MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Primavera Sound (Barcelona)

zoeken in:
By the way: wat een geweldig begin, terwijl er nog maar 7 namen zijn bekendgemaakt!

Wow, Guided By Voices en Yo La Tengo, mijn last.fm top 2 op één festival. Dit wordt hopelijk mijn eerste jaar, wil al twee jaar gaan maar had toen eindexamens (één keer gezakt), met de handen in het haar toen, want de line-up was beide keren subliem. Nu weer, dus moet er gewoon bij zijn .

MVW
Inmiddels zijn Shellac en The Walkmen toegevoegd aan Porto. Shellac is altijd tof maar staat misschien wel erg vaak op Primavera en The Walkmen heb ik niks mee (en stonden ik meen in 2010 ook op de line-up). Nog niet de namen om me over de streep te trekken om naar Porto te gaan iig.

Om 1u meer nieuwe namen! Met daartussen waarschijnlijk Girls, ene Jeremy Jay en Veronica Falls want die namen lijken al bekend te zijn...

Inderdaad, die hadden zichzelf al bevestigd. Ik verwacht Shellac ook, dat is toch een beetje de huisband van Primavera geworden. Wachten op 13 uur!

Ik lees op Twitter iets over Kate Bush in het Auditorium. Maar weet niet of dat ergens op gebaseerd is. Het zou wel leuk zijn.

MVW
Nou ben ik geen superfan van Kate Bush ofzo maar als ze komt dan moet ze maar op het hoofdpodium. Anders heb je weer van die Sufjan-taferelen dat driekwart van het publiek de artiest wel wil maar niet kán zien

Vraag me af of haar muziek niet wat te intiem is voor het hoofdpodium. Maar eigenlijk weet ik niet of ik zo blij zou zijn met Kate Bush op Primavera, het moet ook niet zo zijn dat haar fans alle kaartjes opkopen... maar goed, nog even geduld maar. Een andere naam die ik een paar keer tegen kwam was Black Keys en dat lijkt me wel plausibel(er).

Kate Bush zou zomaar in het Auditorium gezet kunnen worden, maar het zal godsonmogelijk worden om er dan binnen te komen.

MVW
Optreden ervoor meepakken en jezelf tussendoor op de wc opsluiten dan maar!

Die tactiek moet ik misschien voor Jeff Mangum toepassen...

MVW
Voor Barcelona:
Archers of Loaf
Death in Vegas
The Drums
Godflesh
Josh T. Pearson
Mudhoney
The Olivia Tremor Control
SBTRKT
Shellac
Veronica Falls
Washed Out
Wilco

Porto:
The Drums
The Olivia Tremor Control
Shellac
Veronica Falls
The Walkmen
Washed Out
Wilco

Archers of Loaf! YEAH!

Archers of Loaf

En Death in Vegas ben ik ook héél blij mee. Ooit naar Werchter gegaan voor Death in Vegas en Nine Inch Nails en die bleken toen tegelijkertijd te spelen. Nu kan ik ze (hem inmiddels) alsnog zien, want toen koos ik voor NIN.

MVW
Conclusie: gewoon weer uitstekende namen alleen de keuze tussen Barcelona en Porto wordt alsmaar lastiger.

Hoezo een lastige keuze? Alles voor Porto speelt ook in Barcelona, plus nog wat extra's.

Qua stad schopt Barca Porto kont, vorig jaar zelf gezien, eerst 3 dagen Porto, 1 dag thuis, week Barcelona.

Shellac

Verrassend zeg

MVW
Cygnus schreef:
Hoezo een lastige keuze? Alles voor Porto speelt ook in Barcelona, plus nog wat extra's.

Dat is op een haar na waar want tot nu toe speelt the Walkmen alléén in Porto

Pluspunten van Porto voor mij zijn:
- nieuw, nog nooit in Porto (en Portugal) geweest
- festivalterrein lijkt wat 'groener' te worden, in Barca is nagenoeg alles verhard, wat in mijn ogen één van de minpuntjes van het festival is.
- iets goedkoper totaalplaatje
- beter te 'verkopen' richting vrienden waarbij de muziek wat minder prioriteit heeft
- nog mooier weer (?)

