MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
(willie) schreef:
(quote)

Wat een puinhoop en dan ook nog het podium en de monitoren slopen...

En wat was er dan precies slecht aan het optreden?

Om de een of andere reden (heb ze nog niet live gezien) verwacht ik van een Odd Future-show gewoon een puinhoop van dezelfde intensiteit als een hardcore punk-show. Dat wordt dan sowieso genieten.

bennerd schreef:
(quote)

Om de een of andere reden (heb ze nog niet live gezien) verwacht ik van een Odd Future-show gewoon een puinhoop van dezelfde intensiteit als een hardcore punk-show. Dat wordt dan sowieso genieten.

Ik hoor alleen maar epische verhalen over hun optredens in zalen, maar alleen maar negatieve verhalen over hun optredens op festivals.

Ticketje binnen

(willie) schreef:
(quote)

Dat kan zijn, maar is allemaal irrelevant tot de kwaliteit van het optreden.

Weet ik, hierbij was het eigenlijk een soort subtiel vragen wat er zo goed was aan Das Racist terwijl Odd Future enorm slecht was.

Teunnis schreef:
(quote)

Ik hoor alleen maar epische verhalen over hun optredens in zalen, maar alleen maar negatieve verhalen over hun optredens op festivals.

Ja, dat lijkt me ook wel een gigantische factor. Maar op Best Kept Secret zijn er 3 podia, en ik denk niet dat Tyler op de main stage gaat staan (wat bij Werchter 2 jaar geleden wel het geval was.)

bennerd schreef:

Het hangt van los zand aan elkaar, het flowt voor geen meter, muzikaal komt het niet over, het is een trucje, bijna net zo cliche als De la soul de laatste jaren en het hoogtepunt is het op het podium halen van 250 man waarna het podium onbruikbaar was en de monitoren kapot.

Fuzzbox tijdens Le guess who was ook een puinhoop, maar dan van het goede soort met de juiste attitude.

Teunnis schreef:

Zou misschien kunnen liggen aan het publiek, als je je voorneemt naar een gave show te gaan in een zaal dan ga je de andere dag niet vertellen dat het ruk was, mensen die naar 30 seconds to mars gaan hebben ook een topavond in een zaal, terwijl 90% van het publiek op festivals het wel karig vindt.

hond racisme schreef:

Weet ik, hierbij was het eigenlijk een soort subtiel vragen wat er zo goed was aan Das Racist terwijl Odd Future enorm slecht was.

Das racist was een stuk strakker, verstond zo waar een deel van de lyrics en ze stonden er gewoon goed bij op het podium. Maar zei ik goed, of zei ik een stuk aangenamer?

Het zit dan niet zo ingenieus in elkaar als Odd future, maar ze konden het wel overbrengen,

Ik was even kwijt dat dit het Best Kept Secret-topic was.

Co Jackso schreef:
Two Door Cinema Club vind ik wat jammer van het budget. Lijkt mij trouwens ook niet zo'n publiekstrekker.

Denk dat je hun populariteit dan wel wat onderschat. Staan ook gewoon in de Heineken Music Hall binnenkort.

herman schreef:
Ik was even kwijt dat dit het Best Kept Secret-topic was.

(quote)

Denk dat je hun populariteit dan wel wat onderschat. Staan ook gewoon in de Heineken Music Hall binnenkort.

Maar gaat het ook publiek trekken op Best Kept Secret denk je, herman? Het lijkt me niet echt zo'n band waarvan je echt een ''fanatieke luisteraar'' bent of een plaat van hebt die je elke dag draait. Maar geen idee, ik ken ze amper. Al ken ik de hitjes wel, die vind ik wel ok, maar niets speciaal aan, denk zelfs niet dat ik dit echt intensief live zou willen zien.

hond racisme schreef:

Het lijkt me niet echt zo'n band waarvan je echt een ''fanatieke luisteraar'' bent of een plaat van hebt die je elke dag draait. Maar geen idee, ik ken ze amper.

Op Last FM zie je anders genoeg superfanatieke fans waarbij het wel lijkt of Two Door Cinema Club het enige is waar ze naar luisteren. Ik heb wel eens beelden van Pinkpop gezien en daar speelden ze erg strak.

