MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Zou best eens kunnen werken. Op Facebook reageren ze in ieder geval heel actief op verzoekjes en zeggen ze daar rekening mee te houden.

Mededeling: cookies - 3voor12.vpro.nl

Wat een grapjas is Jan Smeets toch.

Teunnis schreef:
Zou best eens kunnen werken. Op Facebook reageren ze in ieder geval heel actief op verzoekjes en zeggen ze daar rekening mee te houden.

Als ik een festival zou organiseren zou ik me wel rot lachen om al die geruchten die we zelf de wereld in helpen en de eindeloze discussies over wie er nou zouden komen

Ik mag toch hopen dat festivals geen tips nodig hebben om een line-up mee aan te vullen en dan toch al helemaal niet via Facebook.

Maar baadt het niet dan schaadt het niet; kom maar op met The Dillinger escape plan, want Roskilde en Gotenborg kunnen toch niet de enige data in Europa zijn

Linius schreef:

Als ik een festival zou organiseren zou ik me wel rot lachen om al die geruchten die we zelf de wereld in helpen en de eindeloze discussies over wie er nou zouden komen

Dat doet Jan Smeets ook.

En als het niet lollig genoeg is gooit hij zelf Oasis en Prodigy in de geruchtenmachine als vervanger van Depeche mode en boekt hij Krezip om dan de foragangers te verwijten dat ze te hoge verwachtingen hebben.

Nieuwe namen voor Hurricane/Southside!

Editors, The National, Portishead, Max Herre, Tegan and Sara, Modest Mouse, Frank Turner and the Sleeping Souls, Tyler, The Creator, Darwin Deez, Tame Impala, Archive, The Vaccines, The Maccabees, Irie Revoltes, I Am Kloot, Kashmir, Karnivool, Kvelertak, Frightened Rabbit, Ron Pope, Miles Kane, Grouplove, British Sea Power, Graffiti6, Kodaline, Hudson Taylor, Arkells en Who Killed Frank?

Dat noem ik nog eens een update.

Dus toch The National
Andere zeer interessante namen zijn voor mij Archive, Frank Turner, Kashmir, Frightened Rabbit en toch ook Editors.

Editors heb ik al twee keer gezien en in juli zie ik ze weer op Rock Werchter, van mij mag er dus wel een andere headliner komen. Ik hoop op The National, Archive, Tame Impala, Steven Wilson, Karnivool, Kvelertak en ook Nick Cave & the Bad Seeds

Gloeilamp schreef:
Nieuwe namen voor Hurricane/Southside!

Wat hebben die met Best Kept Secret te maken?

Nou, BKS en Hurricane/Southside werken samen, en hebben een grote overlap in het programma tot nu toe. Bovendien vinden de twee festivals in het zelfde weekend plaats. Vandaar

Karnivool en Kvelertak zie ik niet komen, ik heb het idee dat Best Kept Secret zich toch meer op de rock focust dan de metal.

Okay, ik snap het. Leuk festival wel, Hurricane. Alweer 10 jaar geleden dat ik daar was.

Ja, mooi rijtje daar van Hurricane/Southside. The National, Tame Impala, I Am Kloot, Frightened Rabbit, The Vaccines, Grouplove en Miles Kane mogen van mij door naar BKS.

Denk dat het er nu toch wel dik inzit dat The National de laatste headliner zal worden. Kan me ergens niet voorstellen dat zowel The National als Nick Cave komen.

Frightened rabbit is wel de enige naam die ik in mijn aan BKS toebedachte visie zie als kanshebber.

The National als headliner kan nog wel en Tegan & Sara vooral boeken omdat die toch al niet zo veel in Nederland te zien zijn en nog nooit op een Nederlands outdoorfestival.

The National 'kan nog wel'? Dat is toch juist een perfecte headliner voor een festival als dit? En hoe zo Tame Impala niet? Lijkt me een prima band in de filosofie van BKS. Grouplove als 'best kept secret' naam voor onder aan de poster overigens ook wel.

Tame Impala mag toch hopelijk geen headliner zijn. Daar vind ik ze echt nog te klein voor. Als zelfs Alt-J het niet mag zijn. Ik denk eerder iets in de trant van The National, The xx of de Editors ja.

Tame Impala zal ook geen headliner zijn, daar hoef je niet over in te zitten lijkt me

Linius schreef:
The National 'kan nog wel'? Dat is toch juist een perfecte headliner voor een festival als dit? En hoe zo Tame Impala niet? Lijkt me een prima band in de filosofie van BKS. Grouplove als 'best kept secret' naam voor onder aan de poster overigens ook wel.

