MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Gretz schreef:
Moderat staat de week erna al op DTRH, die zullen sowieso niet (mogen) komen. Slowdive, Spoon en/of Primal Scream zouden wel mooie subheadliners voor de vrijdag zijn.

Wordt wel eens tijd dat er weer nieuwe namen bekend gemaakt worden.

Spoon staat toch ook op DTRH?
Zegt trouwens ook niet alles, want Soulwax staat ook op beide festivals.

Spoon zonde van het geld? Verklaar je nader?
Niet dat ik verwacht dat ze komen, want: DtRH.

+ Cloud Nothings

Tof, neem aan dat we spoedig ook de rest van de namen te horen krijgen.

Apart lek. De heren staan twee weken eerder in Canada, vervolgens een lege agenda en dan 21 juni weer een optreden in Canada. Het kan natuurlijk dat ze tussendoor twee weekenden Europa doen maar echt logisch is het niet.

Best Kept Secret Festival 2017 - bestkeptsecret.nl

Mooiste worp namen met Amber Arcades, The Japanese House, Tei Shi, Wildes, Thomas Azier, Hundred Waters en Cloud Nothings! ?

Veel beter dan de groep middelmatige bands in het middensegment waarmee ze aan kwamen zetten in de grootste update.

Inderdaad een leuk rijtje laatste namen, al loop ik nou ook weer niet over van enthousiasme. Al met al vind ik dat Best Kept er echt te weinig uit heeft gehaald dit jaar. Als je twee zulke mooie headliners hebt mag de rest van het affiche daar niet onder lijden en dat lijkt nu wel gebeurt te zijn. Vooral de rij namen onder de headliners is echt matig.

Ik duik nog wat dieper in de onderste rij, hopen dat ik nog wat parels ontdek.

Gretz schreef:
Best Kept Secret Festival 2017 - bestkeptsecret.nl

Mooiste worp namen met Amber Arcades, The Japanese House, Tei Shi, Wildes, Thomas Azier, Hundred Waters en Cloud Nothings! ?

Veel beter dan de groep middelmatige bands in het middensegment waarmee ze aan kwamen zetten in de grootste update.
Geinig, ik heb het juist eerder andersom

Line up valt niet echt mee, wel veel te ontdekken. Op zich blij met Thomas AzIer en Amber Arcades maar had gehoopt op iets grotere namen ala Black Angels/Blanck Mass/Jon Hopkins of zo. Na de 3 headliners valt er nu helaas toch een groot gat......

Buiten Cloud Nothings ken ik niks van dat lijstje, nougabollen. Teleurstellend Gelukkig wel al American Football ontdekt...

Nadat ze Radiohead en Arcade Fire geboekt hadden kon het eigenlijk al niet meer stuk en ik vind de rest van de line-up ook niets om over te klagen. De update van vandaag is met Cloud Nothings (nu wel al verschillende malen gezien, dus misschien laat ik die wel schieten) en vooral Kelly Lee Owens ook geen teleurstellende update.

Met Thurston Moore, King Gizzard, American Football en Soulwax kwamen al een aantal artiesten die hoog op mijn to-see lijstje staan. En verder ook heel blij met Run the Jewels, Kaitlyn Aurelia Smith, Mitski, Jenny Hval, Honeyblood, Girl Band, Mannequin Pussy, Stuff., Sløtface, Amber Arcades en The Japanese House. Verder nog een hele hoop namen die me erg weinig zeggen, dus ik hoop dat daar nog genoeg te ontdekken valt.

Komen er nu nog namen of is dit het?

Lijkt er niet op, aangezien ze het er over hebben dat de timetable binnenkort bekend wordt gemaakt.

Zit helaas niks tussen wat ik echt graag wil zien, aan de andere geeft dat de ruimte om dingen te gaan ontdekken.

arcade monkeys schreef:
Nadat ze Radiohead en Arcade Fire geboekt hadden kon het eigenlijk al niet meer stuk en ik vind de rest van de line-up ook niets om over te klagen. De update van vandaag is met Cloud Nothings (nu wel al verschillende malen gezien, dus misschien laat ik die wel schieten) en vooral Kelly Lee Owens ook geen teleurstellende update.

Met Thurston Moore, King Gizzard, American Football en Soulwax kwamen al een aantal artiesten die hoog op mijn to-see lijstje staan. En verder ook heel blij met Run the Jewels, Kaitlyn Aurelia Smith, Mitski, Jenny Hval, Honeyblood, Girl Band, Mannequin Pussy, Stuff., Sløtface, Amber Arcades en The Japanese House. Verder nog een hele hoop namen die me erg weinig zeggen, dus ik hoop dat daar nog genoeg te ontdekken valt.

Soms ben ik wel een beetje jaloers op mensen die zoveel acts op een festival kunnen waarderen.

