Muziek / Toplijsten en favorieten / Voulez-Vous ABBA? Een top 100.
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 augustus 2017, 00:09 uur
Sterker nog; met uitzondering van 'Lovelight' zijn het eigenlijk allemaal wel grote hits die nog gaan komen.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 00:19 uur
aERodynamIC schreef:
[i]33. Under Attack
Under Attack was een van de laatste nummers die ABBA ooit opnam en tevens hun laatste originele single. Een nummer waar onder fans verdeeld op gereageerd werd en ook binnen de band zelf was men het niet helemaal eens over de kwaliteit ervan. Ik mag er zelf graag naar luisteren.
Helaas was het hierna snel gedaan met ABBA.
[i]33. Under Attack
Under Attack was een van de laatste nummers die ABBA ooit opnam en tevens hun laatste originele single. Een nummer waar onder fans verdeeld op gereageerd werd en ook binnen de band zelf was men het niet helemaal eens over de kwaliteit ervan. Ik mag er zelf graag naar luisteren.
Helaas was het hierna snel gedaan met ABBA.
Under Attack en zijn voorganger The Day Before You Came
waren de twee enige singles die ik bewust meemaakte als hitparadevolger.
Under Attack vond ik altijd een beetje mistiger en cooler
dan het iets te lang uitgesponnen The Day Before You Came.
Alle voorgaande singles waren me wel bekend van de radio, maar ik liep nog in korte broek.
Nog een wistjedatje waar ik behoorlijk van onder de indruk ben.
Ring Ring en Waterloo waren top 3 singles in Vlaanderen.
En dat geldt ook voor alle andere 7" singles die ABBA in België uitbracht
van I Do I Do I Do I Do I Do tot Under Attack. Allemaal stuk voor stuk top 3 hits.
Wie doet beter?
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 00:29 uur
aERodynamIC schreef:
30. Our Last Summer
Een single afkomstig van Super Trouper. Ook weer zo'n musical-achtig nummer. En dan blijkt dat dat niet eens zo vreemd is omdat er een stukje uit de musical Chess in zit.
Een beetje melancholieke track die perfect past in deze laatste week van augustus, de zomer gaat langzaam naar een einde, niet dat het daar over gaat, maar zo voelt het nummer altijd voor mij. Met weemoed terugkijken op de afgelopen zomer (alhoewel je in Nederland vaak afvraagt welke zomer dan).
30. Our Last Summer
Een single afkomstig van Super Trouper. Ook weer zo'n musical-achtig nummer. En dan blijkt dat dat niet eens zo vreemd is omdat er een stukje uit de musical Chess in zit.
Een beetje melancholieke track die perfect past in deze laatste week van augustus, de zomer gaat langzaam naar een einde, niet dat het daar over gaat, maar zo voelt het nummer altijd voor mij. Met weemoed terugkijken op de afgelopen zomer (alhoewel je in Nederland vaak afvraagt welke zomer dan).
Zonder meer in mijn ABBA top 5. Wat een melancholische pracht.
En dan dat onweerstaanbare blenden van de stemmen in het refrein.
Zo'n nummer dat vader zaliger (een ABBA fan) zo weer tot leven wekt.
Een single, zeg je, ik zocht het even op, maar vind niet meteen in welke landen dan wel.
0
Martial
geplaatst: 25 augustus 2017, 15:57 uur
Van de remixen ben ik niet zo en zeker niet als het om ABBA nummers gaat, maar deze van My Mama Said is aardig gelukt.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 16:55 uur
28. Money, Money, Money
Een ongelooflijk herkenbaar nummer is Money, Money, Money absoluut. Derde single van Arrival en nummer 1 in Nederland en vele andere landen. Frida heeft hier de leadvocals.
Wat valt er nog te zeggen over klassiekers als deze? Niet veel meer. Duidelijk behorend tot de betere ABBA nummers en zeker qua herkenbaarheid.
27. Ring, Ring
De glamrock kant van ABBA vind ik op Ring Ring eigenlijk wel het best uit de verf komen, juist omdat het zo enorm eigen is.
Op het vinyl exemplaar dat ik heb staat ook de Zweedse versie. Eigenlijk vind ik het in het Zweeds nog leuker.
Een ongelooflijk herkenbaar nummer is Money, Money, Money absoluut. Derde single van Arrival en nummer 1 in Nederland en vele andere landen. Frida heeft hier de leadvocals.
