Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival
zoeken in:
0
geplaatst: 3 april 2013, 20:22 uur
Titmeister schreef:
Flaming Lips zijn erg duur, qua kosten vergelijkbaar met Arctic Monkeys en Sigur Rós, terwijl ze in NL maar een fractie van de bekendheid hebben. Niet echt realistisch dus, al zou het een mooie toevoeging zijn
Flaming Lips zijn erg duur, qua kosten vergelijkbaar met Arctic Monkeys en Sigur Rós, terwijl ze in NL maar een fractie van de bekendheid hebben. Niet echt realistisch dus, al zou het een mooie toevoeging zijn
Maar het ging toch ook om een grote act :-P.
Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe groot de fanbase in Nederland is, aangezien ik vooral rondstruin op fora en daar vrijwel iedereen bekend is met de act en dan ook nog eens positief. Ik baseerde mijn mening vooral op het feit dat ze nog amper in Nederland gespeeld hebben.
0
geplaatst: 3 april 2013, 20:23 uur
jassn schreef:
geen Belle and Sebestian ...
geen Belle and Sebestian ...
Zuur, heel zuur, vooral voor de mensen die ze nog nooit gezien hebben en ik vind eerlijk gezegd dat met het karige touren dat de band doet men ook wel recht heeft op een betere uitleg.
0
geplaatst: 3 april 2013, 20:29 uur
Maar dan is er wel meer geld voor The Flaming lips 
Al denk ik de enige waardige vervanger The Postal service is. My bloody valentine zou ook best leuk zijn (als de Effenaar zijn exclusief status hiervoor op zou willen heffen), maar ik geloof niet dat het gros van de B&S liefhebbers daar nu wakker voor te maken is.
Pere ubu staat de 25e in Doornroosje, Tragically hip heeft ook 2 optredens rond die tijd en het al genoemde Cat power lijkt ook wel een optie.

Al denk ik de enige waardige vervanger The Postal service is. My bloody valentine zou ook best leuk zijn (als de Effenaar zijn exclusief status hiervoor op zou willen heffen), maar ik geloof niet dat het gros van de B&S liefhebbers daar nu wakker voor te maken is.
Pere ubu staat de 25e in Doornroosje, Tragically hip heeft ook 2 optredens rond die tijd en het al genoemde Cat power lijkt ook wel een optie.
0
geplaatst: 3 april 2013, 20:30 uur
My Bloody Valentine zou heel erg mooi zijn ja, dan maar dromen over die groep als vervanger 

0
geplaatst: 3 april 2013, 21:11 uur
Hier worden wel betere vervangers genoemd dan op die BKS-facebookpagina, Ben Howard, Foals, dat zal ik wel een zure vervangers vinden (B&S is een belangrijke reden dat ik een dagkaart heb gekocht).
Iets in de trant van Cat Power, My Bloody Valentine of The Flaming Lips zou ik ook prima vervangers vinden (PJ Harvey, Sufjan Stevens en The Knife zag ik ook al ergens staan, maar weet niet of dat mogelijk zou zijn).
Iets in de trant van Cat Power, My Bloody Valentine of The Flaming Lips zou ik ook prima vervangers vinden (PJ Harvey, Sufjan Stevens en The Knife zag ik ook al ergens staan, maar weet niet of dat mogelijk zou zijn).
0
geplaatst: 3 april 2013, 21:14 uur
The Knife heeft een erg ontoegankelijk album uitgebracht. Maar ze staan wel op Pukkelpop en Lowlands. Maar het liefste zou ik My Bloody Valentine of The Flaming Lips als vervanger zien maar dat zijn allebei erg grote namen.
0
geplaatst: 3 april 2013, 21:21 uur
Dwejkk_ schreef:
Hier worden wel betere vervangers genoemd dan op die BKS-facebookpagina,
Hier worden wel betere vervangers genoemd dan op die BKS-facebookpagina,
Maar dat is ook weer niet heel moeilijk.
Wat een treurnis daar, je zou er bijna wat van gaan zeggen

