Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival
zoeken in:
0
geplaatst: 16 februari 2017, 10:10 uur
Arrie schreef:
Je bedoelt het rijtje dat begint met American Footbal? Vind ik niet veel mis mee eigenlijk (nouja, Circa Waves...).
(quote)
Je bedoelt het rijtje dat begint met American Footbal? Vind ik niet veel mis mee eigenlijk (nouja, Circa Waves...).
Komt wel door m'n persoonlijke beleving natuurlijk. American Football, Arab Strap, Cass McCombs (op 1 nummer na) en Junun ken ik nog niet. Als zij positief verrassen ziet het er al weer heel anders uit.
Vorig jaar wilde ik bijna alles wat onder Beck, Editors en Jamie xx kwam wel zien. Nu zijn het meer namen die al eens op BKS hebben gestaan (en tegenvielen) of juist onbekendere namen waarvan ik niet goed weet wat ik er van moet verwachten.
0
geplaatst: 16 februari 2017, 10:11 uur
Ik heb nog nooit van Run the Jewels gehoord (iets met een steen, I know...) 
Er zit genoeg leuks tussen dat ik al ken (Strand of Oaks, Cass McCombs etc.) en ik verwacht veel moois te ontdekken.

Er zit genoeg leuks tussen dat ik al ken (Strand of Oaks, Cass McCombs etc.) en ik verwacht veel moois te ontdekken.
0
geplaatst: 16 februari 2017, 10:14 uur
Arrie schreef:
Ze komen echt niet in de buurt van Kanye en Eminem hoor. Zeker niet in Amerika.
Ik ging vooral af op het aantal stemmen op RYM, hun eerste twee albums hebben daar allebei zo'n 6500 stemmen. Er zijn maar heel weinig albums van nu die daar aan komen.(quote)
Ze komen echt niet in de buurt van Kanye en Eminem hoor. Zeker niet in Amerika.
0
geplaatst: 16 februari 2017, 10:17 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Ik ging vooral af op het aantal stemmen op RYM, hun eerste twee albums hebben daar allebei zo'n 6500 stemmen. Er zijn maar heel weinig albums van nu die daar aan komen. Ahja, dat is specifiek vanuit het perspectief van alternatieve muziekliefhebbers als wij. Inderdaad ook wel logisch om het zo te bekijken dan zou het wel kunnen.
0
geplaatst: 16 februari 2017, 10:17 uur
Arrie schreef:
Ik ben ook niet zo goed in die objectieve beschouwingen, want RTJ leek me net een grote headliner. Ik zie in Gretz' post dat Jamie xx vorig jaar headliner was. Dan lijkt RTJ me toch een aanzienlijk grotere naam.
In ieder geval een erg fraaie naam voor het hoofdpodium!
Ik ben ook niet zo goed in die objectieve beschouwingen, want RTJ leek me net een grote headliner. Ik zie in Gretz' post dat Jamie xx vorig jaar headliner was. Dan lijkt RTJ me toch een aanzienlijk grotere naam.
In ieder geval een erg fraaie naam voor het hoofdpodium!
Vind het wat te vroeg om hier RTJ al tot headliner te bombarderen. Ik zie dat ze de Melkweg uitverkopen maar verder lijkt het me voor het grote publiek toch een behoorlijk onbekende naam. Stuk minder gehyped ook dan Jamie xx.
Beschrijving op de site van BKS:
Run The Jewels is een Amerikaanse hiphopgroep bestaande uit titanen Killer Mike en El-P. Daarmee mag je dit monsterverbond gerust een supergroep noemen. Na Run The Jewels 1 en 2 verscheen eind 2016 nummertje 3, hun beste, urgentste en meest activistische tot op heden. Een relevante headliner in deze politiek roerige tijden.
Het lijkt er volgens mij wel op dat ze een naam van het kaliber Bon Iver hebben proberen te strikken maar dat het gewoon niet is gelukt.
Ik vermoed dat RTJ's show beter tot z'n recht zal komen in de tent. Maar ik ga zeker kijken. Ik verwacht dat het zeker interessanter gaat zijn dan Alt-J, Noel Gallagher en Beck.