Wat valt er nog te zeggen over klassiekers als deze? Niet veel meer. Duidelijk behorend tot de betere ABBA nummers en zeker qua herkenbaarheid.
27. Ring, Ring
De glamrock kant van ABBA vind ik op Ring Ring eigenlijk wel het best uit de verf komen, juist omdat het zo enorm eigen is.
Op het vinyl exemplaar dat ik heb staat ook de Zweedse versie. Eigenlijk vind ik het in het Zweeds nog leuker.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 19:46 uur
26. The Winner Takes It All
De eerste single van Super Trouper. Een heerlijk zwelgende ballad. Wederom een grote nummer 1 hit in veel landen waaronder Nederland en België.
Het nummer gaat over een scheiding maar niet die van één van de ABBA-leden.
25. Lovelight
Te vinden op Voulez-Vous. Wat ik zo leuk aan dit nummer vind is de variatie aan stijlen die zich zo prima mengt. De disco invloed is hier iets kleiner, toch een beetje de rock ABBA, maar er zit ook de kenmerkende samenzang in.
Geen hit of single geweest, maar bij mij wel hoog scorend.
De eerste single van Super Trouper. Een heerlijk zwelgende ballad. Wederom een grote nummer 1 hit in veel landen waaronder Nederland en België.
25. Lovelight
Te vinden op Voulez-Vous. Wat ik zo leuk aan dit nummer vind is de variatie aan stijlen die zich zo prima mengt. De disco invloed is hier iets kleiner, toch een beetje de rock ABBA, maar er zit ook de kenmerkende samenzang in.
Geen hit of single geweest, maar bij mij wel hoog scorend.
1
geplaatst: 25 augustus 2017, 22:28 uur
24. Should I Laugh Or Cry
De b-kant van One of Us afkomstig van The Visitors. Hier hoor je de desolate sfeer van het album goed in terug net als de wat donkerder kant. Goed, het is geen Nick Cave of zo, maar voor ABBA-begrippen was The Visitors toch wel een nieuwe stap. De eerste nummers die ik bewust als startende muziekliefhebber meemaakte. Head over Heels kocht ik toen op single. Mijn eerste ABBA aankoop (want het pikken van de ABBA verzamelaar uit de kast van mijn ouders telt niet).
Op die aankoop kom ik later nog terug als dat nummer voorbij komt. Iets met OMD vigil
23. Knowing Me, Knowing You
En weer eentje van Arrival. Wederom zo'n overbekend nummer. In Nederland eindigde deze single op de derde plaats. En wie zingt niet automatisch mee zodra het refrein van start gaat?!
De b-kant van One of Us afkomstig van The Visitors. Hier hoor je de desolate sfeer van het album goed in terug net als de wat donkerder kant. Goed, het is geen Nick Cave of zo, maar voor ABBA-begrippen was The Visitors toch wel een nieuwe stap. De eerste nummers die ik bewust als startende muziekliefhebber meemaakte. Head over Heels kocht ik toen op single. Mijn eerste ABBA aankoop (want het pikken van de ABBA verzamelaar uit de kast van mijn ouders telt niet).
Op die aankoop kom ik later nog terug als dat nummer voorbij komt. Iets met OMD vigil

En weer eentje van Arrival. Wederom zo'n overbekend nummer. In Nederland eindigde deze single op de derde plaats. En wie zingt niet automatisch mee zodra het refrein van start gaat?!
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 23:36 uur
aERodynamIC schreef:
Hier moet ik even van bekomen. Mijn nummer 2 haalt zelfs de top 20 niet.
Een song zonder refrein die geen seconde verveelt.
Benny zou het nog eens overdoen op The Day Before You Came
dat straks heel hoog gaat eindigen en dat ik dan weer iets te langdradig vind.
Te steriel ook met die synthetische ritmebox. Geef mij maar de piano uit The Winner.
En dan het onderwerp van de song.
Een tekst in de categorie Is Dit Alles van Doe Maar.
Een tekst waar miljoenen koppels zich kunnen in herkennen.
Je moet het maar durven schrijven en zingen, zo autobiografisch.
Met andere woorden in alle opzichten een popklassieker.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 23:40 uur
aERodynamIC schreef:
Ik zing automatisch mee en kan me geen genialer ABBA refrein voorstellen.
