MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Voor wie nog twijfelde/hoopte, (helaas) geen Arcade Fire op BKS.

Warum?

Ik denk dat Edgar18 op dit artikel doelt.

klopt

Down the rabbit hole lijkt een gedegen concurrent voor bks, iemand die hierheen gaat?

The Strokes spelen volgens NME op het Governor's Ball van 6 tot 8 juni en gaan waarschijnlijk daarna touren. Mogelijke headliner?

Governor's Ball is in New York, dus dat zegt vrij weinig.

Dat snap ik, maar het zou niet onlogisch zijn als ze daarna weer gaan touren toch?

In de VS touren klinkt dan logischer dan in Europa touren.

Daar heb je wel gelijk in. Ik blijf zelf hopen

Met nog 70 artiesten die ze moeten aankondigen, moet er nu toch wel weer een update komen?

+ Franz Ferdinand

Ik wil graag naar BKS, maar niemand in mijn vriendengroep is geinteresseerd om mee te gaan.... beetje balen.

Gloeilamp schreef:
+ Franz Ferdinand

Is dat een wens, of heb je hier een bron voor .

Rvdz schreef:
(quote)

Is dat een wens, of heb je hier een bron voor .

Nee, dat stond gewoon op de website van de band. Nu weer verwijderd zie ik.

Hmm raar, zou het heel fijn vinden zelf.

Rvdz schreef:
Hmm raar, zou het heel fijn vinden zelf.

Je kan er best vanuit gaan dat ze komen. Er stond dat ze op 21 juni op BKS staan.

Festileaks heeft er ook een bericht over geplaatst: Franz Ferdinand naar Best Kept Secret - festileaks.com

Nu is het de vraag of ze als headliner zijn geboekt of niet. Ik hoop zelf dat ze in de range Bloc Party en Two Door Cinema Club vallen want als headliner zou ik het wel een (erg) teleurstellende naam vinden.

Het concert in Paradiso was praktisch meteen uitverkocht, dus ik zou er op rekenen dat ze headliner zijn.

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Als dat zo is hebben we Elbow en Franz Ferdinand staan tegenover Arctic Monkeys en Sigur Ros vorig jaar. In dat geval doet de organisatie iets niet goed dit jaar.

Elbow doet me niet zo heel veel, maar FF is een van mn favoriete bands, dus mij hoor je niet klagen.

lijkt me sterk dat ze gaan headliner worden eigenlijk.

Hoezo? Franz Ferdinand is veel populairder dan Bloc Party en Two Door Cinema Club op dit moment. Ik denk dat Franz Ferdinand gewoon de 2e headliner is.

Waarom zouden ze dan 'veel populairder' zijn dan BP en TDCC? Ze hebben vorig jaar een weinig spectaculair album uitgebracht en ook de rest van hun oeuvre lijkt me niet dusdanig gekend en geliefd dat ze moeiteloos een festival kunnen headlinen. Het is een band met een paar redelijke albums en wat (radio) hitjes, in mijn ogen (en oren) vergelijkbaar met BP en TDCC. Een AM zie ik persoonlijk wel wat treden hoger staan op de ladder.

Ik vond Right Thoughts... zelf ook niet echt denderend, maar bij het algemeen publiek is die plaat wel degelijk geliefd. Terwijl Four van Bloc Party en de laatste TDCC ook niet zo lovend ontvangen werden. Ik denk dat FF op dit moment wel degelijk populairder dan BP en TDCC is.

Edgar18 schreef:
Waarom zouden ze dan 'veel populairder' zijn dan BP en TDCC? Ze hebben vorig jaar een weinig spectaculair album uitgebracht en ook de rest van hun oeuvre lijkt me niet dusdanig gekend en geliefd dat ze moeiteloos een festival kunnen headlinen. Het is een band met een paar redelijke albums en wat hitjes, in mijn ogen (en oren) vergelijkbaar met BP en TDCC. Een AM zie ik persoonlijk wel wat treden hoger staan op de ladder.

Franz Ferdinand heeft echt wel meer en grotere hits hoor. Daarnaast werd het laatste album prima ontvangen, en op Pukkelpop en Sziget waren ze geweldig. Take Me Out, This Fire, Matinee, Walk Away, Ulysses etc. etc. Deze nummers doen het geweldig op festivals. Arctic Monkeys was een erg grote naam, die kwamen omdat ze konden headlinen. Omdat dat dat op Pinkpop niet mogelijk was zijn ze voor BKS gegaan. Zulke grote namen hoef je echt niet meer te verwachten lijkt me. Franz Ferdinand verkoopt hier bovendien sneller zalen uit dan BKS headliners Elbow, Sigur Rós en Damien Rice. Ik zie ze zo headliner worden.

Ik denk toch niet dat ze headliner zijn. Het debuutalbum was erg goed, en toen waren ze in één klap groot. Maar dat niveau en de populariteit hebben ze niet helemaal vast kunnen houden, daar waar de Arctic Monkeys er wel in geslaagd zijn.

Ik vind Franz Ferdinand dan ook niet veel groter als een Bloc Party, Interpol of Two Door Cinema Club. Ik denk en hoop dat Franz Ferdinand subheadliner is. (zou ook wel absurd zijn als Franz Ferdinand wel zou mogen headlinen en Portishead vorig jaar niet)

Tja, ik kijk toch iets anders aan tegen de 'grootsheid' van FF, zeker met het concept van BKS in mijn achterhoofd. Het publiek waar BKS zich op zegt te richten ziet FF denk ik als een minder bijzondere naam dan bijv Elbow en SR. Maar, we hoeven het gelukkig ook niet met elkaar eens te zijn . Blijft wel de vraag welke plek FF op het affiche in gaat nemen. Ik ben bang dat jullie gelijk hebben en ze inderdaad zullen headlinen maar ik blijf hopen dat het in de praktijk anders zal zijn.

Op welke BKS-geschikte acts hopen jullie dan als headliner? Want namen als The National en Interpol die ik hier veel voorbij zie komen lijken me ook niet 'groter' dan FF. We hoeven het inderdaad niet met elkaar eens te zijn, maar ik ben gewoon benieuwd.

The National zou ik een mooie headliner vinden. Of ze per se 'groter' zijn dan FF weet ik niet maar het is in mijn ogen wel een headliner die meer zou passen binnen het concept BKS. Andere mooie namen van formaat vind ik Blur, Kendrick Lamar, Neutral Milk Hotel, Massive Attack, Interpol en Sufjan Stevens. Maar of zulke namen haalbaar zijn, geen idee. En natuurlijk Arcade Fire maar die zijn al af gevallen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:59 uur

geplaatst: vandaag om 23:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.