Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival
zoeken in:
0
geplaatst: 3 maart 2015, 17:17 uur
Ik ken enkel Asap Rocky, Ride, patten, Temples.
Welke bands zijn er nog de moeite waard van het rijtje nieuwe namen?
0
geplaatst: 3 maart 2015, 17:23 uur
Föllakzoid is erg aangename triprock uit Chili, voor de rest ken ik naast de namen die jij noemt ook niet echt iets.
vind het stiekem ook niet zo'n hele donderende update
vind het stiekem ook niet zo'n hele donderende update
0
geplaatst: 3 maart 2015, 17:46 uur
Ah, want dit plaatje Tor - Drum Therapy (2012) mag best meer aandacht krijgen 

0
geplaatst: 4 maart 2015, 12:31 uur
The Eraser schreef:
The Pop Group en Föllakzoid!Ik ken enkel Asap Rocky, Ride, patten, Temples.
0
geplaatst: 4 maart 2015, 13:43 uur
Marmozets is ook een hele leuke band voor een festival. Klinkt als Paramore als ze te veel naar The Dillinger Escape Plan hadden geluisterd. 

0
geplaatst: 4 maart 2015, 14:12 uur
Don Cappuccino schreef:
Marmozets is ook een hele leuke band voor een festival. Klinkt als Paramore als ze te veel naar The Dillinger Escape Plan hadden geluisterd.
Ik zag ze vorig jaar op Lowlands. Ik kende ze niet maar de beschrijving sprak me aan en ze zijn live zeker de moeite waard. Geweldige frontvrouw!
0
geplaatst: 4 maart 2015, 14:14 uur
The Eraser schreef:
John Coffey is zeker ook de moeite waard!
0
geplaatst: 23 maart 2015, 08:39 uur
Ik zit nu al in de stress! Ride wordt headliner van stage two en die dan helemaal afkijken en dan wat meer achterin bij Noel Gallagher, of ride skippen en vooraan bij NG..en idem voor Alt-J en (zoals het er nu naar uitziet) Royal Blood.. wat een keuzes
0
geplaatst: 11 april 2015, 10:29 uur
Young Fathers naar DTRH.. Die zullen dan wel niet op BKS komen dan. 

0
geplaatst: 5 mei 2015, 22:36 uur
Fijne namen! Vooral Fidlar gaat tof worden denk ik. Blood Red Shoes is deze week ook allemaal festivaldata aan het aankondingen, dus ik hoop dat die bij het allerlaatste rijtje namen morgen zitten.
0
geplaatst: 6 mei 2015, 11:50 uur
hoi123 schreef:
Ja nee, definitief geen echte klappers in de line-up dus.
Ja nee, definitief geen echte klappers in de line-up dus.
Op wat voor 'klappers' had je dan gehoopt vraag ik me af?
0
geplaatst: 6 mei 2015, 12:15 uur
Nou, 'klappers' in de trant van Slowdive, Young Fathers, Pixies, Girl Band, Nils Frahm en James Blake vorig jaar, of Portishead, Suuns, Sigur Rós en Arctic Monkeys in 2013; deze editie heeft meerdere artiesten die bij mij in de categorie redelijk tot goed vallen, maar geen enkele artiest waar ik echt heel erg naar uitkijk om live mee te maken zoals ik dat in de vorige jaren dus wel bij een paar artiesten had. Ik heb al een gratis kaartje kunnen regelen en ik kijk sowieso nog steeds erg uit naar de editie van dit jaar (vanwege de sfeer, het feit dat ik met goede vrienden ga en vanwege dus een paar goede bands), maar ik moet zeggen dat puur qua muziek ik niet sta te wapperen van enthousiasme.
En dat terwijl er in het afgelopen jaar juist heel veel albums zijn uitgekomen van (grote en kleine) bands of artiesten die prima in het profiel van Best Kept Secret passen: ik noem een Perfume Genius, FKA Twigs, Sufjan Stevens, Adult Jazz, The Acid, Tune-Yards, Björk, etc.
En dat terwijl er in het afgelopen jaar juist heel veel albums zijn uitgekomen van (grote en kleine) bands of artiesten die prima in het profiel van Best Kept Secret passen: ik noem een Perfume Genius, FKA Twigs, Sufjan Stevens, Adult Jazz, The Acid, Tune-Yards, Björk, etc.
0
geplaatst: 6 mei 2015, 13:02 uur
Sufjan Stevens doet volgens mij alleen indooroptredens en zit die periode nog in de VS. Björk is niet te betalen voor Best kept secret. The Acid, FKA twigs en vooral Tune-yards zijn vreselijk (en ook geen klappers uiteraard). En ze hebben dan wel weer Strand of oaks, Mourn, Death cab en Ariel pink
Perfume genius hadden ze eigenlijk wel moeten hebben ja.
Ze hebben Ride, nu is het nog afwachten of ze een beter optreden dan Slowdive neerzetten, maar Ride staat toch hoger op mijn lijstje dan Slowdive.
Ik ben ook niet overtuigd hoor voor 3 dagen, maar dat was ik de afgelopen 2 jaar ook niet, als ze ook shit als balthazar blijven boeken en in het middensegment niet sterker gaan boeken (headliners vind ik ook niet veel, maar daar trekken ze tenminste nog een eigen lijn) dan is het gewoon niet zo'n interessant festival.
Ik zal wel een vrijdagkaart kopen, The Jesus and mary chain is namelijk een must-see, verder vind ik Off! en Pissed jeans wel fijn, net als het eerder genoemde Strand of oaks. Libertines pak ik dan wel mee en dan heb ik wel een fijne dag, net zoals vorig jaar een dagje, want toen voelde het ook nog steeds wel als een fijn evenement, niet bovenaan mijn festivallijst en na 3 jaar geef ik de hoop daarop wel een beetje op, maar als dagjesfestival prima te doen als er wat leuks staat.
Perfume genius hadden ze eigenlijk wel moeten hebben ja.
Ze hebben Ride, nu is het nog afwachten of ze een beter optreden dan Slowdive neerzetten, maar Ride staat toch hoger op mijn lijstje dan Slowdive.
Ik ben ook niet overtuigd hoor voor 3 dagen, maar dat was ik de afgelopen 2 jaar ook niet, als ze ook shit als balthazar blijven boeken en in het middensegment niet sterker gaan boeken (headliners vind ik ook niet veel, maar daar trekken ze tenminste nog een eigen lijn) dan is het gewoon niet zo'n interessant festival.
Ik zal wel een vrijdagkaart kopen, The Jesus and mary chain is namelijk een must-see, verder vind ik Off! en Pissed jeans wel fijn, net als het eerder genoemde Strand of oaks. Libertines pak ik dan wel mee en dan heb ik wel een fijne dag, net zoals vorig jaar een dagje, want toen voelde het ook nog steeds wel als een fijn evenement, niet bovenaan mijn festivallijst en na 3 jaar geef ik de hoop daarop wel een beetje op, maar als dagjesfestival prima te doen als er wat leuks staat.
0
geplaatst: 6 mei 2015, 13:03 uur
Oke, dan snap ik je punt wel. Voor mij hebben ze wel een aantal 'klappers', het hangt natuurlijk erg af van persoonlijke voorkeur en smaak. Daarnaast staan er in mijn ogen voldoende bands of artiesten met sterke albums van zowel vorig jaar als van dit jaar.
0
geplaatst: 6 mei 2015, 19:49 uur
(willie) schreef:
The Acid, FKA twigs en vooral Tune-yards zijn vreselijk (en ook geen klappers uiteraard). En ze hebben dan wel weer Strand of oaks, Mourn, Death cab en Ariel pink
The Acid, FKA twigs en vooral Tune-yards zijn vreselijk (en ook geen klappers uiteraard). En ze hebben dan wel weer Strand of oaks, Mourn, Death cab en Ariel pink
Ik vind The Acid, FKA Twigs en Tune-Yards toch een stuk interessanter rijtje dan jouw rijtje. FKA Twigs zou wat mij betreft wel echt een klapper zijn. Maar je noemt ervoor in de plaats wat rocknamen,mdus misschien heb je gewoon niet veel met moderne genres, electronica en R&B enzo. Van mij mogen ze wel wat spannenders dan bijv. Death Cab for Cutie programmeren, zoals FKA Twigs dus.
Ride is wel erg tof trouwens. Lang niet zo tof als Slowdive, maar daar komt ook weinig bij in de buurt.

