menu

Muziek / MusicMeter Live! / Down The Rabbit Hole

zoeken in:
avatar van Silent_shout
Ik ben aan het proberen 10 mensen bijeen te krijgen om een groepstocket voor Down the rabbit hole te kopen (990 euro voor 10 combitickets), in mijn vriendenkring geraak ik voorlopig aan een 5tal mensen, dus als er hier nog mensen zijn die voor zo'n spotprijsje drie dagen van dit festival willen gaan.genieten, laat maar weten, van zodra ik aan 10,zit koop ik een groepsticket

avatar van Noere
Mooie toevoegingen.. fleet foxes, soulwax, de la soul, avalanches, pond... niet verkeerd.. wordt zo wel een mooie affiche.. overwegen waard

Mijn 3de DTRH programma:

Vrijdag
1445-1545 My Baby
1555-1645 Pinc Oculus
1845-1945 Bear's Den
2045-2145 Bonobo

Zaterdag
1400-1500 Navarone
1730-1830 Spinvis
2035-2135 Soulwas
2245-0000 Fleet Foxes

Zondag
1330-1430 Maggie Roggers
1610-1710 Temples
1900-2000 Warpaint
2050-2150 Father John Misty

avatar van Omsk
Grote stilte hier, is niemand gegaan uiteindelijk? Ik raakte door een aantal standvastige vrienden wél verzeild op dit festival. Ik heb helaas weinig acts gezien (Warpaint en Nicolaas Jaar onvrijwillig gemist) , toch een korte lijst:

Moderat: 5 - degelijk maar niets van bijgebleven
Soulwax: 5 - ok, de energie was bewonderenswaardig. Maar de band heeft niets met opbouw, contrasten en rustpunten. Gevolg is dat de overweldiging na zo'n 15 minuten omslaat in gedram, en dan moet je nog drie kwartier.
Moss: 6 - weinig verschil met de platen, en sowieso is het vaak een 6 met deze band
Spinvis: 6 - optreden kwam geen moment echt uit de verf
The Avalanches: 6 - ik had er naar uitgekeken eens Frontier Psychiatrist live te zien. Het bleek neer te komen op het afspelen van de (overigens geweldig maffe) clip. Meerwaarde is daarmee twijfelachtig
Spoon: 6,5 - Ik heb dit nooit echt een band met één belangwekkend idee gevonden. Het nieuwe album brengt er toch een paar
Trentemoller: 6,5 geen championsleague, maar fijne sound, teruggrijpend op post-punk-ideeën
Fleet Foxes: 8,5 - Op plaat heb ik nooit echt het geduld gehad dit vernuftige houtvlechtersgilde tot me door te laten dringen. Op dit festival was het een verademing. En het kwartje van de platen is ook gelijk gevallen

Het festival zelf krijgt hoe dan ook wel een dikke voldoende. Ondanks dat de acts me zelden hebben kunnen bekoren, is de sfeer uitstekend en zijn de zij-programma's onderhoudend. Wordt geen jaarlijkse kost, maar leuk erbij geweest te zijn,

avatar van Boris1
We hebben heel wat gemist...

avatar van Don Cappuccino
Erg slechte reportage op NPO3 gisteren. Ik weet nog dat er vorig jaar sowieso drie uur voor werd uitgetrokken met meerdere nummers van bands/artiesten. Nu kreeg je in 80 minuten vooral fragmenten te zien van optredens en interviews met nul toegevoegde waarde. Sowieso vind ik het ronduit onbegrijpelijk dat er van Fleet Foxes, nota bene de headliner van zaterdag, niks te zien was. Dat optreden is live gestreamd, dus het is beschikbaar. Voor de rest was het niveau van de optredens om te janken; hoe is dat Oscar & the Wolf zo groot geworden? De stem van de zanger is zeurderig en de muziek ronduit saai. Het enige waar ik echt enthousiast van werd was Soulwax met drie drummers. Daar ga ik de nieuwe plaat maar eens van opzoeken.


avatar van VladTheImpaler
Geen misselijke eerste lading namen hoor; Nick Cave & The Bad Sees, QOTSA, Franz Ferdinand, Fink, David Byrne, Nils Frahm, Odesza, Sampha, The Black Madonna, Calexico, Goldlink, James Holden & The Animal Spirits, Jon Hopkins, Oh Sees, Portugal. The Man, Bökkers, J. Bernhardt, Idles, La Femme, Parcels, Tamino, Yungblud en Tank and the Bangas

avatar van Marco dB
Zo. Daar gaat BKS het nog moeilijk mee krijgen.

avatar van herman
La Femme Dit is toch wel een heerlijke eerste rij namen met ook nog David Byrne, Nick Cave, Nils Frahm, The Black Madonna, James Holden en Calexico...

avatar van Ataloona
Tof rijtje. IDLES!

avatar van Noere
Top. Mooi gevarieerd rijtje.

avatar van Dance Lover
Line up kan nu al niet meer stuk voor mij!

