MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Ik ga een dagkaart kopen voor de zaterdag vooral voor Slowdive / Chvrches / War on Drugs / Pins / School is Cool / September Girls en nog een keertje Miles Kane (altijd goed).

Andere dagen vind ik (nog) beduidend minder

Ok; James Blake, Forest Swords, Slowdive, Jessy Lanza… The War on Drugs ken ik niet goed, maar ok. Line-up is dan toch geen ramp (al komt het dichtbij vergeleken met vorig jaar.) Dan spaar ik die 130€ liever voor iets anders.

Toch weer een erg sterke line-up, kaarten zijn binnen. Nu nog even Darkside erbij om het af te ronden. Stiekem hoop ik dat die kapsalontent dit jaar ook weer paraat is, inclusief de leuke dame met megafoon.

Die soepbus mogen ze van mij ook weer van stal halen. Maar gezien de lange rijen die daar stonden zal dat wel het geval zijn.

Kaartje binnen! Die playlist van Spotify van www.bestkeptsecret.nl is echt een aanrader trouwens.

Zin IN!

The Haxan Cloak (wie) en I Am Oak toegevoegd als nieuwe namen - ze spelen op stage 5, een (volgens mij) klein stage voor nieuw talent of zoiets.

Edit: voorspelling voor een nieuwe naam: Slint?? Ze touren rond die tijd door europa maar ze hebben dan geen optredens en het past (denk ik) binnen BKS's muziekkaders.

niet vaak zo hard aan wishful thinking gedaan

een vijfde podium vind ik echt niet nodig, maar goed. Nu worden de keuzes die ik moet maken nog moeilijker..

Maartenn (crew)
Ja, verbaasde mij ook enigszins. De kleinschaligheid kon ik juist wel waarderen.

Hm, heel sfeervol, maar ook wel heel erg amelodieus heur, voor zover ik heb gehoord.

Dat maakt het voor mij spannend, de diepe, zware, logge, voortstuwende, onheilspellende kanonnade van geluid die als een deken over je komen te liggen, lijkt me live erg indrukwekkend.

het is live indrukwekkend !

Wordt Paalhaas ook wel blij van, denk ik.

hoi123 schreef:
The Haxan Cloak (wie) en I Am Oak toegevoegd als nieuwe namen - ze spelen op stage 5, een (volgens mij) klein stage voor nieuw talent of zoiets.

Edit: voorspelling voor een nieuwe naam: Slint?? Ze touren rond die tijd door europa maar ze hebben dan geen optredens en het past (denk ik) binnen BKS's muziekkaders.

niet vaak zo hard aan wishful thinking gedaan

I am oak is natuurlijk geen nieuw talent, timmert al even aan de weg, idem The Haxan cloak, maar zo'n extra podium is wel handig als je ook meer mensen wil trekken. Ik had liever een tweede Two gehad dan een tweede Three, maar gelukkig is het geen tweede Four (om het eenvoudig te houden )

En Slint zou eigenlijk wel moeten op BKS wil BKS echt laten zien dat ze iets willen neerzetten, maar met de aankondiging van TivoliVredenburg zou ik niet weten hoe de kansen liggen. Voor wie nog niet op de hoogte was; 5 juni in de Pandora zaal.

Zojuist werd er een foto geplaatst op de Facebookpagina van BKS met de tekst: There Is a Light That Never Goes Out.

Zou dit een hint zijn dat Johnny Marr komt?

Morrissey gaat dit jaar ook een soloalbum uitbrengen, dus die optie staat ook nog open.

Bekende rijtje top 5 BKS die ik sowieso wil zien:

Angus, Julia Stone
Caribou
Interpol
War on drugs
Elbow

Daarnaast ook genoeg te ontdekken wat ik nog minder goed ken. Forest Swords is ook erg vette muziek moet ik zeggen. Miles Kane sla ik zo goed als zeker over. Of is hij live beter dan op zijn albums? Franz Ferdinand heb ik eerder ook al gezien en zal ik denk ik ook skippen. Hangt beetje van schema af.

Musicdiscover schreef:
Miles Kane sla ik zo goed als zeker over. Of is hij live beter dan op zijn albums?

Vond ik wel, heb Miles 1 keer gezien en dat was echt heel erg leuk en energiek.

+ Cosmonauts, Tokimonsta, Amatorski, Woman's Hour, Trust, Peter Matthew Bauer en Honeyblood.

En de timetable is ook bekend.

Caribou tijdens The Haxan Cloax (of andersom, 't is maar hoe je het ziet) is wel erg zuur...

Speelt Slowdive maar 45 minuten?

Amatorski!!!

edit: en Connan Mockasin tijdens Young Fathers.

staralfur schreef:

Vond ik wel, heb Miles 1 keer gezien en dat was echt heel erg leuk en energiek.

Blokkenschema zit niet in de weg, dus ga toch maar eens kijken bij Miles Kane dan. Last shadow puppets vond ik geweldig, Miles Kane solo valt me maar vies tegen op album.

Ook geen forest swords trouwens, Elbow ga ik echt niet missen.

Op Lowlands vorig jaar vond ik Miles Kane een zware tegenvaller anders...

Goed van de organisatie dat ze niks tegelijk met James Blake hebben geprogrammeerd op iets rustigs na. Hopelijk zorgt dat voor de ultieme sfeer.

Twee namen moeten er blijkbaar nog bekend gemaakt worden voor de vrijdag en een voor de zaterdag al ben ik eigenlijk alleen benieuwd naar wie er vrijdag op stage TWO mag starten. Op de andere lege plekken staat al wat moois op andere podia.

Zaterdag kan je gewoon de hele dag in de Stage Two blijven
Wat een heerlijke rij namen achter elkaar: Amatorski , Nils Frahm, Mogwai, Wild Beasts en Slowdive.
Je hoeft er voor de War On Drugs pas weer uit te komen.

Snoeperd schreef:
Zaterdag kan je gewoon de hele dag in de Stage Two blijven
Wat een heerlijke rij namen achter elkaar: Amatorski , Nils Frahm, Mogwai, Wild Beasts en Slowdive.
Je hoeft er voor de War On Drugs pas weer uit te komen.

My thoughts exactly. Overigens erg blij met het blokkenschema. Enkel jammer dat Bellen & Sebasting tegelijk speelt met Oddisee en Forest Swords met Elbow.

Bellen & Sebasting

Wow daar heb ik wel echt heel erg langs zitten typen, maar het is duidelijk wie ik bedoel nietwaar, toch?

Oepsje schreef:
Wow daar heb ik wel echt heel erg langs zitten typen, maar het is duidelijk wie ik bedoel nietwaar, toch?

Uiteraard, Joost van Bellen en Sebasting Wing.

Vrijdag: Telegram / To Kill a King /Broken Twin/ MO/ Midlake/ Breton/ James Blake/ Interpol/ Caribou / TokiMonsta

Zaterdag:Amatorski // Nils Frahm/ Mogwai/ Wild Beasts/ Miles Kane/ Slowdive/ BabyShambles/ Metronomy/ The War on Drugs/ CHVRCHES/ Roosevelt/ Pional/ Star Slinger

Zondag:/ RY X/ George Ezra/ Maydien/ The 1975/ Angus & Julia Stone/ The Notwist/ Oddisee/ Lykke Li/ Elbow (of Forest Swords)

Voorlopig ziet mijn schema er ongeveer zo uit. Waarschijnlijk iets te optimistisch (aangezien ik waarschijnlijk niet alles kan zien). Erg veel zin in

Gast
geplaatst: vandaag om 18:29 uur

geplaatst: vandaag om 18:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.