MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Tsja, Pinkpop. Die programmeren dit soort dingen pas als ze echt heel bekend zijn en in de top 40 hebben gestaan. Paul Kalkbrenner trek tegenwoordig teveel popiejopiepubliek. Heb hem zelf ook wel eens vroeg op de avond gezien op een festival (Dour 2005) en dat was prima, maar ik geloof niet dat BKS een naam die zo commercieel is geworden er tussen gaat zetten.

Still hopin' for Death Grips!!!
Al zijn Danny Brown, SUUNS en Fuck Buttons ookal genoeg reden om blij te zijn met nieuwe namen.

Death Grips? Die zeggen toch af, om ineens een nieuw album uit te brengen.

Ok, goed, hahaha, ok, goed.
Ze zijn wel in Engeland rond Best Kept Secret, dus eerlijk, de kans zit erin.

Hoppa, Damien Rice is de headliner van zaterdag!!

Ik ben er blij mee, maar ik weet zeker dat ik in de minderheid ben..

Ik dacht eerst dat je een grap maakte maar het is dus echt zo!

Ik ben zo fucking blij!!

Mooi!

Ik vind het wel een mooie naam, maar dacht zelf van: is hij wel groot genoeg voor een headlinerpositie. Maar op zich, als je zijn status op Musicmeter ziet en ook daarbuiten, ken genoeg mensen die fan zijn van 'm, dan is zo'n headlinerpositie toch niet zo vreemd. Ben benieuwd of hij ook met een nieuw album komt.

mooie naam hoor !

Snoeperd schreef:
Ik vind het wel een mooie naam, maar dacht zelf van: is hij wel groot genoeg voor een headlinerpositie. Maar op zich, als je zijn status op Musicmeter ziet en ook daarbuiten, ken genoeg mensen die fan zijn van 'm, dan is zo'n headlinerpositie toch niet zo vreemd. Ben benieuwd of hij ook met een nieuw album komt.

Het feit dat hij in 2007 voor het laatst in NL heeft opgetreden helpt ook wel mee denk ik.

Damien Rice behoorlijke anti-climax. Ga me wel ergens bezatten op zaterdagavond.

Ik ken eigenlijk alleen nog The Blowers Daughter, maar dat vind ik wel een pareltje van een nummer. Hopelijk is de rest van O en 9 ook van dat niveau.

Ik vind het echt übersaaie muziek, mss acceptabel op zondagmiddag als je door je kater nog niet al te intensieve muziek kan verdragen, maar absoluut niet iets voor een headliner op zaterdagavond. Behoorlijke misser dit.

Moooi.

Snoeperd schreef:
Ik ken eigenlijk alleen nog The Blowers Daughter, maar dat vind ik wel een pareltje van een nummer. Hopelijk is de rest van O en 9 ook van dat niveau.

O is een geweldig album, zeker de moeite waard!

Boe!

Alsnog waarschijnlijk de beste line-up in Nederland dit jaar (ook geen kunst), maar toch vind ik het niet helemaal overtuigend, vooral gebrek aan visie baart zorgen, want hoe gaat dit dan op de lange termijn.

Hoe kan je nu eerder een mooi lijstje droppen en dan nu aankomen met Rice als headliner? Het is niet eens dat ik zijn muziek niet waardeer, maar zo saai live

(willie) schreef:
maar zo saai live

Dat dacht ik ook totdat ik hem zag op Lowlands 2007 in de Alpha. Hij had toen wel een indrukwekkende crew op het podium maar het was echt heel goed.

Goeie toevoeging!

Als je The National of Nick Cave verwacht is dit wel even een verrassing zeg. Of dat positief of negatief is zal de tijd moeten uitwijzen, Damien Rice eigenlijk altijd overgeslagen.

Super blij met deze toevoeging. Ik snap de negatieve reacties van hierboven dan ook niet goed. Damien is volgens mij een erg mooie naam met een wat mij betreft prima live reputatie. Ik heb hem 2x gezien en was beide keren meer dan overtuigd.
Daarnaast heeft hij inderdaad al heel lang niet meer in Nederland opgetreden waardoor veel mensen hem toch ook graag zouden willen zien.

Als je z'n muziek niet zo waardeert prima, maar ik ga toch ook niet roepen dat Artic Monkeys een slechte headliner zijn omdat ik dat nou eenmaal minder mooi vind.
Wat mij betreft is er dus niks mis met de visie van BKS aangezien ook het genre van Damien goed bij de rest van de line-up past.

