MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
hoi123 schreef:
Wel meer hiphop dan de vorige jaren, hoor.

Dat is ook niet zo moeilijk. (aangezien Young Fathers vorig jaar niet doorging, waren er alleen nog Oddisee en Maydien, qua hiphop)

Persoonlijk vind ik dit ook maar een matige line-up, terwijl ik zeer enthousiast was over de vorige twee jaren. Ik sluit me dus bij Roeland aan.

In tegenstelling tot vorig jaar spreekt Down the Rabbit Hole me nu meer aan.

Het konijnenhol heeft op zich wel een aardige line-up. TWoD een beetje mosterd-na-de-BKS-maaltijd maar Rice is met zijn nieuwe album dan wel weer relevant. Maar, het festival mist wat mij betreft wel erg de gun factor. Een jaar na BKS het trucje herhalen, nog snel wat namen droppen de avond voordat BKS met zijn line-up komt, dat soort dingen. En dan nog die gekke hip-je-hopje marketing. Nee, ik denk toch niet dat ik snel een bezoek zal brengen.

Teleurstellende line - up!

En dat terwijl ik de line - up van 2014 echt uitmuntend goed vond met naast alle headliners hierboven ook nog eens o.a. Slowdive & Belle & Sebastian!!! Voor The Libertines & Noel Gallagher koop ik echt geen kaarten, totaal geen interessante artiesten. Verder ook wel erg weinig dance, wereldmuziek & hip hop.

Wel blij met First Aid Kit, Alt - J, Ariel Pink & Death Cab For Cutie. Hopelijk ga ik laatstgenoemde groep ergens anders tegenkomen komend festivalseizoen. Ik ga mooi naar Down The Rabbit Hole, zoals het er nu naar uitziet.

Het is nu toch nog veel te vroeg een oordeel te vellen over de programma's van de festivals. Er komt nog zoveel bij.. Het is alleen een eerste indruk.

Edgar18 schreef:
Het konijnenhol heeft op zich wel een aardige line-up. TWoD een beetje mosterd-na-de-BKS-maaltijd maar Rice is met zijn nieuwe album dan wel weer relevant. Maar, het festival mist wat mij betreft wel erg de gun factor. Een jaar na BKS het trucje herhalen, nog snel wat namen droppen de avond voordat BKS met zijn line-up komt, dat soort dingen. En dan nog die gekke hip-je-hopje marketing. Nee, ik denk toch niet dat ik snel een bezoek zal brengen.

Ja, dat heb ik ook wel een beetje, moet ik zeggen...

'Draai je plaatje, kook je potje, bouw je vlotje, hip je hopje'

Vind ik ook echt niks toevoegen.

Down the Rabbit Hole schrijf ik zeker nog niet af (niet in het minst omdat de line-up van dit jaar toch echt wel veelbelovend is), maar het zal voor dat festival moeilijk worden om aan de sfeer van Best Kept Secret te tippen.

Ik kan me de teleurstelling in de headliners wel voorstellen. Heb zelf de mazzel dat ik The Libertines heb grijs gedraaid en die graag nog eens live zou zien. Alt-J en Noel heb ik dan minder interesse in. Maar eerlijk gezegd ga ik ook niet naar BKS voor de headliners. Het had mooi geweest als ze bijvoorbeeld The Strokes hadden neergezet maar helaas. Maar wat me bij maakt is dat het in de breedte dik in orde is, misschien wel scherper dan de voorgaande twee edities. Nauwelijks een 3FM naam te ontdekken in deze sloot namen. En ook unieke dingen als Mew, Jonny Greenwood en The Jesus & Mary Chain. Wat mij betreft zijn ze lekker bezig daar.

Verder hoop ik dat we in de andere lichtingen nog dingen als Ought, Viet Cong, Mikal Cronin en Thurston Moore gaan tegenkomen. Ben erg benieuwd waar ze nog mee gaan komen. Wie weet toveren ze Ride nog uit de hoge hoed zoals dat vorig jaar met Slowdive ging. Ze hebben wat grotere namen betreft hun kruid vast nog niet verschoten.

