MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Daarom zeg ik ook 'vind ik geen headliner' . Al heeft de mosterd na de maaltijd opmerking weinig met smaak te maken. Ze hebben de afgelopen twee jaar al een show of drie/vier gegeven in Nederland. Das aanzienlijk meer dan bijvoorbeeld Arcade Fire vorig jaar of een eventuele Arctic Monkeys dit jaar.

Maandag een nieuwe worp namen (waaronder Arctic Monkeys)

Nou, die worp moet nog komen, maar AM klopt dus.

Ik denk dat je voor dit festival prima de zojuist bekendgemaakte line-up van Primavera Sound als leidraad kan nemen. Zie Primavera Sound - Home - primaverasound.com.

AM
Prachtig trio headliners

Teleurstellend hoor...hopelijk komen er nog wat kleppers.

Johnny Marr schreef:
Teleurstellend hoor...hopelijk komen er nog wat kleppers.

Ik kom dan wel, praat wel veel namelijk.

jordidj1 schreef:
(quote)

Ik kom dan wel, praat wel veel namelijk.

Hou je klep

Susanne Sundfor en Warpaint vind ik persoonlijk heel leuke toevoegingen.

Angus & Julia Stone, Wolf Alice, The Kills, Bully en Karen Elson zouden ook uitstekende toevoegingen zijn!

Cocaine Piss!

DjFrankie (moderator)
Weer veel vrouwen als dit klopt

Ik hoopte al op Warpaint en Wolf Alice. Als het klopt zou het te gek zijn.
Maar als ik het hele rijtje zo bekijk is het niet zo sterk als de eerste worp, maar wel een handvol toffe toevoegingen.

Arctic Monkeys is een toffe boeking. Helaas kan ik niet op vrijdag maar ik ga ze komende zomer zeer waarschijnlijk in Zweden zien dus dat probleem is getackeld. Verder vind ik eigenlijk alleen Susanne Sundfor en Sudan Archives echt gaaf. Angus & Julia Stone gaat ook wel en Warpaint is ook best redelijk maar het zijn geen namen waarvoor je een kaartje koopt.

DjFrankie (moderator)
Het klopt
Angus & Julia Stone • Job Jobse • The Kills • Warpaint • Wolf Alice • All Them Witches • Bully • Cocaine Piss • Downtown Boys • Flohio • Gus Dapperton • John Maus • Karen Elson • Lido Pimienta • Mattiel • Moaning • OMNI • Optimo • Palm • Ray Fuego • Sudan Archives • Susanne Sundfør • SYML • The Districts • Umfang • Yellow Days

Waar haal je dat vandaan, DjFrankie?

DjFrankie (moderator)
Ik kreeg een mail van bks

Oké, tof! Met deze namen erbij wordt het wel weer heel aantrekkelijk om naar BKS te gaan!

Zelf zeggen ze er nu dit over op Twitter: "Het blijkt anno 2018 haast onmogelijk om onze festivalnaam eer aan te doen met al die leaks en geruchten. Wij geven het op voor vandaag: Angus & Julia Stone, Job Jobse, The Kills, Warpaint, Wolf Alice en nog eens 21 must-see bands en DJ’s. Nieuw op #BKS18"

DjFrankie (moderator)
Choconas schreef:
Angus & Julia Stone, Wolf Alice, The Kills, Bully en Karen Elson zouden ook uitstekende toevoegingen zijn!

Daar zal ik ook proberen te zijn

Nieuwe lading namen vind ik erg teleurstellend, maar toch ga ik weer. Vooral voor de sfeer, het eten, Tyler en Vincey Staples. Ohja, en The National, ook altijd wel eens leuk. Gezellig bandje.

Hier ook grotendeels teleurstelling. Met de headliners is niks mis, maar het achterveld is te matig. Dit in tegenstelling tot DTRH.

Ik ga uiteindelijk 2 dagen. Zoals het er nu naar uitziet wordt het vrijdag/zaterdag.

Vrijdag: Arctic Monkeys, Deerhunter, The Comet Is Coming, The Districts
Zaterdag: The National, Angus & Julia Stone, Warpaint, Mattiel

Jammer dat jullie zo teleurgesteld zijn, ik ben juist enorm in mijn nopjes met het programma tot nu toe. De headliners hoef ik niet per se te zien, maar voor de rest is het smullen geblazen met een aantal persoonlijke favorieten en leuke, frisse bandjes. Het programma van DTRH is ook niet slecht, maar vind ik over de gehele breedte wel magerder dan dat van BKS. Mijn kaartje voor BKS is inmiddels binnen!

Ik vind het programma van Down the Rabbit Hole velen malen beter.

Maar ga waarschijnlijk toch wel naar BKS dit jaar; LCD Soundsystem, Arctic Monkeys, Wolf Alice, Four Tet, Deerhunter, Future Islands en Susanne Sundfor gaan te hard om te negeren. Nog genoeg te ontdekken ook met al die onbekende namen op het affiche en hopelijk nog een paar interessante aankondingingen.

Op festileaks zag ik wat Best Kept top tien lijstjes voorbij komen. Dit zijn (uit de losse pols) de beste tien BKS optredens die ik zag in de afgelopen vijf jaar. Wat is jullie lijstje?

1. Portishead (2013)
2. St. Paul & The Broken Bones (2015)
3. Nils Frahm (2014)
4. alt-J (2013)
5. Elbow (2014)
6. Thomas Azier (2017)
7. Ariel Pink (2015)
8. Tyler, the Creator (2013)
9. Arcade Fire (2017)
10. Arctic Monkeys (2013)

Eervolle vermeldingen: Macklemore & Ryan Lewis (2013), Fuck Buttons (2013), Cashmere Cat (2013), Space Dimension Controller (2013), Damian Rice (2013), Slowdive (2014), Larry Gus (2014), Angus & Julia Stone (2014), The Pop Group (2015), Blanck Mass (2015), Radiohead (2017)

Edgar18 schreef:

6. Thomas Azier (2017)
9. Arcade Fire (2017)

Ik kan enkel meespreken van 2017, maar je pikt er wel twee topacts uit.

1. Portishead (2013)
2. Radiohead (2017)
3. Arctic Monkeys (2013)
4. Sigur Rós (2013)
5. alt-j (2013)
6. James Blake (2014)
7. Elbow (2014)
8. Swans (2013)
9. Pixies (2014)
10. Zeal & Ardor (2017)

Dagen dat ik geweest ben: 2013 heel weekend, 2014 heel weekend, 2017 alleen zondag.

Dit jaar weer drie dagen. Ik heb er enorm veel zin in!

Op basis van de eerste vier jaar.. Wat mooie dingen gezien. Eerste drie edities vond ik het leukst (qua sfeer en al)

1. Wolf Parade (2016)
2. Portishead (2013)
3. Slowdive (2014)
4. Weval (2015)
5. Bob Moses (2016)
6. Nils Frahm (2014)
7. The Jesus and Mary Chain (2015)
8. James Blake (2014)
9. Pixies (2014)
10. Fuck Buttons (2013)

Vorig jaar sprak de line-up me niet zo aan helaas. Toegenomen drukte in '16 trok ik ook niet zo goed. Dit jaar ook niet van de partij denk ik.

Slechts gebaseerd op 2017 (en door de matige update kan het daarbij blijven);

1. Arcade Fire 10,0

2. Radiohead 9,0

3. Arab Strap 8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 02:03 uur

geplaatst: vandaag om 02:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.