MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Best Kept Secret Festival

zoeken in:
Ik heb het ook erg naar mijn zin gehad met Rob, Snoeperd, Lukas, Cygnus, Co Jackso en natuurlijk Aart de Bij.

1. Damien Rice
2. Portishead
3. Sigur Rós
4. Arctic Monkeys
5. Local Natives

Mooie festival jongens

1. Portishead
2. Local Natives
3. Arctic Monkeys
4. Suuns
5. Alt-J

Moet zeggen dat ik zo'n beetje alles wat ik heb gezien gewoon goed was. Ook genoten van Surfer Blood, Wavves, Allah-Las en Kashmir bijvoorbeeld. Volgend jaar absoluut weer!

Mooi festival! Mijn top nogwat:

1. Het telefoongesprek tussen Paap_Floyd en Aart de Bij
2. The Black Angels
3. Melody's Echo Chamber
4. Swans
5. No Age
6. Wavves
7. Sigur Ros

Niemand hier bij Suuns geweest of niemand onder de indruk van het optreden?

Laatste twee nummers gezien, het laatste nummer was echt heel erg sterk

Suuns: 45 minuten een vrij saaie aanloop naar een werkelijk geniale afsluiter. Dat had beter gekund.

Linius schreef:
Niemand hier bij Suuns geweest of niemand onder de indruk van het optreden?

Half. Stond wel iets te ver, maar het klonk best goed, zelfs zo goed dat ik wel van plan was om later nog wat van die band te gaan opzoeken. Kan me goed voorstellen dat het indrukwekkend was als je wat meer vooraan stond.

Intens van begin tot eind ja.

DjFrankie (moderator)
Alleen zondag geweest, 6 optredens gezien

1 The Black Angels
2 Black Lips
2 Temples
2 No Age
2 Sigur Ros

6 Cashmere Cat

Cygnus schreef:
Suuns: 45 minuten een vrij saaie aanloop naar een werkelijk geniale afsluiter. Dat had beter gekund.

Werkelijk? Ik stond vooraan en heb eigenlijk 55 minuten volledig in de muziek gezeten. Vooral de momenten waar ze echt even alle registers open gooiden zorgden wel voor kippenvel.

Linius schreef:
(quote)

Werkelijk? Ik stond vooraan en heb eigenlijk 55 minuten volledig in de muziek gezeten. Vooral de momenten waar ze echt even alle registers open gooiden zorgden wel voor kippenvel.

Die momenten waren zeker mooi, maar het concert had veel te veel aanloop en die registers hadden veel vaker open gemogen.

Yann Samsa
Melody's Echo Chamber, man wat was dat goed zeg. En Black Dice, geweldig. Suuns was ook de hele tijd genieten, en ook Autre Ne Veut was véél beter dan op plaat. Swans was anders (zowaar nog feller) en Ofei was een zeer fijne eerste act (voor mij). Portishead als hoogtepunt. Sigur Rós neem ik niet mee in m'n opsomming. Omdat.

Aan de andere kant... Surfer Blood was saai, Bloc Party was saai, Space Dimension Controller was saai, Mozes & The Firstborn was saai. Efterklang was niet zo speciaal, en van Pantha du Prince had ik toch echt meer verwacht.

Verschrikkelijk duur festival ook. Bier dat voor de helft met water was aangelengd, lekker drie euro. Chaotische toestanden op de camping, en graag een wat bredere ingang volgend jaar.

Naast Portishead was het andere hoogtepunt een tripje met wat vrienden naar een Albert Heijn in Hilvarenbeek. Briljant. Briljant. Werkelijk, tips en kritieken schrijven op notitieblaadjes die hangen bij gratis koffie die je mag drinken tijdens het wachten op je één vers croissantje? Leve Nederland ("Ik ben helemaal verslaafd aan Goudkuipje Sambal, waarom hebben jullie dat niet in de rekken?"). Dieptepunt was dan weer die kut vervelende rotondes met van die zeer verwarrende drempels in het midden (echt, waarom).

Uiteindelijk was het wel een fijn festival, maar dan wel meer door die enkele geweldige acts dan 'de sfeer'.

