Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project - Discussietopic
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 30 oktober 2018, 17:34 uur
chevy93 schreef:
VKendrick Lamar verbreekt hiermee het record van Illmatic (47 in 2012) en is daarmee het best scorende hiphopalbum ooit bij dit spel.
maar Chevy.... dat hadden we niet afgesproken! waar is in de top 1000 De La Soul dan gebleven?VKendrick Lamar verbreekt hiermee het record van Illmatic (47 in 2012) en is daarmee het best scorende hiphopalbum ooit bij dit spel.
0
geplaatst: 30 oktober 2018, 17:43 uur
zaaf schreef:
Dan heb je niet goed opgelet, foei! (quote)
maar Chevy.... dat hadden we niet afgesproken! waar is in de top 1000 De La Soul dan gebleven? Vladimir The Great schreef:
Als ik het goed begrijp hebben de volgende albums de grote schoonmaak (helaas) niet overleefd:
984. De La Soul - 3 Feet High and Rising - 1989 - 517,782
Als ik het goed begrijp hebben de volgende albums de grote schoonmaak (helaas) niet overleefd:
984. De La Soul - 3 Feet High and Rising - 1989 - 517,782
123poetertjes heeft zelfs nog de moeite genomen het te bespreken:
123poetertjes schreef:
984. De La Soul - 3 Feet High and Rising (1989)
Erg vrolijke boel met een paar sterke songs die voorbij vliegt ondanks de lengte. Ook deze ga ik vaker luisteren, hopelijk vind ik dan the answers
984. De La Soul - 3 Feet High and Rising (1989)
Erg vrolijke boel met een paar sterke songs die voorbij vliegt ondanks de lengte. Ook deze ga ik vaker luisteren, hopelijk vind ik dan the answers
0
zaaf
geplaatst: 30 oktober 2018, 17:45 uur
chevy93 schreef:
Je hebt gelijk... wel opgelet, maar de hersencellen kunnen toch steeds minder informatie reproduceren.(quote)
Dan heb je niet goed opgelet, foei! (quote)
(quote)
Maar... wel een erg lekkere update, jammer van de obligate RH
enneh GrafGantz... weer 1 vergeten?
1
geplaatst: 30 oktober 2018, 18:04 uur
zaaf schreef:
Maar... wel een erg lekkere update, jammer van de obligate RH
(quote)
Je hebt gelijk... wel opgelet, maar de hersencellen kunnen toch steeds minder informatie reproduceren.Maar... wel een erg lekkere update, jammer van de obligate RH
Ik weet niet waar je op doolt ?
0
geplaatst: 30 oktober 2018, 18:46 uur
Die laatste update is waarschijnlijk wel de beste tot nu toe, alle vijf fantastische platen. Het gaat ineens wel snel, want met Kid A is mijn volledige top 5 gepasseerd.
Van de obligate Radioheads had ik The Bends eigenlijk al eerder verwacht, terwijl ik In Rainbows vlot top 20 zag halen.
Van de obligate Radioheads had ik The Bends eigenlijk al eerder verwacht, terwijl ik In Rainbows vlot top 20 zag halen.
0
geplaatst: 31 oktober 2018, 20:16 uur
De top 35 heb ik volledig beluisterd, dus ik kan wel alvast mijn eindstand opmaken. Van de 1000 albums heb ik er 603 minimaal één keer in zijn volledigheid gehoord. Dat valt me al met al niet tegen. Aan de andere kant dus nog genoeg te ontdekken; vooral onderin.
0
geplaatst: 31 oktober 2018, 22:17 uur
Mooie laatste updates met Kendrick Lamar, The Stone Roses en Massive Attack. 

0
geplaatst: 1 november 2018, 19:15 uur
Het was weer spannend, maar ditmaal wint Closer het van Unknown Pleasures. 

