MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Ik zou Vampire Weekend ook wel een hele mooie toevoeging vinden en ze hebben nog plek in de agenda.

Foals is dan eigenlijk juist terug van hun tour in de VS. Ik zie hen inderdaad wel als vervanger van Belle & Sebastian.

MAS
Vind dat er niet echt veel bijzonders meer is bijgekomen. Ik ga nu zeker alleen de vrijdag.

Want de minste dag is het gezelligst?

Je bent zelf de minste dag.

MAS
Vrijdag komen er acts die ik wel tof vind. (Tyler The Creator, Danny Brown) Bands als Sigur Ros en Portishead hoef ik niet te zien.

Afgezien van de laatste namen, ben ik nog meer benieuwd naar het tijdschema. Kunnen eindelijk wat moeilijke keuzes gemaakt worden. Hopelijk snel meer duidelijkheid.

Co Jackso schreef:
Afgezien van de laatste namen, ben ik nog meer benieuwd naar het tijdschema. Kunnen eindelijk wat moeilijke keuzes gemaakt worden. Hopelijk snel meer duidelijkheid.

Dat inderdaad, ik hoop dan het nu wel binnen 2 weken komt, kan ik de schema's van LGW may day, Primavera en BKS naast elkaar leggen om alles op elkaar af te stemmen.

Omdat Macklemore en Lewis ongeveer de grootste act is van het festival (gezien het extra HMH concert) toch ook maar even het hitje geluisterd.

En ik kan niet anders concluderen dat Nederland volledig de weg kwijt is, wat een armoede, nu heb ik net als de organisatie geen verstand van dit soort muziek, anders boek je niet nog zo'n kansloze act als Danny Brown, maar een MF Doom, Black milk of EL-P had toch wel een ander beeld gegeven.

Tsja, net als bij de electronic, toont de organisatie idd aan weinig verstand te hebben van hiphop; enkel wat recent gehypte artiesten. Overigens vind ik Macklemore prima muziek maken. Maar een van die namen, die jij noemt, was zeker leuk geweest.

Danny Brown vind ik sowieso niet kansloos. Wordt gezien als een van de grootste talenten binnen de hiphop, Grown Up was misschien wel het beste hiphopnummer van vorig jaar en de verwachtingen voor zijn derde studioalbum zijn hooggespannen. Ook is XXX, zijn tweede album uit 2010 zeker een fijn album.

De populairiteit van Macklemore & Ryan Lewis moet je niet onderschatten. Twee meisjes uit mijn klas gaan speciaal voor hen vrijdag naar dit festival. En Bloc Party en Arctic Monkeys vonden ze 'leuk' voor er bij.
Daarnaast vind ik zelf Thrift Shop wel een geweldig nummer met een gruwelijke beat. De rest vind ik dan weer 13 in een dozijn.

Tyler the Creator vind ik ook een goede boeking als een van de meest spraakmakende rappers van de afgelopen jaren, alleen jammer dat Earl er niet bij is.

Maar ook ik hoop nog op een goede boeking qua hiphop, Jurassic 5 of de Wu-Tang Clan lijkt me wel wat. En die electronic namen ja, die vallen inderdaad erg tegen. Ik heb liever één goede electronic act dan 5 van die nietszeggende indiebandjes.

Fuck Buttons komt toch? Is vet hoor live.

herman schreef:
Fuck Buttons komt toch? Is vet hoor live.

Nogal.

Snoeperd schreef:
5 van die nietszeggende indiebandjes.

Ben ik wel benieuwd welke namen op de line-up jij allemaal onder deze kleinerende sub categorie schaart.

Linius schreef:
(quote)

Ben ik wel benieuwd welke namen op de line-up jij allemaal onder deze kleinerende sub categorie schaart.

Makkelijk, dat kan ik zelfs, aangezien in dit topic schijnbaar alles onder indie mag vallen.

- Two door cinema club
- Damien Rice
- Macklemore & Lewis
- Alt-J
- Bloc party

Ik denk dat Snoeperd eerder dit rijtje bedoelt:

Everything Everything
French Films
The History of Apple Pie
Idiot Glee
Indians
Mozes and the Firstborn
Splashh
Surfer Blood
Swim Deep
Temples

Allemaal behoorlijk onbekend voor mij en op het eerste gehoor klinkt het niet heel erg spannend allemaal. Dat is normaal gesproken geen probleem, ze kunnen me daardoor juist meer verrassen, maar er is bij BKS toch echt wel een overschot aan dit soort bandjes. Vervang drie van die namen voor bijv. Trentemoller en Pitto. Niemand zal klagen en de liefhebbers van electronica zullen niet meer zeuren.

Dan vind ik mijn rijtje toch een pak overbodiger (tesamen met alles wat door zou moeten gaan voor hiphop), maar goed, het was meer dat die discussie al geweest was en als er een hooray for earth of poolside voor in de plaats komt, is het meer electronisch, maar het programma wordt er niet beter van.

Ik heb ook liever dat al die fophop wordt ingeruild voor een echte band als MBV.