Qua acts pakt het echter tot nu toe niet heel gunstig uit. Vooral GbV is een gemis in Porto en enkele bands die wél komen heb ik niet zoveel mee bijv.: Björk, the Drums, the Walkmen.

Maar ja het kan natuurlijk niet helemaal afgestemd worden op mijn smaak

Voordat de knoop wordt doorgehakt nog maar even wat verdiepen in de nieuwe namen van vandaag, vooral: Archers of Loaf, Death in Vegas, Godflesh, Mudhoney en The Olivia Tremor Control.

En ze gaan vrolijk verder, want morgen worden er nog meer nieuwe namen bevestigd!

Twitter

MVW
Haha verrassend! Maar geen verkeerde verrassing uiteraard

MVW
Nou, daar gaan we weer dan!

Barcelona:
Siskiyou
Lisabö
Dirty Three!!
Death Cab for Cutie
Beach House
Spiritualized!!
The XX

Porto:
Siskiyou
Dirty Three!!
Death Cab for Cutie
Beach House
Spiritualized!!
Explosions in the Sky!
The XX

EitS dus alleen in Porto, dat is dan weer opvallend!

Zo wat een namen weer!

Spiritualized
Dirty Three
Beach House
Death Cab For Cutie
The XX

MVW schreef:

EitS dus alleen in Porto, dat is dan weer opvallend!

Die waren dit jaar toch al in Barcelona? Dan vind ik dat niet opvallend.

MVW
Cygnus schreef:
(quote)

Die waren dit jaar toch al in Barcelona? Dan vind ik dat niet opvallend.

Dat klopt, maar er zijn wel meer bands die de afgelopen jaren hebben gespeeld die ook terugkeren naar Barca

The Xx, Beach House, Wilco, Shellac (oke, apart geval ) bijvoorbeeld.

Ben wel vooral heel blij met Dirty Three en Spiritualized!

MVW schreef:
(quote)

Dat klopt, maar er zijn wel meer bands die de afgelopen jaren hebben gespeeld die ook terugkeren naar Barca

Ja, maar niet dat ze er twee jaar achtereen spelen. Met een of twee jaar tussenpauze komt inderdaad geregeld voor. Spiritualized stond er in 2009 ook al.

MVW
Als je het op die manier uitlegt is het dus eigenlijk opvallender dat the Walkmen niet in Barca staan. Hoe dan ook: vandaag was wel de dag met voor mij de grootste verrassingen (tot nu toe althans) aangezien ik Dirty Three en Spiritualized nog nooit gezien heb

Al met al staat er voor 75e wel al een hele sterke line-up in Porto, ben benieuwd hoeveel daar nog bij kan komen...

The Walkmen waren er afgelopen jaar, dus dan is het wel weer logisch.

Bradford Cox staat er dan wel weer bijna elk jaar, verwacht hem dit jaar eigenlijk ook wel weer, Parallax is toch wel een mooi plaatje en zijn optreden 2 jaar terug was briljant.

Toffe nieuwe namen. Voor Spiritualized wil ik graag nog eens zien. Als ze alleen maar Come Together spelen vind ik het al best.

Dirty Three heb ik een paar jaar terug in de bovenzaal van Paradiso gezien. Erg bijzonder ook live, Warren Ellis is echt een mooi figuur. Ik zie ze graag nog eens terug op de ATP-stage bv. Voor The XX had ik een paar jaar terug een kaartje toen ze in Ekko speelden, maar dat concert werd uit- en uiteindelijk afgesteld. Daarna waren ze ineens mega-populair, dus heb ze verder nooit meer gezien. Leuk dat dat nu alsnog kan, al is de kans groot dat er interessantere artiesten tegenover staan, want zoveel luister ik er niet meer naar...

Twee jaar terug stond Neu! toch tegenover The XX?

Ik heb er echt helemaal niets mee, ook geen idee of je daar nu live iets aan mist.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:45 uur

geplaatst: vandaag om 13:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.