Edit: o, en Damien Rice is een vervelend ventje zeg. Die belachelijke bij het haar gegrepen wannabe Tom Waits scene waar 'ie met een sigaret en wat glazen wijn een huisvrouwenmonoloog zit te brabbelen. Brrr...

Geniaal tot zeer goed

1. Fuck Buttons
2. Echo's Melody Chamber
3. Local Natives (vooral dat moment dat de zon doorbreekt op de climax van Breakers, en uiteraard de gewelde liveversie van Sun Hands)
4. Portishead
5. Sigur Ros
6. Bloc Party
7. Koreless
8. Suuns
9. Pantha Du Prince
------

Goed

10. Kashmir
11. Swans
12. Efterklang
13. Black Lips
14. The History of Apple Pie
15. Balthazar (die nummers van de tweede cd pakken mij nog totaal niet)
16. Drenge
-----
Matig

17. The Maccabees
18. Traumahelikopter
19. No Age (totaal geen dynamiek)
20. Mozes & The Firstborn
21. French Films

Het halfuurtje Arctic Monkeys voor Fuck Buttons klonk fantastisch, helaas vielen de twee bands grotendeels samen..
Het halfuurtje Damien Rice dat ik gezien heb was dan weer verschrikkelijk, wat kan die vent live een stukje zagen zeg. Ondanks een paar hele mooie nummers zoals 9 crimes, niet iemand die ik op een festival wil zien.

Top tijd gehad!

Mijn top 6:

1. Damien Rice (toneelstukje hoefde voor mij ook niet, verder geniaal!)
2. Savages
3. Portishead (die live visuals waren echt heel vet)
4. Temples
5. Local Natives
6. Arctic Monkeys

hansjuvefan schreef:

Damien Rice was ook wel echt de moeite, al miste ik soms wel eens bandbegeleiding.

Waar was die geniale drummer eigenlijk naar toe van Bloc Party? Nu, die vrouw heeft het ook wel goed gedaan en was ook wel aangenaam om naar te kijken

Bandbegeleiding miste ik absoluut niet, dit optreden was een stuk beter dan dat tergend saaie van 6 jaar terug.

Bloc party gaat weer stoppen, de drummer heeft dat moment niet afgewacht en is er vorige week mee gekapt, de aangekondigde drumcomputer zag er inderdaad wel prima uit.

Ik miste de begeleiding eigenlijk ook niet bij Damien Rice. Het was echt fantastisch hoe hij in zijn eentje iedereen stil kreeg, toch echt het hoogtepunt van Best Kept Secret voor mij.

Cygnus schreef:
Mooi festival! Mijn top nogwat:

1. Het telefoongesprek tussen Paap_Floyd en Aart de Bij

MIMIMIMIMIMIMIMMIMIMIMIMIMIMIMIMI!

Aart is een vrouwen- en Paapverslinder.

Holy fuck. Wat een festival.

Eerst vrijdag 4 uur erover gedaan om op het terrein te komen, door wat trein/communicatieproblemen en buspersoneel dat niet goed ingelicht was welke bus je naar de bungalows moest nemen. Na een tijdje van het kastje naar de muur gestuurd te zijn en een flinke wandeltocht kwamen aan, een sixpack koude juup in de koelkast maakte veel goed.

Het terrein opkomen met de hitjes van Macklemore & Ryan Lewis, leuk maar daarna wel genoeg geweest. Lekker knallen bij Fuck Buttons (minder hard dan ik had verwacht, wel lekker spacey) en Space Dimension Controller. Vervolgens weer een hele wandeling maken langs de camping, omdat we dachten dat daar nog een feestje was. Bij het huisje nog ff gaan zwemmen, erachter gekomen dat duiken in ondiep water niet echt heel handig is.

Zaterdag op gang gekomen bij Efterklang. Wel aardig, maar niet overtuigend. Balthazar, daarentegen, was boven verwachting goed en wat 15 Floors toch een goed nummer. Daarna op naar Swans blijven hangen bij Stage Four, lekker gedanst in een af en toe doorbrekend zonnetje.

