MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Ja, ik heb jou trouwens ook gemist Co Jackso. Al stonden we volgens mij wel vlak bij elkaar bij Autre Ne Veut, toen sloot jij later toch aan bij het MuMe-groepje, samen met Eilord?

DjFrankie (moderator)
Co Jackso schreef:
Ik was ook later met Cygnus

Maar inderdaad, we waren eigenlijk te laat en de kennismaking was helaas wat vluchtig.

Dan heb ik jouw dus onbewust wel gezien Co ?

Ik vond het ook gezellig aan de telefoon hoor bois. maar die Aart de Bij vind ik maar een rare snuiter.

(willie) schreef:

Grootste kutoptreden van dit jaar komt op naam van Balthazar, wat een farce die band, als je nou geen zin hebt blijf dan gewoon thuis of verzin een smoes dat je eerst een nieuw album wilt hebben.

Balthazar vond ik dan weer erg goed, ze kregen me volledig mee. Ik had ook niet de indruk dat ze er geen zin in hadden.

Wie er precies geen zin in had was Kele van Bloc Party. In het begin stond ie er behoorlijk ongeïnteresseerd bij. Al kauwend en zo wat doods voor zich uit kijkend. Gelukkig bleef dat niet duren.

DjFrankie schreef:
(quote)

Co en ik kwamen samen aanlopen bij het meetinggroepje, dus hij was er wel. Eerder een gat in jouw geheugen... En dat terwijl je de bob was.

DjFrankie (moderator)
DjFrankie schreef:
(quote)

Cygnus schreef:

Co en ik kwamen samen aanlopen bij het meetinggroepje, dus hij was er wel. Eerder een gat in jouw geheugen... En dat terwijl je de bob was.

Ik gooi het op ouderdom

Arrie schreef:
Ja, ik heb jou trouwens ook gemist Co Jackso. Al stonden we volgens mij wel vlak bij elkaar bij Autre Ne Veut, toen sloot jij later toch aan bij het MuMe-groepje, samen met Eilord?

Door eigen toedoen ben ik die ook weer kwijtgeraakt. Ik vind het ook wel mooi dat ieder zo z'n eigen schema heeft, nadeel is weer dat je elkaar constant kwijtraakt en weer moet opzoeken.

Met Arcade Fire als (mogelijke) headliner volgend jaar op de zondag, ben ik er zeker bij

(willie) schreef:
(quote)

Maar dat kon je van te voren toch prima zelf weten?

Natuurlijk, mr. wise guy, maar als zo'n sjaak van Pouw stellig staat te beweren dat je de bus naar de camping moet nemen, ga je er toch vanuit dat ie het wel weet. We waren ook by far niet enige bungalowgangers die in de verkeerde bus zaten, heb van meerdere mensen om ons gehoord dat ze dat hadden. Nou vind ik het echt geen ramp om een eindje te lopen, maar je mag toch verwachten van buspersoneel dat ze weten waar ze je naartoe brengen...

(willie) schreef:
Sigur ros is de magie een beetje kwijt, nieuw werk behoort bij lange na niet tot het beste en omdat ik ze vorig jaar nog in Paradiso heb gezien heb ik geen moeite genomen om een goede plek te vinden, prima optreden, maar ondertussen is Sigur ros ook zo voorspelbaar geworden dat je weet wanneer Festival ingezet gaat worden en daarna nog Popplagio komt.

Prima optreden, maar voor mij is het voorlopig even de laatste keer.

Tsja, kan zijn. Het was mijn eerste keer Sigur Rós live, dus voorspelbaar was het sowieso niet voor mij. Ik vind het nieuwere werk ook minder dan het oudere werk, maar vond wel heel goed overkomen. Vooral Kveikur vond ik live heel sterk. Natuurlijk is het jammer dat ze veel mijn favorieten niet speelde, maar dat had ik me al op ingesteld, dus dat deed weinig aan de show af. Verder maakt het heel erg uit waar je staat. Ik zie hier iedereen heel enthousiast over Portishead, maar die voelde ik weer veel minder...

DjFrankie (moderator)

dit heb ik dus live gezien, ik zat naast die gast die filmde rustig te wachten om de juiste plek voor The Angels te krijgen. Idd idioot, later werden zijn gegevens genoteerd door de security.

ik was vergeten waar we afgesproken hadden, ik liep er wel ergens rond hoor.

1. Portishead

.....

