MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
jassn schreef:
(quote)
Zou Kurt Vile niet gewoon de vervanger van Belle & Sebastian zijn?

Dat lijkt mij ook, ik ben opzich wel blij met Kurt Vile. Al had ik B&S toch wat liever gezien.

Nee, ze hebben zelf gezegd dat er niet één vervanger is voor B&S, maar dat ze in plaats daarvan meer artiesten hebben geboekt.

Kurt Vile is trouwens wel qua blokkenschema de vervanger geworden van Modest Mouse en daarmee is er dus nog een T.B.A. op de plek waar Kurt Vile eerst stond. Kleine kans dus dat dat net zo'n grote naam wordt als Modest Mouse.

Ja, die hoop was vervlogen zodra ik zag dat Kurt Vile was opgeschoven. En Vile was inderdaad niet de vervanger van B&S. Tja, ergens kan BKS er weinig aandoen twee aansprekende namen cancelen maar ze kunnen er wel meer aan doen om ze goed te vervangen voor m'n gevoel. Om kleine namen zal niemand malen, maar Modest Mouse en B&S waren acts waar mensen een kaartje voor zouden kopen.

The National cancel show in Turkey in wake of escalating violence

The National heeft opeens een gat in de agenda als gevolg van de protesten in Turkije, en wel op zondag 23 juni.

Misschien dat de organisatie nog een ultieme poging kan doen om ze voor de zondag te boeken? Dat zou toch wel geniaal zijn als dat nog zou kunnen. Ze spelen zaterdag nog in Duitsland (Hurricane) en dinsdag in Brussel, dus het zou organisatorisch geen enkel probleem moeten zijn.

Gretz schreef:
The National cancel show in Turkey in wake of escalating violence

The National heeft opeens een gat in de agenda als gevolg van de protesten in Turkije, en wel op zondag 23 juni.

Misschien dat de organisatie nog een ultieme poging kan doen om ze voor de zondag te boeken? Dat zou toch wel geniaal zijn als dat nog zou kunnen. Ze spelen zaterdag nog in Duitsland (Hurricane) en dinsdag in Brussel, dus het zou organisatorisch geen enkel probleem moeten zijn.

Heb je dit ook doorgegeven aan de organisatie?!

oceanvolta schreef:
(quote)

Heb je dit ook doorgegeven aan de organisatie?!

Ik zie al een aantal mensen op Facebook en twitter die dezelfde suggestie hebben gedaan.

Ze zullen er dus echt wel naar kijken. Ik hou er niettemin niet heel sterk rekening mee. De optredens op 21, 22 en 25 juni (Hurricane/Southside/Brussel) stonden al namelijk vrij vroeg vast. In februari hoopten we daarom ook al dat ze nog voor de zondag geboekt zouden worden. Waarschijnlijk heeft BKS het toen wel geprobeerd, maar kwamen ze er niet uit. Uiteindelijk kwam er een tijdje later wel de show in Istanbul bij. (misschien lucratiever?) Ik ben dus bang dat The National te duur is of liever alleen een clubshow in Nederland doet.

Ik zou het in ieder geval wel een mooie vervanger vinden van Modest Mouse.

Het is nu ook eindelijk bekend hoeveel kaarten er beschikbaar zijn, nl. 15.000.

Ik zit op dit moment toch nog met een paar twijfels..

Arctic Monkeys of Fuck Buttons
Braids en Ice Age of Swans
Alt-J of Melody's Echo Chamber
Portishead of Black Angels

Moeilijk, moeilijk !

De eerste drie zijn makkelijk:

Fuck Buttons
Swans
Melody's Echo Chamber

De laatste vind ik lastiger, beide bands zijn erg goed live.

Arctic Monkeys
Swans
Alt-J
Portishead

Makkie

Arctic Monkeys
Swans denk ik, maar moet er nog veel van luisteren
Alt-J (of ik moet die andere tof gaan vinden)
Portishead

Gloeilamp schreef:
Arctic Monkeys
Swans
Alt-J
Portishead

Makkie

Eens!

Van Swans kun je de laatste 2 albums luisteren, dan ben je al een heel eind. Maar toen ik ze voor het eerst live zag kende ik er helemaal niets van en het werd één van mijn beste concerten van dat jaar, dus het hoeft niet uit te maken.

AM is leuk, maar treedt best vaak op in Nederland toch? Zal vast een gezellig optreden worden met veel hits, maar ik zou dan toch voor de spannendere muziek kiezen.

Swans is heel intens live. Absoluut de moeite waard, ook al ken je er (vrijwel) niks van.

