MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Klinkt gezellig!

Mijn persoonlijke bks18 top tien van wat ik dit zonnige weekend heb gezien.

1. Slowdive
2. The National
3. Khruangbin
4. Altin Gun
5. Mozes and the Firstborn
6. And You Will Know Us by the Trail of Dead
7. Chvrches
8. Spoon
9. Isaac Gracie
10. Gang of Youths

DjFrankie (moderator)
Choconas schreef:
Klinkt gezellig!

Alweer niet gezien?

Ik had het een uur of twee later pas gezien. Vermoed dat jullie toen niet meer aan de toren zaten.

DjFrankie (moderator)
Nee maar ws hebben we elkaar wel ergens gezien.

DjFrankie (moderator)
1 Slowdive
2 The Deerhunter
3 The National
4 Warpaint
5 Chvrches
6 Waxahatchee
7 Lets Eat Grandma / Spoon
8 And You Will Know Us by the Trail of Dead
9 Wolf Alice
10 Hinds

Geweldig weekend gehad!

Top 10:

1. LCD Soundsystem
2. Arctic Monkeys
3. The National
4. Four Tet
5. Tyler, the Creator
6. Father John Misty
7. Alex Cameron
8. Let's Eat Grandma
9. Slowdive
10. Deerhunter

Mijn BKS-weekend was ook geweldig, over de breedte wel een van de sterkste edities tot nog toe!

Mijn top 10:

01. Slowdive
02. Comet Is Coming
03. Ty Segall & The Freedom Band
04. Warpaint
05. Preoccupations
06. Angus & Julia Stone
07. Wolf Alice
08. Waxahatchee
09. ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead
10. Unknown Mortal Orchestra

Speciale vermelding nog voor Mattiel en Sudan Archives als beloften, de spetterende hiphopshows van Vince Staples en Tyler The Creator en de bijzondere Egyptische muziek van Nadah El Shazly, mooi dat daar ook ruimte voor is op dit festival!

DjFrankie schreef:
Nee maar ws hebben we elkaar wel ergens gezien.

Wij ook wel, als ik zo je lijstje zie! =P

Beste editie van BKS ooit. Headliners waren allemaal goed (Arctic Monkeys) tot fantastisch (The National, LCD Soundsystem), en in tegenstelling tot vorig jaar waren de middelste namen veel overtuigender. Verslag(en) volgen als ik deze week meer tijd heb.

Top 10:

1. The National
2. Slowdive
3. Warpaint
4. LCD Soundsystem
5. CHVRCHES
6. Spoon
7. Let’s Eat Grandma
8. Arctic Monkeys
9. Four Tet
10. Wolf Alice

Het weergaloze concert van Arcade Fire vorig jaar werd niet geëvenaard, maar in de breedte was deze editie beter dan 2017. Mijn toppers:

1. Wolf Alice (10)
2. LCD Soundsystem (10)
3. Future Islands (9)
4. Let's Eat Grandma (9)
5. Warpaint (9)
6. Preoccupations (9)
7. Arctic Monkeys (8)
8. Chvrches (8)
9. Slowdive (8)
10. Hinds (8)

DjFrankie (moderator)
Arno schreef:
Het weergaloze concert van Arcade Fire vorig jaar werd niet geëvenaard, maar in de breedte was deze editie beter dan 2017. Mijn toppers:

1. Wolf Alice (10)
2. LCD Soundsystem (10)
3. Future Islands (9)
4. Let's Eat Grandma (9)
5. Warpaint (9)
6. Preoccupations (9)
7. Arctic Monkeys (8)
8. Chvrches (8)
9. Slowdive (8)
10. Hinds (8)

Grote overlap. Niemand gezien gisteren in een Dead Kennedys t shirt ??

Heb me uitstekend vermaakt, maar vond het geen bijzonder sterke editie qua line-up. Naast de headliners (die ik wel alle drie fantastisch vond) was ik eigenlijk alleen écht enthousiast over Downtown Boys en Spoon, het meeste kwam voor mij niet verder dan "wel aardig".

Dood aan alle processierupsen, overigens.

DjFrankie schreef:
(quote)

Grote overlap. Niemand gezien gisteren in een Dead Kennedys t shirt ??

Heb heel veel bandshirts gezien, maar die net niet.

Rvdz schreef:

Dood aan alle processierupsen, overigens.

². Wat een hel.