2. Dead Can Dance

3. Suuns

4. No Age
5. Autre Ne Veut
6. Temples
7. Kurt Vile
8. Sigur Ros
9. No

Portishead is met voorsprong het beste optreden dat ik ooit gezien heb !!!! Dead Can Dance heb ik de zaterdag gezien in vorst nationaal maar ik dacht ik vermeld het ook maar even in mijn lijst. Suuns was echt wel goed en ik stond redelijk ver. (al liep zo wat iedereen van mijn groepje 1 voor 1 weg). No Age gewoon omdat het zo leuk was in de moshpit en omdat ik te lang bij everything everything stond te ergeren (welgeteld 1 of 2 nummers). Autre Ne Veut vond ik iets beter dan op album al waren de singles nog altijd duidelijk de betere nummers; Temples en Kurt Vile niet lang gezien klonken wel goed. Sigur ros klonk niet slecht maar alles na Portishead klonk gewoon verre van fantastisch zelfs het slotnummer van Sigur Ros klonk niet echt fantastisch meer. No is dan weer een covergroepje met eigen songs ...

DjFrankie (moderator)
De moshpit bij No Age daar stonden wij omheen met Cygnus, lukas en Dweijk_

Titmeister schreef:
(quote)

Natuurlijk, mr. wise guy, maar als zo'n sjaak van Pouw stellig staat te beweren dat je de bus naar de camping moet nemen, ga je er toch vanuit dat ie het wel weet.

Ik ken Sjaak van Pouw niet, daar ga ik dan dus gewoon niet van uit, dat u vervolgens te lui bent geweest om het zelf goed uit te zoeken van te voren is niet mijn fout, ik hou het gewoon bij feiten net zoals de vorige keer toen u ergens naast zat.

Titmeister schreef:

Tsja, kan zijn. Het was mijn eerste keer Sigur Rós live, dus voorspelbaar was het sowieso niet voor mij. Ik vind het nieuwere werk ook minder dan het oudere werk, maar vond wel heel goed overkomen. Vooral Kveikur vond ik live heel sterk. Natuurlijk is het jammer dat ze veel mijn favorieten niet speelde, maar dat had ik me al op ingesteld, dus dat deed weinig aan de show af. Verder maakt het heel erg uit waar je staat. Ik zie hier iedereen heel enthousiast over Portishead, maar die voelde ik weer veel minder...

Ik was wel overdonderd door Portishead, maar daar speelt een beetje hetzelfde; mensen die ze de afgelopen paar jaar een keer of 3 gezien hebben zijn er op uitgekeken, voor mij was het de eerste keer.

Maar ik vond het ook wel een goed optreden en als dit de eerste keer was dan kan ik mij heel goed voorstellen dat het fantastisch was, het blijft ook wel een vrij uniek geluid.

(willie) schreef:
(quote)

Ik ken Sjaak van Pouw niet, daar ga ik dan dus gewoon niet van uit, dat u vervolgens te lui bent geweest om het zelf goed uit te zoeken van te voren is niet mijn fout, ik hou het gewoon bij feiten net zoals de vorige keer toen u ergens naast zat.

Waarom telkens zo'n onaardige toon in je berichten, Willie? Dat is toch nergens voor nodig?

En ja, dat geldt ook voor iemand aanspreken met 'mr. wiseguy'. dus voor beide kanten, maar het valt me vooral bij jou soms nogal op, zonder vervelend te willen zijn. Ik wil het gewoon graag gezellig houden op MuMe.

Echt bizar. Toen die gast begon te klimmen had ik al meteen zoiets van: "als dat maar goed gaat". Toen hij zag dat iedereen keek kreeg hij het helemaal hoog in zijn bol door aan 1 arm te gaan hangen. Hij mag van geluk spreken dat hij er weinig aan over gehouden heeft (tenminste ik zag een minuut later geen ambulance of whatever).

Op Stage 4 ook nog een idioot die op die containers geklommen was en daarop aan het springen en doen was. Hij kwam wel normaal beneden gelukkig...

Verder alleen maar positieve en leuke bezoekers gezien gelukkig
Jullie helaas wel misgelopen....

Hardstikke fijn voor je Arrie dat je het gezellig wil houden, ik schrijf hoe ik wil en bij mijn stijl past al die nepvrolijkheid die hier vaak genoeg voorbij komt niet. En als iemand wat kaatst dan kaats ik met alle liefde terug, ik hou daar wel van.

Ik hou me verder keurig in en ken de regels van deze site prima.

Idem voor bands of optredens; vind ik het goed zeg ik dat, als het ruk is dan zeg ik dat ook zonder het te verbloemen en over het algemeen licht ik dat ook nog toe, daar is een muziekforum toch voor bedoelt zou je zeggen.