3
geplaatst: 1 november 2018, 21:43 uur
jordidj1 schreef:
Dan vergeet Jordi gewoon even beide JD’s haha doei
Dan vergeet Jordi gewoon even beide JD’s haha doei
Niks zo irritant als van die figuren die hier alleen maar even komen melden dat ze albums vergeten zijn. Dat voegt echt helemaal niks toe.
0
geplaatst: 3 november 2018, 12:15 uur
Vergeten gisteren de update te plaatsen... Dan maar een update extra vandaag.
High Violet > Boxer. Ze hebben nu zes keer de degens gekruist en beiden kwamen drie maal als winnaar uit de strijd. Ze doen het trouwens beiden bijzonder goed. Boxer stond slechts één keer hoger (20 in 2012, toen deed High Violet nog niet mee) en High Violet haalde nog nooit de top 20 tot dit jaar. Born to Run en Dummy doen het ook beter dan ooit.
Daarentegen stelt Rumours wat teleur na de 10e plek vorig jaar en vier keer top 20 op rij. En Abbey Road doet het iets beter, maar moet wederom zijn meerdere erkennen in Sgt. Pepper's.
High Violet > Boxer. Ze hebben nu zes keer de degens gekruist en beiden kwamen drie maal als winnaar uit de strijd. Ze doen het trouwens beiden bijzonder goed. Boxer stond slechts één keer hoger (20 in 2012, toen deed High Violet nog niet mee) en High Violet haalde nog nooit de top 20 tot dit jaar. Born to Run en Dummy doen het ook beter dan ooit.
Daarentegen stelt Rumours wat teleur na de 10e plek vorig jaar en vier keer top 20 op rij. En Abbey Road doet het iets beter, maar moet wederom zijn meerdere erkennen in Sgt. Pepper's.
0
geplaatst: 3 november 2018, 12:26 uur
Een 438ste plek, daar moest ik het mee doen. Dus een matige update
0
geplaatst: 3 november 2018, 15:24 uur
De nummer 3 van vorig jaar (Ten), de nummer 2 van 2014 (Nevermind) en de nummer 3 van 2015/nummer 2 van 2012 (The Doors). Allemaal ruim buiten de top 10, dus. Enige positieve is dan weer wel dat The Doors een paar plekjes stijgen. Opvallend is dan weer dat The Doors 23 keer genoemd is. Net zo vaak als de nummer vier en alleen de nummer één is vaker genoemd.
Het succesverhaal van deze update komt van Marillion. Een doorgaans zeer goed presterende artiest die in ieder decennia vanaf de jaren '80 wel minimaal één meesterwerk gemaakt heeft. Toch kwamen ze in de finale nooit verder dan 'slechts' plek 23.
In deze nieuwe opzet staan ze liefst negen keer genoteerd in de lijst (excl. 2 keer Fish solo), allemaal in de bovenste helft van de lijst en 5 keer bij de bovenste 200. Misplaced Childhood is zoals ieder jaar de hoogste en nu dus zelfs hoger dan ooit.
(edit: hopelijk heeft niemand de nummer 16 alvast gezien
)
P.S. We zijn de 5000-puntengrens gepasseerd. Dat betekent dat zelfs 10 nummer 1-noteringen niet meer voldoende zijn.
Het succesverhaal van deze update komt van Marillion. Een doorgaans zeer goed presterende artiest die in ieder decennia vanaf de jaren '80 wel minimaal één meesterwerk gemaakt heeft. Toch kwamen ze in de finale nooit verder dan 'slechts' plek 23.
In deze nieuwe opzet staan ze liefst negen keer genoteerd in de lijst (excl. 2 keer Fish solo), allemaal in de bovenste helft van de lijst en 5 keer bij de bovenste 200. Misplaced Childhood is zoals ieder jaar de hoogste en nu dus zelfs hoger dan ooit.
(edit: hopelijk heeft niemand de nummer 16 alvast gezien
)P.S. We zijn de 5000-puntengrens gepasseerd. Dat betekent dat zelfs 10 nummer 1-noteringen niet meer voldoende zijn.

