MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Mijn top 10 is als volgt (alle 5 de edities bezocht):

1. Portishead (2013)
2. Explosions in the Sky (2016)
3. Wilco (2016)
4. Strand of Oaks (2015)
5. Death Cab for Cutie (2015)
6. The War on Drugs (2014)
7. Thurston Moore Band (2017)
8. Kikagaku Moyo (2017)
9. Radiohead (2017)
10. Interpol (2014)

Gatver, wat heb ik spijt dat ik Portishead heb gemist als ik dat hier zo lees

Ik stond zelfs helemaal vooraan tegen het hek. Was een uur lang genieten ja.

15 dagen geweest, dus ook maar een top 15:

01. Portishead (2013)
02. Low (2016)
03. St. Paul & The Broken Bones (2015)
04. Thomas Azier (2017)
05. Run he Jewels (2017)
06. Ry X (2014)
07. Elbow (2014)
08. Melody's Echo Chamber (2013)
09. Kate Tempest (2015)
10. Suuns (2013)
11. Belle & Sebastian (2014)
12. Thomas Azier (2013)
13. Bombino (2016)
14. Samaris (2014)
15. The Heavy (2016)

Ga dit jaar voor de tweede keer naar BKS.
Vorig jaar was het festival een verademing in vergelijking met het Belgische Rock Werchter en Pukkelpop: een hogere gemiddelde leeftijd, minder drukte, betere sfeer, ...

Iemand met een enorm brede muziekkennis die zich geroepen voelt mij enkele tips te geven welke 'kleinere' artiesten er wel in mijn straatje zouden kunnen passen? Er zijn namelijk heel wat artiesten die ik niet ken en een beetje hulp is altijd welkom - gemakkelijker dan blind zoeken

Ter info: ik ben op dit moment ontzettend blij met de 3 headliners, Future Islands, Chvrches, Father John Misty en Angus & Julia Stone.

Waar te beginnen, Screenager? Mocht je ze nog niet kennen, dan zou ik zeker eens deze artiesten proberen: Deerhunter, Ty Segall, Unknown Mortal Orchestra, Aldous Harding, Preoccupations, Waxahatchee, Wolf Alice, Bully en Warpaint.

DjFrankie (moderator)
Screenager schreef:
Ga dit jaar voor de tweede keer naar BKS.
Vorig jaar was het festival een verademing in vergelijking met het Belgische Rock Werchter en Pukkelpop: een hogere gemiddelde leeftijd, minder drukte, betere sfeer, ...

Iemand met een enorm brede muziekkennis die zich geroepen voelt mij enkele tips te geven welke 'kleinere' artiesten er wel in mijn straatje zouden kunnen passen? Er zijn namelijk heel wat artiesten die ik niet ken en een beetje hulp is altijd welkom - gemakkelijker dan blind zoeken

Ter info: ik ben op dit moment ontzettend blij met de 3 headliners, Future Islands, Chvrches, Father John Misty en Angus & Julia Stone.

And you Will know us by The trail of Dead past ook wel in je straatje zo te zien,

Aldous Harding speelt helaas niet meer. Tour afgeblazen.

Inderdaad jammer van Aldous, ook het geplande concert in Amsterdam gaat niet meer door. Hopelijk volgend jaar weer!

Edgar18 schreef:
Op festileaks zag ik wat Best Kept top tien lijstjes voorbij komen. Dit zijn (uit de losse pols) de beste tien BKS optredens die ik zag in de afgelopen vijf jaar. Wat is jullie lijstje?

Hier voor de vuist weg nog mijn top 10 van BKS-optredens die ik in de afgelopen vijf jaar zag, verdeeld over acht festivaldagen.

01. Portishead (2013)
02. Angus & Julia Stone (2014)
03. Radiohead (2017)
04. Wilco (2016)
05. Preoccupations (2016)
06. Beach House (2016)
07. Thurston Moore Group (2017)
08. Kamaal Williams Experience (2017)
09. Strand Of Oaks (2015)
10. Bombino (2016)

Eervolle vermeldingen: Kurt Vile & The Violators (2013), Temples (2013), Fucked Up (2014), Drenge (2015), Jesus & Mary Chain (2015), Tallest Man On Earth (2015), Beck (2016), Israel Nash Gripka (2016), Sløtface (2017), Agnes Obel (2017)

Ik ben benieuwd wat er dit jaar allemaal bijkomt qua hoogtepunten. Het programma voor de komende editie is alvast veelbelovend en wie wat er verder nog komt optreden!

Wolf Alice is van zondag naar zaterdag verhuisd zie ik nu.
Je zal er maar een zondagkaartje voor gekocht hebben...

Dat was me nog niet eens opgevallen. Maar goed, programmawijzigingen horen erbij, het programma is altijd onder voorbehoud. Alleen de afsluitende artiest wisselt niet zo snel (maar zegt soms wel eens af).

