menu

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
avatar van dix
dix
Cellulord schreef:

Ja, in Frankrijk heeft men een leuk Wereldmuziek festival zonder alcohol
Arbre qui Marche

Maar hebben ze vlees? Dan gaat ie op de agenda

avatar van Rudi S


Jij moet nog eens wat plaatsen, dit is nog erger als het voetbal in het sporttopic destijds

avatar van ranja
El Ninjo schreef:
(quote)


Dat staat voor mij los van het feit dat er al voor mij bepaalt wordt dat ik daar geen vlees mag eten.

Maar je was nog niet geweest zei, ga je nu wel of wil je het ook niet voor een festival waar je niet heen gaat?

avatar van Rudi S
Maar weer even on-topic ik ga nu maar eens een paar mc2 no beef burgers bakken, een mens moet toch eten.

avatar van Cellulord
dix schreef:
Maar hebben ze vlees? Dan gaat ie op de agenda

Geen vlees. O.a. wel standen waar je bio groenten, fruit brood enz... kan kopen om zelf je gerecht te maken. Er is zelfs een plaats voorzien waar je kan koken (en afwassen). Maar natuurlijk ook standen met veg. eten vanuit alle hoeken van de wereld.

avatar van Rudi S
El Ninjo schreef:
(quote)


Ik kan niet oordelen over BKS want daar ben ik nog nooit geweest, maar volgens mij mag je op de meeste festivals geen eten en drinken mee naar binnen nemen.


Met een doktersverklaring mag dat.
Eten & Drinken – Best Kept Secret - bestkeptsecret.nl

avatar van Onweerwolf
Ik eet vanavond broccoli ter ere van Gretz en een zigeunerschnitzel voor El Ninjo.

Ik denk dat ik de gekookte piepers opdraag aan GrafGantz maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Het sausje is natuurlijk voor jordidj1.

avatar van dix
dix
Cellulord schreef:
[l
Geen vlees. O.a. wel standen waar je bio groenten, fruit brood enz... kan kopen om zelf je gerecht te maken.

Geen alcohol, geen vlees....
Dan zal het ook wel sexloos zijn

avatar van arcade monkeys
Anders voeren ze maar de regel in dat wie echt nog vlees wil eten op BKS er wat moeite voor mag doen, en het zelf kan gaan vangen en slachten in het safaripark.

avatar van Cellulord
dix schreef:
(quote)

Geen alcohol, geen vlees. Dan zal het ook wel sexloos zijn

Er bestaan nog een hoop andere stimulerende middelen. En een beetje teveel alcohol en je hebt het "Dead Kennedys" effect... To drunk to fuck.

avatar van Gretz
Rudi S schreef:
(quote)


Jij moet nog eens wat plaatsen, dit is nog erger als het voetbal in het sporttopic destijds

Gelukkig weten we hier hoe we fatsoenlijk met elkaar discussiëren zonder op de man te spelen. Over deze thema's als deze gaat nooit iedereen het volledig eens worden, maar dat hoeft ook niet. Ik ben blij dat de vegarevolutie nu steeds meer aandacht krijgt in het maatschappelijk debat, en dat veel Nederlanders open staan voor het beperken van hun vleesconsumptie. Dat was in de jaren 90 toen ik het vlees voorgoed links liet liggen nog wel totaal anders

avatar van Cellulord


Aha, dat was een "best kept secret"!

avatar van dix
dix
arcade monkeys schreef:
Anders voeren ze maar de regel in dat wie echt nog vlees wil eten op BKS er wat moeite voor mag doen, en het zelf kan gaan vangen en slachten in het safaripark.

Toch Deerhunter dan naar weer programmeren.

avatar van El Ninjo
ranja schreef:

Maar je was nog niet geweest zei, ga je nu wel of wil je het ook niet voor een festival waar je niet heen gaat?


Ik ben nog voorlopig nog niet helemaal om door het programma alhoewel ze met Massive Attack, The National, Belle & Sebastian en Fountaines D.C. al prima acts hebben staan, maar 3 vd 4 al verschillende keren gezien. Ik ga denk ik 1 festival kiezen en wacht nog even tot er wat meer bekend is, ook wat de andere festivals betreft.

