MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Gaat dit niet snel uitverkocht zijn, iemand idee of het festivalterrein groot is? Ik denk dat ik sowieso Zondag ga, misschien Zaterdag. Wat een line up ook, een meer gezelligere Werchter en een verbeterde versie van Rock Herk, juist over de Vlaamse grens en toch goed gelegen voor steden als Tilburg, Breda en Eindhoven. Hier is zonder twijfel héél goed over nagedacht.

De organisatoren rekenen er niet op dat het uitverkocht raakt. Capaciteit is zo'n 10.000 man, maar ze zeiden lekker vaag dat een of twee duizend meer ook wel kon.

EDIT: Uit de NRC:

We organiseren dit festival voor het eerst, dus een kort antwoord kunnen we hier niet op geven. Laten we het zo zeggen: wanneer er 10.000 mensen op deze eerste editie komen, zijn wij heel blij. Met een paar duizend man meer of minder kunnen we ook tevreden zijn. De sfeer van het festival en de ervaring van de bezoeker staan voor ons voorop en wordt bovenal bepaald door de muziek, ons terrein en de mensen. Niet door het aantal.'

Maandag kaartjes gehaald en bungalowtje geboekt. Komen wrs nog met een veel grotere groep dan 6, maar wegens te lang twijfelen moeten die in een tent.

Dan de line-up; als én The National én Nick Cave én Trentemoller zouden komen, naast al Sigur Rós, alt-J en Portishead, dan gaat dit sowieso muzikaal by far het beste festival worden dat ik ooit heb meegemaakt. Als ook nog eens Paul Kalkbrenner komt, dan kan het voor mn vriendin ook niet meer op

Ik zag dat ze bij Primavera My Bloody Valentine hebben. Als die op Best Kept Secret zouden komen (kans is klein), dan word ik steeds enthousiaster.

Oeioei... dat ik dit niet eerder gezien heb. Deze line-up is een stuk beter dan van Pinkpop en dat soort festivals. Festivals waar ik meestal maar 1 of 2 leuke artiesten zie. Maar nu zie ik hier gewoon op zondag 2 uiterst interessante artiesten.

Ergste is nog wel dat het waarschijnlijk het eerste weekend van mijn vakantie is waardoor ik ook nog eens keihard zou hebben kunnen gaan (en Rob weet hoeveel glazen Fristi ik kan drinken op één avond... ).

€62,50 voor de zondag lijkt me een redelijke prijs. Enige vervelende is wel dat ik benzinekosten mee ga moeten rekenen. Aan de andere kant, wat is een uurtje rijden nou? Bovendien word ik niet erg warm van New Age en Skaters. Dilemma's... Hulp gevraagd!

Misschien beter even wachten op wat meer namen. Als ik de NRC mag geloven, is het toch niet snel uitverkocht.

Don Cappuccino schreef:
Ik zag dat ze bij Primavera My Bloody Valentine hebben. Als die op Best Kept Secret zouden komen (kans is klein), dan word ik steeds enthousiaster.

Dat zou echt geweldig zijn! Sowieso mogen ze veel van de lineup van Primavera overnemen, die hebben echt een geweldige lijst namen

Komen nog wel wat namen bij Chevy

Hopelijk binnenkort weer eens wat, begin toch wel benieuwd te worden wat ze nog meer gaan bieden. Hoop zelf op iets als the xx, wilco, joanna newsom, strokes, eels, michael kiwanuka of kendrick lamar. Maar geen idee hoe het zit met hun tourschema's en of ze wel touren.

Interessant laat ik nou heel veel bekenden in Tilburg hebben wonen dat is op vlakbij Hilvarenbeek

Morgen nieuwe namen!

waar heb je dat gelezen? ik zie geen aankondiging op de site?