0
geplaatst: 3 april 2013, 21:23 uur
Snoeperd schreef:
Dit is wel zuur. Net enthousiast hun hele discografie aan het doorspitten en nu komen ze niet. Dan mogen ze er wel een beste band voor terughalen.
Dit is wel zuur. Net enthousiast hun hele discografie aan het doorspitten en nu komen ze niet. Dan mogen ze er wel een beste band voor terughalen.
Inderdaad, ik ben de laatste weken ook druk bezig. Blijft geweldige muziek, maar dit is toch wel heel erg jammer.
0
geplaatst: 3 april 2013, 21:26 uur
Ja, heel jammer zeg..
Ik hoop voor de laatste namen nog op een paar van de volgende: Asaf Avidan, Chvrches, Bastille, British Sea Power, Trentemöller, Archive, Haim
edit: dingen als Phosphorescent, Woodkid, Villagers, Rhye en Parachute Youth mogen ook wel
Ik hoop voor de laatste namen nog op een paar van de volgende: Asaf Avidan, Chvrches, Bastille, British Sea Power, Trentemöller, Archive, Haim
edit: dingen als Phosphorescent, Woodkid, Villagers, Rhye en Parachute Youth mogen ook wel

0
geplaatst: 3 april 2013, 21:42 uur
Nou, één van de weinige bands waarvoor ik erheen zou gaan dus weg. Hopelijk doen ze er een betere vervanger voor terug op zondag.
0
geplaatst: 3 april 2013, 22:59 uur
Titmeister schreef:
Een line-up zegt niet zo heel veel. Lowlands verkoopt al uit, voordat er een artiest bekend gemaakt wordt. De naam van BKS moet groeien en daarbij is zo'n eerste editie essentieel. Zelf zie ik ze wel de potentie hebben om tot de top 3 van Nederland te komen, maar zoiets moet groeien.
Een line-up zegt niet zo heel veel. Lowlands verkoopt al uit, voordat er een artiest bekend gemaakt wordt. De naam van BKS moet groeien en daarbij is zo'n eerste editie essentieel. Zelf zie ik ze wel de potentie hebben om tot de top 3 van Nederland te komen, maar zoiets moet groeien.
Lowlands verkoopt inderdaad uit zonder dat de line-up bekend is gemaakt maar wel met in het achterhoofd dat de line-up toch altijd wel goed is. Daarnaast is Lowlands natuurlijk net iets meer een totaalervaring dan de meeste andere festivals. Als Lowlands 2 jaar achtereen met een klote line-up komt dan zullen zedaarna echt niet uitverkopen voordat de line-up bekend is.
Maar met alleen een goede line-up kom je er niet, dat ben ik met je eens. Daar is maansbekendheid voor nodig.
Ik baal trouwens ook behoorlijk van het afzeggen van B&S. Heb ze nog nooit live gezien.
De hier genoemde namen zouden dat voor mij niet goed maken, op The Flaming Lips na.
0
geplaatst: 4 april 2013, 07:56 uur
oceanvolta schreef:
Lowlands verkoopt inderdaad uit zonder dat de line-up bekend is gemaakt maar wel met in het achterhoofd dat de line-up toch altijd wel goed is. Daarnaast is Lowlands natuurlijk net iets meer een totaalervaring dan de meeste andere festivals. Als Lowlands 2 jaar achtereen met een klote line-up komt dan zullen zedaarna echt niet uitverkopen voordat de line-up bekend is.
Maar Lowlands heeft al een paar jaar een klote line-up, daarom ben ik er ook mee gestopt, maar dat argument gaat niet op als velen niet voor de muziek komen, maar voor die totaalervaring (minus de muziek dan).
0
geplaatst: 4 april 2013, 08:33 uur
