MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Zijn er al plannen gemaakt voor een meeting op het festival?

Factory Floor heeft afgezegd . Nieuwe namen: Afterpartees, De Lux en Tomas Barfold.

Erg zuur van Factory Floor. En misschien nog jammerlijker: na de wijzigingen in het programma staan niet enkel Caribou en The Haxan Cloak tegelijkertijd gepland, alsof dat niet erg genoeg was, neen, ze hebben nu Archie Bronson Outfit er ook nog 'ns tussen geworpen. En dan op de oude plek van Archie the Afterpartees tegelijkertijd met Babyshambles (saai&saai) tegelijkertijd plannen. Jammer.

Masimo schreef:
Erg zuur van Factory Floor. En misschien nog jammerlijker: na de wijzigingen in het programma staan niet enkel Caribou en The Haxan Cloak tegelijkertijd gepland, alsof dat niet erg genoeg was, neen, ze hebben nu Archie Bronson Outfit er ook nog 'ns tussen geworpen. En dan op de oude plek van Archie the Afterpartees tegelijkertijd met Babyshambles (saai&saai) tegelijkertijd plannen. Jammer.

Kan er tussen Slowdive en Metronomy toch mooi gegeten worden?

(willie) schreef:
(quote)

Kan er tussen Slowdive en Metronomy toch mooi gegeten worden?
Ah, dat zal de reden zijn, eerst zag ik op de zaterdag inderdaad geen ruimte voor eetpauzes. Puur bezorgdheid vanuit BKS. Lief!

Donderdag helpen bij de opbouw van het festival, dus ik ben ook het hele weekend aanwezig! Hopelijk kan ik hier het grootste deel van zien:

Vrijdag: Circa Waves - MO - Midlake - James Blake - Interpol - Pixies - The Haxan Cloak

Zaterdag: Amatorski - Nils Frahm - Mogwai - School is Cool - Wild Beasts - Slowdive - The War on Drugs - CHVRCHES - Franz Ferdinand - Pional

Zondag: RY X - Fucked Up - George Ezra - The 1975 - The Horrors - Angus & Julia Stone - The Notwist - Belle & Sebastian - Fat White Family - Elbow

angus & julia stone tesamen met Young Fathers

Bij de Volkkrant van vandaag een BKS-special, waarin Gijsbert Kamer Slowdive het lachertje van de shoegaze-scene noemt...

Slowdive: succesvolle return in Londen vorige week , zie de recensie van op
SLOWDIVE AT SONIC CATHEDRAL (AT LAST) « Sonic Cathedral - soniccathedral.co.uk

Ja, ze krijgen goede kritieken op hun reunie-toer. Maar hij zegt dat ze destijds al het lachertje waren, terwijl ze juist met Souvlaki, na Loveless, het beste shoegaze-album ooit hebben gemaakt.
Met deze top 5 ben ik het geheel eens. Gijsbert blijkbaar niet.
100 Greatest Shoegaze Albums | Sounds Better With Reverb - soundsbetterwithreverb.com

zalwelnikszijn!
Gijsbert moet lekker Coldplay blijven luisteren en zich niet met muziek bemoeien.

rzasa schreef:
Bij de Volkkrant van vandaag een BKS-special, waarin Gijsbert Kamer Slowdive het lachertje van de shoegaze-scene noemt...

Ouch

Ga het mezelf weer lekker druk maken dit weekend, wordt flink sprinten tussen de verschillende podia. Nu nog hopen dat het weer een beetje meezit want ik heb geen zin om 's nachts te moeten zwemmen in een tentje.