Tegen het avondgloren in een overvolle tent voor de 4e keer in een jaar tijd precies dezelfde liveset van alt-J gehoord. Strak gespeeld, maar kan ik inmiddels dromen en de beperkte beweegruimte bevorderde het plezier ook niet echt. Dat werd ruimschoots goed gemaakt door Thomas Azier, de grootste verrassing dit festival. Wat fijne klanken, goed vibe en gewoon een uitstekend optreden. Wat ik daarna van Pantha Du Prince vond, weet ik om een of andere reden niet meer zo goed. Wel nog tot 6u geafterd bij onze Sallandse buren.

Zondag begon het allemaal wat gammeler. Autre Ne Veut sloeg live door naar de verkeerde kant van fout. Daarna wederom tent 3 ingevlucht vanwege de enorme regenbui, om er even snel weer uit te sprinten toen de Skaters begonnen (wat een pokkeherrie!). Daarna beetje meedeinen bij Local Natives, Kees van Hondt-taferelen en crowdsurfen bij Cashmere Cat en erachter komen dat Kurt Vile op plaat beter overkomt dan live. Portishead kwam ik ook niet echt in, al was het alleen maar omdat het zo knetterdruk was, dat we niks konden zien. Dus maar eerder weggegaan om vooraan te staan bij Sigur Rós.

Daar gebruik een nieuwe alinea voor, want was dat grandioos. Heerlijk wegzweven, prachtige gespeeld, geweldige visuals. Absoluut het muzikale hoogtepunt van het weekend. Ook nog een heel leuk meisje ontmoet. Gelijk maar getrouwd op een provisorisch altaar van een dranghek en terrasstoelen

Nu net weer thuis, en zoals ik al opende, heb me echt uitzonderlijk goed vermaakt dit festival. Fantastische locatie ook en een geweldige sfeer, die er hing. Veel leuke mensen ontmoet en fijne muziek gehoord. Verder organisatorisch ook goed geregeld, op een paar kleine puntjes na. Zo is het wel fijn als ze het buspersoneel volgende goed inlichten. Ook kan de ruimte in en om stage 2 groter en/of moeten bands van het kaliber alt-J en Portishead gewoon op de main stage staan. Maar dat waren slechts kleinigheidjes op een heel mooi festival!

Ik denk dat ik Portishead stukken minder had gevonden op het hoofdpodium. De visuals kwamen in de tent juist geweldig binnen, en de muziek paste erg goed in een donkere tent. Ik was juist erg blij dat de organisatie Portishead liet afsluiten bij Stage 2.

Erg fijn festival. De 6 concerten die er voor mij uitsprongen.

1. Arctic Monkeys (zo lang naar uitgekeken en dan toch nog alle verwachtingen overtreffen )
2. Portishead
3. Skaters (briljante pokkeherrie)
4. Savages
5. Alt-J
6. Swans

Eigenlijk vond ik enkel Wavves en Ofei wat minder. Palma Violets was wel aardig, maar ik had er toch veel meer van verwacht. Ze blijken op plaat beter te klinken dan live.

Portishead had natuurlijk ook gewoon de plek van Damien Rice in kunnen vullen en ze daar een half uurtje later kunnen laten beginnen.

Maar het was prachtig in de tent.

Grootste kutoptreden van dit jaar komt op naam van Balthazar, wat een farce die band, als je nou geen zin hebt blijf dan gewoon thuis of verzin een smoes dat je eerst een nieuw album wilt hebben.

Of ze kunnen echt gewoon niet beter en laten we ons in de luren leggen door de toch niet onaardige albums.

1. Fuck Buttons
2. Portishead
3. Pantha du Prince
4. Swans
5. Melody's Echo Chamber
6. Sigur Rós (jammer van de setlist)
7. Swim Deep
8. Koreless
9. Suuns

Later zullen er nog verslagjes komen (dag 1 staat al klaar op mijn mobiel).