Staat voor mij al genoeg boeiends tussen om er voor te zorgen dat ik er dit jaar weer bij zal zijn. Van de headliners word ik ook niet echt wild, maar die deden het de vorige twee edities eigenlijk ook niet echt voor mij. Het zit hem toch vooral in de kleinere acts. Maar goed, benieuwd wat er nog meer gaat komen. Heb er wel vertrouwen in, al hoop ik stiekem wel heel erg op een Viet Cong, Pond of misschien Tame Impala. En natuurlijk die kapsalontent.

Noere schreef:
En natuurlijk die kapsalontent.

Ik droom over die killerrrrrrr kapsalon. Geniaal voedsel

Linus Van Pelt
PULLED PORK PULLED PORK ALLES

*linus van pelt is vooral blij dat hij een gevallen vegan is*

Casartelli (moderator)
Black Mountain staat er wel een beetje apart op tussen al die indiepopbandjes.

Allemaal indiepop? De laatste keer dat ik keek stonden Pissed Jeans, Metz en Eagulls ook op affiche om maar wat te noemen.

En de pulled pork sandwich is hier ook favoriet ^_^

Best tevreden met de voorlopig line-up. Alleen zaterdag stelt nog niets voor. Ik word niet warm van Gallagher en Death Cab, dat ligt dan aan mij. Maar het is toch een vrij objectieve vaststelling dat die dag voorlopig toch nog niets/niet veel voorstelt...

Dat is dan ook de dag dat er nog +20 artiesten bijkomen. In tegenstelling tot circa 10 op vrijdag en 5 op zondag. Wat je allemaal zo op de website kunt lezen...

Ik heb er alle vertrouwen in dat het weer een fijn weekend gaat worden. Zoals al eerder gezegd komen er nog veel namen bij en ik ken lang niet alle bevestigde bands, dus ik kan de komende tijd op muzikale ontdekkingsreis

Mijn tickets zijn besteld, heb er zin in!

Ik heb een dagkaartje voor de vrijdag besteld. Een heel weekend zit er helaas niet in.

Hoe groot is de kans dat The Jesus And Mary Chain tegelijk geprogrammeerd zal staan met The Libertines op vrijdag?

Podium 1 en 2 spelen altijd achter elkaar. Dus het moet wel heel gek lopen willen die tegelijk spelen. Ik verwacht The Jesus and Mary Chain of als headliner van podium 2 of voor The Libertines op podium 1. Af en toe een kwartiertje overlap is niet ongebruikelijk trouwens.

Zou me niks verbazen als die twee achter elkaar geprogrammeerd staan op 2 en 1, net als Interpol en Pixies vorig jaar. Dus als je die allebei wil zien wordt dat wel haasten denk ik.

Gelukkig is de afstand van podium 2 naar podium één binnen twee minuten af te leggen dus in theorie zou je erg weinig hoeven te missen.

Want we gaan er van uit dat Pete daadwerkelijk op tijd begint? Of ze plannen de Libertines gewoon om 5 uur 's middags in, dat haalt meneer meestal wel.

Ja, flauw, maar toch.

Linus Van Pelt
Hij was vorig jaar prima op tijd

Kwart voor 7 was dat volgens mij, dat was ongeveer de strekking van mijn verhaal.

En weer een nieuwe worp:
A$AP Rocky, Ride, The Pop Group, Temples, John Coffey, Kevin Morby, Vessels, Daniel Norgren, Föllakzoid, The Coathangers, patten, Eskmo, Blanck Mass, Sue The Night, Kuenta i Tambu, Mourn, Cairo Liberation Front, Ghost Culture, Marmozets en Tor

Ja, dat is toch wel een mooi rijtje namen! Nu begin ik toch weer te twijfelen

Vette shit.

Oh, mooi.

Wow, sterk rijtje!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:46 uur

geplaatst: vandaag om 06:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.