Het is ook niet zeker. Maar Werchter maakt morgen namen bekend, BKS had het over zeer binnenkort en morgen maken enkele kanshebbers voor beide festivals de tourdata bekend. Ik heb het hiervandaan: Best Kept Secret - 21 t/m 23 juni 2013 (Page 17) ? Nieuws en overige festivals ? Graz 2.0 - wattes.nl

Lijkt mij sterk dat beide festivals op dezelfde dag namen zullen aankondigen, ook omdat ze toch een beetje in dezelfde vijver vissen en Werchter logischerwijs wegloopt met de duurdere namen.

Toen BKS de namen aankondigde kwam Werchter ook direct met Sigur Rós en Alt-J op de proppen. Volgens mij is het erg goed mogelijk, maar we zullen het snel genoeg weten. Het kan in elk geval niet lang meer duren

Zolang het festival niet aankondigt nieuwe namen vrij te geven ga ik nergens van uit. Maar ik laat me verrassen.

Belle and Sebastian
The Maccabees
Modest Mouse
Temples
Wave Machines
Swans

Van het Graz-forum. Hopelijk klopt het.

Ook Efterklang kan toegevoegd worden. Zou Modest Mouse de headliner zijn voor de zaterdag?

Ik ben in ieder geval zeer blij met Modest Mouse. Ben bezig met hun oeuvre en dat bevalt goed. Hopelijk gaat dit ook gelden voor het nieuwe album.

Complete lijst:
Belle and Sebastian, Modest Mouse, The Maccabees, Efterklang, Swans, Balthazar, Temples, Wave Machines, Thomas Azier, Cashmere Cat, Splashh.

Portishead, Modest Mouse, Sigur Rós en B&S op de zondag! Als dat maar niet voor overlappingen gaat zorgen...

En dus nog geen headliner voor zaterdag. Zou het dan toch The National zijn... die willen het nog wel stil houden.

Anders richt je eventjes een nieuw festival op en veeg je meteen in je eerste jaar keihard de vloer aan met Pinkpop en Lowlands...

Wat een namen!

Ik denk dat ik dit jaar Lowlands skip en Best Kept Secret eens ga proberen. Aan de line-up zal het in ieder geval niet liggen

Dus toch vandaag namen! Ik ben erg blij met Swans, Efterklang, Balthazar, Modest Mouse en The Maccabees. Belle & Sebastian ken ik nog niet, snel eens checken!

die zondag

Wat een namen zeg

Ze lijken alle verwachtingen waar te maken met deze line-up. Als The National er nog bij komt is het feest compleet.

Wauw ja, geweldig! Eigenlijk allemaal voltreffers. En dan moeten we nog een stuk of 50 namen. The Knife, The National (inderdaad Linius!), laat maar komen! Ik durf eindelijk weer eens namen te noemen bij een festival. Bij Lowlands wist je bij een aantal namen dat ze sowieso niet geboekt zouden worden. Nu Swans gaat spelen bij BKS, maar ook No Age en Portishead, denk ik dat we nog er wel meer interessants zou kunnen volgen...

Swans zag ik echt niet aankomen maar die wil ik heel graag zien. Als The National, Nick Cave, Villagers, Steven Wilson en The Gaslight Anthem ook zullen komen ben ik erg blij.

Best Kept Secret heeft nu ook een Spotifyplaylist aangemaakt, erg leuk om even tussen te kijken. Temples klinkt alvast interessant

Temples klinkt inderdaad leuk. Vooral aangezet door het feit dat ze de muziek waren uit de nieuwe trailer even gaan luisteren

Voor mij geen voltreffers tussen de nieuwe namen, maar ik ben er wel content mee. Mooie gelegenheid om me eens te verdiepen in Modest Mouse en Swans.

Sterke namen. Belle and Sebastian.

Voor mijn chaletgenoten, deze informatie heb ik nu nog nodig van jullie:

Een (pas)foto
Voornaam, tussenvoegsel, achternaam
Telefoon
Geboortedatum
Geslacht

Het chalet is al betaald. Jullie kunnen de informatie naar mij mailen ([email protected]).

Gast
geplaatst: vandaag om 09:58 uur

geplaatst: vandaag om 09:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.