Ja volgens mij is Swans sowieso indrukwekkend. Ik luister nu regelmatig de eerste cd van The Seer en The Great Annihilator.

herman schreef:
De eerste drie zijn makkelijk:

Fuck Buttons
Swans
Melody's Echo Chamber

De laatste vind ik lastiger, beide bands zijn erg goed live.
gewoon zoals mij Portishead kiezen en in september naar het concert van The Black Angels gaan !

herman schreef:
Van Swans kun je de laatste 2 albums luisteren, dan ben je al een heel eind. Maar toen ik ze voor het eerst live zag kende ik er helemaal niets van en het werd één van mijn beste concerten van dat jaar, dus het hoeft niet uit te maken.

AM is leuk, maar treedt best vaak op in Nederland toch? Zal vast een gezellig optreden worden met veel hits, maar ik zou dan toch voor de spannendere muziek kiezen.

Ik hoop dat AM ons nog een keer verrast met zo'n show als op Lowlands 2009, dat eerste half uur was zo goed, ik heb sindsdiens weinig beters gezien, wel betere hele shows. En veel mensen achteraf zeiken dat ze te weinig hits speelden.

Nu over het geposte lijstje van The Eraser

Wel ontzettend goede live band, hits of niet en aangezien ik op Primavera wel de keuze heb gemaakt om Fuck buttons te bekijken (ook ontzettend goed) is die eerste voor mij een makkelijke.

Het hangt er wel een beetje vanaf hoe je de puzzel dat een muziekjaar toch is invuld, ik begin meestal aan de randjes, ook al is dat het makkelijkste deel waardoor mijn puzzelmetafoor nu belachelijk wordt, en werk dan naar binnen.

Op gevoel is de laatste keuze The Black angels, maar ik heb Portishead dus altijd vakkundig gemist, vandaar dat ik dan daar heen ga.

Braids zou ik skippen, tenzij ze t.o.v. anderhalf jaar geleden flink gegroeid zijn qua performance, sowieso geschikter voor in een zaaltje waar je met 30 mensen moeilijk naar het podium kunt staren en kunt doen alsof je alles wat er tussen de nummers door gebeurt begrijpt.

En aangezien Swans zo ongeveer de beste naam is van het festival is het eigenlijk ook geen keuze. Moet alleen mijn vriendinnetje ergens zien te droppen.

En Alt-J of Melody hangt af of je naar 3FM luistert, dan ga je voor het eerste.

jassn schreef:
gewoon zoals mij Portishead kiezen en in september naar het concert van The Black Angels gaan !

Ik heb iets gemist volgens mij, maar waar spelen zij in september behalve op Into the great wide open?

(willie) schreef:
(quote)

Ik heb iets gemist volgens mij, maar waar spelen zij in september behalve op Into the great wide open?

In Brussel. Jassn is een Vlaming.

Vandaag de hele Spotify-playlist geluisterd. Vrij hoog folktronica, poppy noise/punk en 60's retropop-gehalte wel. Van het merendeel werd ik niet heel warm, positieve uitzonderingen (van de bands die ik nog niet kende) waren Wave Machines, Thomas Azier en NO. Negatieve uitschieters waren The History of Apple Pie en Savages. Wat een schijtmuziek. Weet ik iig waar met een grote boog omheen moet lopen. Verder heb ik er alvast zin in

Arrie schreef:
(quote)

In Brussel. Jassn is een Vlaming.

Ah ja die Brussel datum had ik wel gezien, maar ik koppel Brussel nooit aan Vlaanderen, ik hoopte nog dat er misschien een Trix datum bekend gemaakt was.

Titmeister schreef:
Negatieve uitschieters waren The History of Apple Pie en Savages.

Vreemd, Savagas behoort tot mijn lijstje waar ik écht naar uitkijk. Live gaat dit sowieso knallen. Super dat ze pas op middernacht spelen.

Inderdaad, Savages heeft één van de betere platen uitgebracht dit jaar. Het tijdstip had niet beter gekund.

Staan samen met Pantha du Prince. En daar heb ik erg goede verhalen over gehoord, dus ik zal Savages moeten missen

Goede verhalen gehoord over Pantha met bellenjongens lijkt me. En die komen volgens mij niet mee.

Overigens was ik in de veronderstelling dat Apparat ook op BKS Krieg und frieden (niet doorheen te komen trouwens) gingen doen, maar mijn hoofd is niet op orde.

Misschien wordt het laatste gaatje ingevuld door bands die op Pinkpop gaan spelen. The Gaslight Anthem of Miles Kane zijn namen die qua grootte op die plek geplaatst kunnen worden.

Dan van Hurricane toch echt liever een Tegan & Sara of Get well soon.

Spijtig overigens dat The Notwist schijnbaar niet op de radar stond.

The Gaslight Anthem is wel een erg vette naam, dit jaar op Paaspop gezien. Ik zou er blij mee zijn, Miles Kane is ook tof.

Leuke namen voor Pinkpop, maar ik hou ze graag ver weg van BKS, dat 2 door cinema club en Damien Rice er staan is wel Pinkpop genoeg.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:16 uur

geplaatst: vandaag om 03:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.