Vrijdag 20 juni:
15:00 Telegram - Two
15:45 To Kill a King - One
16:30 Circa Waves - Two
17:00 Daryll-Ann - One
18:00 Peter Matthew Bauer - Three
18:45 Midlake - One
19:30 Breton - Two
20:15 James Blake - One
21:15 Interpol - Two
22:15 Pixies - One
23:30 Caribow - Two
01:00 Toki Monstra - Three

Zaterdag 21 juni:
12:15 De Lux - Two
12:45 I am Oak - Five
13:30 Pins - Three
14:15 Moss - One
15:00 Mogwai - Two
16:00 School is Cool - One
16:45 Wild Beasts - Two
17:30 Miles Kane - One
18:15 Slowdive - Two
19:00 BabyShambles - Two
19:45 Metronomy - Two
20:40 War on Drugs - One
21:30 Together Pangea - Three
22:30 Franz Ferdinand - One
23:45 Pional - Two

Zondag 22 juni:
12:15 The Preatures - Three
13:00 Catfish and the Bottlemen - One
13:45 Truckfighters - Two
14:30 George Ezra - One
15:15 Elephant Stone - Two
16:00 The 1975 - One
16:45 The Horrors - Two
17:30 Angus & Julia Stone - One
18:30 Connan Mockasin - Three
19:30 Belle & Sebastian - One
20:30 Lykke Li - Two
21:45 Elbow - One

Mooi schema Hugo, je bent alleen wel vergeten wat tijd in te ruimen voor eten / drinken / toiletpauzes enzo

Da's een best schema... Ik doe het wat rustiger aan. Ik heb alleen Slowdive, Interpol, Nils Frahm en Belle & Sebastian als must-sees en ga verder voor The Haxan Cloak, Pixies, Girl Band, Afterpartees, Mogwai, Together PANGEA, The Horrors, War on Drugs, Darryl-Ann, Fat White Family en moet nog kiezen tussen Cheatahs en Elephant Stone.

Mijn schema voor aankomend weekend. Waarschijnlijk te ambitieus, maar als ik het grootste deel hiervan kan zien ben ik tevreden. Bands met een sterretje wil ik zeker zien. Alle andere staan wel op de planning maar kunnen ingeruild worden voor een een extra rustmoment of een bezoek aan Stage Four.

Vrijdag 20 juni:
15:00 - 15:45 Telegram* - Two
15:45 - 16:30 Jessy Lanza* - Five
16:30 - 17:15 Circa Waves - Two
17:15 - 18:00 Broken Twin* - Five
18:00 - 18:45 MØ* - Two
18:45 - 19:30 Midlake* - One (helaas tegenover Moddi)
19:30 - 20:15 Waarschijnlijk eten tijdens Breton / Eaux
20:15 - 21:15 James Blake* - One
21:15 - 22:15 Interpol* - Two
22:15 - 23:30 Pixies - One
23:30 - 00:30 Caribou* - Two
00:30 - 01:00 The Haxan Cloak - Five (halve optreden)

Zaterdag 21 juni:
12:15 - 13:00 Amatorski* - Two
12:45 - 13:30 I Am Oak - Five
13:30 - 14:15 Nils Frahm* - Two
14:15 - 15:00 Moss* - One
15:15 - 16:00 Lyla Foy* - Five
16:00 - 16:45 School Is Cool* - One
16:45 - 17:30 Wild Beasts* - Two
17:30 - 18:15 Miles Kane - One
18:15 - 19:00 Slowdive *
19:00 - 19:45 Waarschijnlijk eten tijdens Babyshambles / Afterpartees
19:45 - 20:40 Metronomy * - Two
20:40 - 21:40 The War on Drugs* - One
21:40 - 22:30 CHVRCHES* - Two
22:30 - 23:45 Franz Ferdinand* - One (helaas tegenover Roosevelt)
00:00 - 00:45 Larry Gus - Five (erg jammer van het afzeggen van Factory Floor)

Zondag 22 juni:
13:00 - 13:45 Ry X* - Five
13:45 - 14:30 n.n.b.
14:30 - 15:15 George Ezra - One
15:15 - 16:00 Elephant Stone - Two
16:00 - 16:45 The 1975 - One
16:45 - 17:30 The Horrors* - Two
17:30 - 18:30 Angus & Julia Stone* - One (helaas tegenover Young Fathers)
18:30 - 19:30 Eten en een stukje Connan Mockasin - Three
19:30 - 20:30 Belle & Sebastian* - One
20:30 - 21:45 Lykke Li* - Two
21:45 - 23:00 Elbow* - One

Edit: Lyla Foy vergeten, die gaat waarschijnlijk voor Mogwai.

