MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Toch nog een update van de line-up:

Programma update! Jo Goes Hunting vervangt Tei Shi op de vrijdag. Op zaterdag speelt Vessel op de spot van Toxe en staat Marika Hackman op de plek van Girl Band in het blokkenschema.
Best Kept Secret Festival 2017 - bestkeptsecret.nl is ook weer up-to-date!p

Balen dat Marika Hackman uitgerekend tijdens Arcade Fire speelt, maar zijn het gewoon 3 prima vervangers.

DjFrankie schreef:
De meeting is zaterdag om 14.00.
Geert weet je nog waar we vorig jaar hadden afgesproken?

El Stepperiño
Edgar18
arcade monkeys
DjFrankie
Itchy
Sandokan-veld
Snoeperd
Gretz

Nog anderen?

Ik wip ook wel even langs denk ik!

DjFrankie schreef:
De meeting is zaterdag om 14.00.
Geert weet je nog waar we vorig jaar hadden afgesproken?

El Stepperiño
Edgar18
arcade monkeys
DjFrankie
Itchy
Sandokan-veld
Snoeperd
Gretz

Nog anderen?

Ja, bij de lockers net achter de ingang. Is dat wederom de meest handige plek?

Tot 14:30 wil ik toch wel bij Kim Jansen zijn. Veel plezier gewenst vanuit mijn kant

Ik denk ook dat ik tot half drie bij een podium sta. Jullie merken het wel zaterdag of ik er ben .

Gretz schreef:
(quote)

El Stepperiño
Edgar18
arcade monkeys
DjFrankie
Itchy
Sandokan-veld
Snoeperd
Gretz
Dance Lover

Nog anderen?

Lijkt mij leuk om eens andere fanatiekelingen van hier te ontmoeten!

Ik sluit wellicht ook nog even aan.

Ik heb trouwens ook nog een kaartje (combi met camping) over. Als iemand nog interesse heeft?

Ik werd net gebeld door iemand van 3voor12 met de vraag of ik kort mijn verhaal wilde doen over de issues die ik heb gehad met het (ver)kopen van kaarten voor BKS. Nu heb ik hier zelf niet direct mee te maken gehad aangezien ik m'n ticket al in november heb gekocht, maar mogelijk 1 van jullie wel. Als je interesse hebt om 3voor12 telefonisch of via een audio app te woord te staan, stuur me dan even een pm met je nummer. Dan zorg ik ervoor dat 3voor12 contact met je opneemt.
De organisatie van BKS zal vervolgens ook om wederhoor worden gevraagd.

Ik ga ook! Heb zojuist gratis een kaartje van een late afhaker gekregen. Betekent wel dat ik moederzielalleen ben, maar dat is een nieuwe ervaring! Ben benieuwd, heb er zin in.

-SprayIt- schreef:
Ik ga ook! Heb zojuist gratis een kaartje van een late afhaker gekregen. Betekent wel dat ik moederzielalleen ben, maar dat is een nieuwe ervaring! Ben benieuwd, heb er zin in.

Ik ga ook alleen door het afhaken van een vriendin wegens werkverplichtingen. Alleen is ook fijn hoor, je kunt constant gaan en staan waar je zelf wilt. Al is samen natuurlijk ook wel gezellig!

DjFrankie (moderator)
Wie weet kun je bij de meeting een maatje vinden.

Wij zijn met 6 maar normaliter in 3 groepjes?

Hmm, ik ga wel vaker alleen naar festivals, maar het bevalt mij zeer goed. Inderdaad om de redenen die Dance Lover al aanstippelt en ook het continu mensen leren kennen werkt soepel zo. Wanneer je alleen bent, wordt je eenmaal makkelijker aangesproken en spreek je misschien ook wel sneller iemand aan. Heb het uiteindelijk altijd wel gezellig, ondanks dikwijls alleen te vertrekken.

Zo ook voor komende LGW. Al ben je met de MuMe meetings nooit forever alone

Vriend van mij is ook afgehaakt waardoor ik alleen ga, ook op de camping. Vind het toch wel fijn om met iemand anders / een groepje te gaan. Iemand zin om af te spreken?

Ook hier een last-minute een ticket bemachtigd! Het wordt de eerste keer Best Kept Secret: ik ben benieuwd, vooral naar Radiohead. Best Kept Secret is qua omvang kennelijk veel bescheidener dan het megalomane Rock Werchter, dus hopelijk pakt dat goed uit.