Het publiek waar BKS op lijkt te mikken zal toch niet echt op TDCC zitten te wachten. Hiermee haal je hooguit meer 3FM luisteraars naar je festival.

Ze hebben in ieder geval genoeg variatie in de line-up. Je kan eerst je trommelvliezen laten terroriseren door Swans en daarna op dezelfde dag een beetje naar TDCC luisteren. Ik vind dat wel lekker.

hond racisme schreef:
Maar gaat het ook publiek trekken op Best Kept Secret denk je, herman? Het lijkt me niet echt zo'n band waarvan je echt een ''fanatieke luisteraar'' bent of een plaat van hebt die je elke dag draait. Maar geen idee, ik ken ze amper. Al ken ik de hitjes wel, die vind ik wel ok, maar niets speciaal aan, denk zelfs niet dat ik dit echt intensief live zou willen zien.

Ik ben al twee mensen tegengekomen die er heel blij mee waren en nu een kaartje hebben gekocht.

Don Cappuccino schreef:
(quote)

Op Last FM zie je anders genoeg superfanatieke fans waarbij het wel lijkt of Two Door Cinema Club het enige is waar ze naar luisteren. Ik heb wel eens beelden van Pinkpop gezien en daar speelden ze erg strak.

Ah, oké. Denk ook niet dat ze slecht zijn ofzo, lijkt me gewoon niet zo'n band waar mensen vaak overenthousiast bij gaan zijn, vooral op Best Kept Secret, maar heb me blijkbaar vergist. Van hun optreden op 2011 Werchter was iedereen ook wel positief verrast.

Linius schreef:
Het publiek waar BKS op lijkt te mikken zal toch niet echt op TDCC zitten te wachten. Hiermee haal je hooguit meer 3FM luisteraars naar je festival.

Was ook mijn gedacht dus, al ken ik 3FM niet echt.

hond racisme schreef:

Ah, oké. Denk ook niet dat ze slecht zijn ofzo, lijkt me gewoon niet zo'n band waar mensen vaak overenthousiast bij gaan zijn, vooral op Best Kept Secret, maar heb me blijkbaar vergist. Van hun optreden op 2011 Werchter was iedereen ook wel positief verrast.

Ze maken muziek voor de massa; makkelijk, springerig en alles hetzelfde, daar scoor je tegenwoordig mee.

Zelf ooit een keertje blind een kaartje gekocht voor het Rotown optreden (doe ik zeer regelmatig,is wel leuk om zo blanco mogelijk ergens naar binnen te gaan) en het bordje uitverkocht aan de deur verbaasde mij al, maar toen de zaal uit zijn dak ging bij 1 nummer wist ik dat we te maken hadden met een 3FM hit.

Was wel een leuk optreden, maar een album van TDCC heb ik nog nooit opgezet, wel later op Lowlands de mensen uit de groep die weinig op hebben met muziek naar die band gestuurd en die hebben het naar hun zin gehad.

En een paar zekere afvallers:
Lineup | Solid Sound Festival - solidsoundfestival.com

Low, Foxygen en Wilco vallen dus af.

Jongens en meisjes, even een vraag over dit festival. Een vriend en ik zijn van plan tickets te kopen, maar ik ben nog een beetje bezig een beeld te krijgen van dit festival. Ik ben benieuwd wat ik kan verwachten. Ik heb namelijk vrij weinig ervaring. Ben in 2008 naar Lowlands geweest en sindsdien geen andere festivals bezocht. Ik snap inmiddels wel dat dit toch een heel andere opzet is. 3 podia ipv. 9 (dus meer zoals Pinkpop) en geen nachtprogrammering. In hoeverre ben je dan 's avonds op jezelf aangewezen om een feestje te bouwen? Ik vond Lowlands namelijk helemaal te gek om de reden dat het feest de hele nacht door gaat, met geweldige dj's (eindfeest met Erol Alkan in 2008 was echt te gek). Als BKS een beetje stilvalt dan lijkt het me beter als ik met een grotere groep probeer te gaan. Dan is het met 2 man misschien wat saai in de avonduren.

Niemand zegt dat er geen nachtprogramma is, enkel dat er zondagavond na 23.00 niets meer te verwachten valt, maar ik denk niet dat je op een volledig nachtprogramma hoef te rekenen, maar dat er tot een uur of 2 nog wel wat te beleven is. Daarna lekker slapen om de andere morgen vroeg het meertje te bevuilen ;-D.