Franz Ferdinand, Nick Cave, James Holden & Animal Spirits, Jon Hopkins & La Femme zijn must see artiesten.

avatar van Edgar18
Das inderdaad een mooie eerste rij. Jammer dat er geen dagkaarten zijn want voor een weekend in een tent voel ik weinig ?.

avatar van Holden
Iemand die denkt aan een groepsticket? Ik ben van plan om vrijdag a.s. 6 tickets te kopen. Kom wat vrienden te kort voor een groepsticket. Bij interesse, PM me.

Edit: voor details/prijzen, zie: Down The Rabbit Hole - Tickets - downtherabbithole.nl

Voorlopig staat het 1-0 bij DTRH vs BKS. Al ben wrs op vakantie in juni, dus moet sowieso nog zien welke van de 2 ik überhaupt bij aanwezig kan zijn.

avatar van Gretz
Prima eerste lichting namen, maar verbaas me wel weer over de verhouding mannelijke - vrouwelijke artiesten. La Femme is vooralsnog de enige groep waar vrouwen in spelen.

avatar van Edgar18
Vraag en aanbod Geert, vraag en aanbod.

avatar van RadioMad
Komende lente toch maar eindelijk een keer DtRH meepikken dan.
Maar BKS staat ook nog steeds in de planning.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Gretz schreef:
Prima eerste lichting namen, maar verbaas me wel weer over de verhouding mannelijke - vrouwelijke artiesten. La Femme is vooralsnog de enige groep waar vrouwen in spelen.


Groep wel maar zij is er ook The Black Madonna

avatar van Gretz
Edgar18 schreef:
Vraag en aanbod Geert, vraag en aanbod.

Genoeg aanbod vandaag de dag, maar vrouwelijke artiesten worden helaas om meerdere redenen minder snel geboekt door de festivals. Ik hoop in ieder geval een aantal van de volgende artiesten volgend jaar zomer te kunnen zien in Nederland.

Wolf Alice
Alvvays
TOPS
Sigrid
Susanne Sundfør
Warpaint
Courtney Barnett
Jerry Williams
Japanese Breakfast
Sylvan Esso
Tei Shi
Alex Lahey
Sunflower Bean
Sofi Tukker
Mozart's Sister
Las Aves
Haim
Girlpool
Fazerdaze
Cults
Angel Olsen
Cherry Glazerr
Daughter
Julien Baker
Jessie Ware
Låpsley
M.I.A.
Alexandra Savior
FKA Twigs
Jessy Lanza
Shura
Makthaverskan
Phoebe Bridgers
Lorde

avatar van Noere
DjFrankie schreef:
(quote)


Groep wel maar zij is er ook The Black Madonna


Maar die is dan weer niet echt zwart..

avatar van Johnny Marrissey
Ben benieuwd met welke namen BKS binnenkort komt. Voorlopig valt mn keuze op DTRH

avatar van Gretz
Duurt wel erg lang voordat BKS met namen komt...

avatar van Masimo
Gretz schreef:
La Femme is vooralsnog de enige groep waar vrouwen in spelen.
Volgens mij zit daar ook maar één vrouw in hoor, rest mannen. Anders hadden ze wel Les Femmes geheten.

Ik heb zojuist voor 143 euro een kaartje voor DTRH gekocht ipv 159. Sommige mensen die een groepsticket hebben gekocht, zetten de tickets die ze niet nodig hebben op Ticketswap. Scheelt toch weer wat, na de flinke prijsstijging dit jaar.

avatar van RadioMad
Gretz schreef:
Duurt wel erg lang voordat BKS met namen komt...


Gok dat het eerste rijtje namen ook wel een flinke zal worden

Eerste ronde is wat mij betreft duidelijk voor het konijnenhol (tegenover BKS) en gezien het grote verschil denk ik ook dat het zo blijft.

Nick Cave, David Byrne, Nils Frahm en James Holden zijn voor mij de must-sees, maar daarachter veel 'leuke namen' en dingen die ik nog wat beter moet luisteren, maar meteen aanspreken;
Sampha, Calexico, Jon Hopkins, Odesza, La Femme, J Bernardt en The Black Madonna

Denk dat ik maar twee tickets koop voor onder de kerstboom.

En dan kan een dagje BKS altijd nog.....

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Edgar18 schreef:
Jammer dat er geen dagkaarten zijn want voor een weekend in een tent voel ik weinig ?.
Spijtig. Ik kijk daar al naar uit en heb dan ook zojuist een kaartje besteld.

Aangezien 2 dagen van huis zonder kids voor ons de max is, probeer ik een beetje een beeld te krijgen van de dagindeling en dat gaat de goede kant op. T wordt zeer waarschijnlijk zaterdag en zondag. Werktechnisch ook nog gunstig.

QOTSA en FF kunnen mij niet bekoren en staan op de vrijdag.
Zaterdag David Byrne en James Holden.
Zondag Nils Frahm en Nick Cave.
Sampha, Calexico en Idles kan ik zo 1,2,3 niet vinden.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:05 uur

geplaatst: vandaag om 15:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.