En of ik er wel of niet heen gaat staat los van het feit of ik een mening heb of ik het met een dergelijke maatregel wel of niet eens ben lijkt me. En als het programma sterk genoeg is zou het me niet weerhouden om te gaan hoor. Maar het gaat bij mij voor een festival wel om het totaalplaatje, de totaalbeleving....en als ik zelf geen eten / drinken mee mag nemen het terrein op, hoort daar bij mij ook vrije keuze bij van wat ik dan wel of niet "kan" eten of drinken....los van het feit of ik uiteindelijk misschien daar wel een hele dag alcoholvrij blijf en vegetarisch eet...want dat is dan mijn eigen keuze op die dag zelf. Ik zou het dus andersom ook belachelijk vinden als er nog festivals zijn waar je geen "fatsoenlijk" keuzemenu (dus niet 1 of 2 opties, maar een gevarieerd aanbod) met betrekking tot vegetarische maaltijden hebt.

En dit is wel een beetje het laatste wat ik erover wil zeggen, ik denk dat mijn standpunt wel duidelijk is en ik ga mezelf niet continu lopen herhalen hier

avatar van chevy93
Gretz schreef:
Mensen die buiten de deur écht niet 3 dagen zonder vlees kunnen moeten gewoon lekker thuisblijven dan. Of een ander festival uitzoeken, want voorlopig zal de meerderheid van de festivals vlees nog wel gewoon als norm houden. Die groep mensen heeft BKS echt niet nodig om voort te blijven bestaan
Zou je dat ook zeggen als het andersom was?

avatar van Arrie
dix schreef:
(quote)

Toch Deerhunter dan naar weer programmeren.

Samen met Hinds?

avatar van pauljojo
Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs en Band of Horses niet te vergeten. Etc.

avatar van Gretz
chevy93 schreef:
(quote)
Zou je dat ook zeggen als het andersom was?

Jep. In vreetschuren/steakhouses waar er alleen maar vlees op de kaart zul je mij echt niet tegenkomen. ik ging in het verleden niet naar de McDonalds en de Burger King toen ze behalve friet nul vegetarische opties hadden.

Ik herinner me nu dat ik in 2012 bij een akoestisch optreden van Keane was in de Gashouder. Een show die enkel toegankelijk was voor genodigden van de Boretti BBQ. Een vriend had daar twee vrijkaarten voor gekregen. Het event moest doorgaan voor de opening van het BBQ Seizoen 2012. Ik was stomverbaasd dat er met vegetariërs totaal er geen rekening was gehouden. Op de barbecues werd enkel vlees bereid. Als je geen vlees at kon je alleen een simpele salades en stokbrood nemen De catering bleek door de Keurslager geregeld te zijn, tsja...
ALs ik dat vooraf had gegeten was ik mogelijk ook niet gegaan

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
De Volkskrant had van de week (n.a.v. eerdere aankondigingen over het voorlopig niet op wereldtournee gaan) een heel verhaal over de CO2-uitstoot van de afgelopen wereldtournee van Coldplay en in het verlengde daarvan van concerten en festivals in het algemeen (kan het artikel zo gauw even niet terugvinden, maar de cijfers logen er niet om).

Dus tja, wat wordt het: drie dagen vega met zijn allen of een tiental minder internationale artiesten invliegen?

avatar van dix
dix
Ik eet alles om Coldplay buiten het land te houden

avatar van Onweerwolf
Ik zou graag naar BKS willen maar ik heb festivalschaamte.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Onweerwolf schreef:
festivalschaamte.
Heet dat in jouw geval niet gewoon pleinvrees?

avatar van aerobag
dix schreef:
(quote)

Geen alcohol, geen vlees....
Dan zal het ook wel sexloos zijn


Ik heb mij recentelijk door een uroloog op een Netflix show laten vertellen dat mannen met een vegan dieet een fiksere en volhoudende erectie hadden in vergelijking met de wel vlees consumerende tegenhangers, danwel gedemonstreerd via een erg flauwe test. Maar laten we even uit gaan van de wetenschappelijke integriteit van de deelnemende arts, dan zou een festival zonder whiskey-dicks en slappe carnivoor-erecties een behoorlijk konijnenfeest worden. Down the rabbit Hole zou een betere festivalnaam zijn.

chevy93 schreef:
(quote)
Zou je dat ook zeggen als het andersom was?