Oepsje schreef:
Mooi schema Hugo, je bent alleen wel vergeten wat tijd in te ruimen voor eten / drinken / toiletpauzes enzo

Klopt inderdaad , ik heb zo'n gevoel dat het weinig eten en drinken wordt. Door deze hoeveelheid optredens zullen er wel enige tussen zitten die teleurstellen, dit geeft we me uiteraard even de tijd om de energiebehoefte aan te vullen. Zal dagelijks verslag doen van het festival op Platendraaier.

Gretz schreef:
Mijn schema voor aankomend weekend. Waarschijnlijk te ambitieus, maar als ik het grootste deel hiervan kan zien ben ik tevreden. Bands met een sterretje wil ik zeker zien. Alle andere staan wel op de planning maar kunnen ingeruild worden voor een een extra rustmoment of een bezoek aan Stage Four.

Ik zal je wel regelmatig tegenkomen gezien aan het grote aantal overeenkomsten in het schema.

HugovdBos schreef:
Nu nog hopen dat het weer een beetje meezit want ik heb geen zin om 's nachts te moeten zwemmen in een tentje.
Hopelijk wordt het ook niet zo warm als op Pinkpop want dan neemt het aantal verplichte drinkpauzes ook weer toe. Er wordt nu 20/21°C verwacht met een zonnetje en dat lijkt me perfect.

HugovdBos schreef:
Zal dagelijks verslag doen van het festival op Platendraaier.
Tof!

HugovdBos schreef:
(quote)

Ik zal je wel regelmatig tegenkomen gezien aan het grote aantal overeenkomsten in het schema.
Ja, dat verwacht ik ook. Op de meeste festivals heb ik wat minder must sees maar deze editie van Best Kept Secret is zo ongelofelijk sterk in de breedte.

Vooruit, ik zet mijn schema er ook bij. We gaan met een groep van zes en als anderen 'must-sees' hebben zal ik vast wel eens van mijn schema afwijken. Daarnaast weet ik met de ervaring van vorig jaar in mijn zak dat het aanhouden van een strak schema niet zo veel zin heeft. Je eet eens wat, schuilt ergens voor de regen, maakt een dansje bij stage four enz. Ik ga het festival daarom op een zelfde manier in als Ducoz, een paar acts die ik sowieso wil zien en verder zo veel mogelijk mee pakken van wat op de lijst hieronder staat.

Vrijdag 20 juni:
15:00 - 15:45 Samaris
15:45 - 16:30 To Kill a King
16:30 - 17:00 Circa Waves
17:00 - 18:00 Daryll-Ann (of even lekker dansen op vier )
18:00 - 18:45 Peter Matthew Bauer
18:45 - 19:30 Midlake
19:30 - 20:15 Eaux
20:15 - 21:15 James Blake
21:15 - 22:15 Interpol *
22:15 - 23:30 Pixies (als het niet te beroerd is want ik lees een hoop slechte recensies)
23:30 - 00:30 Caribou (en als het niet tof genoeg is gauw naar The Haxan Cloak)
01:00 - 02:00 Toki Monsta

Zaterdag 21 juni:
12:15 - 13:00 Amatorski
13:00 - 13:30 The Bots
13:30 - 14:15 Nils Frahm *
Hier vind ik het schema een paar uur wat minder interessant, wellicht is het mooi weer en kan ik ergens lekker in het gras liggen.
16:45 - 17:30 Wild Beasts *
17:30 - 18:15 Miles Kane
18:15 - 19:00 Slowdive *
19:00 - 19:45 Babyshambles
19:45 - 20:45 Metronomy
20:45 - 21:45 The War on Drugs
21:45 - 22:30 Drie toffe acts, ik bekijk op het moment zelf wel waar ik zin in heb.
22:30 - 23:45 Franz Ferdinand (maar erg fan ben ik niet dus als het tegenvalt ga ik naar Roosevelt)
23:45 - 00:45 Pional of Larry Gus, ik vind het een lastige keus!
01:00 - 02:00 Star Slinger