Kennelijk ben ik erg selectief (of smallminded), want of ik nou naar Pinkpop of Le Guess Who? ga, het aantal acts dat ik echt moet zien komt zelden verder dan 2 of 3 per dag.

Nu ik bijna de hele line-up ken, kan ik zeggen dat Radiohead en Arcade Fire de enige acts zijn waarvoor ik echt warmloop. Hopen op een paar positieve verrassingen, maar het gebeurt mij zelden tot nooit dat ik iets live helemaal geweldig vind als ik het thuis niet meer dan ok vind. Ben ik in ieder geval op tijd bij het hoofdpodium.

Als het tijdschema het toelaat, zal het zoiets worden;

Zaterdag:
Arcade Fire
The Thurston Moore Group
Cigarettes After Sex
Stuff.

Zondag:
Radiohead
Aurora
Arab Strap
Junun
Kikagaku Moyo
The Homesick

Op de site staat wel duidelijk onder de lineup 'more to be anounced'. Dus ik verwacht wel degelijk nog een aantal namen.

Ik hoop toch nog een klein beetje op Afghan Whigs. Soms moeten festivals toch wachten totdat de band hun zaalshow uitverkocht heeft in het land? Of is dit te optimistisch?

Ja, daar kan ik wel inkomen angelin. Nou is het ook zo dat ik veel nog niet ken, ook van dit laatste rijtje namen ken ik slechts Cloud Nothings, en Thomas Azier van naam. Hopelijk ontdek ik toch wat nieuwe parels tussen deze naam die ik dan unbedingt anschauen muss

Mijn vriendin heeft nog een kaartje over voor Best Kept Secret festival omdat ze dan toch moet werken, betreft een ticket voor 3 dagen incl. camping. Kosten: 175 euro. Mocht er iemand interesse hebben, stuur even een PM.

DjFrankie (moderator)
Iemand ervaring met de bungalows op de Beerse bergen? Is dat dichtbij het festival of moet je helemaal omlopen?

Bungalows zijn iets verder dan de campings, maar is prima te lopen (15 min ofzo)

- Girl Band

Twitter

Oké da's mooi kut, maar dus waarschijnlijk noodzaak van hun kant, dus het is niet anders.

Hoop toch dat alles goed met ze gaat. Is toch al iets van de derde keer dat ze een tour vanwege gezondheidsproblemen afgelasten.

Jammer, had ze graag willen zien. Ik zag dat Thee Oh Sees op 14 juni in Manchester staan, hopelijk maken ze even de oversteek voor een optreden op Best Kept Secret.

BKS gaat dit jaar voor het eerst heel streng controleren of de tickets wel op de juiste naam staan. Als dat niet zo is zeggen ze dat je niet binnen komt. Bovendien heb je maar tot 2 juni om de naam op een ticket te wijzigen. Last-minute tickets (doorver)kopen gaat dus niet meer lukken. Beetje onsympathiek wel. Alsof ze niet willen begrijpen dat er altijd mensen last-minute verhinderd zullen zijn. Best Kept Secret Festival 2017 - bestkeptsecret.nl

DjFrankie (moderator)
Zie net het blokkenschema. Voor een meet en greet ik ben veel in stage 5 zo te zien.

Zaterdag:

22.15 - 00.00 Arcade Fire (Niet te vroeg van huis en alle tijd nemen om een mooi plekje te zoeken).

Zondag:

Alles wat ik op zondag wil zien sluit precies aan en dan ook nog veel tijd om een mooi plekje voor Radiohead te bemachtigen.

12.30 - 13.15 The Homesick - 5
13.30 - 14.15 Kikagaku Moyo - 3
15.00 - 16.00 Aurora - 2
16.50 - 17.50 Arab Strap - 2
18.50 - 19.50 Junun - 2
22.00 - 00.30 Radiohead - 1

Ik vind de mainstage programmering, op de headliners na, wel echt uitzonderiljk saai dit jaar. Gelukkig valt er op de andere podia genoeg moois te zien, maar lijkt me toch niet dat dit de geweldige editie gaat worden waar ik na die eerste aankondigingen wel op hoopte.

Als je Radiohead en Arcade Fire weghaalt hou je toch een gruwelijk karige line-up over dit jaar? Nu Girl Band is weg gevallen al helemaal. Op vrijdag: Jenny Hval en Run the Jewels. Op zaterdag: Cloud Nothings, The Thurston Moore Group, Floating Points en zondag Kikaguku Moyo, James Blake en Thundercat. Dan houdt het wel op voor mij. Best Kept Secret is het beste als ze meer in het middengebied programmeren, dit jaar niet dus. Ik treur dus compleet niet over het feit dat de zaterdag- en zondagkaarten uitverkocht zijn.

Dat wordt veel bier drinken...

Gast
geplaatst: vandaag om 17:14 uur

geplaatst: vandaag om 17:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.