MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / What You Need: De INXS Top 75 met luigifort & vigil

zoeken in:
Verrassende nummer 1, ik ken het zelfs niet dus dat voegen we nog snel even toe op de ontdek-spotify-lijst voor dit weekend

We pass each other on the stairway to heaven

Stairways toch op 1 dus! Mooiste nummer van X dat zeker, maar op Kick staan toch nog wel een paar mooieren.
Niettemin, mooie lijst

Casartelli (moderator)
luigifort schreef:
Bubbling under van de gezamenlijke lijst:

79. Days of Rust

Zelfs met twee X-fanboys nog een verrassende nummer 1... maar dat zou ik eigenlijk nog niet moeten lezen. Als ik het tempo van de laatste dagen volhoud, ben ik er ergens volgende week wel.

luigifort schreef:
We pass each other on the stairway to heaven

Roltrap naar de maan

Waar stond Searching dan of was dat alleen een mini discussie over het laatste album?

Die heeft t niet gehaald...te zijig

Net als By My Side die dan wonderwel wel de cut heeft gehaald.

?

Poeha schreef:
Net als By My Side die dan wonderwel wel de cut heeft gehaald.

?

Wanneer komt jouw George Michael top 100?

Never Tear Us Apart
De combinatie met die mooie clip, waar Michael Hutchence er ook prachtig uit zag, eigenlijk kon ik mij vroeger geen mooiere man voorstellen, wat had ik graag wat van zijn uiterlijk gehad; geweldige bos haren. Die saxofoon maakt het geheel wel helemaal af; prachtig!
Zou mijn nummer 1 zijn geweest.

The Stairs zou bij mij veel minder scoren, de muzikale omlijsting doet mij teveel goedkope jaren 80 Top 40 aan, leuk voor een typisch meidenbandje, dus ook hier verrast door de nummer 1.

Deze haalt helaas de lijst niet, bij mij zeker een Top 10 kandidaat.

Verder heb ik erg genoten van deze Top 75, en deze ook trouw gevolgd.
Vigil en Luigifort bedankt ?

Bedankt heren voor deze lijst en het onder de aandacht brengen van de diversiteit van de catalogus. Voor de verkopen van X kan er weer 1 unit bijgestreept worden door jullie schuld

Casartelli (moderator)
23 Johnson's Aeroplane - Die had ik niet zo actief paraat, maar dit is eigenlijk wel een van de beste nummers op The Swing. Wat een heerlijk loopje.

22 All Around - En een nummer waarvan de titel geen belletje deed rinkelen, maar waar beluistering onmiddellijk een o-ja-deze-erlebnis opleverde. Een degelijke rocker, best een goed nummer zelfs, maar dit is niet per se hoe ik INXS het liefst hoor.

21 Lately - O-ja-deze... dat X-nummer met die bekende riff. Een van de betere nummers wel op dit album. Inderdaad een fijne gitaarsolo ook.

20 Don't Change - Ja, dat is vreemd. Het beste INXS-nummer staat dus slechts op nummer 20. vigil heeft hier al keurig opgeschreven waarom dit het beste INXS-nummer was en als ik ook bij de samenstelling van de lijst betrokken was geweest, was er beslist een meer rechtdoende eindnotering uitgekomen. Maar ja, soms mag je op een feestje komen en soms niet he...

19 The Loved One - Lekkere powerhouse-rocker, maar in het grotere Kick-plaatje toch ook weer niet zo spectaculair.

18 The One Thing - Los van wat ik verder bij de nummer 20 schreef, moet het goede nieuws maar zijn dat de beste twee Shabooh Shoobah-nummers in elk geval het hoogste staan.

17 Not Enough Time - Welcome to Wherever You Are meldt zich andermaal. Hier zit wel een erg fijn liedje onder een niet zo opvallend oppervlak verborgen.

16 Taste It - Vanaf hier kan ik er vlot doorheen, want er komt nu een hele sloot nummers die geen (her)beluistering behoeft... te beginnen bij deze Welcome to Wherever You Are-hit. Fijn urgent refreintje, over-all zou hij bij mij toch ergens in de middenmoot blijven steken.

