Muziek / MusicMeter Live! / Primavera Sound (Barcelona)
zoeken in:
0
geplaatst: 29 januari 2014, 01:00 uur
Amai, dat is zo ongeveer de affiche die ik zelf zou samenstellen als ik carte blanche zou krijgen...Toch jammer dat het eind mei plaatsvindt...
0
geplaatst: 16 maart 2014, 22:22 uur
Ik heb even een vraagje jongens.
Ik wil graag naar het primavera sound festival, op welke site kan ik het beste kaartjes kopen?
Is er iemand bekend met festival travel? Is het een betrouwbare site? Kaartjes voor het gehele festival kosten daar 195 euro.
Voor de rest iemand nog tips voor reizen en accommodatie in Barcelona?
Het is de eerste keer dat ik naar een festival in het buitenland ga, dus het is allemaal een beetje nieuw voor mij. Bij voorbaat dank!
Ik wil graag naar het primavera sound festival, op welke site kan ik het beste kaartjes kopen?
Is er iemand bekend met festival travel? Is het een betrouwbare site? Kaartjes voor het gehele festival kosten daar 195 euro.
Voor de rest iemand nog tips voor reizen en accommodatie in Barcelona?
Het is de eerste keer dat ik naar een festival in het buitenland ga, dus het is allemaal een beetje nieuw voor mij. Bij voorbaat dank!
0
geplaatst: 16 maart 2014, 22:42 uur
Waarom niet gewoon via de officiele site? Tickets - primaverasound.es
0
geplaatst: 19 maart 2014, 12:08 uur
Thnx. Ik heb dat menu onderaan in eerste instantie helemaal over het hoofd gezien. Ik zag op die site alleen maar sold out staan en het is een beetje onoverzichterlijk. Maar ik heb de tickets besteld.
Nu nog even vliegtickets naar Barcelona regelen, zo te zien gaat een retourtje al gauw 250 euro kosten.
Nu nog even vliegtickets naar Barcelona regelen, zo te zien gaat een retourtje al gauw 250 euro kosten.
0
geplaatst: 19 maart 2014, 12:37 uur
Er vallen wat vrije dagen rond dat weekend dat maakt het prijzig, zou wel even goed rondkijken, voor onder de 200 als je van woensdag tot en met maandag gaat moet nog wel lukken.
0
geplaatst: 19 maart 2014, 12:41 uur
Vueling heeft vaak wel aanbiedingen, maar houd wel rekening met heel weinig beenruimte. Vliegtuigen zijn meer ingericht op Spanjaarden van 1m70 dan Nederlanders van 1m90. Vanaf Eindhoven kun je verder nog goedkoop met Ryanair.
0
geplaatst: 20 maart 2014, 17:37 uur
Paar dagen terug was ik 135 euro kwijt, inderdaad via Vueling. Via skyscanner heb je wel een goed overzicht van alle vluchten, als je zo 250 betaald is toch wel een beetje zonde jacobz.
0
geplaatst: 25 maart 2014, 17:11 uur
135 euro is wel heel goedkoop. Ik ben alleen voor de heenreis al 115 kwijt. Voor de terugreis ben ik nog aan het kijken. We wilden eigenlijk zondag weer vertrekken, maar het is echt veel te duur dan.
Accommodatie wel al geboekt. Zitten er toevallig nog meer mensen in Residencia Melon District Marina? Een soort skere studentenflat op 3km van het festivalterrein.
Accommodatie wel al geboekt. Zitten er toevallig nog meer mensen in Residencia Melon District Marina? Een soort skere studentenflat op 3km van het festivalterrein.
0
geplaatst: 29 april 2014, 18:41 uur
Schema Primavera online!!!
Primavera Sound - primaverasound.es
Primavera Sound - primaverasound.es
0
geplaatst: 29 april 2014, 19:42 uur
Veel overlappingen en veel gaten voor mij, dat valt voorlopig jammer genoeg wat tegen
0
geplaatst: 29 april 2014, 23:03 uur
Hmm Jagwar Ma en Factory Floor tegelijk is wel ontzettend jammer.
Gelukkig speelt Jagwar Ma nog in Paradiso binnenkort. En Kronos Quartet/Caetono Veloso en Nine Inch Nails/Seun Kuti/Blood Orange is ook minder. Verder valt het me mee qua overlappingen.
Gelukkig speelt Jagwar Ma nog in Paradiso binnenkort. En Kronos Quartet/Caetono Veloso en Nine Inch Nails/Seun Kuti/Blood Orange is ook minder. Verder valt het me mee qua overlappingen.
0
geplaatst: 30 april 2014, 12:14 uur
1e dag valt mee, maar de 2e en 3e dag best veel irritante overlappingen. Hoe kunnen ze nou The War on Drugs tegelijk doen met the Pixies?
Ook een clash tussen Volcano Choir en Godspeed you!
Kendrick lamar en the Nine Inch Nails sla ik waarschijnlijk toch over, niet echt mijn muziek.
