MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
herman schreef:

B&S speelde toen veel langer, ik denk sowieso wel anderhalf uur afgaande op de setlist en mijn herinnering.

Mijn herinnering was een uur, maar je hebt gelijk, 5 nummertjes meer dan vorig jaar in Parijs en dat was op zeker een uur. Zal wel voorbij gevlogen zijn, want voor mij toch wel het beste B&S optreden.

Kijken of we Gijsbert kunnen spotten, wrijven we hem die top100 onder zijn neus.

Hehe. [/quote]

Ik was het ook al van plan met Gijsbert (ik ken 'em ook, én zijn voorkeuren) frequenteert dezelfde Appie als ik, dus ik kan 'em onverhoeds in de hoek zetten, bij de blikgroenten bijv.

Slowdive - en de berichten erover - zou juist de reden kunnen zijn om weer eens naar de Bikse Bergen te togen en mijn afkeer van festivals is berucht

Ik ga met een groepje vrienden, maar uiteindelijk gaan we allemaal onze eigen weg. Gaat al jaren prima

Mijn (voorlopige) schema (*=must-see), het belooft een heerlijk relaxed festivalweekend te worden Genoeg tijd om een beetje rond te lopen, te eten en te dansen.

Vrijdag:

Midlake/ Moddi (ik verwacht pas rond vijf uur op het terrein te zijn, beslis ter plekke waar ik naartoe ga)
Breton
Interpol* (mits ze oude nummers spelen)
Caribou/ Archie Bronson Outfit (beginnen bij de eerste, als het tegenvalt even bij ABO kijken)

Zaterdag:

Nils Frahm*
September Girls
Mogwai
School is Cool
Girl Band
Miles Kane
Babyshambles
The War on Drugs*
Chvrches
Franz Ferdinand

Zondag

Catfish and the Bottlemen/ Ry X (de tweede staat ook op Haldern Pop)
George Ezra (staat ook op Haldern Pop)
Elephant Stone*
The 1975
The Horrors/ eetpauze
Angus & Julia Stone*
Belle & Sebastian*

Na B&S ga ik misschien nog even dansen en anders op tijd naar huis, ik vind Lykke Li maar saai en Elbow ronduit verschrikkelijk.

Forest Swords? ik vind trouwens elbow maar saai op plaat maar live zijn ze wel goed.

Ben ook niet zo'n Elbow fan, dan vind ik Forest Swords een stuk spannender.. maar misschien dat ik dan toch even naar Elbow ga, Damien Rice vind ik eigenlijk ook maar een zeur maar verraste me vorig jaar toch wel even op bks. Fat White Family is trouwens ook nog best leuk. Maar goed, ik zie nog wel hoe die zondagavond gaat verlopen. Voor de rest zal het zoiets worden:

Vrijdag: Samaris, Cosmonauts, Moddi, Eaux, James Blake, Interpol, Pixies, Caribou, Tokimonsta.

Zaterdag: Nils Frahm, Mogwai, Wild Beasts, Miles Kane, Slowdive, Pink Mountaintops, The War on Drugs, Night Beats, Pional, Star Slinger.

Zondag: Catfish and the Bottlemen, George Ezra, Elephant Stone, The 1975, The Horrors, Angus & Julia Stone, Connan Mockasin, Belle & Sebastian, Forest Swords/Elbow.

jassn schreef:
Forest Swords? ik vind trouwens elbow maar saai op plaat maar live zijn ze wel goed.

Ik heb twee keer een volledig Elbow concert meegemaakt, de derde keer ben ik na 2 nummers weggegaan. Het is gewoon niet mijn 'ding'

Forest Swords heb ik wel wat van geluisterd en ik denk dat ik ter plekke besluit of ik die nog ga kijken. Is wel muziek waarvoor ik in de stemming moet zijn, zou thuis niet snel een plaat van ze opzetten.

Zonder Forest Swords was ik hem wrs al om half 8 gepeerd. Voor mij het optreden op BKS waar ik het meeste naar uitkijk.