ABBA beheerste het zogenaamde contrapunt (het tegen elkaar inweven van twee
of meerdere melodieën... denk aan Eleanor Rigby van The Beatles) ook op vocaal vlak.
Petje af om van zo'n complex nummer een dijk van een meezinger te maken. Mijn ABBA nummer 4.
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 00:06 uur
aERodynamIC schreef:
Ik zag van de week op Facebook iets voorbij komen over ziek zijn. Als ik dit zie doet mij dit vrezen dat je het nog steeds te pakken hebt? Ik sluit me graag aan bij dazzler. Samen met The Day is dit het ultieme ABBA liedje Eric!!26. The Winner Takes It All
Ulvaeus en Fältskog kunnen trouwens wel zeggen dat dit niet autobiografisch is maar daar geloof ik geen sikkepit van.
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 00:18 uur
Edgar18 schreef:
Samen met The Day is dit het ultieme ABBA liedje Eric!!
Samen met The Day is dit het ultieme ABBA liedje Eric!!
Says who?
Die moet nog komen hoor!Mag je het wel fijn met dazzler eens zijn, dat gaat niet gebeuren met The Day

0
Onweerwolf
geplaatst: 26 augustus 2017, 00:37 uur
Ik kan er nog mee leven. Al vind ik de noteringen van 'Knowing Me, Knowing You' & 'The Winner Takes It All' wel verrassend.
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 00:38 uur
Knowing Me, Knowing You zou ook zeker mijn ABBA top vijf halen. Begin ook steeds benieuwder te worden wat er dan wel hoog scoort.
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 02:06 uur
Edgar18 schreef:
Knowing Me, Knowing You zou ook zeker mijn ABBA top vijf halen. Begin ook steeds benieuwder te worden wat er dan wel hoog scoort.
En zo bewaart dit eenvoudige format velerlei geheimen tot aan het allerlaatste bericht.
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 08:49 uur
Edgar18 schreef:
Zeker weten bij mij ook ABBA Top 5 !
Wat er verder hoog scoort? ,dat eeuwige Dancing Queen wss op 1,
,leuke song ,niet meer dan dat,Van hoger niveau ....wat mij betreft....(the Winner is al gepasseerd)....idd The Day...en niet te vergeten.....Eagle
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 09:46 uur
22. The Name of the Game
Afkomstig van The Album: The Name of the Game. In top 10 hit in veel landen, maar alleen in het Verenigd Koninkrijk nummer 1 en daarmee werd het een 'iets minder grote hit' dan de nummers die daarvoor op single verschenen. Hier zijn het weer de koortjes die het nummer versterken wat mij betreft.
21. One Man, One Woman
Ik blijf dit bericht bij de wat tragere nummers van The Album. Dit is voor mij zo'n ultieme meezinger, wel met een kleffe tekst. Ik vind het knap hoe alle instrumenten hier weer met elkaar verweven zijn en dan de zang van Frida er zo helder doorheen. Heerlijk.
Afkomstig van The Album: The Name of the Game. In top 10 hit in veel landen, maar alleen in het Verenigd Koninkrijk nummer 1 en daarmee werd het een 'iets minder grote hit' dan de nummers die daarvoor op single verschenen. Hier zijn het weer de koortjes die het nummer versterken wat mij betreft.
21. One Man, One Woman
Ik blijf dit bericht bij de wat tragere nummers van The Album. Dit is voor mij zo'n ultieme meezinger, wel met een kleffe tekst. Ik vind het knap hoe alle instrumenten hier weer met elkaar verweven zijn en dan de zang van Frida er zo helder doorheen. Heerlijk.
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 12:33 uur
Aiaiai, na The Winner Takes It All nog een top 5 van mij die de top 20 niet haalt. The Name of the Game.
Stiekem vind ik Ring Ring trouwens leuker dan Waterloo. En in het Zweeds al helemaal.
Stiekem vind ik Ring Ring trouwens leuker dan Waterloo. En in het Zweeds al helemaal.
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 15:35 uur
20. Like an Angel Passing Through My Room
Een wat onopvallend nummer van het laatste album. Ongetwijfeld dat niemand dus zag aankomen dat dit zo hoog staat. Ik vind het een prachtig klein gehouden nummer. Ook dat past goed bij ABBA blijkbaar.