Ik vind de line-up van de laatste jaren anders nog steeds erg sterk. Maar goed, het ging mij meer over de opmerking dat de line-up voor een festival in z'n algemeen niet zo belangrijk is.
Voor Lowlands is dat zeker minder belangrijk dan voor andere festivals maar het blijft gewoon belangrijk. Als er allemaal nietszeggende bands op Best Kept Secret zouden komen is het festival toch sowieso gedoemd te mislukken?
Voor Lowlands is dat zeker minder belangrijk dan voor andere festivals maar het blijft gewoon belangrijk. Als er allemaal nietszeggende bands op Best Kept Secret zouden komen is het festival toch sowieso gedoemd te mislukken?
0
Yann Samsa
geplaatst: 4 april 2013, 09:17 uur
Belle & Sebastian zegt af. klikkerdeklik
BKS op hun facebook: "We gaan op zoek naar een vervanger en houden jullie op de hoogte."
BKS op hun facebook: "We gaan op zoek naar een vervanger en houden jullie op de hoogte."
0
geplaatst: 4 april 2013, 09:55 uur
Laat The National ze dan maar vervangen. Dat is een nog enigszins goede ruil
0
geplaatst: 4 april 2013, 10:13 uur
oceanvolta schreef:
Ik vind de line-up van de laatste jaren anders nog steeds erg sterk. Maar goed, het ging mij meer over de opmerking dat de line-up voor een festival in z'n algemeen niet zo belangrijk is.
Als je te veel geld vraagt is dat inderdaad een probleem, kijk maar hoe dat straks gaat met Inspire, je zou denken dat Mojo wel van Lots geleerd had. Zet er een Concert at sea achtige line-up neer en er zouden zo maar 50.000 man op af kunnen komen.
Maar over het eerste gedeelte, daarmee hebben we het wel meteen geanalyseerd; ik vind dat Lowlands de laatste jaren enorm tegenvalt en voor een muziekliefhebber die in een jaar veel meer doet dan enkel Lowlands al helemaal niet meer relevant is omdat ze vele steken hebben laten vallen, een ander vindt het nog steeds leuk, waarom zou Lowlands dan na 2 naar uw maatstaven slechte line-ups niet meer uitverkopen?
0
Snoeperd schreef:
Bommetje vol, die komen niet, heeft BKS zelf ook al aangegeven.
0
Yann Samsa schreef:
Goh.
0
geplaatst: 4 april 2013, 16:44 uur
jassn schreef:
nu ik het me afvraag zou ik het wel eens willen weten maar volgens mij verkoopt het nooit uit in zijn 1ste editie
(quote)
Is er ooit al een festival uitverkocht geweest in zijn 1ste editie?nu ik het me afvraag zou ik het wel eens willen weten maar volgens mij verkoopt het nooit uit in zijn 1ste editie
De eerste editie van Dekmantel Festival is in 1,5 week uitverkocht
Maar goed, die hadden ook maar 5.000 kaarten. (willie) schreef:
Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe groot de fanbase in Nederland is, aangezien ik vooral rondstruin op fora en daar vrijwel iedereen bekend is met de act en dan ook nog eens positief. Ik baseerde mijn mening vooral op het feit dat ze nog amper in Nederland gespeeld hebben.
(quote)
Tsja, er is een reden natuurlijk dat ze weinig in NL spelen; ze zijn relatief duur voor de grootte van de fanbase hier (in de VS zijn ze veel populairder), althans, voor zover ik weet hebben ze geen gigantische fanschare hier. Desondanks zou ik het een mooie toevoeging vinden.
Wat betreft het afzeggen van B&S: ik snap dat veel mensen daardoor teleurgesteld zijn. Persoonlijk vind ik er vrij weinig aan, dus een vervanger is al gauw beter