0
geplaatst: 16 februari 2017, 10:24 uur
Mwah, interessanter weet ik niet. Vooral vermakelijker. Vermoedelijk zijn ze behoorlijk stoned en is het hoofdzakelijk een opeenvolging van knallende beats waar het publiek flink op los kan gaan. Als je het juiste publiek hebt. Dat was in Tivoli twee jaar terug bijv zo, in een afgeladen Pandora.
Verder ervaar ik het gewoon het heel anders als jij, merk ik.
Verder ervaar ik het gewoon het heel anders als jij, merk ik.
1
geplaatst: 16 februari 2017, 11:18 uur
Wat een mopperkonten hier... terwijl ik hier zit te vloeken dat ik niet kan.
Radiohead - Arcade Fire - RTJ is het beste rijtje headliners dat ik ooit heb gezien. Alle drie artiesten die ik echt nog heel nodig moet gaan zien. Floating Points idem. Wel denk ik dat RTJ leuker is in een zaal of tent dan op een open podium.
En nog genoeg leuke namen eronder: Soulwax, Floating Points (solo live), Jenny Hval, Joy Orbison, Real Estate, Strand of Oaks, The Thurston Moore Group, Thundercat, Girl Band, STUFF., Yussef Kamaal en nog een hele hoop die ik nog niet ken.
Radiohead - Arcade Fire - RTJ is het beste rijtje headliners dat ik ooit heb gezien. Alle drie artiesten die ik echt nog heel nodig moet gaan zien. Floating Points idem. Wel denk ik dat RTJ leuker is in een zaal of tent dan op een open podium.
En nog genoeg leuke namen eronder: Soulwax, Floating Points (solo live), Jenny Hval, Joy Orbison, Real Estate, Strand of Oaks, The Thurston Moore Group, Thundercat, Girl Band, STUFF., Yussef Kamaal en nog een hele hoop die ik nog niet ken.
0
geplaatst: 16 februari 2017, 11:25 uur
Ik ga mij vooral eens verdiepen in deze line-up, maar dit is voor BKS begrippen voor mij een vrij onbekende groep namen. Daar is niet per se iets mis mee, maar het is meer afwachten natuurlijk. Vorig jaar was het optreden van Remy van Kesteren voor mij een mooi onverwachts hoogtepunt, hopelijk komen daar in deze editie meer van...
1
geplaatst: 16 februari 2017, 11:27 uur
Van mij hadden ze de rest van de line-up volledig mogen vullen met Dries Roelvink en ik was nog steeds blij geweest dat ik ging. Maar nu komen daar ook nog Girl Band (die ik de vorige keer schandalig genoeg heb moeten missen), Real Estate, Run the Jewels, Cigarettes After Sex, Ry x en James Blake bij, plus nog wat namen die ik al een tijdje heb willen uitchecken, zoals Jenny Hval, bij. En dan is dit nog maar de helft van de namen. Waarschijnlijk wordt dit m'n favoriete BKS-line-up tot nog toe.
1
geplaatst: 16 februari 2017, 12:03 uur
Gretz schreef:
Vooral in de categorie net onder de subheadliners hadden ze vorig jaar een veel mooiere worp.
Ik vind juist dat ze op subheadlineniveau flink wat laten liggen. De laag daaronder herbergt met Junun, Marlon Williams, American Football en Strand of Oaks best wat mooie namen. Vooral in de categorie net onder de subheadliners hadden ze vorig jaar een veel mooiere worp.
Maar die subheadliners dus, dat vind ik echt een beetje armoedig. George Ezra (opnieuw), Kaleo, Metronomy (opnieuw), Ry X (opnieuw), The Boxer Rebellion, Wild Beasts (opnieuw), ik wordt er allemaal niet warm van. Thundercat is wel erg tof maar die zie ik twee maanden eerder ook al. Bovendien staan alle terugkerende artiesten van het rijtje hierboven net wat hoger op de lijst dan de eerste keer dat ze kwamen. Toen stond een Metronomy of George Ezra nog gewoon in het derde rijtje i.p.v. net onder de headliners.