EDIT: Ook maar even mijn programma:

Vrijdag: Midlake, Breton, James Blake, Interpol, Pixies, Caribou
Zaterdag: Amatorski, Nils Frahm, Mogwai, Wild Beasts, Slowdive, The War on Drugs, Chvrches, Franz Ferdinand, Pional
Zondag: Truckfighters, Elephant Stone, Oddisee, Young Fathers, The Notwist, (Lykke Li), Forest Swords

Mijn schema is ongeveer dit:

Vrijdag: Darryl-Ann, Midlake, Breton, Interpol, Pixies, Caribou/Archie Bronson Outfit.
Zaterdag (HIer gaat sowieso een hoop afvallen): De Lux, The Bots, Pins, Moss, Mogwai, Wild Beasts, Miles Kane, Slowdive, Afterpartees, Metronomy, War On Drugs, een stukje Together Pangea, Franz Ferdinand, David Douglas.
Zondag: Catfish and the Bottleman, Fucked Up, George Ezra, Elephant Stone, The Horrors, Young Fathers, Connan Mockasin, Deap Vally/Belle & Sebastian, Fat White Family, Elbow

Weinig mensen die naar Night Beats gaan? In de handjes klappen bij Franz Ferdinand of een beetje rollebollen bij stage five, ik weet het wel.

panjoe (moderator)
Kreeg een kaartje tegen een mooie prijs aangeboden, maar ik moet echt aan de papers dus dat gaat hem niet worden. Jammer, want ik had met name Caribou en Nils Frahm wel willen zien. Elbow, James Blake, Belle & Sebastian, Slowdive, TOKiMONSTA en Young Fathers lijken me ook fijn om (in het geval van YF wederom) eens live te zien.

Er worden nu op Facebook weekenders aangeboden voor €50 ja.

Als dat geen reden is om last-minute te gaan...

zalwelnikszijn! ik en nog 2 MuMe-loze vrienden vertrekken zo. Lekker op tijd op de camping en dan indrinken!

Heb via-via-via trouwens gehoord dat de kaartverkoop van campingkaartjes dit jaar erg tegenviel. We gaan het vanmiddag merken.

Ik zal er pas rond 5 uur zijn aangezien ik nog een afspraak heb in de middag. De volgende artiesten vervallen daarom in mijn schema.

15:00 Telegram - Two
15:45 To Kill a King - One
16:30 Circa Waves - Two

Pijnlijke afzegging; The haxan cloak.

Ook MØ heeft afgezegd. Niet de optredens waar ik naartoe zou zijn gegaan.
Op de eerste dag van een festival afzeggen vind ik wel erg ver gaan.

Ik gooi ze voor straf uit mijn Itunes

hoi123 schreef:
Heb via-via-via trouwens gehoord dat de kaartverkoop van campingkaartjes dit jaar erg tegenviel. We gaan het vanmiddag merken.
Je hebt hier zeeen van ruimte op camping, dus dat kan kloppen. Alleen maar relaxed.

Ah, klinkt heerlijk.
Hopen dat dat niet betekent dat er geen vervolgeditie komt natuurlijk, maar voor nu ben ik wel gelukkig: zit nu nog in de trein, dus dan is de camping niet helemaal volgestouwd als ik daar aankom.

Nog 2u werken en dan ga ik ook richting Beekse Bergen

Voor de liefhebbers: Via 3voor12 is het festival te volgen!
http://3voor12.vpro.nl/

De programmering:
vrijdag
17:00 Daryll-Ann
18:00 Birth Of Joy
18:45 Midlake
19:30 Breton
20:15 James Blake
21:15 Interpol
22:15 Pixies
23:30 Circa Waves
0:00 einde uitzending

zaterdag
13:30 Nils Frahm
14:15 Moss
15:00 Mogwai
16:00 School Is Cool
16:45 Wild Beasts
17:30 Miles Kane
18:00 3FM live vanaf Best Kept Secret

zondag
13:30 hoogtepunten van zaterdag
14:30 George Ezra
15:15 Elephant Stone
16:00 The 1975
16:45 hoogtepunten
17:30 Angus & Julia Stone
18:30 The Notwist
19:30 hoogtepunten
20:00 3FM live vanaf Best Kept Secret
21:45 Elbow
23:00 3FM live vanaf Best Kept Secret

Net terug van wederom een fantastisch Best Kept Secret Festival. Hoogtepunten: James Blake, Forest Swords, CHVRCHES, Mogwai, Truckfighters, en jawel, Belle & Sebastian. Later een uitgebreid verslag, nu slapen, want morgen weer werken...

Het was weer echt onbeschrijflijk fantastisch ja. Hoogtepunten waren voor mij Connan Mockasin (inclusief de ontmoeting achteraf), James Blake, Nils Frahm, CHVRCHES (feestje der feestjes), School Is Cool, Ry x maar met stip op nummer 1 Slowdive; belachelijk hoe goed die laatsten waren. Ook van mij later een wat uitgebreidere bespreking, want met zo veel prachtige dingen is het zonde om er niet 4 pagina's over vol te schrijven.

