Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival
zoeken in:
0
Brooklyn Dodger
geplaatst: 11 april 2013, 14:50 uur
Yann Samsa schreef:
Ik eigenlijk ook, behalve Kashmir dan.
Ik eigenlijk ook, behalve Kashmir dan.
Kasmir interseert mij nog het weinigste, Autre is twee duizend keer intersanter ook
0
geplaatst: 11 april 2013, 15:13 uur
Opmerkelijk dat er ineens mensen zijn die het matige toevoegingen vinden. Naar aanleiding van de eerste kennismaking met dit festival en de richting die ze in wilde waren de bandjes zoals in deze lichting en zeker ook in de vorige lichting die we kregen juist wat viel te verwachten. Ik ben er dan ook blij mee dat ze aan die verwachting blijken te voldoen.
0
geplaatst: 11 april 2013, 15:51 uur
Gewoon een topprogramma,
en je kunt niet alles hebben,
er bestaat geen 1 festival die alles boekt wat jij wil hebben.
Voor de 1e keer en dan met dit komen, toppie.
en je kunt niet alles hebben,
er bestaat geen 1 festival die alles boekt wat jij wil hebben.
Voor de 1e keer en dan met dit komen, toppie.
0
geplaatst: 11 april 2013, 16:06 uur
Voor mij veel onbekende namen bij deze update. Ik zal Spotify aan het werk zetten de komende tijd 

0
geplaatst: 11 april 2013, 17:02 uur
De 10 nieuwe namen vallen echt vies tegen, de kans dat ik ga wordt minder. Dit zijn namelijk de bands waar ik heen zou willen:
Vrijdag: Arctic Monkeys, Fuck Buttons (deze dag zou ik sowieso overslaan)
Zaterdag: Damien Rice, Efterklang, Swans, Savages, Iceage (Savages en Iceage gaan denk ik ook de kleinere zalen af dit jaar)
Zondag: Portishead, Sigur Rós, Suuns
En voor een weekendticket ben je toch 102,50 kwijt.
Zaterdag: Damien Rice, Efterklang, Swans, Savages, Iceage (Savages en Iceage gaan denk ik ook de kleinere zalen af dit jaar)
0
geplaatst: 11 april 2013, 17:05 uur
hoe doen ze het toch, weeral de beste namen erbij op de zondag en dan moet de vervanger van belle & sebastian er nog bij 

0
geplaatst: 11 april 2013, 17:12 uur
02.00 afgelopen ff doorgaan met Gesaffelstein tot 04.00 had wel leuk geweest jammer
0
geplaatst: 11 april 2013, 17:35 uur
Don Cappuccino schreef:
De 10 nieuwe namen vallen echt vies tegen, de kans dat ik ga wordt minder. Dit zijn namelijk de bands waar ik heen zou willen:
Blijf je lekker thuis, geen problemos
ik wil er al wel 30 a 40 zien
en damien rice sucks
0
geplaatst: 11 april 2013, 18:02 uur
Ik vind Modest Mouse eigenlijk wel een typische band voor jou Don.
Maar als dit de enige namen zijn die je wil zien zou ik inderdaad niet gaan. Al denk ik dat er in de lineup nog wel behoorlijk wat valt te ontdekken.
Maar als dit de enige namen zijn die je wil zien zou ik inderdaad niet gaan. Al denk ik dat er in de lineup nog wel behoorlijk wat valt te ontdekken.
0
geplaatst: 11 april 2013, 18:23 uur
Snoeperd schreef:
Modest Mouse vind ik helemaal niks aan. En ik heb alle nieuwe bands eens beluisterd en daar kan ik ook helemaal niks mee. Ik wacht nog even op de laatste namen, maar waarschijnlijk ga ik niet. Of de laatste namen moeten echt gruwelijk goed zijn.
0
geplaatst: 11 april 2013, 18:26 uur
Flikken ze het toch weer om de interessantste naam (Kurt Vile) op zondag te leggen 
Vrijdag valt nog altijd flink tegen, op zaterdag zal ik wel mijn gading vinden en zondag wil ik bijna alles zien wat er gepland staat.