Wel vet dat Arcade Fire gewoon een uur en drie kwartier spelen.
Ook een clash tussen Volcano Choir en Godspeed you!
Kendrick lamar en the Nine Inch Nails sla ik waarschijnlijk toch over, niet echt mijn muziek.
Wel vet dat Arcade Fire gewoon een uur en drie kwartier spelen.
0
geplaatst: 30 april 2014, 13:33 uur
Ah dat blok met War on Drugs en Pixies is voor mij eigenlijk het enige moment op het festival waar ik niet per se iets hoef te zien. 

0
geplaatst: 30 april 2014, 17:49 uur
het enige gat hier is de periode van qotsa en arcade fire, maar ik heb al opgemerkt dat er wel leuke groepen spelen op andere podia. Qua overlappingen valt het ook erg mee. FKA twigs vs slowdive is wel een moeilijke maar dat valt eventueel nog op te lossen door vrijdag naar FKA twigs te gaan.
0
geplaatst: 30 april 2014, 20:55 uur
Is er hier iemand die kan verklaren waar groepen als The Haxan Cloak, Andy Stott en Fort Romeau gebleven zijn in het uurrooster?
0
geplaatst: 6 mei 2014, 16:45 uur
Er worden nog 6 bands toegevoegd, misschien zitten ze daar bij Jassn?
http://www.hiddentracks.es/
Ook een mysterieus youtube-filmpje met .o.a het woord ''El Camino'':
YouTube - Hidden Tracks de Heineken te descubre el Hidden Stage de Primavera Sound
http://www.hiddentracks.es/
Ook een mysterieus youtube-filmpje met .o.a het woord ''El Camino'':
YouTube - Hidden Tracks de Heineken te descubre el Hidden Stage de Primavera Sound
0
geplaatst: 20 mei 2014, 11:55 uur
De dj's waar jij het over had staan trouwens in de Boiler Room, zie nieuwe schema. Ze staan wel tegenover de headliners.
Kheb nog een vraagje: ik wil graag naar Volcano Choir in de sala Apollo. Ik kreeg net een mail dat je vanaf morgen 12 uur daarvoor kunt reserveren. heb je daar een VIP-kaartje voor nodig, of hoe werkt dat?
Kheb nog een vraagje: ik wil graag naar Volcano Choir in de sala Apollo. Ik kreeg net een mail dat je vanaf morgen 12 uur daarvoor kunt reserveren. heb je daar een VIP-kaartje voor nodig, of hoe werkt dat?
0
geplaatst: 20 mei 2014, 13:27 uur
Dat Hidden Stage-gebeuren is wel mooi aan het worden, met The Wedding Present, Peter Hook performing Unknown Pleasures, Buzzcocks en nu dus ook nog The Pizza Underground 

0
geplaatst: 20 mei 2014, 13:29 uur
jacobz schreef:
Volgens mij is dat alleen voor Vipkaarthouders of mensen met een Primavera Pro pas.
0
geplaatst: 26 mei 2014, 21:52 uur
herman, Cygnus, Omsk, Dwejkk_, zalwelnikszijn!, Sandokan-veld en bovengetekende zijn erbij. Rhythm & Poetry heeft zich ziekgemeld, maar die nemen we in gedachten mee. Paap_Floyd is weer eens sjaak afhaak. Toch gaan we hem missen, want een Primavera zonder Paapbitchacties is nog steeds Primavera, maar dan wel zonder Paapbitchacties.
0
geplaatst: 29 mei 2014, 15:17 uur
herman misschien kun jij tussendoor nog even in dit topic meedoen. 
Muziek >> Muziekgames >> New Wave/(Post)Punk song per jaar

Muziek >> Muziekgames >> New Wave/(Post)Punk song per jaar
0
geplaatst: 30 mei 2014, 19:31 uur
Een Barcelonabezoek gecombineerd met 1 dag Primavera die voor ons begon met Real Estate. Mooie klank en relaxte muziek maar na een half uur heb je het wel gehoord, bij elke intro dachten we: hebben ze dat nummer daarnet al niet gespeeld 
Daarna een stukje Pond meegepikt, met een te groot tripgehalte om een concert te noemen, wat was dat?
De eerste klepper St. Vincent dan (Neutral Milk Hotel dan maar gemist) : wat een wijf! Wat een show! Hoe fantastisch speelt zij gitaar! Elk nummer krijgt een stevig arrangement zodat het nog beter (en vooral harder) klinkt dan de studioversie). Top!
Daarna was het de beurt aan Chvrches maar de klank was zo slecht (geen middentonen) en de zang zo vals dat we het na enkele nummers voor bekeken hielden en ons al een goed plaatsje zochten voor Arcade Fire.