0
geplaatst: 4 april 2013, 17:24 uur
Misschien kan iets uit dit lijstje ze vervangen? Ik heb even de festivals in Nederland en Europa bekeken (Hurricane, Rock Am Ring, Southside, Indian Summer en Roskilde) en kwam toen qua vervangende bands bij deze uit. Tenzij ze natuurlijk uit een ander vaatje tappen. Met een * erbij lijken mij erg onwaarschijnlijk, vanwege de volgeboekte agenda of dat het gewoon een te grote naam is.
The Prodigy*
dEUS
Keane*
The Hives
Phoenix
Queens of the Stone Age
Smashing Pumpkins*
Ben Howard
The National*
Editors*
Animal Collective
Dead Can Dance
Kendrick Lamar
The Prodigy*
dEUS
Keane*
The Hives
Phoenix
Queens of the Stone Age
Smashing Pumpkins*
Ben Howard
The National*
Editors*
Animal Collective
Dead Can Dance
Kendrick Lamar
0
geplaatst: 4 april 2013, 17:45 uur
dEUS en Prodigy toch exclusief op Indian summer? En Qotsa lijkt mij toch ook veel te groot.
Verder lijkt me dan enkel Phoenix, Animal collective of Dead can dance een waardevolle toevoeging, al denk ik niet dat Dead can dance in de openlucht op een festival gaan staan en is Animal collective maar half zo goed live als dat ze op plaat zijn.
Edit: wel mooi; Nederland en Europa, zijn er ingrijpende zaken op komst die ik nog niet weet?
Verder lijkt me dan enkel Phoenix, Animal collective of Dead can dance een waardevolle toevoeging, al denk ik niet dat Dead can dance in de openlucht op een festival gaan staan en is Animal collective maar half zo goed live als dat ze op plaat zijn.
Edit: wel mooi; Nederland en Europa, zijn er ingrijpende zaken op komst die ik nog niet weet?

0
geplaatst: 4 april 2013, 18:02 uur
en de rest van moest er nog tussen. 
Kendrick Lamar vind ik ook wel waardevol zelf. Maar de drie bands die jij noemt zie ik best graag komen. Vooral AC en DCD dan.

Kendrick Lamar vind ik ook wel waardevol zelf. Maar de drie bands die jij noemt zie ik best graag komen. Vooral AC en DCD dan.
0
geplaatst: 4 april 2013, 18:17 uur
Ik zie als vervanger eerder een Nederlandse act komen. Jacco Gardner bijvoorbeeld. Op Last FM staat in het weekend van Best Kept Secret geen optreden gepland dus het zou kunnen. Traumahelikopter zou ook gaaf zijn of DeWolff. Als ze het in het hardere genre gaan zoeken misschien wel Textures, maar die kans acht ik heel klein. En The Black Atlantic zou zeker passen bij de rest van het programma, prachtige Folk. Spinvis, Blaudzun, De Staat, Bettie Serveert, je weet het maar nooit. 

0
geplaatst: 4 april 2013, 18:32 uur
Er zijn toch nog genoeg alternatieven. Ik noem een Foals, The Tallest Man on Earth, The Veils, Kashmir, Band of Horses, Beach House, The Shins, Youth Lagoon.
We wachten af, waarschijnlijk tot morgen
We wachten af, waarschijnlijk tot morgen

0
geplaatst: 4 april 2013, 19:22 uur
The xx wellicht?
Jacco Gardtner of Dewolff zou mij eerlijk gezegd wel teleurstellen. Dan liever Fresku, Typhoon en New Cool Collective of Spinvis
Jacco Gardtner of Dewolff zou mij eerlijk gezegd wel teleurstellen. Dan liever Fresku, Typhoon en New Cool Collective of Spinvis
0
geplaatst: 4 april 2013, 21:18 uur
Het kan mij eigenlijk niet schelen wie ze vervangt, er staat al genoeg moois gepland op zondag 
Liever nog wat goeie namen op vrijdag en zaterdag! Ik verwacht dat de laatste toevoeging vooral wat electronica-artiesten bevat. Bonobo, XXYYXX, Flying Lotus,...
En the xx alsjeblieft niet hé, ik vind het al erg genoeg dat ze headlinen op Pukkelpop. Leuke band hoor, maar ik snap niet dat ze nu plots overal op de mainstage mogen headlinen, programmeer ze dan toch in een tent, daar komen ze veel beter tot zijn recht...