Misschien moeten ze The Knife boeken na alle positieve geluiden over de optredens van de laatste weken ;D

Ik bedoel toch echt dat lijstje van Teunnis. Daarvan staan er teveel geprogrammeerd. Natuurlijk moet je met het boeken ook wel geluk hebben. De Savages en Kurt Vile bijv. brengen net na de boeking een geweldig album uit die ook nog de aandacht krijgen, maar de bands uit het rijtje van Teunnis doen dat niet en blijven daardoor onbekende namen.

@Willie Ik weet gelukkig dat je trollt, en ja die bands die zijn behoorlijk overbodig.

Maar juist het rijtje wat Teunnis noemt is nou het type artiesten wat ik verwachtte bij dit festival, veel kleine namen. Wellicht een iets betere balans met elektronisch en hiphop had interessant geweest. Wil ik overigens aan toevoegen dat Surfer Blood in 2010 al een goed ontvangen plaat heeft uitgebracht en een tweede onderweg heeft. Temples aan een enorme hype onderhevig is in de UK en het album eraan zit te komen (hopelijk voor BKS nog). En ook French Films en The History of Apple Pie hebben dit jaar leuke platen uitgebracht. Er wordt alleen niet bijzonder veel over geschreven. Als Savages niet gehyped was geweest zouden die waarschijnlijk in het zelfde rijtje genoemd worden.

Er is natuurlijk ook geen geld voor alleen maar bands die al heel goed lopen. Dat Savages en Kurt Vile nu goed zouden scoren was natuurlijk makkelijk te voorspellen, die hebben ze echt niet over het hoofd gezien.

Everything Everything is trouwens ook wel een erg leuke band, hebben goede singles uitgebracht het laatste jaar. Ik ken zat mensen die juist voor Everything Everything, Two Door Cinema Club, etc. gaan.

En klagen over onbekende namen terwijl het festival nota bene best kept secret heet is wel wat vreemd natuurlijk. Als je met zo'n festivalnaam al geen onbekende goede bandjes meer mag programmeren...

(willie) schreef:

Misschien moeten ze The Knife boeken na alle positieve geluiden over de optredens van de laatste weken ;D

The Knife moeten ze dan aan het begin van de middag zetten voor wat gymnastiek.

Linius schreef:
@Willie Ik weet gelukkig dat je trollt, en ja die bands die zijn behoorlijk overbodig.

Oh, ik dacht eigenlijk even jouw opzetje in te koppen

Mensen die Surfer blood, History of apple pie en Mozes and the first born in 1 rijtje zetten alsof het dezelfde bands zijn moeten toch weten dat iets fout doen.

Hoewel Surfer blood live geen potten gaat breken, daarvoor hebben ze toch een te groot uitstralingsprobleem, maar Astro coast draai ik nog regelmatig.

Al is het genoemde rijtje van Teunnis voor mij verre van onbekend, ik blijf het toch gek vinden dat het schijnbaar alleen maar vervangen zou kunnen worden door een Trentemoller (hoe plat wil je het trouwens hebben als electronica liefhebber, maar dat ter zijde) of andere electronische acts, ik kan ook 4 bands noemen die mij minder liggen en dan zeggen dat het programma veel beter wordt als ze een Jesus and mary chain, MBV of een Godspeed you! Black emperor boeken. En het is nu niet alsof shoegaze of postrock erg oververtegenwoordigd is. Er staat NB meer electronica

herman schreef:
Er is natuurlijk ook geen geld voor alleen maar bands die al heel goed lopen. Dat Savages en Kurt Vile nu goed zouden scoren was natuurlijk makkelijk te voorspellen, die hebben ze echt niet over het hoofd gezien.

Is het gek dat ik Kurt Vile al zie als gearriveerde naam? Smoke ring for my halo sloeg toch ook al aardig aan.

Dat bedoel ik inderdaad.

Zeker niet. Dat vind ik van Surfer Blood overigens ook. Astro Coast is een gewoon een goed album en Surfer Blood is er alweer een tijdje. Live reputatie kan ik weinig van zeggen want dat was er helaas nog niet van gekomen voor mij.

Wat is er zo plat aan Trentemøller?

Ik vind dat hij een te hoog gehalte crowdpleasing heeft, makkelijke keuzes maakt en vooral eenvoudig en tamelijk lomp is, goed het is nog niet zo erg als een Pendulum of Bloody beetroots, maar ik ga er toch van uit dat electronicaliefhebbers toch ook hogere eisen hebben. Tenzij je het gewoon leuk vind, want dat kan natuurlijk ook gewoon, al koppel ik dat dan weer niet aan het geklaag over gebrek aan.

Zaken als Dorian concept, Burial en Fever ray snap ik gewoonweg niet, maar goed ik heb ook geen verstand van electronische muziek, want waarom ik Haxan Cloak en Oneohtrix point never dan wel weer fantastisch vind kan ik niet uitleggen.

Zijn album The Last Resort vind ik anders allesbehalve plat. Een heel erg gelaagd elektronica-album dat zeker niet is weg gelegd voor 'crowdpleasing'. En al zeker niet plat zoals The Bloody Beetroots dat meer is.

Dat leek me ook een troll-reactie, maar Trentemoller live of als dj is wel een ander verhaal.

Dat is waar. Ik heb hem live gezien, en dat is natuurlijk lang niet zo subtiel als op zijn platen. Maar plat zou ik het toch echt niet willen noemen, vind ik nogal overtrokken.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:22 uur

geplaatst: vandaag om 13:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.