Zondag 22 juni:
12:15 - 13:00 The Preatures
13:00 - 13:45 Ry X
13:45 - 14:30 Truckfighters *
14:30 - 15:15 George Ezra
15:15 - 16:00 Maydien
16:45 - 17:30 The Horrors en Oddisee, beide erg tof dus ik kies op het moment suprême.
17:30 - 18:30 Angus & Julia Stone
18:30 - 19:15 Connan Mockasin
19:30 - 20:30 Belle & Sebastian *
20:30 - 21:15 Ook hier kijk ik op het moment zelf wel in welke stemming ik ben.
21:45 - 23:00 Elbow *

Zeven acts die ik erg graag wil zien, de rest is een mooie bonus.

Spelen die bands allemaal zo kort? Een uurtje B&S en drie kwartier Slowdive?

Larry Gus schijnt live heel leuk te zijn trouwens, zou die denk ik verkiezen boven Pional (al houd ik daar ook erg van).

Jep, de enige die langer dan een uur spelen zijn de headliners volgens mij.

Oepsje schreef:
eten en drinken is toch perfect tijdens optredens te doen?

herman schreef:
Spelen die bands allemaal zo kort? Een uurtje B&S en drie kwartier Slowdive?

Larry Gus schijnt live heel leuk te zijn trouwens, zou die denk ik verkiezen boven Pional (al houd ik daar ook erg van).
veel meer moet dat echt niet zijn vind ik op een festival. op primavera is het toch meestal ook maar zoiets dat de meeste groepen krijgen?

jassn schreef:
(quote)
veel meer moet dat echt niet zijn vind ik op een festival. op primavera is het toch meestal ook maar zoiets dat de meeste groepen krijgen?

Overdag wel, maar de grote bands spelen vaak toch wel 2 uur. Een uur is vaak ook prima, zeker voor nieuwere bands.

herman schreef:
(quote)

Overdag wel, maar de grote bands spelen vaak toch wel 2 uur. Een uur is vaak ook prima, zeker voor nieuwere bands.

Arcade Fire speelde op Primavera langer dan tijdens hun Reflektor Tour, dat is wel weer het andere uiterste. Ik zou een hoop bands op BKS ook graag iets langer zien dan 45-60 min. maar ik begrijp dat dat niet haalbaar is.

Ik ga dit jaar met een nogal grote groep vrienden, niet eens op mijn initiatief, maar omdat iemand uit het groepje waar ik vorig jaar mee ging dit jaar zijn missie ervan gemaakt had om zo veel mogelijk mensen uit ons schooljaar mee te krijgen - als jullie 42 pubers in een kluitje rond zien struinen weten jullie dus nu misschien waar het vandaan komt.
Ik heb zelf echter geen zin om in een massatoerismegroepje te zitten; voor de massale feestjes ga ik wel naar stage four of naar het campinggebouw op zondagavond, dus ik ga waarschijnlijk met een paar vrienden de optredens afstruinen en feestjes hebben en dan in de lege momenten gezelligheid creëren met de groep van 42. Hieronder een ideetje van mijn schema, nogal veel leger dan die van jullie allemaal omdat ik vrijdag waarschijnlijk pas laat m'n tent op heb gezet en ik tijdens het festival niet bepaald zin heb om me te haasten voor optredens waar ik toch niet zo nodig heen hoef.