Sorry, maar dat is niet hetzelfde. Ik ben verre van een evangelistische vegetariër - iedereen moet lekker zelf weten of ie wel of geen vlees eet - maar het niet aanbieden van vlees is niet hetzelfde als het alleen maar aanbieden van gerechten met vlees. In het eerste geval beperk je het voedselaanbod alleen enigszins, in het tweede geval belemmer je een groep mensen die er bewust voor kiezen geen vlees te eten om hun omgeving iets beter te maken. Ik ken iig geen mensen die bewust elke maaltijd vlees eten...

Maar los daarvan, ik zou ook niet uit mezelf naar een steakhouse gaan, zodoende zou ik - net als Gretz - niet naar een festival gaan waarvan ik zou weten dat er alleen vlees geserveerd zou worden. Het festivalaanbod is ruim genoeg om er niet naar eentje te hoeven waar ik of verhonger, of verplicht vlees moet eten.

De parallel met alcohol zie ik, en ik zou snappen als er festivals zijn, die bewust geen alcohol schenken, maar daar zou je mij ook niet vinden. Ik drink namelijk graag een biertje op een festival. Ik denk trouwens dat geen van de grotere NL festivals serieus zou overwegen alcohol te schrappen - dan zouden ze een fortuin aan omzet mislopen.

avatar van chevy93
Gretz schreef:
(quote)

Jep. In vreetschuren/steakhouses waar er alleen maar vlees op de kaart zul je mij echt niet tegenkomen. ik ging in het verleden niet naar de McDonalds en de Burger King toen ze behalve friet nul vegetarische opties hadden.
Maar het gaat nu niet over restaurants, maar over je (favoriete) festival.

Ik was stomverbaasd dat er met vegetariërs totaal er geen rekening was gehouden.
Waarmee je toch wel aangeeft dat het raar is als er geen rekening gehouden wordt met één van de beide 'kampen'?

avatar van chevy93
Titmeister schreef:
een groep mensen die er bewust voor kiezen geen vlees te eten om hun omgeving iets beter te maken.
Je zegt het goed, een groep die er zelf voor gekozen heeft.

Ik ken iig geen mensen die bewust elke maaltijd vlees eten...
Zeker nooit iemand met een roeiersdieet gekend?

De parallel met alcohol zie ik,
Waarom zou de parallel met alcohol wel valide zijn dan? Alcohol lijkt me net zo min een eerste levensbehoefte als vlees. En zowel alcohol als vlees zouden afgeschaft worden in het kader van (in)directe schade aan mens en milieu.

avatar van Onweerwolf
Titmeister schreef:
Ik ken iig geen mensen die bewust elke maaltijd vlees eten...


Geen enkele?

avatar van chevy93
Casartelli schreef:
De Volkskrant had van de week (n.a.v. eerdere aankondigingen over het voorlopig niet op wereldtournee gaan) een heel verhaal over de CO2-uitstoot van de afgelopen wereldtournee van Coldplay en in het verlengde daarvan van concerten en festivals in het algemeen (kan het artikel zo gauw even niet terugvinden, maar de cijfers logen er niet om).

Dus tja, wat wordt het: drie dagen vega met zijn allen of een tiental minder internationale artiesten invliegen?
Ik vind het dan ook een hard gelag dat GroenLinks-stemmers tot de partij met de meeste vlieguren behoren. Hoewel het vooral te maken heeft met de hoeveelheid hoogopgeleiden die op die partij stemmen. Mijn omgeving zit vol met mensen die 'uit duurzaamheidsoverwegingen' geen/minder vlees eten, maar vervolgens in de zomer rustig naar Azië vliegen.

Afijn, ik ben wel een voorstander van 'alle beetjes helpen', dus ik waak ervoor te cynisch te worden.

avatar van Onweerwolf
In jet geval van Coldplay speelt natuurlijk ook mee dat de band zo groot is dat ze potentieel veel mensen bewust kunnen maken van problematiek die conservatief rechts graag ontkent.

avatar van chevy93
Ik ben absoluut voorstander van de ambitie van Coldplay. Dat men dan vanuit de hele wereld naar Londen komt vliegen om Coldplay te zien vind ik dus erg cynisch. Bovendien kan Coldplay prima een Europese tour doen met de trein/auto.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:40 uur

geplaatst: vandaag om 11:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.