Nee, maar misschien gebeurt er spontaan wat, op Roskilde is er officieel niets de eerste paar dagen, maar elke avond kan je op de camping tot diep in de nacht feesten bij allerlei zelf meegebrachte zooi en hoewel het reglement zegt dat er geen grote muziekinstallaties meemogen zal er vast wel weer wat meegesmokkeld worden, maar zo veel heb je ook weer niet nodig, op Pinkpop wel eens bij een accu, 1 box en een autoradio gestaan de laatste nacht, topnacht gehad, zeker omdat iedereen zijn overgebleven drank graag deelde.

Maar ik neem toch aan dat de hoofdreden om dit festival te bezoeken de kans op een fatsoenlijke line-up is (en deels al is waargemaakt) en niet in hoeverre je je lam kan zuipen in de nacht?

Overigens 50 namen op 3 podia, waarvan dag 1 begint om 17.00 uur en de overige om 14.00 uur, dan kunnen we narekenen dat het vrijdag en zaterdag niet om 23.00 uur is afgelopen.

Ik gok dat er wel een feestje na afloop zal zijn met St. Paul. Geen Erol Alkan-achtige toestanden, maar dat zou ook niet echt in lijn liggen met de rest van het festival.

Co Jackso schreef:

Jammer van Wilco en Foxygen, die had ik erg graag gezien. En Yo La Tengo lijkt me ook mooi live.

Os Mutantes had me ook wel vet geleken.

Dat zijn toch geen zekere afvallers? Ze kunnen toch vrijdag op het ene festival en zaterdag of zondag op het andere festival optreden. Niet dat het mij wat uitmaakt verder, maar het lijken mij eerder kanshebbers.

Edit. O wacht, dat festival is in Amerika.

Ook de slimsten thuis zeker?

(willie) schreef:
Niemand zegt dat er geen nachtprogramma is, enkel dat er zondagavond na 23.00 niets meer te verwachten valt, maar ik denk niet dat je op een volledig nachtprogramma hoef te rekenen, maar dat er tot een uur of 2 nog wel wat te beleven is. Daarna lekker slapen om de andere morgen vroeg het meertje te bevuilen ;-D.

Maar ik neem toch aan dat de hoofdreden om dit festival te bezoeken de kans op een fatsoenlijke line-up is (en deels al is waargemaakt) en niet in hoeverre je je lam kan zuipen in de nacht?

Dank voor je reactie. Inderdaad is de line-up het belangrijkst voor mij, maar als ik het kan combineren met lam zuipen is het natuurlijk des te beter. Mijn besluit dat ik ga staat ook al vast. Tis alleen nog de vraag of ik nog meer vrienden ga proberen mee te krijgen.

jassn schreef:
Ook de slimsten thuis zeker?

Onnodig natrappen is onnodig. Ik had mijn bericht al lang aangepast.

Co Jackso schreef:

Wilco kijkt wel uit na die lege tent vorig jaar op Lowlands. Jammer van White Denim, geweldige (live) band!

Die had ik niet eens zien staan, maar inderdaad, wat een bassist.

En dus ook geen Low.

Ik ben ook alweer een tijdje in het bezit van een kaartje. Ben vooralsnog erg tevreden met de line-up, al mag er nog wel een mooie naam als The Knife of James Blake komen. Lijkt mij dat er nu wel genoeg bandjes met gitaren zijn, dus wat meer electronic zou mooi zijn .

Verder is TDCC zeker een vreemde eend in het lijstje. Misschien viel de kaartverkoop tegen en hebben ze besloten om toch maar een populaire '3fm' naam te strikken?

Het zou toch zeer spijtig zijn als dat de reden zou zijn, dan blijft het festival waarschijnlijk niet heel lang op mijn radar staan.

Hopelijk komt de Subbacultcha!, Incubate, Le guess who? samenwerking nog een keertje ergens naar boven en is na bekendmaking van TDCC de laatste 3FM invloed uitgeoefend.

Misschien maar wat forum linkjes doorsturen naar de organisatie om te laten zien wat we willen

Gast
geplaatst: vandaag om 21:14 uur

geplaatst: vandaag om 21:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.