1. Damien Rice
2. Portishead
3. Koreless
4. Fuck Buttons
5. Sigur Ros
6. Tourist
7. Local Natives
8. Efterklang
9. Panta du Prince
10. Kashmir

Geweldig festival beleefd, met een uitzonderlijk goede sfeer en veel leuke mensen!

Titmeister schreef:
en buspersoneel dat niet goed ingelicht was welke bus je naar de bungalows moest nemen.

Maar dat kon je van te voren toch prima zelf weten?

Onder deze link Best Kept Secret Festival | Route - bestkeptsecret.nl stond precies wat je met welk kaartje moest doen.

En ik kom met het openbaar vervoer:

Neem de trein naar Station Tilburg. Vanaf daar vertrekken pendelbussen. Zie deze blogpost over vertrektijden. Raadpleeg voor vertrek ns.nl of een OV-app voor actuele reisinformatie richting Station Tilburg.

De pendelbussen vertrekken vanaf het busplein van Station Tilburg. Let op: er gaan zowel pendelbussen naar de camping als naar het festivalterrein; zorg dat je de pendelbus naar het festivalterrein neemt.

Vanaf de busstop loop je in enkele minuten naar de receptie van het Vakantiepark. Volg hiervoor de borden ‘Vakantiepark‘ en meld je bij de receptie van het vakantiepark. Hier wordt je ticket gescand, ontvang je je polsbandje, eventuele sleutel van je bungalow en krijg je verdere instructies waarna je door kan lopen, het vakantiepark op.

Ik heb net de aftermovies bekeken en hoewel daar niet eens zo gek veel in te zien valt brengt het mij helemaal in de festivalstemming. Toch wel jammer dat ik er niet bij ben geweest. Zeker toen ik rond kwart voor 10 met de trein langs Tilburg kwam rijden ging het even kriebelen. 'Misschien als ik nu heel goed luister...'

Hoe was het optreden van Sigur Rós eigenlijk? Ik zie ze namelijk niet zo vaak (en hoog) voorbijkomen in jullie lijstjes.

Sigur ros is de magie een beetje kwijt, nieuw werk behoort bij lange na niet tot het beste en omdat ik ze vorig jaar nog in Paradiso heb gezien heb ik geen moeite genomen om een goede plek te vinden, prima optreden, maar ondertussen is Sigur ros ook zo voorspelbaar geworden dat je weet wanneer Festival ingezet gaat worden en daarna nog Popplagio komt.

Prima optreden, maar voor mij is het voorlopig even de laatste keer.

Ik vond Sigur Rós weer heel erg goed. Ik heb de eerste drie nummers helaas wel gemist omdat ik nog bij Portishead stond. De nieuwe nummers (Isjaki, Hrafntinna en Kveikur) vond ik allen erg goed in de setlist passen, en verder zaten er genoeg favorieten van mij tussen. Festival, Hoppipolla, Varud en natuurlijk de fantastische afsluiter Popplagio werden geweldig uitgevoerd, en ik heb er erg van genoten. Ik vond Sigur Rós dan ook een hele goede afsluiter.

Hoooooly brakheid wat was dat een heerlijk weekend!

Had helaas geen internet dus ik ben jullie allemaal misgelopen.

Later meer. Nu eerst bijkomen

DjFrankie (moderator)
De meeting van 13.15 was trouwens druk bezocht

Deze stonden op de lijst
Zondag:
- Arrie
- jassn
- Oepsje
- Teunnis
- Cygnus
- Lukas
- Gloeilamp
- Ferre
- Co Jackso
- The Eraser
- De-noir
- Arcade
- Marco dB
- DjFrankie (samen met Radiomad en Maux)
- Eilord
- Leander1991
- Dwejkk_

Deze waren er Arrie had vertraging en samen met Lukas later nog gespot.
Zondag:
- Cygnus
- Arcade
- DjFrankie
- Dwejkk_

En op het laatst nog een feestje gehad met Cygnus bij The Black Angels Die ook geweldig waren

Ik was ook later met Cygnus

Maar inderdaad, we waren eigenlijk te laat en de kennismaking was helaas wat vluchtig.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:01 uur

geplaatst: vandaag om 13:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.