Oepsje schreef:

Echt bizar. Toen die gast begon te klimmen had ik al meteen zoiets van: "als dat maar goed gaat". Toen hij zag dat iedereen keek kreeg hij het helemaal hoog in zijn bol door aan 1 arm te gaan hangen. .

Het is ook wel bizar, vooral omdat hij het risico neemt andere mensen ernstig te blesseren, maar goed aan de andere kant; toen Eddie Vedder het deed vonden we het allemaal geweldig en die heeft wel echt zieke dingen gedaan toen het nog een jonge hond was.

Nina Simone horen vlak voor het concert van Portishead was natuurlijk ook een pluspunt. Net als Nick Drake horen terwijl je rustig op het gemak aan het meer zit.

DjFrankie (moderator)
Ik hoorde van Cygnus dat Joy Division - Unknown Pleasures gespeeld werd voor het concert van Tyler the Creator

jassn schreef:
Nina Simone horen vlak voor het concert van Portishead was natuurlijk ook een pluspunt.

Ja, ondanks dat het vanaf mijn plek wat moeilijk te horen was, zat ik toch ook wel te genieten van Sinnerman. Net als N.Y. State of Mind na Temples (wat Luuk/Dwejkk_ dan weer opviel).

Joep en ik hebben nog even mee staan bouncen op het hele Illmatic album vlak voor de Arctic Monkeys

DjFrankie schreef:
Ik hoorde van Cygnus dat Joy Division - Unknown Pleasures gespeeld werd voor het concert van Tyler the Creator

Danny Brown werd omsloten door Bruce Springsteen en Fleetwood Mac. Ook best een aparte combi.

Ik heb me daar best mee vermaakt, leuke keuzes, na Autre ne veut kwam The Blue album van Weezer in zijn geheel voorbij. En ook The stone roses heb ik volledig gehoord.

Allereerst, geweldige groep! Van te voren ken je elkaar natuurlijk nog (bijna) niet, maar de sfeer was erg goed en ik heb erg veel gelachen en gesproken met iedereen. Alleen dat maakte het festival eigenlijk al geslaagd.

Verder een vrijwel perfecte locatie voor het festival. Heel erg mooi gelegen aan een meer en naar binnen toe een mooi bos. Het enige dat je er op aan te merken was, was dat de camping en bungalows redelijk ver lopen waren.
Verder kon je ook erg lekker eten en was er genoeg keus. Helaas was het soms erg druk bij de kraampjes waardoor je niet kon eten wat je eigenlijk wilde eten.
Ook was de sfeer onder het publiek erg goed. Tijdens de concerten was het publiek ofwel heel enthousiast, of stonden ze doodstil te kijken.

De muziek dan: Je ziet toch altijd weer minder dan je eigenlijk wil zien, maar soms is het gewoon even lekker om ergens te chillen in plaats van continu te staan. De eerste dag een stukje Danny Brown gezien, wat vermakelijk was, maar ik had hem liever in een tent gezien. Maccabees viel wat tegen, kende alleen de laatste plaat, maar de nummers die je daarvan hoorde vielen wat tegen. Surfer Blood was dan wel leuk, al hadden ze iets spannender kunnen spelen. Bloc Party daarna, ik vond het geluid erg mooi en het nieuwe nummer en de oude van Silent Alarm zijn erg sterk. En toen was het wachten op de band die ik al jaren live wil zien. Nu was het dan zover en wat was het goed! De Arctic Monkeys maakten de verwachting meer dan waar, door ontzettend strak te spelen en een uitstekende setlist met eigenlijk de beste nummers van alle albums.

Tweede dag begon bij Kashmir, wat ene oor in, andere oor uit-muziek was. Efterklang daarna viel wat tegen, het begon mooi, maar uiteindelijk ging het vervelen. Agnes Obel daarna had pech, het regende net, en de hele tent stond vol met pratende mensen. Voordat ik iets kon horen moest ik een hele toer naar voren maken. Blij dat ik dat gedaan had, want uiteindelijk een mooi optreden gezien van deze verlegen vrouw.
Balthazar daarna grotendeels gezien, klonk ook erg mooi en zoals al eerder gezegd is Fifteen Floors een klasbak van een nummer.

Daarna Swans, van te voren al gewaarschuwd voor het kneiterharde spel. Dat was het ook, maar het was wel met veel vakmanschap, sommige delen van het concert zat je helemaal in de muziek en die momenten horen bij de beste momenten van het festival.
Daarna even teruggelopen naar de chalet om kleren te wisselen en even te chillen met goedkoop bier. Daarna teruggelopen om Alt-J te gaan bezichtigen, dat was geen doen, je had geen zicht en de tent puilde uit. Ze zijn immens populair, maar voor mij live was het een beetje hetzelfde als de plaat en dat stelde teleur.