Daar was het drummen, hoe populair zijn die geworden! Van zodra ze Reflektor inzetten, barstte het publiek los. Dat publiek was dan ook het enige minpunt: er werd geblowd en gesnoven rondom ons waardoor het bij momenten nogal hysterisch reageerde. Maar Arcade Fire, wat een show! Twee uur muzikale hoogtepunten na elkaar, 14 man op het podium en fantastische visuals in het spiegelthema. Zelfs nummers die ik normaal minder vind zoals Roccoco waren zot geweldig. Onvermoeibaar ook: na Afterlife dacht iedereen dat we het gehad hadden, maar dan kwam Régine nog It's Never Over op het podiumpje midden het publiek brengen, kregen we nog een opzwepende Sprawl II en barstte nog een Spaans feestje los met de poppen uit de Reflektorclip (met paus). Daarna nog confettikanon bij Here Comes The Night Time (prachtig nummer, besef ik nu pas) en iedereen brulde nog een laatste keer mee bij Wake Up. Perfect concert!
Ondertussen was het 2u30 en nog even een stukje Disclosure gezien (prachtig licht en projecties maar alle gastartiesten op band
) en met Metronomy op de achtergrond de strijd om een taxi aangegaan.
Fijn festival, dit!

Daarna een stukje Pond meegepikt, met een te groot tripgehalte om een concert te noemen, wat was dat?
De eerste klepper St. Vincent dan (Neutral Milk Hotel dan maar gemist) : wat een wijf! Wat een show! Hoe fantastisch speelt zij gitaar! Elk nummer krijgt een stevig arrangement zodat het nog beter (en vooral harder) klinkt dan de studioversie). Top!
Daarna was het de beurt aan Chvrches maar de klank was zo slecht (geen middentonen) en de zang zo vals dat we het na enkele nummers voor bekeken hielden en ons al een goed plaatsje zochten voor Arcade Fire.
Daar was het drummen, hoe populair zijn die geworden! Van zodra ze Reflektor inzetten, barstte het publiek los. Dat publiek was dan ook het enige minpunt: er werd geblowd en gesnoven rondom ons waardoor het bij momenten nogal hysterisch reageerde. Maar Arcade Fire, wat een show! Twee uur muzikale hoogtepunten na elkaar, 14 man op het podium en fantastische visuals in het spiegelthema. Zelfs nummers die ik normaal minder vind zoals Roccoco waren zot geweldig. Onvermoeibaar ook: na Afterlife dacht iedereen dat we het gehad hadden, maar dan kwam Régine nog It's Never Over op het podiumpje midden het publiek brengen, kregen we nog een opzwepende Sprawl II en barstte nog een Spaans feestje los met de poppen uit de Reflektorclip (met paus). Daarna nog confettikanon bij Here Comes The Night Time (prachtig nummer, besef ik nu pas) en iedereen brulde nog een laatste keer mee bij Wake Up. Perfect concert!
Ondertussen was het 2u30 en nog even een stukje Disclosure gezien (prachtig licht en projecties maar alle gastartiesten op band
) en met Metronomy op de achtergrond de strijd om een taxi aangegaan.Fijn festival, dit!
0
geplaatst: 3 juni 2014, 13:16 uur
nico1616 schreef:
E Dat publiek was dan ook het enige minpunt: er werd geblowd en gesnoven rondom ons waardoor het bij momenten nogal hysterisch reageerde.
E Dat publiek was dan ook het enige minpunt: er werd geblowd en gesnoven rondom ons waardoor het bij momenten nogal hysterisch reageerde.
Publiek is juist een dik pluspunt op Primavera, die hysterie komt niet door de drugs, echt niet.
0
geplaatst: 3 juni 2014, 17:51 uur
(willie) schreef:
Publiek is juist een dik pluspunt op Primavera, die hysterie komt niet door de drugs, echt niet.
Pitchfork verwoordde het gisteren als volgt:
The biggest crowd I saw all weekend was there for Arcade Fire, but I had mixed feelings about their hour-and-a-half set. They sounded great but I spent the first few songs of their set considering ditching it for something less crowded, just because the audience was so unruly and bro-heavy. I was not entirely sure that the Arcade Fire are the sort of band best experienced while risking being stampeded by strangers sipping molly water out of well-disguised spray bottles (Euro ingenuity!). Then again, by the end, I was thinking… maybe they are?
Drugs of niet, dat beschrijft exact wat er bij Arcade Fire gebeurde...
0
geplaatst: 3 juni 2014, 18:14 uur
nico1616 schreef:
Daarna nog confettikanon bij Here Comes The Night Time!
Daarna nog confettikanon bij Here Comes The Night Time!
Toen ik dit las was ik echt blij dat ik ze jaren terug al eens gezien heb... Als de mogelijkheid zich zou voordoen zou ik er nog steeds heengaan en me wel vermaken, maar zo mooi als toen verwacht ik niet dat het wordt (temeer aangezien ik dit nummer echt verschrikkelijk vind)..
nog mensen hier die Colin Stetson, Angel Olsen, Demdike Stare, Drive-By Truckers, Grouper of Sun Ra Arkestra hebben gezien?
* denotes required fields.