menu

Mijn Updates +
Muziek / MusicMeter Live! / Down The Rabbit Hole

zoeken in:
Nieuwe namen;

ANDERSON .PAAK & THE FREE NATIONALS

FEVER RAY
LEON BRIDGES
MGMT
ST. VINCENT
CURTIS HARDING
DE JEUGD VAN TEGENWOORDIG
FIRST AID KIT
JUNGLE
THE BREEDERS
TOM MISCH
WENDE

I-F
JOE GODDARD (live)
KOKOKO!
MOSES SUMNEY
MUYAYO RIF
PALMBOMEN II

Poeh, zitten wel weer leuke namen bij, vooral Fever Ray, Anderson Paak, Moses Sumney, St. Vincent, MGMT, Breeders en Palmbomen II zijn erg leuk. Ook Kokoko! klinkt erg goed zo op het eerste gehoor.

Anderson.Paak & The Free Nationals als headliner snap ik niks van. Die moeten hun sporen echt nog verdienen.

Ik denk juist dat het voor Down The Rabbit Hole wel een goede headliner is en past ook goed in de line-up, aangezien er met Jungle, Curtis Harding, Leon Bridges, Fink en Sampha al meerder soul/funk acts in het programma staan. En BKS deed het vorig jaar natuurlijk ook met Run the Jewels wat op papier ook een vrij kleine headliner is, maar die pakten de hele festivalweide flink in. Anderson.Paak zal dan ook waarschijnlijk wel alles uit de kast halen om zich te bewijzen als headliner en zieltjes te winnen. En de spotify-statistieken zijn op zich ook niet misselijk met 30 miljoen plays voor zijn bekendste hits (Glowen Up, Am I Wrong, Come Down)

Fever Ray en The Breeders

Lol i-f.. leuke namen wel weer.

Wordt een harde dobber voor BKS om met hun namen te komen ter concurrentie. St. Vincent had ik op BKS verwacht

Gretz schreef:
Anderson.Paak & The Free Nationals als headliner snap ik niks van. Die moeten hun sporen echt nog verdienen.

Ik ben wellicht niet helemaal objectief - want ik vind persoonlijk Anderson .Paak de beste nieuwe artiest van de afgelopen jaren - maar het is toch juist wel verfrissend dat ze ook nog kiezen voor een recente headliner, ipv een act die al minstens 20+ jaar bezig is? En van de recente artiesten is Anderson .Paak een van de weinigen die ik die headlinerslot wel goed invulling zie geven. Iig krijgt DRTH met deze worp weer een streepje voor op BKS voor mij...

Heel blij word ik slechts van De Jeugd, I - F en Palmbomen II.

Muyayo Rif lijkt me wel een feestje te kunnen worden. Ga nog wat meer luisteren naar The Breeders en Moses Sumney. De rest vind ik eigenlijk niks.

Oeh dit lokt mijn interesse wel. Eigenlijk nog net iets meer dan BKS. Anderson .Paak ❤️

Kogel is door de kerk, het wordt Down the Rabbit Hole!

Mooie worp namen weer!

Anderson.Paak, Fever Ray, MGMT, Joe Goddard, St. Vincent

Ga hier zeker weer bij zijn.

Ik verwacht dat ik in juni net als de afgelopen 2 jaar ook weer de combi doe. Is me goed bevallen en deze DTRH line-up is te mooi om aan me voorbij te laten gaan

Voor mij al voor vierde keer combi bks en dtrh. Dit jaar iets fijner aangezien het niet twee weekenden achter elkaar zijn.

Dit jaar is het makkelijker te doen idd, maar ik ben wrs het weekend van BKS sowieso nog op vakantie. Zo niet, pak ik wrs daar de zaterdag (The National, Vince Staples en Four Tet) ook nog wel mee.

Kiezen tussen DtRH en BKS kan ik dit jaar niet over mijn hart verkrijgen, dus dan maar naar allebei.

Inmiddels aardig rijtje acts dat ik graag wil zien. Ga alleen zaterdag en zondag, maar het lijkt erop dat wat ik wil zien voornamelijk op die 2 dagen gaat gebeuren.

Nick Cave
JVT
Nils Frahm
Sampha
Palmbomen II
Idles
James Holden
I-f
Muyayo Rif
Calexico
David Byrne

En dan komt er nog een worp namen!

En de line-up is compleet!

Wel zonde zeg dat St. Vincent en Suuns clashen

James Holden om kwart over 4 in de middag?

Ik vind wel dat het konijnenhol dit jaar een aantrekkelijk programma heeft. Vooral de zondag is sterk.

Edgar18 schreef:
James Holden om kwart over 4 in de middag?

Ik vind wel dat het konijnenhol dit jaar een aantrekkelijk programma heeft. Vooral de zondag is sterk.