Damien Rice heeft hier met z'n platen ongeveer evenveel stemmen als een Sigur Ros. Een kleine naam kun je daarmee echt niet noemen. Ik denk dat ze hiermee een prima naam hebben.
Het was mijn ding ook niet, tot hij op Lowlands inderdaad grandioos overtuigde in een overvolle Alpha.

Streup schreef:
(quote)

Dat dacht ik ook totdat ik hem zag op Lowlands 2007 in de Alpha. Hij had toen wel een indrukwekkende crew op het podium maar het was echt heel goed.

Goeie toevoeging!

Op dat optreden baseerde ik mijn mening, inspiratieloos, hoogtepunt was de gebroken snaar.

Oepsje schreef:

Wat mij betreft is er dus niks mis met de visie van BKS aangezien ook het genre van Damien goed bij de rest van de line-up past.

Maar wat is dan die visie? 3 losse dagen waarbij ze leentjebuur spelen bij andere festivals? Ik heb alleen maar een zelf toebedachte visie en daar voldoen ze helemaal niet aan, behalve dan op zondag. En daarmee helemaal niet gezegd hebbende dat die andere twee dagen slecht zijn of dat ik Damien Rice slecht vind (nuja, live dan wel, maar goed).

Zijn luiheid is de enige reden waardoor het wel een goede naam is voor je festival, het is voor mijn partner ook beter dat er nog af en toe zoiets voorbij komt, die trekt een Sigur ros op vol vermogen of een MBV niet al gaat ze af en toe blind mee naar een Deerhunter en daar vermaakt ze zich dan prima, maar sinds for a minor reflection weet ik dat gierende postrock niet het beste idee is.

ik vind het wel nog meevallen met die zogenaamde non-visie. Ik zie gewoon een heel straffe line-up met aandacht voor verschillende genres, veel opkomende bands en enkele gevestigde waarden die publiek kunnen trekken. En dat allemaal - laten we dat niet vergeten- voor een schappelijk prijsje

Ik vind de visie ook prima. Damien Rice is alleen geen afsluiter. Inderdaad, leuk als opener op de zondag - maar bijzonder saai als afsluiter van de zaterdag.

Goed, velen vinden de visie prima, maar niemand die kan vertellen wat die visie is (ik heb het schijnbaar gemist)? Ik zie echt 3 totaal verschillende dagen.

Heeft ook helemaal niets te maken of je wel of geen goede line-up neerzet, maar ik ben gewoon ontzettend benieuwd wat we in de toekomst kunnen verwachten van dit festival. Visieloosheid in de politiek levert kabinetten op zoals we die de afgelopen 10 jaar hebben gezien, visieloosheid in de festivalwereld levert Pinkpop op.

Het is voor het eerst in jaren dat ik weer warm wordt van een buitenfestival in Nederland, ik hoop gewoon dat dit niet over 2 jaar weer over is.

(willie) schreef:
Ik zie echt 3 totaal verschillende dagen.
Misschien is dat juist de visie?

chevy93 schreef:
(quote)
Misschien is dat juist de visie?

Die vraag had ik al gesteld, maar daar reageert ook niemand bevestigd op dat ze dat vinden. Zou ik ook best vinden, kan ik in het vervolg een dagkaart voor de goede dag aanschaffen

Dit staat op hun eigen site:
Best Kept Secret festival focust 100% op muziek, met een sterke, scherpe line-up waar grotere namen worden afgewisseld door veel nieuwe ontdekkingen uit indie, folk, hiphop, dubstep, rock, electronica of een mix van stijlen. Het fraaie festivalterrein met bos, strand, zwemwater, nabijgelegen bungalowpark en camping, het uitstekende eten en drinken dragen bij aan ons doel: jouw ideale festival.

@Willie, hetgeen Chevy93 meldt is het enige waar wij als buitenstaanders vanuit kunnen gaan bij het bepalen van een visie van BKS. Ik snap daarom ook niet echt wat 1 artiest veranderd aan een visie. Was Nick Cave gekomen was de visie ineens wel steekhoudend geweest?
Daarnaast is het natuurlijk zo dat we een visie van een festival pas na meerdere jaren kunnen beoordelen.
Ik snap daarnaast je angst wel gezien de verandering in het festival-landschap, maar laten we nu toch nog lekker van deze mooie namen genieten?

Als Swans en Damien Rice maar niet tegenover elkaar staan..

Gast
geplaatst: vandaag om 04:58 uur

geplaatst: vandaag om 04:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.