Zouden er nog redelijk grote namen kunnen aankomen? Ik zeg maar iets: namen van het kaliber Grizzly Bear, Interpol, Ben Howard, MGMT, ... of is dit wishful thinking en zijn de subtop spots allemaal ingevuld?

Alles kan, maar de kans is wel klein. Een Grizzly Bear of MGMT zie ik nog wel gebeuren maar het niveau Ben Howard / Interpol lijkt me uitgesloten.

Grizzly Bear staat al op Lowlands en MGMT op Down The Rabbit Hole, dus die verwacht ik niet zo snel op BKS.

Edgar18 schreef:
Alles kan, maar de kans is wel klein. Een Grizzly Bear of MGMT zie ik nog wel gebeuren maar het niveau Ben Howard / Interpol lijkt me uitgesloten.

Maar Edgar, Grizzly Bear heeft toch een hoger niveau dan Ben Howard?

Ik verwacht dat er misschien nog 2-3 middelgrote namen bij gaan komen max., maar veel meer zal het niet zijn.

Namen die ik nog enigszins waarschijnlijk acht:
Findlay
Haim
Alvvays
Lorde (in de buurt en op Parklife is ze ook slechts sub)
King Krule
Phoenix (maar mogelijk ook al te duur geworden)
My Bloody Valentine

Uitgesloten:
First Aid Kit (zitten dan in de USA en spelen al op DTRH)

Johnny Marr schreef:
Maar Edgar, Grizzly Bear heeft toch een hoger niveau dan Ben Howard?
Prijsniveau

Ik verwacht JOHAN eigenlijk ook nog wel. Immers, andere Excelsior iconen als Moss en Daryll-Ann stonden er ook ooit.

RadioMad schreef:
Ik verwacht JOHAN eigenlijk ook nog wel.

Johan Boskamp? Dat zou pas een optreden zijn

1. Sigur Rós (2013)
2. Portishead (2013)
3. Explosions in the Sky (2016)
4. Elbow (2014)
5. Arctic Monkeys (2013)
6. Kim Janssen (2017)
7. Radiohead (2017)
8. Angus & Julia Stone (2014)
9. Damien Rice (2013)
10. Editors (2016)

27 nieuwe namen. Ik word er niet meteen wild van.

Altın Gün • Bedouine • Blu Samu • Container • Dermot Kennedy • Gang of Youths • Hinds • Isaac Gracie • Jay Som • Jlin (live AV) • JOHAN • Let’s Eat Grandma • Los Pirañas • Mogwai • Nadah El Shazly • Nana Adjoa • Nilüfer Yanya • Pale Waves • Pender Street Steppers • Pietju Bell • Pip Blom • Pitou • Slowdive • Tom Grennan • Vagabon • Venz • Wavves

Best content met deze nieuwe update, al zijn t redelijk wat namen die ik al eens gezien heb

Driekwart heb ik nog nooit van gehoord, dat speelt natuurlijk ook mee.

5 namen in totaal die ook aanwezig waren in 2014.

Wow, Mogwai en Slowdive zijn twee kapot harde namen, maar wel ook twee acts die ik al eens heb gezien. Slowdive nog maar één keer, en dat was ook op BKS in 2014 toen ze hun schitterende album uit 2017 nog niet hadden uitgebracht, dus voor hen ben ik mega-excited. Van Mogwai zal het toch wel al de derde keer zijn dat ik ze ga zien, maar met Mogwai zit je altijd wel goed qua optredens. Toch hoop ik nog op een grote naam die ik nog nooit heb gezien want AM, LCD Soundsystem en The National heb ik ook al één of meerdere keren gezien.

Het optreden waar ik het meest psyched voor ben is eigenlijk Tyler, the Creator omdat dat een eindbaas is en ik hem nog nooit heb zien optreden. Van Vince Staples heb ik vorig jaar ook een tiental minuten meegepakt op Pukkelpop maar moest dan "helaas" door naar PJ Harvey (die een ab-so-luut waanzinnige, krankzinnig geniale show gaf). Ik kijk dan ook heel erg hard uit naar een volledige show van Vincey Staples te mogen zien. Áls er geen vervelende dubbelboeking is, that is.

Jlin, Pender Street Steppers en Wavves

Sterke update

Johnny Marr schreef:
Toch hoop ik nog op een grote naam die ik nog nooit heb gezien want AM, LCD Soundsystem en The National heb ik ook al één of meerdere keren gezien.
Ik verwacht eigenlijk helemaal geen namen meer. Hooguit een lijstje DJ's voor stage 4 en nog een paar kleine Nederlandse / Belgische namen als opvulling of last-minute invallers.

Pietju Bell is sowieso de hardste naam.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:17 uur

geplaatst: vandaag om 00:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.