Vrijdag valt nog altijd flink tegen, op zaterdag zal ik wel mijn gading vinden en zondag wil ik bijna alles zien wat er gepland staat.
0
geplaatst: 11 april 2013, 18:54 uur
Don Cappuccino schreef:
Modest Mouse vind ik helemaal niks aan. En ik heb alle nieuwe bands eens beluisterd en daar kan ik ook helemaal niks mee. Ik wacht nog even op de laatste namen, maar waarschijnlijk ga ik niet. Of de laatste namen moeten echt gruwelijk goed zijn.
(quote)
Oké, leek me juist een typisch jou bandje. Heb je wel The Lonesome Crowded West geluisterd of alleen de mindere recente albums? Eerstegenoemde vind ik namelijk een lo-fi/indie rock meesterwerk.
0
geplaatst: 11 april 2013, 18:57 uur
Ik zal The Lonesome Crowded West eens beluisteren. Het recente werk heb ik gehoord, dat vond ik niks. Maar ik denk dat de band toch meer recent werk zal spelen.
0
geplaatst: 11 april 2013, 19:58 uur
Dat klopt misschien wel. Maqr toch denk ik dat je The Lonesome Crowded West zeer kan waarderen. Veel interessanter, experimenteler en mooier dan de volgende albums.
Al vind ik de albums erna zelf ook niet verkeerd
Al vind ik de albums erna zelf ook niet verkeerd
0
Yann Samsa
geplaatst: 11 april 2013, 21:06 uur
Experimenteler is totaal het woord niet. Ruiger, naakter, eerlijker, spontaner en rommeliger. En mooier, dat wel.
0
geplaatst: 12 april 2013, 08:48 uur
Linius schreef:
Opmerkelijk dat er ineens mensen zijn die het matige toevoegingen vinden. Naar aanleiding van de eerste kennismaking met dit festival en de richting die ze in wilde waren de bandjes zoals in deze lichting en zeker ook in de vorige lichting die we kregen juist wat viel te verwachten. Ik ben er dan ook blij mee dat ze aan die verwachting blijken te voldoen.
Omdat:
1. Ik buiten Kurt Vile en Autre Ne Veut gewoon niet bepaald warm word van de namen (Kashmir, Black Lips, Allah-Las) of er niets van ken (de rest).
2. Ons electronic is beloofd, en die zie ik er niet tussen staan! Al staat er op de site nog wel 'more to be announced', dus ik wacht nog steeds af.
0
Brooklyn Dodger
geplaatst: 12 april 2013, 09:15 uur
Yann Samsa schreef:
En jij kan het weten natuurlijk.
En jij kan het weten natuurlijk.
jazeker ik bovengemiddeld muzikaal ontwikkelend.
Yann Samsa schreef:
Experimenteler is totaal het woord niet. Ruiger, naakter, eerlijker, spontaner en rommeliger. En mooier, dat wel.
Mee eens, mouse is nooit echt experimenteel geweest maar het lo-fi geschreeuw, gekras en prachtig bandgeluid maakt het een briljante plaat. Kijk deze docu eens.
Titmeister schreef:
2. Ons electronic is beloofd, en die zie ik er niet tussen staan! Al staat er op de site nog wel 'more to be announced', dus ik wacht nog steeds af.
(quote)
Uhm ja electronic is een breed begrip. Hieronder kunnen ook vallen namen als Black Dice, doledrums, fuck buttons, Ofei. Maar ja moeilijk begrip en zie hier geen dingen als Hawtin of Julio Bashmore verschijnen...
0
geplaatst: 12 april 2013, 09:49 uur
De namen die je noemt, gebruiken electronicelementen, maar zou ik niet echt als electronic omschrijven. Cashmere Cat wel, maar dat is zo'n beetje de enige. Verder zie ik idd geen Hawtin of Bashmore hier verschijnen (al zouden ze niet misstaan), maar een Bonobo, Trentemoller, Amon Tobin of Four Tet had imo prima er tussen gepast en de line-up aanzienlijk verrijkt i.p.v. het zoveelste indiebandje...
0
geplaatst: 12 april 2013, 10:17 uur
Ik vind het beloofd wel interessant, wat is de exacte quote die door de organisatie is gebruikt?
En zitten Bonobo, Amon tobin en Four tet ook niet gewoon bij een Indielabel? Naast dat het nogal een fantasieloosrijtje is, dat kan vast obscuurder.
als Fuck buttons geen electronica zou zijn dan houdt het op.
En als je MBV, Neurosis, Mazzy star, Einsturzende neubauten neerzet i.p.v. 4 bandjes die ik niet zo pruim is dat ook een verrijking van de line-up, heb je echt niet per se electronica acts voor nodig
En zitten Bonobo, Amon tobin en Four tet ook niet gewoon bij een Indielabel? Naast dat het nogal een fantasieloosrijtje is, dat kan vast obscuurder.
En als je MBV, Neurosis, Mazzy star, Einsturzende neubauten neerzet i.p.v. 4 bandjes die ik niet zo pruim is dat ook een verrijking van de line-up, heb je echt niet per se electronica acts voor nodig
0
geplaatst: 12 april 2013, 12:21 uur
Hmm Chelsea light movement op 25,26 en 27 juni in ons land, die naam had ik toch wel bij die 10 verwacht cq. gehoopt.
0
geplaatst: 12 april 2013, 13:28 uur
(willie) schreef:
Ik vind het beloofd wel interessant, wat is de exacte quote die door de organisatie is gebruikt?
Je bent nogal een betwetertje he
Vondelpark, Mano Le Tough, Baths, Kettel, Proem, Bliss, Nikakoi, Stendeck, Pitto, Floex, Hudson Mohawke... Kortom genoeg keuze uit obscuurdere electronicnamen, maar ik noem de bovenstaande namen, omdat dat juist namen zijn, waar ook niet electronicliefhebbers zich mee kunnen identificeren.En Fuck Buttons is wel electronic ja, maar dan nog: met alleen Cashmere Cat en Fuck Buttons is toch een vrij groot gedeelte van het elektronische spectrum onvertegenwoordigd, terwijl er mij iets te veel 13-in-een-dozijn indie(pop/rock, je weet best wat ik met indie bedoel)bandjes geprogrammeerd worden. Dat betreur ik als muziekliefhebber met een speciale voorliefde voor electronic.
Overigens heb ik al heel lang een kaartje en staan er meer dan genoeg uitstekende namen op de line-up, maar de laatste paar updates ben ik voornamelijk teleurgesteld.
0
geplaatst: 12 april 2013, 13:35 uur
13-in-een-dozijn indie bandjes is dan ook weer zo lekker subjectief. Ik vermoed dat jij daar dingen als Wavves, Surferblood en The History of Apple Pie etc. onder zal scharen? Terwijl dat voor mij juist de grootste reden is naar dit festival te gaan. Ben zelf vrij selectief met elektronische muziek en hou meer van gitaarbandjes dus wat dat betreft is dit perfect.
En de organisatie heeft ook nooit gezegd dat je veel elektronische acts hoeft te verwachten. Het is alleen bekend dat ze die hoek niet negeren en ook daar dingen in zullen boeken. En ik zou het ook geen straf vinden als er nog wat namen in de categorie Vondelpark, John Talabot en SBTRKT bij zou komen of zo. Wie weet dat er nog wat bij zit in de laatste groep namen
En de organisatie heeft ook nooit gezegd dat je veel elektronische acts hoeft te verwachten. Het is alleen bekend dat ze die hoek niet negeren en ook daar dingen in zullen boeken. En ik zou het ook geen straf vinden als er nog wat namen in de categorie Vondelpark, John Talabot en SBTRKT bij zou komen of zo. Wie weet dat er nog wat bij zit in de laatste groep namen