Vrijdag:
20:15-21:15 James Blake
(21:30-22:00 eventueel nog Interpol, anders even rondstruinen op het festivalterrein)
22:15-23:20 Pixies - in geval van hevige ellende afwijken naar Bombay Show Pig, aangezien de nummers die ik daarvan ken ook nogal een feestje zijn. Waarschijnlijk 10 minuten eerder weg om niet compleet achteraan te staan bij Caribou.
23:30-00:30 Cariboufeestjes

Zaterdag:
12:15-13:00 Amatorski
(Halfuur uit m'n neus vreten)
13:30-14:00 Nils Frahm (iets eerder weg voor Moss)
14:15-15:00 Mossfeestjes, hopelijk vooraan staand.
(3 facultatieve uurtjes, waarin ik waarschijnlijk nog wel even naar School Is Cool ga kijken en uitgebreid niet naar Wild Beasts ga; zo vroeg mogelijk naar stage two gaan om naar één van de optredens te gaan waar ik ondertussen wel bijna het meest naar uitkijk)
18:15-19:00 Genietend een gehoorbeschadiging krijgen bij Slowdive.
(Alweer een nogal groot gat waarin ik waarschijnlijk terugga naar de camping om te eten en puberaal te zijn met wat vrienden)
21:45-22:30 Chvrches!!!!!
22:45-00:45 beetje rondhangen bij Franz Ferdinand en klagen over hun muziek, daarna kijken of Pional wat is en anders naar stage four of de camping.

Zondag:
13:00-13:45 Ry x; benieuwd hoe hij 3 kwartier wil vullen met de 4 nummers die hij tot nu toe heeft uitgebracht.
14:30-15:15 Mainstream doen op George Ezra
(Emotioneel mijn laatste lange gat van BKS doorbrengen, waarschijnlijk wel even een kijkje nemen bij Elephant Stone/The Horrors/allebei. Wederom zo vroeg mogelijk terug naar een stage voor deze keer mijn (denk ik) favoriet)
18:00-18:40 Het feest der feesten beleven op Young Fathers - verwacht hier zo veel van dat het eigenlijk alleen maar kan tegenvallen, maar hey.
18:40-18:45 Hardlooprecords verbreken zodat ik Connan Mockasin nog zoveel mogelijk kan meepakken
18:45-19:15 Muzikaal trippen op Connan Mockasin
19:30-20:30 Beslissen of ik Belle & Sebastian live saai ga vinden of niet.
(Op mediterrane tijden gaan eten, op het festivalterrein bij wijze van bonte avondviering en niet op de camping met goedkope Unoxsoep zoals de twee avonden hiervoor - het leven van een arme postpuber is zwaar. )
21:50-23:00 "THROW THOSE CURTAINS WIIIIDEE"

Het valt misschien al te raden naar aanleiding van mijn bovengemiddelde gebruik van smileys, uitroeptekens en Caps-Lock: gigantisch veel zin in het komende weekend!

herman schreef:

Overdag wel, maar de grote bands spelen vaak toch wel 2 uur.

B&S op Primavera ook maar een uur. Alleen de afsluiter krijgt anderhalf uur volgens mij, uitzonderingen als Godspeed daargelaten uiteraard.

Uur voor een festivalset vind ik over het algemeen prima, Slowdive had ook niet meer nodig om 1 van de meest wrede optredens ooit te geven. Helaas is 3 kwartier dan inderdaad wel aan de magere kant.

Maar dat Slowdive zo goed was heeft er wel voor gezorgd dat ik toch de zaterdag een rondje Beekse bergen ga doen, ondanks dat het weekend eigenlijk al vol zat.

Kijken of we Gijsbert kunnen spotten, wrijven we hem die top100 onder zijn neus.

(willie) schreef:
B&S op Primavera ook maar een uur. Alleen de afsluiter krijgt anderhalf uur volgens mij, uitzonderingen als Godspeed daargelaten uiteraard.

B&S speelde toen veel langer, ik denk sowieso wel anderhalf uur afgaande op de setlist en mijn herinnering. Een uur is zeker gangbaar voor de optredens, maar er zijn toch ook best wat uitzonderingen (Caetano Veloso speelde dit jaar ook wel anderhalf uur denk ik) naast de podiumafsluiters.

Kijken of we Gijsbert kunnen spotten, wrijven we hem die top100 onder zijn neus.

Hehe.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:55 uur

geplaatst: vandaag om 16:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.