Maar vergelijk het eens met wat namen van voorgaande jaren zoals Fuck Buttons, Kurt Vile, Angus & Julia Stone, Belle and Sebastian, Slowdive, The Jesus & Mary Chain, Beach House en Wilco. Dan steekt dit wel schraal af hoor.
Maar goed, er komen nog best wat namen, al verwacht ik daar weinig 'groots' meer bij. Het meest baal ik van de afwezigheid van Frank Ocean. Die naam kwam de laatste tijd op zoveel plekken voorbij dat ik hem eigenlijk al ingevuld had. Verder had ik ook Slowdive en Kurt Vile graag nog eens zien komen.
0
geplaatst: 16 februari 2017, 12:18 uur
Ik baal vooralsnog het meest van het ontbreken van Lorde op de line-up. En in het algemeen is het wederom teleurstellend dat er zo weinig vrouwen op het affiche staan. Terwijl Friendly FIre toch een boekingen doet voor een hoop fijne vrouwelijke artiesten, waaronder deze:
Alex Winston
Basia Bulat
Best Coast
BOY
Colleen Green
Dillon
Fear of Men
Haim (!)
I Will, I Swear
Julie Byrne
Lanterns on the Lake
Lana Del Rey (!)
Laurel
Let's Eat Grandma
Lucy Rose
Melanie de Biasco
My Brightest Diamond
Nadine Shah
Petite Meller
Princess Chelsea
Rachel Sermanni
Rosi Lowe
Samaris
Slow Club
SoKo
Sunflower Bean
Susanne Sundfør (!)
The Japanese House (!)
Young Galaxy
Yumi Zouma
Wet
Wildes
Basia Bulat
Best Coast
BOY
Colleen Green
Dillon
Fear of Men
Haim (!)
I Will, I Swear
Julie Byrne
Lanterns on the Lake
Lana Del Rey (!)
Laurel
Let's Eat Grandma
Lucy Rose
Melanie de Biasco
My Brightest Diamond
Nadine Shah
Petite Meller
Princess Chelsea
Rachel Sermanni
Rosi Lowe
Samaris
Slow Club
SoKo
Sunflower Bean
Susanne Sundfør (!)
The Japanese House (!)
Young Galaxy
Yumi Zouma
Wet
Wildes
0
geplaatst: 16 februari 2017, 12:22 uur
Melanie de Biasco
Susanne Sundfør (!)
Die twee waren tof geweest! Staat nog meer moois in dat lijstje trouwens. Wie weet wat er nog komt. Vooral de vrijdag en zaterdag mogen nog een boost krijgen, de zondag is wat mij betreft al dik in orde.
Susanne Sundfør (!)
Die twee waren tof geweest! Staat nog meer moois in dat lijstje trouwens. Wie weet wat er nog komt. Vooral de vrijdag en zaterdag mogen nog een boost krijgen, de zondag is wat mij betreft al dik in orde.
0
geplaatst: 16 februari 2017, 12:57 uur
Zeer in mijn nopjes. Betere affiche dan vorig jaar! En toen ging ik niet maar nu wel!
Naast Arcade Fire en Radiohead (die ik alleen als totaal onbekende band, pre-Creep op Waterpop of all places heb gezien) erg blij met:
Run the Jewels,
King Gizard and the Lizard Wizard
American Football
Arab Strap
Jenny Hval
Real Estate
The Thurston Moore Group
Vatican Shadow
Doe dus nog maar zo'n worpke!
Naast Arcade Fire en Radiohead (die ik alleen als totaal onbekende band, pre-Creep op Waterpop of all places heb gezien) erg blij met:
Run the Jewels,
King Gizard and the Lizard Wizard
American Football
Arab Strap
Jenny Hval
Real Estate
The Thurston Moore Group
Vatican Shadow
Doe dus nog maar zo'n worpke!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 februari 2017, 17:32 uur
Hier blij met Mitski, Jenny Hval, Boxer Rebellion, king Gizzard, Circa Waves
0
geplaatst: 16 februari 2017, 18:02 uur
Ik denk dat mijn verwachtingen een beetje te hoog waren, ook al ben ik superblij met Run The Jewels als headliner, had ik toch wel verwacht dat ze voor de vrijdag voor twee headliners waren gegaan. Bijvoorbeeld een combinatie Run The Jewels/ATCQ of Frank Ocean.