Okay, Tame Impala, die had ik kunnen vermelden, The National vind ik toch niet scherp genoeg, prima band, nee uitstekende band, maar in mijn beleving ook veel meer een Lowlandsband.

Maar die filosofie van BKS? Ik schrijf dat het mijn toegedichte visie is, maar u weet al wat de visie is? Dat is toch wel iets wat ik vind ontbreken in o.a. de interviews; er is eigenlijk geen visie, de vrijdag is een beetje Lowlands, de zondag een beetje London calling en de zondag een beetje ATP.

Het geeft ook niet, dat mag bij een eerste editie en ze gingen ook een prima kant op, tot het laatste rijtje namen en hopelijk was dat een klein missertje en gaan ze gewoon weer door waar ze mee bezig waren.

Ik ben echt ontzettend nieuwsgierig naar hoe het allemaal gaat en hopelijk is het plan van de organisatie nog steeds om het gapende gat dat Pinkpop en Lowlands achter hebben gelaten in te vullen.

The National speelt 25 juni in Brussel, ze zullen dan wel op BKS staan zeker?

Laten we het hopen. Ik zou het persoonlijk een ramp vinden als ze net in het BKS-weekend bij ons een clubshow doen.

Dat zou een ramp scenario zijn

Ik heb ze tot mijn spijt nog steeds niet live gezien en ik wil ze dit jaar zeker niet missen.

Afvallers

http://fireflyfestival.com/site.php#lineup.php

Vampire Weekend, Grizzly Bear, MGMT, Yeah Yeah Yeahs, Kendrick Lamar, Joy Formidable, Japandroids, Django Django, Foxygen, The Walkmen. Wel leuk voor Selah Sue dat ze hier tussen staat.

Jammer van Vampire Weekend, Grizzly Bear en Alabama Shakes.

Ook leuk voor Robert Long

Linius schreef:

Ik heb ze tot mijn spijt nog steeds niet live gezien en ik wil ze dit jaar zeker niet missen.

Idem hier. En ik vind het ook wel vroeg om vroor vrijdag al te beslissen of ik naar het optreden in Brussel wil (dat gaat sowieso heel rap uitverkopen). Ik ga er voorlopig nog maar vanuit dat de kans klein is dat ze Nederland overslaan.

Dat zijn erg veel namen die ik maar al te graag had zien komen.

Gretz schreef:
(quote)

Ik ga er voorlopig nog maar vanuit dat de kans klein is dat ze Nederland overslaan.

HMH lijkt mij de meest voor de hand liggende optie. Of exclusief op Best Kept Secret

Co Jackso schreef:
(quote)

HMH lijkt mij de meest voor de hand liggende optie. Of exclusief op Best Kept Secret

Op dit moment is bekend:
21-23 juni Hurricane
21-23 juni Soutside
25 juni Cirque Royal, Brussel
28 juni Cork, Ierland

Voor het weekend 21-23 juni blijft er dus nog maar 1 dag over waarop ze evt. op Best Kept Secret zouden kunnen spelen. Het lijkt me aannemelijk dat er geen extra dag tussen de optredens op Hurricane en Southside zit. In dat geval is het vrijdag+zaterdag of zaterdag+zondag en kunnen ze onmogelijk meer als headliner op zaterdag worden binnengehaald.

En dan zijn er nog 3 dagen mogelijk voor een clubshow in Nederland.

HMH voor The National? Lijkt me sterk eerlijk gezegd. Verwacht eerder meerdere club shows als ze niet op BKS staan.

Ik vraag me ook af of The National HMH wel ziet zitten. In Brussel staan ze in een zaal die qua capaciteit een stuk kleiner is. Terwijl ze qua populariteit (in België volgens mij nog groter dan hier) Vorst Nationaal ook wel zouden moeten krijgen. 2x Paradiso is dan meer waarschijnlijk.

Ze hebben de laatste keer dat ze in België speelden al vorst nationaal uitverkocht

En dan nog even de line-up van bonnaroo. Is een week eerder. Hierbij is het een beetje de vraag welke artiest het vliegtuig pakt en welke in de VS blijft

Bonnaroo 2013 - lineup.bonnaroo.com

Sterke line-up trouwens. Vooral veel mooie middelgrote namen, wat mijn inziens nog ontbreekt op BKS.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:49 uur

geplaatst: vandaag om 22:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.