0
geplaatst: 6 mei 2015, 19:50 uur
Ik zie de vrijdag eigenlijk ook wel zitten: geen overlap wat betreft METZ, Jesus & Mary Chain, The Pop Group en Pissed Jeans - daar kan je toch een hele mooie festivaldag van maken!
0
geplaatst: 7 mei 2015, 08:03 uur
Arrie schreef:
Ik vind The Acid, FKA Twigs en Tune-Yards toch een stuk interessanter rijtje dan jouw rijtje. FKA Twigs zou wat mij betreft wel echt een klapper zijn. Maar je noemt ervoor in de plaats wat rocknamen,mdus misschien heb je gewoon niet veel met moderne genres, electronica en R&B enzo.
(quote)
Ik vind The Acid, FKA Twigs en Tune-Yards toch een stuk interessanter rijtje dan jouw rijtje. FKA Twigs zou wat mij betreft wel echt een klapper zijn. Maar je noemt ervoor in de plaats wat rocknamen,mdus misschien heb je gewoon niet veel met moderne genres, electronica en R&B enzo.
Leuke aanname, helaas wel een hele foute, dat het rijtje niet zo heel spannend is komt omdat het hele programma gewoon niet zo goed is.
Maar ook op electronica gebied mis ik de klappers (en dan heb ik daar inderdaad geen verstand van), er staat geen Haxan cloak dit jaar en ik kan dit jaar de al combinatie Jon Hopkins/Ratatat zien. En Panda bear in een fantastische setting. Tune-yards is niet modern, dat is gewoon verschrikkelijk.
Ariel pink, rock, mooi.
0
geplaatst: 7 mei 2015, 08:06 uur
Masimo schreef:
Ik zie de vrijdag eigenlijk ook wel zitten: geen overlap wat betreft METZ, Jesus & Mary Chain, The Pop Group en Pissed Jeans - daar kan je toch een hele mooie festivaldag van maken!
Dat lijkt me ook. Tussendoor een OFF, Strand of oaks en botsen bij Fidlar, afsluiten met Vessels (helaas de act geboekt met een -s te veel, anders had je een geniale afsluiter. Dat vond ik de dagkaart wel waard.
0
geplaatst: 7 mei 2015, 08:19 uur
(willie) schreef:
Leuke aanname, helaas wel een hele foute, dat het rijtje niet zo heel spannend is komt omdat het hele programma gewoon niet zo goed is..
(quote)
Leuke aanname, helaas wel een hele foute, dat het rijtje niet zo heel spannend is komt omdat het hele programma gewoon niet zo goed is..
Tsja, jouw berichten geven me vooral aan hoe subjectief dat is en dat jouw mening me toch wel erg weinig zegt.
Je bent wel heel stellig met je 'gewoon niet goed', zoalsje sowieso graag je mening als een absoluut feit overbrengt.
Ik kan het niet zo serieus nemen, zeker niet als de interessante namen die Roeland noemt meteen worden weggezet als vreselijk.
* denotes required fields.