MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Cygnus schreef:
Anders richt je eventjes een nieuw festival op en veeg je meteen in je eerste jaar keihard de vloer aan met Pinkpop en Lowlands...

Niet echt te vergelijken met Lowlands toch? Ik zie in ieder geval niets van de variatie in muziekstijlen van Lowlands terugkomen.

BKS heeft ook geen nachtprogramma en richt zich ook op een andere (oudere) doelgroep dan Lowlands. En vergeleken met Pinkpop is BKS een stuk alternatiever en "hipper".

Ik denk dat BKS wel een mooi gat opvult.

Gloeilamp schreef:
Dus toch vandaag namen! Ik ben erg blij met Swans, Efterklang, Balthazar, Modest Mouse en The Maccabees. Belle & Sebastian ken ik nog niet, snel eens checken!

Als je hun discografie wilt induiken zal ik beginnen met hun voor mij nagenoeg perfecte popalbum If You're Feeling Sinister.

Voor hun bekendste nummers zou je de notaties in de MuMeladder eens kunnen doorlopen. Er staat namelijk ook heel wat moois op hun vele EP'tjes.

230 Belle And Sebastian - Get Me Away From Here, I'm Dying
939 Belle And Sebastian - I Fought In A War
999 Belle And Sebastian - I'm Waking Up To Us
460 Belle And Sebastian - Judy And The Dream Of Horses
1168 Belle And Sebastian - Lazy Line Painter Jane
702 Belle And Sebastian - Le Pastie De La Bourgeoisie
1636 Belle And Sebastian - Legal Man
456 Belle And Sebastian - Seeing Other People
1071 Belle And Sebastian - The Blues Are Still Blue
669 Belle And Sebastian - The Boy With The Arab Strap
429 Belle And Sebastian - The State I Am In

Teunnis schreef:
BKS heeft ook geen nachtprogramma en richt zich ook op een andere (oudere) doelgroep dan Lowlands. En vergeleken met Pinkpop is BKS een stuk alternatiever en "hipper".

Ik denk dat BKS wel een mooi gat opvult.

Niet helemaal waar. In ons chalet zal elke nacht van 02.00u tot 05.30u schlagermuziek uit de boxen galmen. Dikke raves alom.

Snoeperd schreef:
Voor hun bekendste nummers zou je de notaties in de MuMeladder eens kunnen doorlopen. Er staat namelijk ook heel wat moois op hun vele EP'tjes.

En dan vergeet je de mooiste van dat stel: 725 Belle And Sebastian Dog On Wheels.

Moet zeggen dat B&S een mooie aanvulling op zondag is.
Efterklang ziet er ook heel interessant uit.

Bovendien:
ANOTHER >40 ARTISTS TO BE ANNOUNCED

Van de nieuwe artiesten vind ik Efterklang goed.

Maar Swans!!!!

Snoeperd schreef:
(quote)

Als je hun discografie wilt induiken zal ik beginnen met hun voor mij nagenoeg perfecte popalbum If You're Feeling Sinister.

Bedankt Joep! Ik was inderdaad van plan om meer van B&S te gaan beluisteren, hier kan ik wel mee vooruit.

Doe daar ook maar Tigermilk bij. Het nummer Expectations geeft mij dikke lagen kippenvel.

Eigenlijk zijn alle platen van B&S de moeite waard. En vergeet vooral EP compilatie Push Barman to Open Old Wounds niet.

Hmm, wellicht dat ik een dag van dit festival meepik (dan zal het wel de zondag worden). Ben al geld kwijt aan het Primaverafestival, maar eigenlijk wil ik een dergelijk prachtig nieuw festival in mijn eigen land ook wel meemaken. De zondag ziet er super uit, dus dat lijkt me toch wel wat. Volgens mij komen er flink wat mensen van MuMe dus dan kunnen we wel een aardige meeting houden, denk ik zo.

Leuke naam hoor die Cashmere Cat

Heb het toevallig ook net geluisterd, klinkt wel leuk ja. Dat ik zondag een aantal dingen moet laten schieten staat nu al zo goed als vast. Portishead, Sigur Rós, Modest Mouse en B&S als bekende namen en Temples en Cashmere Cat zijn leuke onbekenden.