0
geplaatst: 3 november 2018, 16:08 uur
The Doors en Nevermind moeten het echt van de grote aantallen hebben, niet van de topnoteringen, valt me tegen.
Mooie plek voor Misplaced Childhood, met drie top 3-plaatsen.
Mooie plek voor Misplaced Childhood, met drie top 3-plaatsen.
0
geplaatst: 3 november 2018, 16:10 uur
En Ten boven Nevermind. Logisch natuurlijk maar daar is toch niet altijd iedereen het volledig mee eems
1
vince6
geplaatst: 3 november 2018, 17:06 uur
Leuk topic , erg mooi gedaan en georganiseerd
.
Ik heb alleen vandaag even doorgenomen, maar een teleurstellende 20e plaats voor één van de beste (debuut)albums ooit...nr. 20. Die hoort in de Top 10 te staan ,enfin...
Noteringen hebben uiteraard te maken ook met de (onder)vertegenwoordiging van users met voorkeur voor bepaalde muziek of (sub)genre en het aantal deelnemers , maar daarom is het niet minder leuk. Top !
.Ik heb alleen vandaag even doorgenomen, maar een teleurstellende 20e plaats voor één van de beste (debuut)albums ooit...nr. 20. Die hoort in de Top 10 te staan ,enfin...
Noteringen hebben uiteraard te maken ook met de (onder)vertegenwoordiging van users met voorkeur voor bepaalde muziek of (sub)genre en het aantal deelnemers , maar daarom is het niet minder leuk. Top !
0
geplaatst: 3 november 2018, 17:29 uur
chevy93 schreef:
En Abbey Road doet het iets beter, maar moet wederom zijn meerdere erkennen in Sgt. Pepper's.
Ik heb als niet-stemmer eigenlijk geen recht van spreken maar dat Sgt. Pepper boven Abbey Road staat is wel van de zotte.En Abbey Road doet het iets beter, maar moet wederom zijn meerdere erkennen in Sgt. Pepper's.
1
geplaatst: 3 november 2018, 17:46 uur
vigil schreef:
En Ten boven Nevermind. Logisch natuurlijk maar daar is toch niet altijd iedereen het volledig mee eems
Onbegrijpelijk als je het mij vraagt.
0
geplaatst: 3 november 2018, 19:21 uur
Wish You Were Here steeg vorig jaar van de 'dramatische' 17e plek naar de 6e plek, maar levert die stijging nu bijna volledig in. Dit in tegenstelling tot The Kick Inside, die juist weer helemaal terug is naar de regionen waar ze jaren geleden ook regelmatig te vinden was. En dat High Violet het beter dan ooit doet, zei ik vanochtend al.
Overigens twee top 10-platen van mij. En The Kick Inside ook ergens rond plek 150 bij mij.
Overigens twee top 10-platen van mij. En The Kick Inside ook ergens rond plek 150 bij mij.
0
geplaatst: 3 november 2018, 19:28 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Ik heb als niet-stemmer eigenlijk geen recht van spreken maar dat Sgt. Pepper boven Abbey Road staat is wel van de zotte. Schijnt toch wel in meer top lijstjes te gebeuren
0
geplaatst: 3 november 2018, 19:37 uur
The Kick Inside zo hoog
Niet zien aankomen, voor mij onbegrijpelijk.
Niet zien aankomen, voor mij onbegrijpelijk.
1
geplaatst: 3 november 2018, 20:55 uur
vigil schreef:
Schijnt toch wel in meer top lijstjes te gebeuren
Een troost dat we niet alleen op MuMe abuis zijn.Schijnt toch wel in meer top lijstjes te gebeuren
0
geplaatst: 3 november 2018, 22:20 uur
En zo haalt Dark Side of the Moon ook de top 10 niet. Geen enkele van Pink Floyd in de top 10 kwam pas één keer eerder voor.
Morgen de top 10!
Morgen de top 10!
0
geplaatst: 4 november 2018, 00:28 uur
Geen Pink Floyd in de top 10 verbaast me wel. Had Dark Side of the Moon zelfs op het podium verwacht.
0
geplaatst: 4 november 2018, 16:42 uur
In de categorie "heb je hem weer": The Suburbs is er ook doorgeglipt bij mij 

0
geplaatst: 4 november 2018, 16:48 uur
Met The Suburbs achter de rug is er nu nog één uit mijn lijst die gaat langskomen. Niet heel verrassend de hoogste, wel tof dat ie vrij dik in de toptien te vinden is.
1
geplaatst: 4 november 2018, 17:00 uur
Eerste keer dat ik de export functie gebruikt heb. Maar daar zit een max. aan dus heb het in een aantal keer op moeten splitsen, en vrees dat er daar iets mis gegaan is. Volgende keer maar weer gewoon zelf copy-pasten naar Excel, is wel meer werk maar dan vergeet ik in elk geval niks

* denotes required fields.