Geweldig festival is dit toch.

Wederom een mooi editie van BKS. Dit keer heb ik het lekker rustig aan gedaan vanwege mijn gezelschap. Voor hen was het hun eerste festival en het enige wat ze kenden was Elbow. Dus ik heb eens zonder strak schema met veel lopen een festival bezocht. Hierdoor wat minder, vooral kleinere bandjes, gezien maar de ervaring was er niet minder door.

Lekker op het strandje gelegen tijdens Angus & Julia Stone was een van de hoogtepunten. Ook eindelijk Belle & Sebastian een keer gezien! Het optreden van laatstgenoemde was goed maar voor mij geen buitencategorie.

Vooraf was ik iets teleurgesteld in Franz Ferdinand als hoofdact op de zaterdag maar toen ik daar zo goed als vooraan stond en het vanaf het eerste nummer t/m het laatste helemaal los ging, kon ik niet anders dan concluderen dat FF de perfecte festivalband is. Wat een feest was dat zeg! Eerlijk gezegd nog beter dan Arctic Monkeys vorig jaar (al vind ik het songmateriaal van AM veel beter).

Naast FF was Elbow toch ook het echte hoogtepunt voor mij. Alle nummers werden feilloos uitgevoerd. Wat kan die Guy Garvey zingen zeg, dat einde van The Birds!!!!! niet normaal hoe mooi dat was. Eén van mijn all-time kippenvel momenten. Echt jammer dat ze maar 1 uur 10 minuten speelden.

Verder zorgde Mogwai (kraakhelder geluid!!!) voor behoorlijk wat kippenvel. Ik stond halverwege en hoorde in de rustige passages helaas veel gekakel vanuit de achterste helft van de tent. Gelukkig kwam halverwege de explosie waar Mogwai bekend om staat. Prachtig moment, sommige mensen schrokken zich een ongeluk. Het volume was erg hoog maar nooit te lang achter, echt heel mooi. Ik zou ze graag een keer in een kleine zaal zien.

Een leuke verrassing voor mij was het optreden van Pixies, op plaat doet het me nog weinig maar live was het wel een lekkere bak herrie.

Andere erg mooie optredens waren van The War on Drugs, Amatorski, James Blake en Nils Frahm.

Leuk maar niet heel speciaal: Interpol, Miles Kane, Midlake, Babyshambles, The Bots.

Matig of slecht: Breton, The 1975, Daryll-Ann.

Slowdive was mijn hoogtepunt, geweldig om deze helden toch nog een keer te zien.
Jammer dat Cheatahs niet doorging. Zo viel voor mij de zondag wat in het water, afgezien van Childhood.
Perfect festival, heb me uitstekend vermaakt, het was allemaal dik voor mekaar. Het broodje saté van Satéman was zeer smakelijk.
Verder vond ik Honeyblood, Woman's Hour, Chvrches, Moss en Interpol goed. Wild Beasts viel wat tegen, ook vanwege het enorme volume.

Geweldig festival, ik ga ooit nog wel een lang stuk schrijven maar eerst even uitrusten. Hoogtepunten waren Metronomy, Franz Ferdinand, Connan Mockasin (meer kruimels!), Fucked Up en Elbow.

The Notwist
Girl Band
Nils Frahm

Ik ben bezig met m'n verslag maar het absolute hoogtepunt was toch écht dit:

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/10425467_10152281607349633_5632224882074835462_n.jpg

buizen
Leuk zeg, al die enthousiaste verhalen over best-kept-secret. Maar goed, je kunt de heren en dames vandaag opvegen natuurlijk dus er zullen nog wel uitgebreidere verslagen volgen .

Het was weer een succesvolle tweede editie van het Best Kept Secret festival en er zijn heel wat mooie festivalmomenten vastgelegd. Nu kunnen de benen even bijkomen van het uitputtende weekend en de laatste stofresten uitgehoest worden.

De dagverslagen zijn inmiddels terug te vinden op Platendraaier.

Dag 1
Dag 2
Dag 3

staralfur schreef:
Ik ben bezig met m'n verslag maar het absolute hoogtepunt was toch écht dit:

(afbeelding)

Inderdaad een mooi moment, zeker voor de dames en heer die het podium op mochten. Ben jij toevallig één van de dames op de foto?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:14 uur

geplaatst: vandaag om 15:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.