Namen waar je mij waarschijnlijk aantreft, zij het met wat minder haar dan op de avatar aangezien ik vorige week ben gekortwiekt:
VRIJDAG
- Amber Arcades
- Real Estate
- Millionaire (of toch Mannequin Pussy omdat ik de eerstgenoemde vorige week in de Botanique al heb gezien)
- Jenny Hval
- Show Me The Body (en stukjes RTJ)
- Section Boyz
- Kornél Kovacs
- Joey Purp

ZATERDAG
- The Courtneys
- Froth
- Whitney
- Piet Parra
- Cloud Nothings
- Mitski
- The Wytches
- Thurston Moore
- Arcade Fire
- Kaitlyn Aurelia Smith (STUFF zal ik in België nog wel eens zien)
- Joy O

ZONDAG
- Ry X of Kikagaku Moyo
- Rico
- Zeal & Ardor
- Arab Strap
- Yussef Kamaal
- James Blake (of toch American Football)
- Soulwax (jammer van Thundercat)
- Radiohead

James Blake - American Football en Soulwax - Thundercat zijn erg ongelukkig geplaatst inderdaad, echt jammer

Ploppesteksel schreef:

- Millionaire (of toch Mannequin Pussy omdat ik de eerstgenoemde vorige week in de Botanique al heb gezien)

Was het goed vorige week? Zit ook nog te twijfelen tussen deze twee. De muziek van mannequin pussy klinkt alsof het een feestje gaat worden.

Mannequin Pussy is een aanrader. Charismatisch, hard en enthousiast. In Barcelona twee topoptredens gegeven, ondanks dat ik er maar één heb kunnen zien (de tweede helaas gemist dankzij het uitkomen aan de andere kant van Barcelona - #verkeerdebusinbarcelonanemenisniettof).

Johnny Marr schreef:
James Blake - American Football en Soulwax - Thundercat zijn erg ongelukkig geplaatst inderdaad, echt jammer

Doe verstandig en kies in het ene gevallen voor de eerste en in het andere voor de tweede : James Blake wordt interessant om te zien wat en hoe ie 't brengt en Thundercat is live zoveel beter dan op plaat. Soulwax: you godda be kiddin' - vage act - draaien ze dat soort muziek op je bruiloft, dan ontsla je de dj

Mjuman schreef:
(quote)

Doe verstandig en kies in het ene gevallen voor de eerste en in het andere voor de tweede : James Blake wordt interessant om te zien wat en hoe ie 't brengt en Thundercat is live zoveel beter dan op plaat. Soulwax: you godda be kiddin' - vage act - draaien ze dat soort muziek op je bruiloft, dan ontsla je de dj

Ik ga sowieso naar Thundercat denk ik. Vind dat gewoon een heel interessante muzikant. En ik geloof graag dat ie live nog beter zal zijn dan op plaat. Mijn vrienden zullen wel naar Blake gaan, dus het wordt waarschijnlijk die, maar ik zie wel wat het moment zelf brengt. Of ik in een emo-bui zit of niet, al zijn beide artiesten daar wel geschikt voor

Ik ga hoe dan ook naar American Football, een van de leukste ontdekkingen uit de Spotifyplaylist voor mij en heb de twee bestaande albums dan ook al behoorlijk wat luisterbeurten gegeven! Melancholische indie met een vleugje postrock.

Snoeperd schreef:
(quote)

Was het goed vorige week? Zit ook nog te twijfelen tussen deze twee. De muziek van mannequin pussy klinkt alsof het een feestje gaat worden.
Zeker. Prima optreden! Ik ben dan ook groot liefhebber van hun eerste twee albums. Energielevels waren zeer hoog (bv. bij het geflipte "I'm On A High", al stond iedereen nogal op elkaar gepropt en ontstond er geen collectieve gekte). Het nieuwe album is wat slomer en psychedelischer, maar kwam live ook goed uit de verf. Van een makker die een show ervoor had gezien hoorde ik dat de setlist behoorlijk gelijkaardig was, en dat is waarschijnlijk de reden waarom ik toch voor Mannequin Pussy zal gaan. Als er kans was dat ze ineens Aping Friends, A Lust Unmatched, Body Experience Revue, Her Gender, Wake Up The Children en/of Summer Pass Me By in de setlist zouden verwerken, zou ik sowieso teruggaan. Ach, kiezen is verliezen!