Ook had ik op wat betere subheadliners gehoopt, als je het inderdaad vergelijkt met vorig jaar zijn deze namen toch een pak minder. Vooral George Ezra en Boxer Rebellion hadden ze niet moeten doen. Boxer Rebellion vorig jaar gezien op Welcome To The Village en dat was echt bedroevend saai.
Gelukkig maken andere namen we weer heel blij en dat is uiteindelijk toch ook wel de kracht van Best Kept Secret, een mooie brede line up. Dingen die ik graag wil zien zijn sowieso Floating Points, James Blake, Thundercat, Cass McCombs, Joy Orbison, Junun, Thurston Moore, Weval, Whitney en Cigarettes After Sex.
Genoeg te ontdekken in deze update in ieder geval.
Ook had ik op wat betere subheadliners gehoopt, als je het inderdaad vergelijkt met vorig jaar zijn deze namen toch een pak minder. Vooral George Ezra en Boxer Rebellion hadden ze niet moeten doen. Boxer Rebellion vorig jaar gezien op Welcome To The Village en dat was echt bedroevend saai.
Gelukkig maken andere namen we weer heel blij en dat is uiteindelijk toch ook wel de kracht van Best Kept Secret, een mooie brede line up. Dingen die ik graag wil zien zijn sowieso Floating Points, James Blake, Thundercat, Cass McCombs, Joy Orbison, Junun, Thurston Moore, Weval, Whitney en Cigarettes After Sex.
Genoeg te ontdekken in deze update in ieder geval.
0
geplaatst: 16 februari 2017, 19:27 uur
Ik heb The Thurston Moore Group afgelopen september tijdens Incubate gezien, dat was een ontzettend goede show. Toen speelde Kikagaku Moyo ook, dat was een heerlijke psychedelische rocktrip. 
Zeal & Ardor vind ik een trouwens ook een gewaagde boeking voor Best Kept Secret, die spelen ook op Roadburn, ze maken een combinatie van blackmetal en gospel/spirituals.

Zeal & Ardor vind ik een trouwens ook een gewaagde boeking voor Best Kept Secret, die spelen ook op Roadburn, ze maken een combinatie van blackmetal en gospel/spirituals.
0
geplaatst: 16 februari 2017, 20:34 uur
Snoeperd ik hoop ook vooral dat Run The Jewels nou mensen in Belle & Sebastian-shirts op het podium uitnodigt om stomme dansjes te doen, dat zou echt vet zijn 
Verder vind ik het meeste wel tof, weet niet of het alles wat dat ik gehoopt had, maar in mijn ervaring zijn de hoogtepunten op een festival toch nooit wat je verwacht. Nog een naam van het kaliber Justin Bieber had niet misstaan, though.

Verder vind ik het meeste wel tof, weet niet of het alles wat dat ik gehoopt had, maar in mijn ervaring zijn de hoogtepunten op een festival toch nooit wat je verwacht. Nog een naam van het kaliber Justin Bieber had niet misstaan, though.
0
geplaatst: 16 februari 2017, 22:47 uur
Agnes Obel & Metronomy ben ik benieuwd naar, Run the Jewels ga ik binnenkort in Brussel al zien. Soulwax leuk, maar vorig jaar ook al 2 x gezien.
Verder weinig sub headliners, had toch wel gehoopt op Frank Ocean, Grandaddy, Jon Hopkins of Animal Collective.
Verder weinig sub headliners, had toch wel gehoopt op Frank Ocean, Grandaddy, Jon Hopkins of Animal Collective.
0
geplaatst: 17 februari 2017, 11:25 uur
Sandokan-veld schreef:
Snoeperd ik hoop ook vooral dat Run The Jewels nou mensen in Belle & Sebastian-shirts op het podium uitnodigt om stomme dansjes te doen, dat zou echt vet zijn

Justin Bieber heeft niks te zoeken op BKS. Niet eens per se muzikaal, maar hij alleen is bijna net zo duur als de 60 namen die gisteren gepresenteerd zijn bij elkaar. Zonde van het geld dus, zeker aangezien het festival toch al grotendeels uitverkocht is...