Liever nog wat goeie namen op vrijdag en zaterdag! Ik verwacht dat de laatste toevoeging vooral wat electronica-artiesten bevat. Bonobo, XXYYXX, Flying Lotus,...
En the xx alsjeblieft niet hé, ik vind het al erg genoeg dat ze headlinen op Pukkelpop. Leuke band hoor, maar ik snap niet dat ze nu plots overal op de mainstage mogen headlinen, programmeer ze dan toch in een tent, daar komen ze veel beter tot zijn recht...
0
geplaatst: 4 april 2013, 22:44 uur
Veel genoemde namen hier komen sowieso niet.
- The National hebben al aangegeven dat ze niet komen (helaas)
- Kendrick Lamar, Grizzly Bear en CHVRCHES spelen dat weekend op Firefly in de States. Denk niet dat die voor BKS overkomen. Ook The Postal Service is in de States dan.
- QOTSA, Ben Howard en Phoenix staan al op Pinkpop. Keane, Prodigy en dEUS. Weet niet of er exclusiviteitsrecht is bedongen, maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat deze acts op BKS staan.
Of het nu als vervanger van B&S is, weet ik niet, maar mijn gevoel zegt me dat Beach House deze week aangekondigd gaat worden. Of anders Tame Impala of Cat Power. En ik denk ook nog wel 1 of 2 van de Nederlandse namen die Don Cappuccino noemt. En zal ik eens iets geks opperen: Dinosaur Jr. toert ook en vind ik wel bij deze line-up passen.
Tenslotte blijf ik hopen op de electronicnamen. Bonobo, Trentemoller, James Blake, Vondelpark, Four Tet, al deze namen zijn mogelijk en ik hoop/verwacht hier toch ook nog wel 1 of 2 van. Speculeren blijft altijd leuk, we zullen zien
- The National hebben al aangegeven dat ze niet komen (helaas)
- Kendrick Lamar, Grizzly Bear en CHVRCHES spelen dat weekend op Firefly in de States. Denk niet dat die voor BKS overkomen. Ook The Postal Service is in de States dan.
- QOTSA, Ben Howard en Phoenix staan al op Pinkpop. Keane, Prodigy en dEUS. Weet niet of er exclusiviteitsrecht is bedongen, maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat deze acts op BKS staan.
Of het nu als vervanger van B&S is, weet ik niet, maar mijn gevoel zegt me dat Beach House deze week aangekondigd gaat worden. Of anders Tame Impala of Cat Power. En ik denk ook nog wel 1 of 2 van de Nederlandse namen die Don Cappuccino noemt. En zal ik eens iets geks opperen: Dinosaur Jr. toert ook en vind ik wel bij deze line-up passen.
Tenslotte blijf ik hopen op de electronicnamen. Bonobo, Trentemoller, James Blake, Vondelpark, Four Tet, al deze namen zijn mogelijk en ik hoop/verwacht hier toch ook nog wel 1 of 2 van. Speculeren blijft altijd leuk, we zullen zien

0
geplaatst: 4 april 2013, 22:51 uur
Wishlist:
Flying Lotus
Bonobo
Beach House
Traumahelikopter
Tame Impala
Flying Lotus
Bonobo
Beach House
Traumahelikopter
Tame Impala
0
geplaatst: 4 april 2013, 23:05 uur
Bonobo zou erg mooi zijn. James Blake, Flying Lotus en vooral The Tallest Man on Earth zouden ook zeker fijne namen zijn! Ik laat me verassen, BKS zal wel met een mooie vervanger komen lijkt me 

* denotes required fields.