DTRH heeft er wel vaker een handje van om dat soort acts te vroeg op de dag te zetten. Ook Jameszoo staat bv al om 17.30.

Programmering is inderdaad sterk, paar mooie toevoegingen nog met o.a. shame, Essaie Pas en Togo All Stars. Ook relatief weinig pijnlijke overlappingen, alleen vrijdag 2x met Curtis Harding en Kokoko! en vooral Jon Hopkins en Parcels.

Heel veel mazzel. Helaas geen JVT, I-f en Palmbomen II, maar met Shame en Dollkraut nog twee zeer fijne toevoegingen. Wel veel precies aansluitende optredens. Ben benieuwd hoe het is om tussen de verschillende podia te bewegen.

Voor nu zoiets;

Zaterdag
14.30 - 15.15 Muyayo Rif
16.15 - 17.15 James Holden
17.15 - 18.15 Calexico
19.15 - 20.15 Sampha
20.30 - 21.30 Idles
21.15 - 22.30 David Byrne

Zondag
18.30 - 19.30 Nils Frahm
19.30 - 20.15 Dollkraut
20.15 - 21.15 Shame
21.30 - 23.00 Nick Cave

Gretz schreef:
Dit.

Gretz schreef:

Gezien het tijdstip (16:30) moet die keuze toch niet zo moeilijk zijn, de muziek van Suuns leent zich veel beter voor laat op de avond.

Ik moet ze wel credits geven voor het feit dat ze op zaterdag IDLES (20:30) en Oh Sees (22:45) achter elkaar hebben geplanned in de Fuzzy Lop, dat moet een groot gekkenhuis worden.

VladTheImpaler schreef:
(quote)

Gezien het tijdstip (16:30) moet die keuze toch niet zo moeilijk zijn, de muziek van Suuns leent zich veel beter voor laat op de avond.

Het is toch meer dat je twee acts had willen zien en dat er nu maar 1 mogelijk is? De keuze zelf zou ik niet zo lastig vinden; Suuns, altijd Suuns.

Sluit voor mij allemaal redelijk goed op elkaar aan. Gezien de line-up zeer hoge verwachtingen. Mits zaterdag een beetje op tijd, gaat dit m worden;

* = must-see

Zaterdag
12.30 - 13.30 Tamino
14.30 - 15.15 Muyayo Rif
16.15 - 17.15 James Holden*
17.15 - 18.15 Calexico*
19.15 - 20.15 Rizan Said
20.30 - 21.30 Idles*
21.15 - 22.30 David Byrne*
23.30 - 01.00 Anderson Paak

Zondag
13.30 - 14.30 The Breeders
15.30 - 16.30 Fink
16.30 - 17.30 Alfa Mist
18.30 - 19.30 Nils Frahm*
19.30 - 20.15 Dollkraut*
20.15 - 21.15 Shame*
21.30 - 23.00 Nick Cave*

Altijd leuk voor de voorpret een schema in elkaar knutselen.

Uiteraard aan veranderingen onderhevig. Er staat zoveel moois geprogrammeerd!

Vrijdag:

14.30 KOKOKO *
16.30 Rival Sons *
17.30 Leon Bridges *
19.30 Essaie Pas/Black Rebel Motorcycle Club
20.30 Joe Goddard
21.30 MGMT
22.30 Jon Hopkins
23.30 Queens of the Stone Age
02.30 I-F

* Ga ik mogelijk missen wegens verplichtingen feest op het werk.

Zaterdag:

14.15 La Femme
16.15 James Holden & The Animal Spirits
18.15 First Aid Kit/Togo All Stars
20.15 Fever Ray
21.30 David Byrne
22.45 Oh Sees
23.30 Anderson.Paak
01.00 ?

Zondag:

12.45 Wende
14.30 Portugal the Man
16.30 St. Vincent
17.30 Jungle
19.30 Franz Ferdinand
21.30 Nick Cave & The Bad Seeds

@ Dance Lover :

Ieder zn ding natuurlijk, maar als ik naar je smaak en stemmen kijk (niks mis mee trouwens), verbaas ik me een beetje over je keuze voor FF. En daarmee het links laten liggen van Nils Frahm, Dollkraut en Shame.

Franz Ferdinand heb ik nog nooit live gezien en hun laatste disco blend album beviel mij eigenlijk wel goed. Dollkraut heb ik al vaker gezien en Nils Frahm is inderdaad ook nog een serieuze optie, maar denk dat ik tegen die tijd meer toe ben aan iets wat meer uitbundiger. Shame ken ik niet heel veel van.

Dance Lover schreef:
Shame ken ik niet heel veel van.

Zeker de moeite waard om wat meer van te luisteren, mocht het je ding zijn (Britse post-punk, met de nadruk op punk) dan moet je het live al helemaal zien, zijn echt waanzinnig live en uitbundig is zacht uitgedrukt.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:43 uur

geplaatst: vandaag om 18:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.