15 Guns in the Sky -
johan de witt schreef:
Los niet zo sterk, maar als kick-off van Kick werkt het uitstekend!
Dit dus.

14 Baby Don't Cry - Nee, hier ben ik niet kapot van. Je kunt een refrein ook te vaak herhalen.

13 Disappear - Een X-hit die er goed mee door kan, maar al met al is dit voor mij toch niet het meest opwindende deel van de lijst geloof ik.

12 Original Sin - Goede wijn behoeft geen krans. Dus dan zal ik maar even memoreren dat mijn kennismaking met dit nummer via een remix plaatsvond waarmee men circa 1995 een nieuwe poging tot een hit deed. Kan die versie helaas niet vinden op Youtube.

11 Devil Inside - Zit een beetje in dezelfde league als Taste It (en ook, evenals de vier tussenliggende nummers, bekend van de Greatest Hits).

10 Suicide Blonde - Was hier altijd wat minder gecharmeerd van, maar goede wijn wint soms met de jaren aan kracht...

9 Mystify - Het beste nummer van Kick en dat is voorwaar geen geringe prestatie.

8 Heaven Sent - En we sluiten dit Greatest Hits-negental af met een nette rocker. In mijn niet-bestaande lijst zeker niet boven de middenmoot.

7 Hear That Sound - De toch wel iconische afsluiter van X. Zo al met al had dit album toch best wat sterke nummers. Dit is eigenlijk gewoon top.

6 New Sensation - Over iconische nummers gesproken (maar goed, we rammelen nu ook aan de poorten van de topvijf)...

5 Communication - Deze kun je kennelijk ook op 1 zetten. Verrassend, zullen we maar zeggen. Meer dan "wel aardig" hoor ik hier echt niet in.

4 Beautiful Girl - Ik brom nog even door. Aardig nummer, maar weinig meer dan dat.

3 By My Side - Ah, de smartlap. Ik heb hier toch wel een zwak voor. Ik las eerder de vergelijking met Never Tear Us Apart, maar voor mij staat dit gewoon op zichzelf.

2 Never Tear Us Apart - Goede wijn... een terecht iconisch nummer. Met vermoedelijk ook INXS' ultieme saxsolo.

1 The Stairs - Dat dit een verrassende nummer 1 is, was al gememoreerd. En met twee toch wel uiteenlopende smaken kan de nummer 1 dus ook gewoon de som van een nummer 3 en een nummer 7 zijn. Maar dat is allebei nog steeds een stuk hoger dan waarin ik me kan inleven... alleen bij de nummers 2 t/m 23 staan wat mij betreft al vijf betere X-nummers.

Hoe dan ook... dank voor de lijst heren!

Had X remastered net in de auto mee en Lately is meteen blijven hangen, die zie ik op 21 staan gelukkig

Lekker speeden op Lately

Veel verwachting nog de komende weken bij 1988 meneer luigifort en meneer vigil als New sensation hier op 6 staat , die moet toch de 1 positie halen

Bij eerst genoemde overigens wel een stukje hoger

Maar Devil inside staat lager en daar doe je bij 1988 al inboetende uitspraken over

pureshores schreef:
Maar Devil inside staat lager en daar doe je bij 1988 al inboetende uitspraken over

Nee hoor, in de gezamenlijke misschien maar in mijn lijst duidelijk niet:

Vigil's top 80:

1. Don't Change
2. Never Tear Us Apart 
3. The Stairs 
4. Mystify 
5. Hear That Sound 
6. Devil Inside 
7. Suicide Blonde 
8. Original Sin 
9. By My Side 
10. Beautiful Girl 

11. Baby Don't Cry
12. The One Thing 
13. Disappear 
14. The Loved One 
15. Soul Mistake 
16. Good + Bad Times
17. New Sensation 
18. Not Enough Time 
19. Communication 
20. On My Way

Ik ben blij met de digipack single van Disappear die ik in Utrecht vorige maand had meegenomen, staat een zeer fijne 12" versie op die lekker doortikt.

luigifort schreef:
Luigi's top 80:

30. Not Enough Time

Bij mij op 18.

Ik ben op t moment helemaal gek van dat nr, zou nu wel Top 10 halen bij mij

Duurde bij mij ook eerst een tijdje, ik vond anderen veel beter. Maar ben ook helemaal verzot op die song

In coronatijden hebben we wel alleen tijd zat

luigifort schreef:

In coronatijden hebben we wel alleen tijd zat

Gast
geplaatst: vandaag om 16:06 uur

geplaatst: vandaag om 16:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.