Een nummer dat ook meerdere covers kent.
De klassieke zangeres Anne Sophie von Otter heeft het ooit opgenomen en voor die versie viel ik ook gelijk en deed mijn waardering voor de ABBA-versie alleen maar stijgen:
William Orbit heeft er ooit een remix van gemaakt in zijn typische stijl en ook die versie vind ik goed te doen:
En zeggen we Orbit dan komen we uit bij Madonna, waar ik onlangs nog een top 100 over presenteerde:
19. Hole in Your Soul
The Album komt nu ineens aardig voorbij met nummers ervan. Een heel degelijk album wat mij betreft. In dit nummer hoor je de disco-flirts al een klein beetje terug, maar wel gemengd met de ABBA-rock en bijbehorende koortjes.
Een wat onopvallend nummer van het laatste album. Ongetwijfeld dat niemand dus zag aankomen dat dit zo hoog staat. Ik vind het een prachtig klein gehouden nummer. Ook dat past goed bij ABBA blijkbaar.
Een nummer dat ook meerdere covers kent.
De klassieke zangeres Anne Sophie von Otter heeft het ooit opgenomen en voor die versie viel ik ook gelijk en deed mijn waardering voor de ABBA-versie alleen maar stijgen:
William Orbit heeft er ooit een remix van gemaakt in zijn typische stijl en ook die versie vind ik goed te doen:
En zeggen we Orbit dan komen we uit bij Madonna, waar ik onlangs nog een top 100 over presenteerde:
19. Hole in Your Soul
The Album komt nu ineens aardig voorbij met nummers ervan. Een heel degelijk album wat mij betreft. In dit nummer hoor je de disco-flirts al een klein beetje terug, maar wel gemengd met de ABBA-rock en bijbehorende koortjes.
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 21:26 uur
aERodynamIC schreef:
Sterker nog, het staat zelfs te laag. Het zou bij mij de top 10 hebben gehaald. Een werkelijk waar wonderschoon nummer. (As Good as New is ook een albumtrack die in de top 10 zou zijn beland tussen al het singlegeweld.)
Hole in Your Soul wordt vaak als het zwakke broertje gezien van the Album, maar ik vind het een erg leuk nummer. Ik zou hem wellicht niet op 19 hebben gezet, maar top 40 zeker.
Over het algemeen kan ik me redelijk vinden in de posities en zou ik meestal wel binnen de 20 plaatsen verschil blijven. De platen waar ik het grondig mee oneens ben zijn : Elaine, Cassandra en That's Me (zouden veel hoger staan) en I Have a Dream, Thank You for the Music en Fernando (zouden veel lager staan). De extreem lage positie van Dum Dum Diddle kan ik wel begrijpen ; echter, ondanks al zijn stompzinnigheid blijf ik er een zwak voor houden.
Ik zie I Am the City (opgenomen na the Visitors) niet in de lijst staan en die zal waarschijnlijk ook wel niet meer komen. Toch stond hij wel op More ABBA Gold. Een fijn nummertje dat best wel wat aandacht verdient.
Ik kan altijd alleen maar met bewondering naar dit soort topics kijken. Ik zou er echt niet het geduld voor hebben. Als het echter een artiest is waar ik wat mee kan, is het zeer prettig leesvoer.
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 21:44 uur
Tribal Gathering schreef:
Ik zie I Am the City (opgenomen na the Visitors) niet de lijst staan en die zal waarschijnlijk ook wel niet meer komen.
Ik zie I Am the City (opgenomen na the Visitors) niet de lijst staan en die zal waarschijnlijk ook wel niet meer komen.
Zie je Onweerwolf, ik wist het. Ik ben er eentje vergeten.
Deze had wel degelijk in mijn lijst moeten staan en ik heb doorlopend het gevoel gehad dat ik er eentje miste. Onweerwolf heeft zelfs nog mee lopen denken.
Ik heb More ABBA Gold notabene op cd. Er is op een gegeven moment iets fout gegaan bij het opstellen van mijn lijst en toen ben ik dat gaan herstellen met doorlopend het gevoel dat er daarna toch eentje uit het rijtje verdwenen was. Deze dus. Zou ergens tussen de 25-30 hebben gestaan.