0
geplaatst: 22 februari 2017, 22:35 uur
Kan niet anders zeggen dan dat ik het achter Radiohead en Arcade Fire een matige line-up vind tot nu toe (Ik ga alleen zaterdag en zondag).
Vooral veel matige singer songwriters waar ik niks mee kan. De elektronische acts kunnen me ook niet bekoren.
Blij met Junun die ik op LGW? heb gemist ivm The Cure.
Aurora gaat in de herkansing in de hoop dat ze niet meer het verlegen meisje acteert.
Verder is mijn hoop gevestigd op Kikagaku Moyo, Stuff.,The Thurston Moore Group en Cigarettes After Sex.
Vooral veel matige singer songwriters waar ik niks mee kan. De elektronische acts kunnen me ook niet bekoren.
Blij met Junun die ik op LGW? heb gemist ivm The Cure.
Aurora gaat in de herkansing in de hoop dat ze niet meer het verlegen meisje acteert.
Verder is mijn hoop gevestigd op Kikagaku Moyo, Stuff.,The Thurston Moore Group en Cigarettes After Sex.
0
geplaatst: 31 maart 2017, 12:31 uur
Het wordt toch langzaam aan wel tijd voor nieuwe namen.
Het lijkt er in ieder geval op dat Thomas Azier komt (gelekt) op vrijdag. Verder zag ik net dat Belle & Sebastian de 15e in de UK zijn en de 18e in Spanje. Daar past toch nog wel verdraaide goed een vrijdag of zaterdag BKS tussen. Als ze toch zoveel in de herhaling gooien haal dan ook de echte toppers nog eens terug.
Het lijkt er in ieder geval op dat Thomas Azier komt (gelekt) op vrijdag. Verder zag ik net dat Belle & Sebastian de 15e in de UK zijn en de 18e in Spanje. Daar past toch nog wel verdraaide goed een vrijdag of zaterdag BKS tussen. Als ze toch zoveel in de herhaling gooien haal dan ook de echte toppers nog eens terug.
0
geplaatst: 4 april 2017, 11:14 uur
En als we het dan toch over toppers op herhaling hebben, dan mogen Sigur Rós, Portishead, Angus & Julia Stone en een goeie postrock-act als Explosions in the Sky ook nog wel op komen dagen. Maar dat is slechts wishful thinking.
1
geplaatst: 4 april 2017, 13:42 uur
Ik zou eigenlijk al blij zijn met sowieso een lijstje namen. En dan bedoel ik niet een lijstje van één, zoals vandaag. Maar wel leuk dat Millionaire terug is van weggeweest.
0
geplaatst: 4 april 2017, 14:03 uur
Edgar18 schreef:
Oeh, dat zou mooi zijn!
1
geplaatst: 4 april 2017, 14:07 uur
0
geplaatst: 6 april 2017, 19:02 uur
Parallel aan BKS is in Mannheim het Maifeld Derby Festival. In de line-up aardig wat namen die ook al zijn aangekondigd voor BKS. Interessante andere namen zijn o.a. Slowdive, Spoon, Moderat en Primal Scream. Wie weet...
0
geplaatst: 6 april 2017, 19:05 uur
Moderat staat de week erna al op DTRH, die zullen sowieso niet (mogen) komen. Slowdive, Spoon en/of Primal Scream zouden wel mooie subheadliners voor de vrijdag zijn.
Wordt wel eens tijd dat er weer nieuwe namen bekend gemaakt worden.
Wordt wel eens tijd dat er weer nieuwe namen bekend gemaakt worden.
0
geplaatst: 6 april 2017, 19:24 uur
Slowdive zou exclusief op Rewire hebben gespeeld dus die kans is ook niet groot. Spoon zou zonde zijn van het geld. Blijft over Primal Scream, das op zich wel leuk.
Ik blijf hopen op B&S als sub.
Ik blijf hopen op B&S als sub.
* denotes required fields.