Als je echt wil knallen, raad ik Show Me The Body aan! Vorig jaar op Pukkelpop heerlijk korte, energieke show zonder bullshit. Het optreden vond plaats op een van de kleinere podia, waar ook zitplaatsen zijn. Komt de band op, het eerste wat die zanger: "Why the fuck are y'all sitting down for?" en vervolgens zetten ze keihard een nummer in. Gedurende heel het optreden was hij boos op het publiek, omdat we allemaal "so sweet" (incl. kusgeluidjes) waren i.p.v. fucking mental te gaan. Bij het laatste nummer dook hij zelf het publiek in en begon hij te duwen als een psychopaat. Laatste tip: niet filmen!

DjFrankie (moderator)
Ploppesteksel

Zaterdag om 2 uur mumeeting Jens bij de ingang zie vorige pagina

DjFrankie schreef:
Ploppesteksel
Zaterdag om 2 uur mumeeting Jens bij de ingang zie vorige pagina
Misschien kom ik ook wel even dag zeggen. Jou zal ik nog wel herkennen, Frank, ook al is het intussen 6 jaar geleden dat ik je in Antwerpen heb ontmoet.

DjFrankie (moderator)
6 jaar geleden al weer

Waar is de meeting eigenlijk?

Edgar18 schreef:
Waar is de meeting eigenlijk?

Gretz schreef:
(quote)

Ja, bij de lockers net achter de ingang. Is dat wederom de meest handige plek?

Tot dan/daar!
Zaterdag 14.00, ijs- en wederdiendende.

De lockers, die moet ik wel kunnen vinden

Heb m'n planning nog wat geüpdatet:

Vrijdag:
15:00 - 15:45 Leif Vollebekk (Five)
15:45 - 16:45 Amber Arcades (Two) of 16:00 - 16:45 Kelly Lee Owens (Three)
16:45 - The Japanese House (3voor12)
17:35 - 18:35 Real Estate (Two)
18:35 - 19:35 Agnes Obel (One)
20:35 - 21:35 Metronomy (One)
21:35 - 22:35 Jenny Hval (Three)
22:45 - 00:00 Run the Jewels (One)
00:00 - 00:45 The Japanese House (Three)

Zaterdag:
12:30 - 13:00 Wildes (Three)
13:00 - 13:45 The Courtneys (Five)
14:00 - MuMe-Meeting
15:15 - 16:15 Whitney (Two)
16:15 - Cigarettes After Sex (3voor12)
17:05 - 18:05 Cloud Nothings (Two)
18:05 - 19:05 Mitski (Five)
19:05 - 20:05 Wild Beasts (Two)
22:15 - 00:00 Arcade Fire (One)
00:00 - 00:50 Kaitlyn Aurelia Smith (Five)
00:50 - 02:10 Laurel Halo (Five)
02:10 - 03:00 Vatican Shadow (Five)
03:10 - 04:00 Vessel (Five)

Zondag:
12:30 - 13:15 The Homesick (Five)
13:15 - 14:15 RY X (Two)
14:15 - 15:00 Marlon Williams (One)
15:00 - 16:00 Aurora (Two)
16:50 - 17:50 Arab Strap (Two) of Kadhja Bonet (Three)
17:50 - 18:50 Cass McCombs)
18:50 - 19:50 Junun
19:50 - 20:50 American Football
22:00 - 00:30 Radiohead

Dit is waar ik gedurende het festival te vinden ben. Aangezien we met een groep zijn zal het niet helemaal lopen als gepland maar het idee is dat ik onderstaande wel ga zien.

Vrijdag:
16:00 Kelly Lee Owens (three) *
16:45 The Japanese House (3voor12)
18:35 Agnes Obel (one) *
19:35 Millionaire (two)
21:25 The Mystery Lights (five)
22:45 Run The Jewels (one)
00:00 The Japanese House (three)

En als ik het zo lang vol hou ga ik om 02:00 ook nog naar Joey Purp.

Zaterdag:
13:30 Andy Shauf (three)
15:15 Whitney (two)
16:15 Cigarettes After Sex (3voor12)
17:05 Thomas Dybdahl (three)
19:05 HER (three)
21:05 Thomas Azier (two)
22:15 Arcade Fire (one) *
00:00 Floating Points (two)

En als ik het zo lang vol hou ga ik om 02:10 ook nog naar Vatican Shadow.

Zondag:
14:15 Marlon Williams (one) *
15:00 Fil Bo Riva (three)
16:50 Kadhja Bonet (three)
18:50 Junun (two)
19:50 James Blake (one)
20:50 Thundercat (three)
22:00 Radiohead (one) *

Dit moet het ongeveer worden. Gelukkig zijn er maar vijf dingen die ik per se wil zien dit weekend, verder zie ik vooral wel hoe het loopt.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:24 uur

geplaatst: vandaag om 22:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.