moest staan en ik een groot gedeelte tegen andere hoofden heb aangekeken en werd afgeleid door mensen die bier gingen halen. Maar nu ik ze 2 keer heb gezien durf ik wel te beweren dat het één van de beste livebands is van dit moment.

Ik weet niet wat het is, maar het lijkt een nieuwe trend te zijn om continue heen en weer te lopen tijdens een concert. Verschrikkelijk irritant en storend.

Ik stond op het balkon, recht voor het podium. Geweldige plek, mooi overzicht en weinig last van hoofden voor me

En ik ben het helemaal eens met je bewering.

GrafGantz schreef:
ik hoorde van Thierry afgelopen zaterdag dat het best wel gruizig en zwaar was en hij wist ook te melden dat mevrouw Tigers er ook was. Eerste waar ik aan dacht was: die zal geen fijne avond gehad hebben

klopt... ze heeft het er nog over. Tijd om slachtofferhulp in te schakelen.

wavanbuuren
Ik ben gisteren bij het eerste Ahoy concert van Anouk geweest.
En ik moet zeggen: Het was een geweldige show van internationale allure.

Anouk heeft van zichzelf al een gouden live-strot. Ze heeft enorm veel power, maar weet daarbij altijd wel 100% zuiver te blijven.
Verder liet ze zich begeleiden door top muziekanten.

Het eerste deel was het wat rustigere deel waarbij de accenten meer in de ballads lagen. Hierbij mochten de achtergronzanger en twee achterdrondzangeressen (waaronder een klassieke big mamma) alle drie een uitgebreide en imponerende solo ten gehore brengen.

Het tweede deel kwamen er vier blazers bij en werd het dak er compleet afgespeeld, waarbij ook op de tribunes geen plek meer bezet bleef. Ik betrapte mezelf er op dat zelfs bij een nummer als "Girl, girl, girl", wat ik normaal op de radio altijd weg zap, net zo hard uit mijn dak stond te swingen als de rest van de zaal.

Al met al een uitstekend concert, wat op geen enkel podium in de wereld zou misstaan, wat bevestigd dat Anouk een echte live-artiest is. Waar het op de plaat vaak braaf en net-niet is, blaast ze live iedereen omver. Wie Anouk aan het werk heeft gezien kan niet anders dan trots zijn op dit heerlijk wijf met ballen!

VB1
freakyy schreef:
(quote)

Ik weet niet wat het is, maar het lijkt een nieuwe trend te zijn om continue heen en weer te lopen tijdens een concert. Verschrikkelijk irritant en storend.

Ja, ik stond dan ook wel vrij dicht bij de bar. Vooral erg vervelend als van die boerenlullen in je oor schreeuwen of ze er langs mogen, als je net aan het genieten ben van een mooi nummer.

VB1 schreef:
Vooral erg vervelend als van die boerenlullen in je oor schreeuwen of ze er langs mogen, als je net aan het genieten ben van een mooi nummer.

Paradiso is dan ook een vreselijk vervelende club, heb het al eens gezegd, maar zelfs Motorpsycho had een paar jaar geleden moeite over het geklep heen te komen.

Ja dat was verschrikkelijk.

Ik stond bijna vooraan bij Wilco, bijna geen bierhalers daar. Briljant concert inderdaad.
Het waard om je laatste trein voor te missen. Wat ik dan ook heb gedaan. De nacht doorgebracht op het station, en vanavond in de Effenaar ben ik er weer bij!
Wat kan ik zeggen? Ik ben een liefhebber.

Goede instelling.

Heb vroeger ook wel 'ns nachten overgeslagen voor en na een concert, maar nu doe ik dat zelden nog.

Haha dank je Herman. Eigenlijk trek ik die nachten doorhalen ook niet meer, ik denk niet dat er veel bands zijn waarvoor ik zoiets nog zou doen. Maar Wilco is in deze samenstelling -zeker live- misschien wel de beste rockband op aarde.

Goed moment om nog even snel hun live-dvd Ashes of American Flags te promoten, wat mij betreft de beste muziekrelease van 2009.
(Een voorbeeld ook dat het jammer is dat je hier alleen op albums kan stemmen, maar die discussie neigt naar nogal snel uit de hand te lopen bij de meer, ehm, revolutionair ingestelde gebruikers, heb ik gemerkt, dus dat laat ik verder maar rusten.)

Gelukkig is de Effenaar vanavond uitverkocht. Ik had me doodgeschaamd voor mijn thuisstad als na het briljante Shearwater weer één van de juwelen van de alternatieve rock voor een halflege zaal had gespeeld...
Maar zelfs het Eindhovens Dagblad besteedt vandaag aandacht aan het concert, door middel van een interview met bassist John Stiratt, door iemand die de platen van Wilco nog heeft beluisterd ook, en er intelligente vragen over stelt zelfs!
Je zou bijna gaan denken dat er nog hoop is.

VB1
lebowski schreef:
(quote)

Paradiso is dan ook een vreselijk vervelende club, heb het al eens gezegd, maar zelfs Motorpsycho had een paar jaar geleden moeite over het geklep heen te komen.

Ja, wel jammer, het is wel een van de mooiste zalen van Nederland wat mij betreft.

Gisteren Wilco in de Effenaar gezien; wat een ongeloofelijke goed optreden was dit. Zelden zo intens een concert beleefd. Jeff Tweedy leek ook zeer goed gehumeurd op dit laatste optreden van hun tour. De setlist was geweldig en ik vond in de zaal ook een goed sfeertje hangen.

Morgen Steve Earle! wat een week.

Gisteren Deep Purple gezien, in de HMH Amsterdam. Ijzersterk optreden van begin tot eind, zeker als je naar de leeftijd van de heren kijkt. Ian Gillan (64) moet tot het uiterste gaan om de hoge noten uit z'n strot te krijgen, maar brengt het er meer dan verdienstelijk van af. De rest van de band voelt elkaar perfect aan en dat uit zich o.a. door middel van leuke improvisaties tussen de nummers door. De setlist bestond uit bekende klassiekers, maar ook uit wat onbekender, minder vaak gespeeld materiaal:

1. Highway Star
2. Things I Never Said
3. Not Responsible
4. Strange Kind of Woman
5. Wasted Sunsets
6. Rapture of the Deep
7. Fireball
8. Contact Lost
9. Sometimes I Feel Like Screaming
10. The Well-Dressed Guitar
11. Wring That Neck
12. No One Came
13. The Battle Rages On
14. Space Truckin'
15. Smoke on the Water
Encore:
16. Hush
17. Black Night

Groot gemis vond ik dat Perfect Strangers niet werd gespeeld , maar verder niks te klagen over deze lijst. Al met al een mooie avond.

Bartjeking schreef:
Gisteren Wilco in de Effenaar gezien; wat een ongeloofelijke goed optreden was dit. Zelden zo intens een concert beleefd. Jeff Tweedy leek ook zeer goed gehumeurd op dit laatste optreden van hun tour. De setlist was geweldig en ik vond in de zaal ook een goed sfeertje hangen.

Morgen Steve Earle! wat een week.

Wat je zegt. Het was geweldig!

Bartjeking schreef:
Jeff Tweedy leek ook zeer goed gehumeurd op dit laatste optreden van hun tour.

Tof, ben benieuwd of de setlist overeenkwam met die van de Paradiso.

En hij was ook in Paradiso opvallend goed gehumeurd, veel grappen en zichtbaar enthousiast.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:16 uur

geplaatst: vandaag om 15:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.