Pijnlijk missetje dus

0
geplaatst: 26 augustus 2017, 21:53 uur
18. Does Your Mother Know
Alleen al de eerste seconden van dit nummer en dan dat gitaartje dat invalt. Wat een heerlijkheid.
Het was de tweede single van Voulez-Vous, zoals nu bekend een behoorlijk favoriet ABBA-album van mij.
Het had misschien nog hoger gestaan als Björn niet de hoofdrol had. Maar dat is gissen natuurlijk.
17. When All Is Said and Done
Frida is dan weer de hoofdrolspeelster op dit nummer van The Visitors dat, ook bekend, mijn favoriete ABBA-album is. De scheiding van de ABBA-leden vormt hier het verhaal. Een enorm grote hit werd het niet.
In de Spaanstalige landen kwam een Spaanse versie uit onder de titel No Hay A Quien Culpar.
Dit nummer bevalt me vooral door de wat steviger toon en de meer donkerder kant (relatief natuurlijk, maar voor ABBA-begrippen wel het geval).
Alleen al de eerste seconden van dit nummer en dan dat gitaartje dat invalt. Wat een heerlijkheid.
Het was de tweede single van Voulez-Vous, zoals nu bekend een behoorlijk favoriet ABBA-album van mij.
Het had misschien nog hoger gestaan als Björn niet de hoofdrol had. Maar dat is gissen natuurlijk.
17. When All Is Said and Done
Frida is dan weer de hoofdrolspeelster op dit nummer van The Visitors dat, ook bekend, mijn favoriete ABBA-album is. De scheiding van de ABBA-leden vormt hier het verhaal. Een enorm grote hit werd het niet.
In de Spaanstalige landen kwam een Spaanse versie uit onder de titel No Hay A Quien Culpar.
Dit nummer bevalt me vooral door de wat steviger toon en de meer donkerder kant (relatief natuurlijk, maar voor ABBA-begrippen wel het geval).
0
Onweerwolf
geplaatst: 26 augustus 2017, 21:56 uur
aERodynamIC schreef:
Deze had wel degelijk in mijn lijst moeten staan en ik heb doorlopend het gevoel gehad dat ik er eentje miste. Onweerwolf heeft zelfs nog mee lopen denken.
Ik heb More ABBA Gold notabene op cd. Er is op een gegeven moment iets fout gegaan bij het opstellen van mijn lijst en toen ben ik dat gaan herstellen met doorlopend het gevoel dat er daarna toch eentje uit het rijtje verdwenen was. Deze dus. Zou ergens tussen de 25-30 hebben gestaan.
Pijnlijk missetje dus
(quote)
Pijnlijk missetje dus
Nooit van gehoord.

edit: die staat dus alleen op 'More ABBA Gold'? Dan zal ik die moeten gaan aanschaffen.
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 22:00 uur
Het is fout gegaan bij het herstellen van de schade weet ik nog, maar ik kon niet meer ontdekken welk nummer nu de dupe was en heb er dus telkens overheen gekeken. Stom, maar ach.... het is maar een lijstje 

0
Onweerwolf
geplaatst: 26 augustus 2017, 22:04 uur
Dat soort dingen, "maar een lijstje" moet moet ik regelmatig tegen mezelf zeggen in het kader van het vinden van het juiste perspectief. 

0
geplaatst: 26 augustus 2017, 22:06 uur
Ik moet wat he...... maar balen doe ik wel (want de perfectionsit in mij bla bla bla). Op naar de top en dit wil ik niet meer weten. Was gerustgesteld met jouw hulp en uitgerekend dat nummer ken je niet 

0
geplaatst: 26 augustus 2017, 22:19 uur
aERodynamIC schreef:
ik heb doorlopend het gevoel gehad dat ik er eentje miste.
ik heb doorlopend het gevoel gehad dat ik er eentje miste.
Ik noem dat het "You Owe Me One" syndroom.
Ik heb alle ABBA albums geremasterd met bonustrack (editie 2001).
De enige bonustrack die ontbreekt (op The Visitors) is You Owe Me One.
Ik heb ABBA Gold en More Gold met I Am the City, maar zonder You Owe Me One.
En zelfs de laatste release met nog een 3de CD met bonustracks mist You Owe You One.
Toen de 3CD box Collected verscheen, dacht ik: verdraaid leuk al die b-kantjes.
Maar toen ik beter keek zag ik nergens in de tracklijst You Owe Me One.