Swans, Portishead, Alt-J, Balthazar, Portishead, Sigur Ros en No Age.
Genoeg reden om een ticket te kopen.Zonder twijfel zijn de andere namen ook super.

Die zondag jammer dat Swans dan weer zaterdag is. Maar mooie line-up, ja.

Mwa, niet helemaal de update die ik had verwacht, maar mss verwachtte ik wel te veel. Alleen Modest Mouse ben ik erg blij mee. B&S en Maccabees doen me niet zo veel, Swans en Efterklang staat me ongeveer een geluid van bij, maar moet ik me nog eens in verdiepen. Van Balthazar vond ik hun hitje van 2 jaar geleden wel leuk en de rest ken ik helemaal niet. Benieuwd wat er nog meer bij gaat komen. Hoop dat ze nog wel wat namen buiten het kader van indierock/lichte popmuziek zullen presenteren.

Wat had je dan verwacht?

De namen die nu zijn aangekondigd zijn precies wat ik had verwacht. Het was alleen even spannend of ze ook daadwerkelijk die namen gingen boeken. Ik ben heel tevreden. Meer elektronische en hiphop namen voor de variatie zullen in komende lichtingen ook nog wel volgen. Nog meer dan 40 namen tegoed.

Ik zeg Kendrick Lamar!

The Knife is ook een kanshebbertje, gaan festivals doen.

Dat zou wel gaaf zijn. Maar uit het gesprek met de organisatoren bleek al dat ze het geweldig zouden vinden als hij zou komen. Maar andere hiphopnamen mogen van mij ook zeer zeker.

Asap en Kendrick zitten in ieder geval allebei in de Friendly Fire stal. En inderdaad, uit dat interview bleek al dat de organisatie Kendrick ook wel graag ziet komen.

Die willen ze ook heel graag (EDIT: wat Linius en Snoeperd zeggen). En ze hebben ook gezegd dat er meer acts als Cashmere Cats (beetje vergelijkbaar met Airhead, d.w.z. dance) zullen volgen.

Kendrick Lamar zou erg tof zijn. Zo'n act als C2C voor de afwisseling zie ik ook wel zitten.

SWANSSSSSSSSSS

Ja nu moet ik wel gaan he.

Snoeperd schreef:
Wat had je dan verwacht?

The National, Nick Cave, Trentemøller, Paul Kalkbrenner, Bonobo, Kyteman, Band of Horses, Kendrick Lamar en/of How to Dress Well. Ook een paar namen die al wel bevestigd zijn, maar net degene die ik niet zo boeiend vind (B&S, Maccabees en Balthazar). Modest Mouse is dan wel weer een leuke verrassing. Verder geldt: wat niet is, kan nog komen. De helft van bovenstaande artiesten zou ik al meer dan tevreden mee zijn

Het Sasquatch! festival heeft wel een aardige lineup. Hopelijk komen een paar van deze namen even langs:
Sasquatch! Festival 2013 | Lineup - sasquatchfestival.com

Ook de volledige lineup van Optimus Primavera Sound die vandaag compleet naar buiten werd gebracht is zeer indrukwekkend. Met name Explosions in the Sky en Titus Andronicus mogen langskomen in Hilvarenbeek

Stuur The XX, Schoolboy Q, John Talabot, El-P, Radical Face, Earl Sweatshirt, Killer Mike, The Tallest Man on Earth, P.O.S. en Michael Kiwanuka maar door! Wát een sterke line-up!

Oja, en Danny Brown voor Rob!

Ik hoop vooral op wat leuke dance-acts. Disclosure, Scuba, Moderat, Four Tet, etc.

Met Swans hebben we denk ik de hardste band van het festival wel. Dat kan ook niet anders, want ze zijn intenser dan het merendeel van de metalbands.

Ik denk dat je best kans hebt dat the xx de zaterdag-headliner worden. Ik zie ze op veel festivals geprogrammeerd staan. Ik als fan zou het in ieder geval zeker niet erg vinden.

Dan zie ik toch liever The National als headliner komen. Al is daar nog geen enkel nieuws van, ik blijf toch duimen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:59 uur

geplaatst: vandaag om 17:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.