0
geplaatst: 12 april 2013, 13:41 uur
Dat is subjectief ja. Maar goed, dat zijn meningen wel vaker
En ik zeg nergens dat ik veel electronic verwacht. Maar als je zegt electronic te programmeren en het blijft bij Fuck Buttons en Cashmere Cat, dan vind ik dat wel erg karig.
En ik zeg nergens dat ik veel electronic verwacht. Maar als je zegt electronic te programmeren en het blijft bij Fuck Buttons en Cashmere Cat, dan vind ik dat wel erg karig.
0
geplaatst: 12 april 2013, 14:37 uur
Ik baseerde me enkel op feiten, dat krijg je als mensen onzin gaan vertellen

0
geplaatst: 12 april 2013, 21:49 uur
Ik ga hoogstwaarschijnlijk alleen op vrijdag,nu maar hopen dat Bloc Party en Arctic Monkeys niet op dezelfde tijd spelen,tevens zijn dat ook de enige bands die ik ken,dus dat wordt een leuke ontdekkingsreis verder. Ik hoop toch nog wel op Foals,Deftones en Kasabian (al zullen die laatste twee wel veel te duur zijn)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 april 2013, 23:47 uur
Wij komen alleen op de zondag en dat is een geweldig programma wat er nu staat, ik heb niks met Belle en Sebastian, dus elke vervanger kan bijna alleen maar beter worden Disappears of Wooden Ships zouden me ook wel bevallen.
0
geplaatst: 13 april 2013, 00:48 uur
Rvdz schreef:
Ik ga hoogstwaarschijnlijk alleen op vrijdag,nu maar hopen dat Bloc Party en Arctic Monkeys niet op dezelfde tijd spelen.
Ik ga hoogstwaarschijnlijk alleen op vrijdag,nu maar hopen dat Bloc Party en Arctic Monkeys niet op dezelfde tijd spelen.
Dat kan ik je zelfs garanderen.
0
geplaatst: 16 april 2013, 14:55 uur
Jurassic 5 is rond 15 juni Barcelona en de rest van de maand juni. Zou toch mooi zijn als Best Kept Secret die weet te strikken. Dat zou een echte mooie hiphop naam zijn, al vind ik Tyler en Danny Brown ook al erg goed.
0
geplaatst: 17 april 2013, 08:14 uur
The Notwist nu ook voor ATP IJsland op 28 of 29 juni samen met o.a.
Nick Cave & the Bad Seeds, Chelsea Light Moving, the Fall, Thee Oh Sees, Deerhoof, Múm, Mugison, Apparat Organ Quartet, Amiina, Valgeir Sigurdsson en Hjaltalin.
Mooie namen, maar The Notwist zou wel een zeer welkome aanvulling zijn, al zetten ze half zo goede show als in Doornroosje neer.
Nick Cave & the Bad Seeds, Chelsea Light Moving, the Fall, Thee Oh Sees, Deerhoof, Múm, Mugison, Apparat Organ Quartet, Amiina, Valgeir Sigurdsson en Hjaltalin.
Mooie namen, maar The Notwist zou wel een zeer welkome aanvulling zijn, al zetten ze half zo goede show als in Doornroosje neer.
* denotes required fields.