Wedden dat ze het erom doen?
0
geplaatst: 26 augustus 2017, 22:22 uur
Dit soort lijstjes maken is leuk maar soms word ik er paranoïde van. Vaak zie ik net op tijd dat er een nummer dubbel in staat (heel lullig als het verschil dan nog redelijk groot is ook) 

0
Onweerwolf
geplaatst: 26 augustus 2017, 22:22 uur
dazzler schreef:
Nee, want dat is ook gewoon het geval. B&B vinden het geen tof nummer.
0
geplaatst: 27 augustus 2017, 10:24 uur
16. Waterloo
Wat moeten we nog zeggen over Waterloo? In elk geval niet het Waterloo van ABBA, maar het begin van een wereld zegetocht. In 1974 wonnen ze voor Zweden het Songfestival en het grote succes buiten Zweden kon beginnen. En hoe!
In 1973 wilden ze het land al vertegenwoordigen met Ring, Ring, maar toen werden ze derde in de voorronde.
Het was een opvallende winnaar vanwege hun pakjes, dansje en nummer. Niet meer zo'n stoffige ballad, maar opwinding. Dat kon het festival wel gebruiken. Ze mochten het ook in het Engels zingen en dat was in die jaren net ingevoerd (om vervolgens snel erna weer afgeschaft te worden tot aan 1999).
Het wordt dan ook wel als dé Songfestivalwinnaar gezien. Een succes dat nooit meer op deze schaal werd geëvenaard. Waterloos blijft onverwoestbaar.
15. Super Trouper
De titelsong van Super Trouper is ook al zo'n onverwoestbare hit. Het blijft goed hangen en wie zingt dit nu niet graag mee? Sup-p-per Troup-p-per!
Ook dit werd een grote nummer 1 hit.
Tienerbandje A*Teens, ook uit Zweden, heeft ooit een album vol ABBA covers uitgebracht. Een concept dat goed aansloeg bij de jeugd. Twee jonge ventjes en meiskes die jongeren aanspraken met nummers van een 'oude stoffige band' in een nieuw jasje. Er werd weer een nieuw ABBA-publiek aangeboord, en met succes.
Wat moeten we nog zeggen over Waterloo? In elk geval niet het Waterloo van ABBA, maar het begin van een wereld zegetocht. In 1974 wonnen ze voor Zweden het Songfestival en het grote succes buiten Zweden kon beginnen. En hoe!
In 1973 wilden ze het land al vertegenwoordigen met Ring, Ring, maar toen werden ze derde in de voorronde.
Het was een opvallende winnaar vanwege hun pakjes, dansje en nummer. Niet meer zo'n stoffige ballad, maar opwinding. Dat kon het festival wel gebruiken. Ze mochten het ook in het Engels zingen en dat was in die jaren net ingevoerd (om vervolgens snel erna weer afgeschaft te worden tot aan 1999).
Het wordt dan ook wel als dé Songfestivalwinnaar gezien. Een succes dat nooit meer op deze schaal werd geëvenaard. Waterloos blijft onverwoestbaar.
15. Super Trouper
De titelsong van Super Trouper is ook al zo'n onverwoestbare hit. Het blijft goed hangen en wie zingt dit nu niet graag mee? Sup-p-per Troup-p-per!
Ook dit werd een grote nummer 1 hit.
Tienerbandje A*Teens, ook uit Zweden, heeft ooit een album vol ABBA covers uitgebracht. Een concept dat goed aansloeg bij de jeugd. Twee jonge ventjes en meiskes die jongeren aanspraken met nummers van een 'oude stoffige band' in een nieuw jasje. Er werd weer een nieuw ABBA-publiek aangeboord, en met succes.
0
geplaatst: 27 augustus 2017, 10:37 uur
A*Teens, dat concept sloeg ook in deze contreien eventjes aan. Goed mogelijk dat dit onbewust mijn eerste kennismaking met het ABBA-repertoire was
Mijn favoriete ABBA-nummer is trouwens Knowing Me Knowing You. Benieuwd tot waar mijn nummer 2, SOS, het nog geschopt heeft.
Mijn favoriete ABBA-nummer is trouwens Knowing Me Knowing You. Benieuwd tot waar mijn nummer 2, SOS, het nog geschopt heeft.
* denotes required fields.