DjFrankie (moderator)
Ik stond iig vooraan bij preoccupations, chvrches, hinds, slowdive en Lets eat grandma. Bij Slowdive was een punk IPA T shirt zaterdag

Arno

DjFrankie (moderator)
En waar zaten die rupsen?

DjFrankie schreef:
Ik stond iig vooraan bij preoccupations, chvrches, hinds, slowdive en Lets eat grandma. Bij Slowdive was een punk IPA T shirt zaterdag

Arno

Dan stonden we bij Preoccupations en Hinds dicht bij elkaar.

Processierupsen zitten in bomen, toch? Maar hun haartjes waaien door de lucht en veroorzaken bij contact met het lichaam tientallen vervelend jeukende bobbels. Ik heb de indruk dat heel veel bezoekers ermee kampen.

DjFrankie (moderator)
Ja ik zit ook onder en krab me kapot.

Bij preoccuoations stond ik precies vooraan in het midden. Was gelukkig niet zo hard.

Aha, ik dacht dat ik een zonne-allergie ontwikkeld had...

Misschien dat dat mijn jeuk ook wel verklaart.

Nu begin ik te twijfelen of ik zoals ik dacht vaak ben gestoken door muggen, of dat het toch door die rupsen komt ? Ik heb die rupsen namelijk zelf helemaal niet gezien. Maar ik denk dat bij mij de mug de boosdoener was.

De rupsen waren voor zover ik het begreep wel bestreden, maar hadden wel veel haartjes achter gelaten, en daar komt die irritatie vandaan

Mogwai en Slowdive waren de duidelijke hoogtepunten van het weekend voor mij, jezus hoe goed was Mogwai niet?! Even openen met Mogwai Fear Satan, ongelofelijk goed!!

De een-na-beste show in de geschiedenis van BKS is nu volledig terug te kijken op YouTube

The National - live at Best Kept Secret 2018 - YouTube

VladTheImpaler schreef:
Nu begin ik te twijfelen of ik zoals ik dacht vaak ben gestoken door muggen, of dat het toch door die rupsen komt ? Ik heb die rupsen namelijk zelf helemaal niet gezien. Maar ik denk dat bij mij de mug de boosdoener was.

Bij mij zaten er op zondagochtend opeens tientallen bultjes op de binnenkant van m'n armen. Heel even gedacht aan muggen, maar hoorde al snel dat het wel de processierups moest zijn. Communicatie van BKS had wel beter gekund, want ik had vooraf helemaal niet over enige risico's gehoord.

Ik kan me toch voorstellen dat mensen die de keuze hebben om thuis/elders te slapen of de camping dit wel willen weten. Je wilt toch niet dat je festival in het water valt als je lichaam een extreme reactie geeft.

Gretz schreef:
Bij mij zaten er op zondagochtend opeens tientallen bultjes op de binnenkant van m'n armen. Heel even gedacht aan muggen, maar hoorde al snel dat het wel de processierups moest zijn. Communicatie van BKS had wel beter gekund, want ik had vooraf helemaal niet over enige risico's gehoord.

Ik kan me toch voorstellen dat mensen die de keuze hebben om thuis/elders te slapen of de camping dit wel willen weten. Je wilt toch niet dat je festival in het water valt als je lichaam een extreme reactie geeft.

Bij mij zijn het ongeveer 10 bulten per arm, en ze lijken meer op muggenbulten dus ik ga er vanuit dat ik gewoon lek ben gestoken langs het water daar. Maar zou ook zomaar door die rupsen kunnen komen.

Overnacht in een huisje, terwijl er geen mug te zien was. Toch binnenkant van mijn armen en aanzet van mijn nek onder de bulten. Conclusie: juist ook op het festivalterrein kennelijk veel van die ***rupsenhaartjes. Aandachtspunt voor de organisatie volgend jaar.

DjFrankie (moderator)
Boris1 schreef:
Overnacht in een huisje, terwijl er geen mug te zien was. Toch binnenkant van mijn armen en aanzet van mijn nek onder de bulten. Conclusie: juist ook op het festivalterrein kennelijk veel van die ***rupsenhaartjes. Aandachtspunt voor de organisatie volgend jaar.

idem hier, op het resort en ik krab de hele dag aan mijn armen. Heeft met het festival terrein te maken.

Info RIVM

"Houd er rekening mee dat op plaatsen waar eikenprocessierupsen aanwezig waren de brandharen nog geruime tijd (6-8 jaar) voor ongemak kunnen zorgen."

We kunnen ons er nu tenminste op voorbereiden.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:40 uur

geplaatst: vandaag om 20:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.