Gelukkig was er daarna Damien Rice. Daar waren de verwachtingen juist laag. Maar hoe verder het optreden vorderde, hoe genialer het werd, dit werd onverwacht een van de mooiste optredens. Natuurlijk de goede nummers van O, maar ook 9 heeft blijkbaar toch wat mooie nummers, en het verhaaltje met de wijn vond ik zelf dan weer erg fijn gedaan, was een mooi tussendoortje. En The Blower's Daughter

Laatste dag stond in het teken van veel wisselvalligheid. Vooral het weer dan, de muziek was weer erg goed. Black Lips overtuigde zeer en ga daar zeker wat platen van beluisteren. Local Natives was ook erg mooi live, ik kende de platen net niet goed genoeg om het geweldig te vinden. Everything Everything ook mooi, kende er bar weinig van, maar ook daar ga ik materiaal van luisteren. Bij Palma Violets kwam ik alleen voor Best of Friends, maar eigenlijk was de rest ook nog vermakelijk. Best of Friends duurde natuurlijk ook maar twee minuutjes. Toch blijft het balen dat daar B&S of Modest Mouse niet stond.
Toen naar een paar meisjes van werk gegaan en Suuns overgeslagen, daarna ruim op tijd voor Portishead gaan staan, wat ook nodig was bleek later toen het erg druk werd. Op een geweldige plek een van de geniaalste concerten ooit gezien. Ze speelden hard, maar ook ontzettend melodieus. Ze creërden een spanningsboog die vrijwel het hele optreden aanwezig was. Vooral de eerste 6 nummers, gewoon constant kippevel of in trance.
Machine Gun live En ook de afsluiter steengoed.

Gevolg van dit geniale concert was, dat Sigur Ròs daarna alleen maar tegen kon vallen. We hadden al wat nummers gemist. En uiteindelijk viel de setlist ietwat tegen, al heb ik een aantal mooie Kveikur-nummers gehoord, persoonlijke favoriet Varuo en natuurlijk die fantastische afsluiter wat zijn status voor mij meer dan waar maakte.
Toen nog een behoorlijk klus om naar huis te komen gehad, omdat ik de volgende dag moest werken.

1. Portishead
2. Arctic Monkeys
3. Damien Rice
4. Swans
5. Sigur Ròs
6. Black Lips
7. Agnes Obel
8. Bloc Party
9. kwartiertje Tyler, The Creator (laatste stuk, was fantastisch, ging helemaal los)
10. Local Natives

Aart de Bij en de andere bijenvriendjes

Af en toe bizarre en daarmee ook grappige keuzes, maar bovenal vaak heerlijke muziek tussendoor. Op o.a. Sinnerman, My Bloody Valentine (na Melody's Echo Chamber) en Nas (N.Y. State of Mind heb ik minstens driemaal gehoord) ging ik wel lekker.

My Bloody Valentine heb ik maar liefst vier keer horen passeren. Had ze wel liever live daar gehoord, maar goed

En William Basinski voor Sigur Ros was ook erg fijn

Waarom hoor ik bijna niemand over Fuck Buttons? Voor mij samen met Portishead by far het hoogtepunt.

Gelukkig was er daarna Damien Rice. Daar waren de verwachtingen juist laag. Maar hoe verder het optreden vorderde, hoe genialer het werd, dit werd onverwacht een van de mooiste optredens. Natuurlijk de goede nummers van O, maar ook 9 heeft blijkbaar toch wat mooie nummers, en het verhaaltje met de wijn vond ik zelf dan weer erg fijn gedaan, was een mooi tussendoortje. En The Blower's Daughter

Voor mij ook het optreden waar ik de minste verwachtingen van had, maar schijnbaar doet een band hem geen goed, want daar waren de verwachtingen op gebaseerd, knap hoe je in je eentje een veld zo goed kan vermaken. Ben niet van mijn sokken geblazen, maar dat van die tergende saaiheid wat ik eerder meldde neem ik bij deze terug.

Over dat toneelstukje zijn de meningen volgens mij verdeeld, maar aan het einde van een mooie set komt hij er gewoon mee weg en als je dan inderdaad een intens Cheers darling met anderhalve tong hoort is dat het ook allemaal wel waard.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:55 uur

geplaatst: vandaag om 14:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.